Author Topic: Тролейбусни превози - Стара Загора  (Read 85996 times)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 356
    • View Profile
В какво състояние са ЛАЗ-овете - биха ли били надеждни, ако бъдат закупени от Враца?

Малко преди да бъдат спрени от движение се возих на тях и впечатленията, с които останах тогава не са никак добри и с две думи са, че са силно амортизирани. Писал съм по- назад в темите какво съм забелязал по тях, но пак ще се повторя: много скърцат в движение, т.е. нестабилна каросерия; напукан таван облепен с тиксо; липсващи капаци за осветлението; проядена ръчната платформа за инв. колички около пантите, където са средните врати; виждал съм заварки и по вратите. Тези тролейбуси нямат и климатици.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 368
    • View Profile
Все още не съм намерил нищо за  интересно за автобуси, но за тролейбуси имах късмет и намерих стари архивни снимки от 2004 г. Много са стари. Още от преди да сменят лампите на бул. Св. Патриарх Евтимий и бяха с по две и по три осветителни тела от завода светлина.

Ще помоля ако някой има стари снимки на автобуси на градския транспорт в Стара Загора  в периода 1997 -2007 да ги качи и ако намери нещо в нета да сподели.

Бонус: Една шкода  снимана през 2003 от немски сайт





« Last Edit: 23.06.2019, 12:15:37 by ikarus2102 »

Offline toto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 270
    • View Profile
Хайде и в Стара Загора електробуси :(
Предложение на кмета до общинския съвете за сесията на 27 юни: https://www.starazagora.bg/uploads/posts/6.pdf

Въпроси:
- защо (само) електобуси, а не разщиряване на контактната мрежа+тролейбуси?
- какво ще стане с 55 почти нови дизелови автобуса Евро 6, закупени преди 2-3 години?

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 759
    • View Profile
    • Email
Мисля,че по тази програма няма право да се строи нова мрежа,а само да се подмени наличната.Нещо,което трябва да се направи на много места в града,които в момента не са сменени.Все пак за 45 милиона могат да се измислят доста неща,които да са в полза на общинското дружество,но явно се избира най-лесното за съжаление.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2783
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Хайде и в Стара Загора електробуси :(
Предложение на кмета до общинския съвете за сесията на 27 юни: https://www.starazagora.bg/uploads/posts/6.pdf

Въпроси:
- защо (само) електобуси, а не разщиряване на контактната мрежа+тролейбуси?
- какво ще стане с 55 почти нови дизелови автобуса Евро 6, закупени преди 2-3 години?
55 - те автобуса ще си останат собственост на дружеството. Предполагам  новите електробуси(с все още неясен брой) ще бъдат пуснати по 14, а каквото остане ще бъде разпределено по другите градски линии. С освободените дизелови автобуси, ще могат да подсилят някои от разредените преди две години “селски” линии. Иначе е ясно - както спомена и колегата по - горе, с тези пари спокойно можеха да подменят големи участъци от мрежата, плюс тази до гарата и евентуално да закупят тролейбуси с батерии.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 356
    • View Profile
Не очаквайте от кмет, който остави изтънелия контактен проводник на първата тролейбусна линия в града от 1987 г. неподменен (за сравнение Русе и Плевен го смениха), прикривайки това с нови конзоли, окачвания, стрелки и пр. други козметични дейности, да развива тролейбусен транспорт! Обновлението, което се извърши до момента бе задвижено благодарение на екипа от мандата на проф. Светлин Танчев! Ако се разчиташе още от самото начало на Ж. Тодоров да развива тролейбусен транспорт в Стара Загора, вероятно сега нямаше въобще да има такъв!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 356
    • View Profile
Искам да попитам защо Лаз-овете се водят бракувани в трансфото, при положение, че всеки път като мина край депото ги виждам, че "жълтеят"?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1164
    • View Profile
    • Email
Искам да попитам защо Лаз-овете се водят бракувани в трансфото, при положение, че всеки път като мина край депото ги виждам, че "жълтеят"?
Един от руските редактори на сайта ги е писал така,аз ги оправих като ги писах,че не са в движение.Те реално се водят бракувани,но не са нарязани,скоро четох,че са ги обявили за продажба,но не знам каква ще им е съдбата.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 326
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Една не много хубава, но ценна снимка на 1003. Много е лъскав, явно снимката е тъкмо след като е излязъл от "Кента".





127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 676
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email

Offline xtreme2000

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
За неизползваното трасе разклонение от ул."Ген.Гурко" по ул."Руски" до ЖП гарата вече се изписа доста.
Забелязох, че повечето местни не предполагат за съществуващата контактна мрежа по ул."Ген.Гурко" - източно от бул."Св.Патриарх Евтимий", която се отклонява на север по ул."Ангел Кънчев" и се влива към тази по бул."Цар Симеон Велики". Същата не е отразена и в картите - предполагам е сервизна мрежа или реално е била част от трасето на Линия 1?

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
За неизползваното трасе разклонение от ул."Ген.Гурко" по ул."Руски" до ЖП гарата вече се изписа доста.
Забелязох, че повечето местни не предполагат за съществуващата контактна мрежа по ул."Ген.Гурко" - източно от бул."Св.Патриарх Евтимий", която се отклонява на север по ул."Ангел Кънчев" и се влива към тази по бул."Цар Симеон Велики". Същата не е отразена и в картите - предполагам е сервизна мрежа или реално е била част от трасето на Линия 1?
Аз си спомням в началото на това десетилетие спахме за 1 нощ в Стара Загора на хотел в района. Сутринта се разходихме, включително през въпросното кръстовище. Спомням си, че мрежата като инфраструктура позволяваше завой от бул. Руски както наляво, така и надясно. За щастие, виждам, че все още седи стрийт-вюто точно от този период - 2012-та година. Моите смътни спомени са, че всички стрелки и кръстовки си бяха налични, но може и да не съм запомнил правилно.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 356
    • View Profile
Стрелките и кръстовките в кръстовището на ул. Ген. Гурко с бул. Руски изцяло се демонтираха с рехабилитацията на тролейбусната мрежа. Допреди това беше махната само стрелката на ул. Цар Иван Шишман, като другото си стоеше. Снимки на кръстовището от днес: