Author Topic: А6 Европа  (Read 365 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13733
    • View Profile
    • Email
А6 Европа
« on: 28.12.2018, 23:58:17 »
Подписан е договорът за изграждането на 17 км от път I-8 между Драгоман и Сливница

На дата: 28.12.2018  |   Категория: Новини  |   Автор: Вестник Строител  |   Прочетена: 376

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов подписа договора за проектиране и строителство на 16,98 км от път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път в участъка между Драгоман и Сливница от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки. Предвижда се строителството да започне през следващата година и да завърши в края на 2021 г.
Изпълнител на отсечката ще е ГБС „Инфраструктурно строителство“ АД. Стойността на договора е 97 800 298,60 лв. без ДДС. Участъкът ще бъде изграден изцяло със средства от републиканския бюджет.
Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Срокът на договора е 910 календарни дни, от които 180 дни са за изработването на техническия проект, а 730 дни са за строителство.

На 15 ноември 2018 г. беше подписан и договорът за проектиране и строителство на 14,5 км от път І-8 в участъка от ГКПП „Калотина“ до пътния възел при Драгоман (от км 1+000 до км 15+500). Тази отсечка ще се изгражда от „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, с участници: „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е 137 491 883.28 лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“. Срок за изпълнение - 852 дни.

Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение.

http://vestnikstroitel.bg/news/196158_podpisan-e-dogovort-za-izgrazhdaneto-na-17-km-ot-pt-i-8-mezhdu-dragoman-i-slivnica/
« Last Edit: 29.12.2018, 00:03:54 by blagun »

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #1 on: 31.12.2018, 09:23:04 »
...Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране...
Не мога да разбера от какво пестят - направлението не е от спокойните, та да не е с 3 ленти...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15705
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #2 on: 31.12.2018, 09:56:34 »
То е цяло чудо, че ще има подве ленти и аварийна... Преди време плановете бяха да направят едва ли не едно лентов коларски път с места за разминаване... С посредствеността си управляващите в последните десетилетия вече скопиха метрото, но и други проекти.... Не разбирам логиката да премахваш съоръжения, стесняваш габарити и други подобни "рационализации"  за неща, които ще се експлоатират още 100+ години, за да спестиш 50-100 милиона.....

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13733
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #3 on: 31.12.2018, 18:23:48 »
Е, 3 активни ленти точно на тази магистрала са доста пресилени! Чакащите за гранично преминаване не ги бъркат лентите, за тях са необходими адекватни места за престой. Разширяването на ГКПП Калотина/Градина е друг въпрос и е първостепенна необходимост. От Храбърско магистралата тръгва към Волуяк и ССТ, така че няма да се товари от трафика от индустриалната зона между СОП и Божурище.
Икономията на средства е по-скоро в преразглеждането на трасето. Предишният вариант се провираше между Калотина и Драгоман през баирите южно от пътя, сегашният вариант копира трасето на първокласния път, така че надали ще е с проектна скорост над 100 км/ч западно от Драгоман.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2710
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #4 on: 31.12.2018, 20:32:35 »
Калотина - Драгоман проектна 100 км/ч. Драгоман - Сливница 120 км/ч. Терена не е от лесните , но и сроковете ми се струват прекалено дълги . Може би се страхуват от изоставане , а пък , ако стане по-рано ще се бият в гърдите с предсрочно пускане !  :D

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5033
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #5 on: 01.01.2019, 17:49:56 »
A Храбърско - ССТ на какво положение е?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13733
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #6 on: 01.01.2019, 18:46:48 »
A Храбърско - ССТ на какво положение е?
Засега на нищо повече от идеен проект. Според мен тази отсечка отделя транзитния от крайградския трафик и ще е много полезна, но решиха да почнат от границата. Може би заради имидж - единствената двулентова отсечка от Лондон до Калкута...
« Last Edit: 01.01.2019, 18:49:17 by blagun »

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #7 on: 01.01.2019, 20:13:30 »
С готов технически проект е до колкото знам.