Author Topic: Изграждане на нови пътни артерии  (Read 32527 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7660
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #340 on: 08.11.2015, 11:30:08 »
Нов бул. "Рожен" и автогара в подстъпите на Северната скоростна тангента

Quote from: Градът.бг
Булевард "Рожен"
е част от главната улична мрежа на София. Във функционално отношение е ІІ клас – градска магистрала. Разработката на проектанта е в обхвата от надлез "Надежда" до Северната скоростна тангента с прилежащите територии.
В ситуационно отношение трасето на бул. "Рожен" следва трасето на приетото преди време комуникационно решение и се връзва в следата на Северната скоростна тангента от работния проект. Хоризонталните криви са прецизирани така, че да са спаси къщата, намираща се на ъгъла на ул. "Братия" – ул. "Далия", напомня проектантът. Използваната крива и контра крива са с радиус R250 м – R200 м и са в рамките на допустимите криви за ІІ клас градски магистрали с напречен наклон 6%, но при ограничение на скоростта 50 км/час в градски условия, напречният наклон може да се изпълни с 2.5–3%, което няма да доведе до закопаване на локалните платна.
В напречно отношение централното платно е решено с 2 платна по 2 ленти с ширина по 3.75 м и разделителна ивица с ширина 3.00 м.

Съществуващата трамвайна линия
е успоредна на пътното платно, отделена е с тротоар 1.50 м. Трамвайното трасе е на обособено платно с ширина 7.70 м със среден стълб. По предвижданията на ОУП, приет през 2009 г., е предвидено отпадането на трамвая и изграждане на метротрасе, което представлява отклонение от втори митродиаметър в частта след Централна жп гара. С настъпилите нови икономически условия и драстично намаляване на работещите в производствената зона "Илиянци-запад" изграждането на метро в тази зона на този етап не е рентабилно.
Сегашният бул. "Рожен", който е известен със стария си трамвай № 12 и множеството пукнатини, дупки и коловози по пътната настилка, ще запази трамвайното си трасе – и като направление и като дължина. Трамвайното платно върви успоредно на булеварда в дясната му страна, уточнява инж. Живка Зюмбюлева. Там, където има застрояване и е необходимо обслужване на парцелите, има и локално платно след него. От лявата страна също има локално платно.
Прилежащите територии на булеварда се обслужват от локални платна - както новопроектирани (където е необходимо), така и от съществуващите улици. Тъй като районът е предимно промишлен, новите локалните платна са проектирани с ширина 7.00м.

Нивелетата на бул. "Рожен" е повдигната
с около 40 см над терена, така че при напречен наклон на пътните платна 2.5% да не се получава закопаване на локалите, които обслужват съществуващата застройка. Теренът е равнинен и минималните напречни наклони са 0.3%.
От надлез "Надежда" до Северната скоростна тангента обвръзката с напречните улици е на ниво терен със светофарно регулирани кръстовища.
В северната част на булеварда в източна посока при ул. "Фрезия" срещу старото трамвайно ухо е предвидено ново. Сега съществуващата мини автогара за селските рейсове в тази посока е преместена при трамвайното ухо в източна посока, като е обособено място за изграждане на тоалетни, стаи за почивка на шофьорите и билетен център.
Организацията на движението е такава, че да обслужва населението с автомобилен, автобусен и трамваен транспорт. Старото автобусно ухо след складовата база на "Илиянци" е отпада и автобусите ще въртят така: бул. "Рожен" – ул. "Джерман" и обратно по старото трасе на бул. "Рожен",  и така покриват по-голяма територия с масов градски транспорт.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4979
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #341 on: 13.11.2015, 15:06:59 »
А в момента пуснат ли е самия пробив покрай Токуда, или само кръстовището на Хладилника?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7660
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #342 on: 13.11.2015, 15:22:31 »
Пробивът е напълно готов от поне две седмици. Коли си минават и от преди това. Ама защо не е пуснат официално - никой не знае.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #343 on: 13.11.2015, 15:36:30 »
Изборите минаха и балотаж няма.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #344 on: 13.11.2015, 16:34:08 »
Пробива е готов от месец, това преди малко написах в другия форум... че явно чакат да се изгради кръговото на Вапцаров и тогава официално ще пуснат Дуков. А сега неофициално, никой няма да ви спре да минете. :D

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7660
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #345 on: 13.11.2015, 18:45:32 »
Само че за кръговото (преди дори беше подлез, ама някакси изчезна безследно) никой нищо не казва.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #346 on: 13.11.2015, 19:27:17 »
Ами в началото на годината ще го почват. Даже май нашия район го бяха обявили в някой от коментарите, на въпрос на гражданин във ФБ.
Подлеза с директен ляв завой беше заложен в първоначалния проект. Но проекта беше преработван и този метод беше премахнат. Но с оглед на потока от коли, който ще се пренасочи изцяло по Дуков и кръговото е добро решение.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #347 on: 16.11.2015, 22:55:43 »
А в момента пуснат ли е самия пробив покрай Токуда, или само кръстовището на Хладилника?

Днес ходих до "Парадайс" и в двете посоки минах оттам, има знаци за забрана на влизането, но доста коли го ползват.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7660
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #348 on: 02.12.2015, 15:59:10 »
Продължават бул. "Царица Йоанна" към Банкя

Quote from: Градът.бг
Постоянната комисия по устройство на територията, архитектура и жилищна политика прие доклад на главния архитект на София Петър Диков по проект за ПУП – план за улична регулация на продължението на бул. "Царица Йоана" от м. "Люлин – разширение – запад" до ул. "Банско шосе" и изменение на плана за улична регулация на улица от от.832 до о.т.834, м. "Люлин – разширение – запад", район "Люлин".

Трасето на бул. "Царица Йоанна" е продължение на бул. "Тодор Александров". То завършва със съоръжение на две нива на Софийския околовръстен път, което е изградено като част от Западната дъга на СОП, участък 1, и вече се използва. На това място Околовръстният път на София минава на естакада, а под него остава кръгово кръстовище, което свързва бул. "Царица Йоанна" с околните територии.

Докладът на арх. Диков е за ПУП – план за улична регулация на продължението на бул. "Царица Йоана" от м. "Люлин – разширение – запад" до ул. "Банско шосе" и изменение на плана за улична регулация на улица от от.832 до о.т.834, м. "Люлин – разширение – запад", район "Люлин". Трасето е продължение на бул. "Царица Йоанна" до шосето за Банкя, което дава удобна връзка на цялата прилежаща структура - Банкя, Иваняне, Драгоман, посочи арх. Петър Диков. С изграждането му се дава възможност за преработване на кръстовището на шосето за Банкя с бул. "Сливница".

Наскоро на СОП и бул. "Сливница", като част от Западната дъга на СОП, участък 1, беше изградено и вече е в експлоатация кръстовище на 3 нива. На 200 м след него се появява кръстовище с леви завои, напомни арх. Диков, което обезсмисля голямото съоръжение на "Сливница".

При изграждане на продължението на бул. "Царица Йоанна" към Банкя ще се затвори опасният ляв завой и така на практика там няма да има кръстовище. Арх. Диков напомни, че след като стана ясно, че на първия етап  на изграждането на трасето София - Калотина магистрала няма да се строи, а четирилентов път, трасето през "Сливница" ще остане натоварено и е редно да бъде лесно проходимо.

Предложението следва да бъде прието на заседание на СОС на 3 декември 2015 г.

Дано покрай това удължение да довършат и северното платно между П. Владигеров и Добринова скала.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #349 on: 02.12.2015, 16:37:47 »
Добра идея е да отпадне левият завой към Пушкаров. Вероятно 47, 48 и 49 ще ги прекарат по кръговото при Баумит, но тогава не остават ли спирки в кв.Република без обслужване?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9695
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #350 on: 02.12.2015, 18:13:42 »
Губят се двете спирки на кръстовището на "Сливница" и "Банско шосе" и пред института "Пушкаров".
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #351 on: 02.12.2015, 18:32:48 »
И двете загубени спирки са в пешеходна достъпност до околовръстното и може спокойно да се направи една близо до кръговото. Левият завой към Банско Шосе е източник на задръствания, не е оправдано да се прави нов пътен възел за минималния брой завиващи, кръгово кръстовище е абсолютно неудачно поради асиметричните потоци.  :rolleyes:
« Last Edit: 03.12.2015, 07:11:00 by V.Peichev »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #352 on: 03.12.2015, 13:58:01 »
За шосето към Банкя няма проблем да се изгради, каза Диков. Повечето терени по трасето са общински, с тази цел са го изместили на североизток, и за да направят един, вместо два моста.

Приеха и план-изменение на регулацията на Източната тангента, която трябва да върви от ССТ, през Вл. Вазов и Ботевградско, до бул. Асен Йорданов и Г.М. Димитров. Там щяло да е по-трудно, понеже има много частни терени.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ihristov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #353 on: 26.06.2016, 19:03:11 »
Някой има ли представа дали в обозоримо бъдеще има план да се построи връзката между ГМ Димитров и Сребърна покрай зоопарка. Мисля че е доста важна и ще отпуши доста трафика в района.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #354 on: 26.06.2016, 19:07:54 »
За близко бъдеше не, единствено се говори за пробива от Луй Айер до Парадайс център, и то само едното платно.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #355 on: 28.06.2016, 17:16:33 »
Някой има ли представа дали в обозоримо бъдеще има план да се построи връзката между ГМ Димитров и Сребърна покрай зоопарка. Мисля че е доста важна и ще отпуши доста трафика в района.
Петко да не лайква мнението на Михайло, защото не виждам на базата на какви факти то е достоверно. Проектът за бул. Тодор Каблешков, между Цар Борис  III  и Г. М. Димитров, е заложен в ИПГВР на София, т.е., до 2020-2022 год. би трябвало да се построи:

« Last Edit: 28.06.2016, 17:19:29 by difian »