Author Topic: Тролейбусни превози - Стара Загора  (Read 105379 times)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
В какво състояние са ЛАЗ-овете - биха ли били надеждни, ако бъдат закупени от Враца?

Малко преди да бъдат спрени от движение се возих на тях и впечатленията, с които останах тогава не са никак добри и с две думи са, че са силно амортизирани. Писал съм по- назад в темите какво съм забелязал по тях, но пак ще се повторя: много скърцат в движение, т.е. нестабилна каросерия; напукан таван облепен с тиксо; липсващи капаци за осветлението; проядена ръчната платформа за инв. колички около пантите, където са средните врати; виждал съм заварки и по вратите. Тези тролейбуси нямат и климатици.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 380
    • View Profile
Все още не съм намерил нищо за  интересно за автобуси, но за тролейбуси имах късмет и намерих стари архивни снимки от 2004 г. Много са стари. Още от преди да сменят лампите на бул. Св. Патриарх Евтимий и бяха с по две и по три осветителни тела от завода светлина.

Ще помоля ако някой има стари снимки на автобуси на градския транспорт в Стара Загора  в периода 1997 -2007 да ги качи и ако намери нещо в нета да сподели.

Бонус: Една шкода  снимана през 2003 от немски сайт





« Last Edit: 23.06.2019, 12:15:37 by ikarus2102 »

Offline toto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • View Profile
Хайде и в Стара Загора електробуси :(
Предложение на кмета до общинския съвете за сесията на 27 юни: https://www.starazagora.bg/uploads/posts/6.pdf

Въпроси:
- защо (само) електобуси, а не разщиряване на контактната мрежа+тролейбуси?
- какво ще стане с 55 почти нови дизелови автобуса Евро 6, закупени преди 2-3 години?

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • View Profile
    • Email
Мисля,че по тази програма няма право да се строи нова мрежа,а само да се подмени наличната.Нещо,което трябва да се направи на много места в града,които в момента не са сменени.Все пак за 45 милиона могат да се измислят доста неща,които да са в полза на общинското дружество,но явно се избира най-лесното за съжаление.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2924
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Хайде и в Стара Загора електробуси :(
Предложение на кмета до общинския съвете за сесията на 27 юни: https://www.starazagora.bg/uploads/posts/6.pdf

Въпроси:
- защо (само) електобуси, а не разщиряване на контактната мрежа+тролейбуси?
- какво ще стане с 55 почти нови дизелови автобуса Евро 6, закупени преди 2-3 години?
55 - те автобуса ще си останат собственост на дружеството. Предполагам  новите електробуси(с все още неясен брой) ще бъдат пуснати по 14, а каквото остане ще бъде разпределено по другите градски линии. С освободените дизелови автобуси, ще могат да подсилят някои от разредените преди две години “селски” линии. Иначе е ясно - както спомена и колегата по - горе, с тези пари спокойно можеха да подменят големи участъци от мрежата, плюс тази до гарата и евентуално да закупят тролейбуси с батерии.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Не очаквайте от кмет, който остави изтънелия контактен проводник на първата тролейбусна линия в града от 1987 г. неподменен (за сравнение Русе и Плевен го смениха), прикривайки това с нови конзоли, окачвания, стрелки и пр. други козметични дейности, да развива тролейбусен транспорт! Обновлението, което се извърши до момента бе задвижено благодарение на екипа от мандата на проф. Светлин Танчев! Ако се разчиташе още от самото начало на Ж. Тодоров да развива тролейбусен транспорт в Стара Загора, вероятно сега нямаше въобще да има такъв!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Искам да попитам защо Лаз-овете се водят бракувани в трансфото, при положение, че всеки път като мина край депото ги виждам, че "жълтеят"?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • Email
Искам да попитам защо Лаз-овете се водят бракувани в трансфото, при положение, че всеки път като мина край депото ги виждам, че "жълтеят"?
Един от руските редактори на сайта ги е писал така,аз ги оправих като ги писах,че не са в движение.Те реално се водят бракувани,но не са нарязани,скоро четох,че са ги обявили за продажба,но не знам каква ще им е съдбата.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 346
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Една не много хубава, но ценна снимка на 1003. Много е лъскав, явно снимката е тъкмо след като е излязъл от "Кента".





За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 735
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Youtube channel - https://www.youtube.com/channel/UCgBcoi0ebMihw0ngkUHEQ-Q?view_as=subscriber
Facebook page - Transport Channel

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 40
    • View Profile
    • Email
За неизползваното трасе разклонение от ул."Ген.Гурко" по ул."Руски" до ЖП гарата вече се изписа доста.
Забелязох, че повечето местни не предполагат за съществуващата контактна мрежа по ул."Ген.Гурко" - източно от бул."Св.Патриарх Евтимий", която се отклонява на север по ул."Ангел Кънчев" и се влива към тази по бул."Цар Симеон Велики". Същата не е отразена и в картите - предполагам е сервизна мрежа или реално е била част от трасето на Линия 1?

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1724
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
За неизползваното трасе разклонение от ул."Ген.Гурко" по ул."Руски" до ЖП гарата вече се изписа доста.
Забелязох, че повечето местни не предполагат за съществуващата контактна мрежа по ул."Ген.Гурко" - източно от бул."Св.Патриарх Евтимий", която се отклонява на север по ул."Ангел Кънчев" и се влива към тази по бул."Цар Симеон Велики". Същата не е отразена и в картите - предполагам е сервизна мрежа или реално е била част от трасето на Линия 1?
Аз си спомням в началото на това десетилетие спахме за 1 нощ в Стара Загора на хотел в района. Сутринта се разходихме, включително през въпросното кръстовище. Спомням си, че мрежата като инфраструктура позволяваше завой от бул. Руски както наляво, така и надясно. За щастие, виждам, че все още седи стрийт-вюто точно от този период - 2012-та година. Моите смътни спомени са, че всички стрелки и кръстовки си бяха налични, но може и да не съм запомнил правилно.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Стрелките и кръстовките в кръстовището на ул. Ген. Гурко с бул. Руски изцяло се демонтираха с рехабилитацията на тролейбусната мрежа. Допреди това беше махната само стрелката на ул. Цар Иван Шишман, като другото си стоеше. Снимки на кръстовището от днес:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Изключително много се дразня от това, че на тролеите по линия 1 се изписва Парк Мол, а не СБА! Съгласен съм, че този мол генерира пътникопоток, но най-крайната дестинация за линията е СБА. На цялата анархия и безпаричие, само магазини и молове се натрапват по всевъзможен начин! Електронните табели на автобусите, когато се наложи да се пускат по 1-цата, са настроени правилно: кв. Железник - СБА. Освен това забелязвам, че пътникопотока по линията е засилен и хората свикнаха с нея, от което е редно интервала в делник да стане 15 мин. и 20 мин. през почивните дни, както е на 36.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1724
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Изключително много се дразня от това, че на тролеите по линия 1 се изписва Парк Мол, а не СБА! Съгласен съм, че този мол генерира пътникопоток, но най-крайната дестинация за линията е СБА. На цялата анархия и безпаричие, само магазини и молове се натрапват по всевъзможен начин! Електронните табели на автобусите, когато се наложи да се пускат по 1-цата, са настроени правилно: кв. Железник - СБА. Освен това забелязвам, че пътникопотока по линията е засилен и хората свикнаха с нея, от което е редно интервала в делник да стане 15 мин. и 20 мин. през почивните дни, както е на 36.
То не, че има толкова голямо значение, ама ми стана интересно тъкмо на това място. Първо се взрях да видя гнездата и пресечението в кое направление са износени, дали износването е равномерно... На гнездата не си личи, но на пресечението си личи, че е износено по лявото трасе с изолатора, а дясното е черно и ръждясало. Огледах около бобината с пружината да видя свързана ли е там с кабелчета... не виждам такива. Така ми хрумна да ви задам въпрос: "Дали стрелката е 'заключена'?" После доразгледах и забелязах по-интересно - че стрелката няма "мостче". :rolleyes: :D При това не просто няма, ами май мноого отдавна, ако не и никога не е имала, защото преди нея проводникът е цял, не представлява поредица от парчета жици, съединени с клеми, ами си е цял проводник. Та, имаш ли наблюдения? Най-добре би се видяла полировката на десните проводници вечер или при ясен, слънчев, летен ден, когато слънцето е високо, отражението на светлината в асфалта във вертикално направление е най-добро и полираната мед от проводниците би отразявала най-добре. Тогава би се видяло най-ясно дали десните проводници са тъмни или светли. От стрийтвю не мога да разбера.

едит: Всъщност, от този ъгъл донякъде се забелязва май как едните са полирани, а другите мръсни - точно където свършват гнездата и почват проводниците, но пък това не е мерило, щото как се превключва изобщо тази стрелка?! :D
едит2: То пък отсреща няма изобщо събирателна - май стана ясно. :)
И докато съм в този район на града - това не е ли ТИС "Изток" или както там е именуван? ЛИАЗ-ът и ГАЗ-ът ми приличат много на аварийни. Това, което ме накара да задам така въпроса е, че виждам, че и преди, и след тези секционни изолатори има захранващи кабели, които излизат от земята и тук почва последната секция от трасето до СБА (до края други изолатори не видях, само преходни кабели). Знаеш ли колко други ТИС-а има и къде са те? Евентуално и да кажеш, според теб, кой ТИС кои участъци захранва? Мерси предварително! :)

едит3: Стана ми още по-интересно. Било е предвидено тези изолатори да разделят участъка от бул. Патриарх Евтимий до пътния възел от горните линкова на 2 участъка, но те сега са шунтирани и този ТИС там захранва и тук. Тези колонки не знам от кой ТИС идват, но кабелите им на стрийтвю се вижда, че са разкачени от мрежата и нищо не захранват.
« Last Edit: 02.02.2020, 14:51:42 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
ТИС-овете са 5 на брой. Този, който си посочил мисля, че е №5. №1 е в Три чучура-юг до бл.105, №2 е на ул. Васил Левски, №3 до Кауфланд и №4 на бул. Патр. Евтимий с кръстовището на ул. Индустриална. Може да бъркам някой в номерацията.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6371
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
ТИС Токоизправителни станции Стара Загора
Eто ги на карта
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6371
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Сега като стана ясно къде са разположени ТИС-овете седнах и разгледах отново мрежата за гарата и установих нещо - тя никога не е била отделно захранена. Само е била построена, а захранването се е осъществявало чак от мрежата по ул. Гурко. Вероятно е трябвало да има захранване от ТИС-а на Кауфланд по бул. Славянски или просто да бъде достроена мрежата от гарата покрай стадиона, бул. Славянски, кръгово, ул. Георги Байданов, ул- Капитан Петко Войвода до кръгово с бул. Цар Симеон Велики. Така поне е логично да бъде продължена. Дали е било замислено точно така - не знам, но разположението на ТИС-а предполага това.
След като се е разбрало, че посоченият участък вероятно няма да се построи, то е можело поне да изкарат захранване от ТИС-а и по бул. Славянски или по ул. Бяло Море и покрай стадиона, да захранят участъка при гарата. Не им са се откъснали пари дори и за това на управниците.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Сега като стана ясно къде са разположени ТИС-овете седнах и разгледах отново мрежата за гарата и установих нещо - тя никога не е била отделно захранена. Само е била построена, а захранването се е осъществявало чак от мрежата по ул. Гурко. Вероятно е трябвало да има захранване от ТИС-а на Кауфланд по бул. Славянски или просто да бъде достроена мрежата от гарата покрай стадиона, бул. Славянски, кръгово, ул. Георги Байданов, ул- Капитан Петко Войвода до кръгово с бул. Цар Симеон Велики. Така поне е логично да бъде продължена. Дали е било замислено точно така - не знам, но разположението на ТИС-а предполага това.
След като се е разбрало, че посоченият участък вероятно няма да се построи, то е можело поне да изкарат захранване от ТИС-а и по бул. Славянски или по ул. Бяло Море и покрай стадиона, да захранят участъка при гарата. Не им са се откъснали пари дори и за това на управниците.

Да, това беше логичното продължение на мрежата, но уви "влака" отпътува безвъзвратно откъм шансове за бъдещо реализиране...
Ако се беше продължило с инвестирането само в тролейбусен транспорт така, както беше заложено в мандата на проф. Светлин Танчев, вероятно можеше да бъде доизградена мрежата в обозримо бъдеще, защото постоянно се отпускат милиони евр. пари за (еко)електротранспорт и транспортната схема заедно с ефективността на тролейбусния транспорт щяха да се подобрят. Качвам ти схема с разширенията по мое наблюдение, според транспортно-ком. схема от ОУП на града:
« Last Edit: 04.02.2020, 18:14:44 by klutsohor »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Поради извънредното положение с пандемията от коронавируса, от 23.03 е преустановено движението на крайградските автобусни линии. Честно да ви кажа така 4-те тролейбусни линии 1,2,26,36 и 7-те автобусни линии 3,8,12,13,14,20,51 са доста по-добре и по-равномерно разпределени. Няма излишно препокриване. Не могат ли да се разкарат някакси тези крайградски линии и да не дублират МГОТ при нормални условия? Досега не съм бил свидетел на такава транспортна схема, която за мен както казах е по-добра от преди.