Author Topic: Solaris Urbino nH12/Urbino 18 Electric (тестови бройки)  (Read 2229 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
В тази тема ще се коментират тестовете на въпросните бройки, при приключване на тестовете темата ще бъде заключена.

Urbino nH12
№    Рег. номер           VIN номер                Дата на доставка      Дата на влизане в експлоатация          Заминал
1.     PZ 109 PY    SUU241163HB017494             2019 год.                           2019 год.                                 27.02.19г.

Urbino 18 IV Electric
№    Рег. номер         VIN номер                  Дата на доставка      Дата на влизане в експлоатация
1.     PZ 285 PA    SUU34121EHB017666             2019 год.                           2019 год.                                 27.02.19г.
« Last Edit: 26.02.2019, 18:27:09 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1805
    • View Profile
Тест №1 - батерията се включва за зареждане преди да се изключи двигателят, а не обратното.

Тест №2 - За километрите няма как да стане ясно в гаража, тъй като автобусът е празен, на почти равен терен, без светофари, спирки, задръствания, баири.

Утре по наряд е на 31, но очаквайте да е с хартиени табели, тъй като някои от водачите не са напълно наясно със системата, а тя няма и памет, поради което се налага ръчно подаване на информацията.Хем да го видим по баира за Виница колко ще харчи.Хубаво е, че е тук, та да изплакнем окото, защото електрически няма да се поръчва.Трябва да може да изкарва две смени, което не вярвам да е възможно засега.Дори да се монтират електростанции по обръщачите, за 5-10 мин. престой ще зареди 5-10 %, което е нищо в сравнение с консумацията.Да не споменавам и таблото, което е иновативно, но и ще е пълно с проблеми.Тъч скрийн технологията не ми се струва много надеждна пред аналоговата в категория врати и безопасност.За осветление в салона, климатик и прочие може, но не и за управление.Мерцедес последните години тестват нещо подобно на новото поколение камиони, та Соларис и те да не останат назад.

1640 не го виждам в наряда.Имаше някакво усложнение по него.Може и да цъфне някъде утре.

« Last Edit: 21.01.2019, 20:22:42 by skin »



Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile
Момчета в четвъртък съм във Варна - моля проучете къде ще се движат електробусите за да направя някоя и друга снимка. Благодаря Ви.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1805
    • View Profile
Във Варна нарядът излиза ден за ден, така че в сряда по обяд ще може да се разбере в четвъртък кой къде ще е.
Но пак няма гаранция, защото може да има усложнения и да ги приберат от линия, или изобщо да не ги изкарат в конкретния ден.Да се има предвид.



Offline DjeimsBond85

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
    • Email
Преди около час видях тестовия Соларис да се прибира към гаража, видях че има като на влаковете където се вдига за да се зарежда.
« Last Edit: 31.01.2019, 10:58:57 by Mammoth »

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Той много издържа, 2 или 3 часа.. :D

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
1640 на мястото на 2313
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
1640 на мястото на 2313
На 17ка.
Едит: Дългия се е върнал на 31.
« Last Edit: 22.01.2019, 14:35:28 by nokia »

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1805
    • View Profile
Значи от 6 часа е издържал до към 1030.Тоест, около 5 часа(заедно с останалия заряд за прибиране).

Тестовият има и пантограф на тавана, да, за зареждане през изградена специална станция(каквито има в Германия, Полша).

То се чудя какъв е и смисълът от хибриден да поръчат, след като ще се кара само на дизел.

Ако ще е на ток двигателят, трябва да се изгради система, която да го зарежда в движение.

А ако е същия модел, най-добре е да бъде с по-голям капацитет батерията, за да издържи и двете смени.Не знам това обаче колко място ще заема в салона.Под куфара, който снимах на четвърта врата, където е сложен вместо седалки, няма нищо.Сиреч, дизайнът е такъв.Но може и да успее да побере батерия с по-голям капацитет.

Утре дългият е на 20, а малкият на 22.
« Last Edit: 22.01.2019, 15:03:30 by skin »



Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Зареждането през пантограв отнема супер малко време, до час за 100%, което ми обясниха от изложението в Хановер. Там обаче нямаше зарядна станция и зареждаха електричките с кабел, което отнемаше 2-3 часа. В Хановер по линии 100 и 200 имат електрици, които се зареждат на единствената крайна спирка. Същите имат престой там по 1 интервал (10 минути) и от видяното- издържат цялата смяна. Във Варна най-удачно е зарядни станции да има на Владиславово и ЖПГара и евентуално линии от типа на 22, 41, 20 да бъдат електрически.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
1640 - не съм кой знае колко впечатлен, върви добре, топъл е и е красив.

Електрическия- предвид сведенията на някой хора, че се е прибрал щото му е свършила батерията - ми не. Върви отлично, напомня малко на тролеите в София, с ел. оборудване на Медком е, вратите му се отврарят навън. Потресен съм обаче от отношението на кондукторката към пътниците, но това няма смисъл да го коментирам. Автобуса е много добър, доволен съм. По-късно ще има клипче, и евентуално някоя друга снимка.

20:25
Дългия Соларис се е прибрал за последния си курс, персонала беше на къс.

Ето една снимчица.


30.1
8653 вместо PZ 285PA на 14.

31.1
12:50 неизпълнен курс на 20. PZ 285PA се прибра в гаража и 20/5 стои открита. :rolleyes:
« Last Edit: 31.01.2019, 14:48:04 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2925
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
От "Градски транспорт" останаха доволни от модерния хибриден автобус! Може да се купят десет нови за Варна

Quote
Варна може да се сдобие с десет нови хибридни автобуса, след като от фирма "Градски транспорт" останаха доволни от модерното градско возило с хибридно задвижване, което се тества от 28 януари до 28 февруари по варненските маршрути. Това съобщи за Varna24.bg шефът на фирмата инж. Злати Златев.

"Соловият хибриден автобус се държи много добре, дава икономии от 7-8 литра гориво на 100 км. Електробусът бързо изразходва батерията си за отопление през зимния период и не може да си покрие пробега, налага да презареждан постоянно. Пуснахме двата вида автобуси, които са на полската фирма "Соларис" по няколко линии - 22, 20, 7 и 31, за да преценим как се справят. Определено сме доволни от хибридния солов автобус, който върви на дизел и електричество и към този вид ще се насочим. Тепърва ще се искат оферти, като на първо време едва ли ще можем да закупим повече от десет. Кога обаче ще стане това не мога да кажа, тепърва ще се търсят средства и от Община Варна ще вземат решение", коментира Злати Златев.

В интерес на истината се надявам да не се закупуват хибридни Солариси, защото ДАП - а е далеч от нивото необходдимо за поддръжката им в дългосрочен план  :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Вместо да купуват хибридни, да купят газови, но повече бройки. Иначе е хубаво, че унифицират подвижния състав с една марка.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Темата се заключва поради изчерпването и.

И двата автобуса не се водят в наряда от утре и е прекратена експлоатацията им на територията на гр.Варна.

Надяваме се скоро да имаме такива или поне подобни, но не само на тестове. :)
« Last Edit: 26.02.2019, 18:27:24 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)