Така както беше при старите табели, отпред и отсрани на тролейбусите е по-добре да се изписва маршрута с подвижен текст, както следва:
1 кв. Железник - СБА / СБА - кв. Железник
36 кв. Железник - ПЗ Загорка / ПЗ Загорка - кв. Железник
2 Стадион Берое - кв. Кольо Ганчев / кв. Кольо Ганчев - Стадион Берое
26 кв. Железник - кв. Кольо Ганчев / кв. Кольо Ганчев - кв. Железник
А наименованията на последните спирки вътре в тролейбуса и по самите спирки е добре да си останат същите: сп. Парк Мол и сп. Мототехника.
Пандемията удари слабите тролейбусни линии в страната и ясно показа по кои трябва да се работи за да се подсилят. Това са спрените линии: 86 във Варна, Т2 в Бургас (в началото с изцяло спрян тролейбусен транспорт) и 1 в Стара Загора, където крайградските автобуси продължават да дублират целия градски транспорт, вероятно с цел да се правят икономии. В Русе защо се спира окончателно нощната тролейбусна линия 1Н след изтеклия експериментален срок, ако до преди пандемията тя е показвала ефективност? Какво ще се прави с 4-те байпаса на мрежата в Сливен извън обхвата на линия 201, които няма да се използват в оптимизираната транспортна схема, която е добре замислена?
На този етап е добре да се мобилизират следните тролейбусни линии в градовете:
Варна: 82, 83, 86, 88
Бургас: Т1, Т2
Русе: 2, 9, 13, 21, 24, 27, 29
Стара Загора: 1, 2, 26, 36
Сливен: 201
Враца: 1, 1А
Понеже засягаш няколко града, сред които Варна... нямам наблюдение в другите градове, но живея във Варна от години и бих искал да споделя своето наблюдение за Морската столица:
1. Линия 83 - виждам, че, през годините, няколко потребители от варненския раздел неведнъж са изказвали еднакво с моето мнение - напълно излишна в този си вид, подпомага 88, но само, когато колите й вървят пред тези на 88 (обира онези пътници, които искат да пътуват само до ТИС "Север"). Защото съм виждал и обратните случаи, при които можете да си представите колко хора има, тоест, няма в 83.

Поради гореизложеното считам, че изобщо няма за какво да бъде коментирана като потърпевша от Короната - тя и без това си беше осакатена досега, очевидно ще продължава да бъде такава, оставайки в настоящия си вид;
2. 82 - ходех на работа и нямам големи наблюдения, но през почивни дни си има пътуващи, въпреки тъпия интервал от 24 минути целодневно. Тук, според мен, важи задната мисъл на инж. Злати Златев - икономии, понеже били натрупали големи загуби и тъкмо Короната е идеалният повод да го направят на 24 минути всеки ден. В интерес на истината, токущо проверих в сайта gtvarna.com и виждам, че делничното разписание е възстановено на 15 минути, което е добре;
3. 88 - Същото като с линия 82, с тази разлика, че там, освен Короната, имаме и още едно отежняващо обстоятелство - ремонтът на Аспарухов мост. Хубавото е, че и тук виждам възстановено делнично на 15 минути (с някои 20-минутни изключения). Това е, въпреки че продължава да е със съкратен маршрут до Кораборемонтен завод.
4. 86 - тук нищо не се знае, за момента. Последният ден, в който беше обслужвана, беше петък, 13. март. Бях свидетел на предпоследния курс малко преди 21:00 часа беше дюс празен, но и преди Короната тези последни 2-3 курса след 20:00 часа винаги са си (почти) празни. При предишен ремонт някъде по Моста или в самото Аспарухово (мисля, че беше през 2018, ако не ме лъже паметта), вариантите да не се спира линията за 2 седмици бяха два - от Почивка до Кораборемонтен или от Почивка до ЖП гара. Тогава избраха втория вариант (маршрутът от едно време). Виждах по някой случаен пътник, но дотам. По време на "великите" ремонти преди това през 2015-2016 е ясно, че им се свидеха агрегатите и в продължение на 365 дни нямаше обслужване. Имам съмнение дали при ремонта на някоя от предните отсечки от Моста не се движеше за кратко Почивка - Кораборемонтен, ама съмнява ме. Съдейки по гореизложеното, тук няма как да има раздвижване преди да приключи въпросният ремонт на сегашната отсечка от Моста.
С две думи, лрав си, че е добре да има подсилване, но не в ситуацията на Короната, а по принцип, защото и сега линии 82, 83 и 88 са, дефакто, с възстановени интервали, оттърсили се от Короната. Въпросът е какво може да бъде направено след това. Отговори много, варианти много, писал съм заедно с колегите от раздела многократно, въпросът е, че нищо не се случва.
Така и така темата е за Стара Загора - струва ми се по-подходящо за този град един от следните 3 варианта:
1) Ако няма да се въвеждат билети за време, вместо за еднократно пътуване, то считам, че е добре да се оползотвори максимално мрежата така, че тролеите да са гръбнак на транспортната схема - да се обслужват всички възможни маршрути, например така:
- От Стадион Берое до Кольо Ганчев, Железник и Технополис целодневно.
- От Загорка до Железник целодневно, до Технополис, Стадион Берое и Кольо Ганчев сутрин и вечер.
- От Железник до Технополис и Кольо Ганчев целодневно.
2) (леко екстравагантен) С въвеждане на билети за време е по-оптимален вариант всяка кола да върти обратно на часовниковата стрелка с маршрут Кольо Ганчев - Технополис - Загорка - Стадион Берое - Железник - Кольо Ганчев (с почивки по някои обръщачи). Разбира се, тук виждам, че ще трябва да се добави един завой в контактната мрежа от бул. Патриарх Евтимий надясно (на запад) по ул. Генерал Столетов и обратно. Така линиите вече ще бъдат, например:
1. Кольо Ганчев - Технополис
2. Технополис - Загорка
3. Загорка - Стадион Берое
4. Стадион Берое - Железник
5. Железник - Кольо Ганчев.
На всяко обръщало водачът ще сменя маршрута нарастващо: 1 -> 2 -> 3 -> 4 -> 5 -> 1 -> 2...
На някои пътуващи ще им е най-удобно без прекачване, останалите ще прекачват с билета си, който е валиден 60 минути и всички ще са щастливи, и доволни... или поне така се надявам.

3) (може би по-практичен) Отново с билети от 60 минути и по-традиционни маршрути, спрямо вариант 2):
1. Кольо Ганчев - Загорка
2. Кольо Ганчев - Стадион Берое (синхронизирана с линия 1 така, че да се редуват от Кольо Ганчев ту едната, ту другата)
3. Железник - Технополис
Искам да кажа, че вместо линиите да са 4 (две по две дублиращи се в дълги участъци), то да са диаметрални. Който пътува направо - не прекачва. Всички останали прекачват веднъж с билета си от 60 минути и така вече всички трябва да са доволни. Този вариант е по-добър от 2), защото по никое направление няма повече от 1 прекачване, защото ще се съгласите, че 1 прекачване ок, ама да караш човека да слиза и да се качва два пъти, то ще му се стори, че е тръгнал да минава девет дена път с камили.
4) Този изисква да се възстанови и използва изоставената контактна мрежа по улиците Генерал Гурко и Ангел Кънчев, където е достатъчно да бъде един еднопосочен, обръщателен кръг между блоковете, само че не кръг, ами правоъгълник. Вече почти всички ще прекачват по веднъж, но пък никога повече от веднъж, а и със същия брой коли ще може да се съкратят интервалите, защото маршрутите ще са къси - в топология "звезда". Така прекачването ще става по-бързо, защото интервалите на всяка от линиите няма да са повече от 10 минути. Ако го нарека този обръщателен кръг "Център", то е ясно кои ще бъдат петте линии:
1. Кольо Ганчев - Център
2. Железник - Център
3. Технополис - Център
4. Загорка - Център
5. Стадион Берое - Център
В допълнение, ако се възстанови и мрежата до ЖП гара, то по-късата от двете най-къси линии (би могло и двете, но ми се струва излишно) може да ходи до там. Струва ми се, че това ще бъде 4 Загорка - ЖП гара.