Author Topic: Уличното осветление в София  (Read 92384 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Уличното осветление в София
« Reply #60 on: 05.11.2010, 18:12:44 »
Също така трябва да изрежат с флекс неизползваемите тръби по уличните стълбове - По Цариградско, Пейо Яворов, надлез Надежда. Грозно е да има тръби, на които няма сложени лампи.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #61 on: 05.11.2010, 23:02:44 »
В жк.Банишора, ул.Вишовград една от уличните лампи е повредена. Свети и после угасва. Някои зане ли къде трябва да се обърна за този проблем.
тел. 931 12 10. Сутрин рано между 8 и 9 часа. Ако не я оправят до седмица се обади пак.
Ако една натриева лампа (оранжева) свети и после изгасне и после пак светне, това означава че е за смяна. Масово в София се ползват Китайски Phillips, Лукалокс, Кинетекс и други световно неизвестни марки. Пред моя блок си ги подържам аз и въобще не разчитам на уличното осветление. Поръчвам си от ebay от англия крушки - Немски и Словашки Осрам, Немски Радиум, Английски Венчър, Белгийска матирана Силвания и др. Пред моя вход лампата е 70 W белгийска матирана Силвания, а крушката е на 7 години и не е мръднала!
Голям проблем е, че по едно време глобусите се правеха от старееща пластмаса :( и след първия камък или първата градушка глобусите пътуват. При мен са едни големи и стари - от 90-те години, но са първите от по-качествените такива. На метална алуминиева основа са (вече не се произвежда) и са много издръжливи на външно влияние.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Уличното осветление в София
« Reply #62 on: 12.01.2011, 10:49:15 »
Новина от днес относно стълбовете на едно от най-централните места - бул. "Княгиня Мария Луиза" в района на Халите:

Quote
Оголени жици стряскат пешеходци в столицата

Иво Ангелов

Необезопасени кабели стърчат от стълбове в центъра на София и застрашават живота на пешеходци. За това алармира читателят на “Труд” Никола Петков.

Разходка по бул. “Мария Луиза” от Централните хали към Лъвов мост е опасно преживяване, защото на някои места е поставен изолирбанд, но на други стърчат оголени жици. Така гражданите се разминават на сантиметри от тях.

“Най-опасно е за децата, защото технологичните отвори са само на половин метър от земята и малчуганите могат да бръкнат в тях”, алармира Петков. Той предложи на Столичната община пролуките да бъдат “вдигнати” поне на 2 м височина, за да не са достъпни за хората, минаващи по улицата. А техниците да работят с помощта на стълби, което няма да ги затрудни.

Екип на “Труд” се разходи по източния тротоар на булеварда и установи, че от 18 стълба само един е с метален капак. Голяма част от пролуките са получили ново предназначение - на кошчета за боклук, които преливат от пластмасови чашки и хартийки. На отсрещния тротоар капаци също масово липсват, но някои отвори бяха обезопасени с пластмасови парчета, залепени със скоч към стълбовете.

“Веднага ще изпратим екипи да покрият отворите. Постоянно се извършват кражби не само на капаци, но и на кабели. Този проблем съществува от дълго време”, коментираха вчера от “Улично осветление” и обещаха мигновена реакция. Интересното е, че седалището на дружеството (ул. “Будапеща” 17) се намира само на неколкостотин метра от бул. “Мария Луиза”, но служителите не бяха запознати със случая. Стърчащи кабели от стълбове има и по бул. “Сливница”.

12.01.2011 г. вестник "Дневен Труд", стр. 6

Линк към статията: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=738278

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #63 on: 12.01.2011, 19:29:47 »
Пффффф. Те да бяха само там липсващите капаци....
Проблема на този етап е категорично нерешим. Болтовете на капаците клеясват, ако се направят като ключалки - също. Единствен вариант е да се заменят тези капаци с пластмасови, ама стилни, а не изрезка от ПВЦ тръба Ф 110. На капака да има щампа, която да не позволява да се декларира в пунктовете от бай мангал като боклук от гаража...
Категорично НЕ може дупките да се изместят на два метра височина, тъй като в основата на стълба, където се намира и отвора, се осъществява връзката между дебелия алуминиев магистрален кабел и обикновения мостов кабел, водещ до осветителното тяло. Ако се вдигнат отворите - това означава невъзможност за сервизиране на връзките. Трябва да напомня, че единствените снадки по правило се правят в тези отвори (както по магистралката, така и по кабела за осв. тяло) и ако се преместят на 2 метра - трябва да се подмени целия магистрален кабел, а той е алуминиев, четирижилен, и е 10 квадрата. Тоест нещо около 10 лева метъра.
Майките да си пазят дечицата да не бъркат по разни там дупки, а да не люпят семки и да пушат цигари само.
Виждал съм в Западна Европа капак, който е изработен от полипропилен със щампа, хваща се с калпачат (коларски) болт за стълба, като на главата на болта има резка за права отвертка. ОБАЧЕ! За да не влиза влага, целият капак е опасан с гумено уплътнение и е огънат по профила на стълба.
« Last Edit: 07.02.2011, 21:29:37 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #64 on: 12.01.2011, 19:31:20 »
ААааа! И бай дъ уей - през деня, когато осветлението не работи, по тея жици не тече ток.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #65 on: 20.02.2011, 12:35:27 »
Quote
Как свети София

20.02.2011 10:06

От Столичната община планират два от основните входове на София да бъдат осветени отново
Всяка вечер чрез изпращане на специален радиосигнал към над 40 000 светлинни точки в столицата уличното осветление светва Всяка вечер чрез изпращане на специален радиосигнал към над 40 000 светлинни точки в столицата уличното осветление светва

От Столичната община планират два от основните входове на София да бъдат осветени отново, научи БТА от общината. С улично осветление ще са неосветените участъци в момента откъм магистралите "Тракия" и "Хемус".

Общо 58 нови стълба с близо 120 лампи ще осигурят двустранното осветяване на бул. "Ботевградско шосе" от разклона за кв. "Кремиковци" до пътния възел с Околовръстния път.

Нови лампи ще светят и в участъка по бул. "Цариградско шосе" от разклона за с. Герман до пътния възел с Околовръстния път. Там няма да се наложи да се поставят нови стълбове, но сегашните ще трябва да се почистят и ремонтират. Освен това ще трябва да се изградят и нови електрически табла. По участъка ще светнат над 130 нови лампи.

Общината  планира да изгради мрежа и да постави улични лампи на 30 улици и карета от улици, като други 29 улици и карета от улици ще бъдат ремонтирани.

Никой няма да се учуди на твърдението, че и уличното осветление не е пощадено от кражби и вандализъм. Немалко вече са случаите на безпричинното чупене или прострелване с огнестрелно оръжие на осветителните тела или на защитните капаци на стълбовете. Кражбата на захранващи кабели, която ще донесе на причинителя й няколко десетачки, води до разходи в размер на няколко хиляди лева при възстановяването на трасетата.

И от "Улично осветление" смятат, че умишленото увреждане на инфраструктурата трябва да се криминализира. Ситуацията при кражбата на електрическа енергия от мрежата улично осветление е аналогична, като има случаи, в които къща се захранва с тока от уличните лампи, въпреки неудобството, че светят само в определено време. Има случаи, в които клошари, създали своя "домашна среда" в парковете, да добавят към нея и ток от лампата в парка, като разбиват капака на стълба й.

Незнайно все още кой на всеки две седмици чупи осветителните тела в градинката зад Руската църква. За миналата година от дружеството отчитат като най-големи щети изрязаните и откраднати през март захранващи кабели в над 400 стълба по булевардите "Ботевградско шосе", "Вл. Вазов", "Брюксел", ул. "570", както и изрязаните и откраднати кабели за осветлението в транспортния тунел под НДК.

Освен тях кабели от кабелни връзки са откраднати от над 70 стълба в "Красна поляна", "Люлин-7", "Младост", "Дружба", а в кв."Княжево" са изрязани и отмъкнати над 600 метра проводници от стълбовете.

Все още неизвестни са лицата, изрязали през август и септември м. г. 300 метра кабели за уличните лампи, преминаващи под "Цариградско шосе"  при бул. "П. К. Яворов", както и тези, които редовно унищожават въздушната мрежа, захранваща уличното осветление в кв."Факултета".

Уличното осветление в София "харчи" средно 6,5 млн. лева годишно

за използваната електроенергия, като тестово по някои участъци в града чрез вграден процесор към лампите се намалява подаваната мощност през нощта, когато движението на автомобили и на пешеходци е силно намаляло.

Всяка вечер чрез изпращане на специален радиосигнал към над 40 000 светлинни точки в столицата уличното осветление светва, на сутринта по същия начин, с различен сигнал, то гасне, разказаха от "Улично осветление" ЕАД - дружеството, което експлоатира и поддържа външното осветление в столицата. Радиоканалната система е тройно обезпечена, а предавателят е на висока точка под Витоша.

Софийското улично осветление е изградено основно от натриеви лампи с високо налягане, като малка част от светещите върху стълбовете тела са с живачни и метал-халогенни лампи. Осветителните тела с натриеви лампи все още имат по-добри характеристики от модерното в последните години LED-осветление, което засега се използва за светещите тела в парковете, пешеходните зони и ненатоварените като трафик улици.             Столичната община и "Улично осветление" са реализирали съвместно няколко пилотни участъка с такъв тип осветление - ул. "Коритник", ул. "Ген. Ив. Чернаев", ул. "202", градинката при църквата "Света София", парка "Гео Милев",  кв. "Бухово".

С новия тип осветление се осветяват и парк "Студентски", парка пред ОКИ "Красно село", улици в град Банкя. На някои от телата в парк "Студентски" и парка пред културния дом "Красно село" са монтирани фотоволтаични панели, с което осветлението през нощта става чрез акумулираната слънчева светлина през деня.

Софийското "Улично осветление" поддържа денонощна диспечерска служба, на която чрез телефон 0700 11 233  или през специална форма на интернет страницата му може да се подаде сигнал за авария или неработещо осветление. От дружеството отчетоха, че през миналата година това е дало възможност за по-бърза реакция на екипите му, които са работили по над 11 000 сигнала. Аварийните служби също работят денонощно.

Освен радио-канално управление на включването и изключването на осветлението, част от осветителните тела, предимно на местата, където има радио-сянка, светват и гаснат чрез електронни часовници. Те работят с вграден годишен календар, в който е отчетено и лятното, и зимното часово време.

Осветлението в няколко тунела на територията на София се управлява с фотометрични сензори на входовете и изходите им, които според осветеността през денонощието, осъществяват плавно преминаването от естествената към изкуствената светлина.             

В последните години общината предвижда в бюджета си средно по 10 млн. лв. за улично осветление.

Половината от тези пари са за отстраняването на аварии, възстановяването на въздушните захранващи проводници на уличното осветление на местата, където ЧЕЗ си подменя стълбовата мрежа. 0,5 млн. лева от тези пари са за подмяна на осветителни тела, а останалата част от парите са за заплащане на консумираната енергия.

За последните три години са възстановени 410 километра въздушна мрежа, захранваща уличните лампи в крайградските райони. Подменени са 8 400 стари осветителни тела по уличните стълбове. От "Улично осветление" обаче отчитат, не е достатъчно само поставянето на нови осветителни тела, а и подмяна на останалите елементи на осветителната система - кабели, стълбове, захранващи табла, които са силно амортизирани и са причина за честите аварии.

Използването на LED-технологиите в уличното осветление е вече с петгодишна практика в София. Нерешените все още рационално проблеми - ефективност, ремонтнопригодност, светлотехнически параметри и надеждност, са причината това засега да се прави само на пилотните участъци.

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3628231
« Last Edit: 20.02.2011, 12:41:10 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Уличното осветление в София
« Reply #66 on: 09.03.2011, 21:29:19 »
Новини от виртуалния пресцентър на СО от днес за осветяване на доста от пешеходните пътеки:

Quote
Осветяват 100 пешеходни пътеки

Самуил Димитров

По-силно осветление ще бъде монтирано на 100 пешеходни пътеки до края на месеца. Това заяви вчера столичният кмет Йорданка Фандъкова. Идеята е да има по-добра видимост и да се намали рискът от произшествия. Приоритет ще са натоварените пешеходни пътеки на основните булеварди в центъра.

„Имаме вече осветени пешеходни пътеки на бул. „Цар Освободител”, обясни Фандъкова. По-ярки лампи ще бъдат монтирани и на зебрите, които са в близост до училища. Според кмета новите лампи няма да са толкова скъпи и слагането им е заложено в бюджета за поддръжка на уличното осветление.

„Вече имаме 20 такива пешеходни пътеки”, коментира тя. „До края на седмицата започва изграждането на транспортното решение до новата спортна зала”, каза още кметът. Отсечката до съоръжението трябва да бъде готова в края на август. Едновременно с това ще се подмени канализацията и ще се ремонтира кръстовището на 4-ти километър. Според Фандъкова движението по едно от най-натоварените кръстовища в София няма да бъде спирано. „Ще има известни ограничения, когато се налага”, обясни тя. Строителството при спортната зала започва утре.

09.03.2011 г., вестник "Монитор", стр. 6

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #67 on: 09.03.2011, 22:26:58 »
Как свети София
Четох някъде, че по директива, до няколко години осветлението в градовете в ЕС трябва да бъде изцяло енергоспестяващо, даже май LED. В землянката си чесат езиците, кое как им светело относно новото осветяване и старите му алтернативи....  :D

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #68 on: 09.03.2011, 23:03:21 »
Новото осветяване на пешеходните пътеки го видях вчера на тази на кръстовището на Оборище и Кракра. Представлява едно прожекторче със 70 ватова металхалогенна (бяла) лампа. Стойността й е около 60 лв. Тоест - 6000 лв. + кабел и труд = 10 000 лв.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #69 on: 09.03.2011, 23:51:27 »
Очакваме скоро по улиците да се появи и продукцията на новия български завод за светодиоди, дето Бойко го откри преди 2-3 седмици.

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Уличното осветление в София
« Reply #70 on: 10.03.2011, 01:31:16 »
Браво! Дано да светят в бяла светлина, че това жълто-оранжево ми омръзна.
Иначе преди лампите в София масово бяха като тази: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=1568&pos=23&pid=46782
Снимката е от ГДР, освен за ГДР сме изнасяли улични осветители и за СССР, както и за Египет.
Честно казано като дизайн май изглеждат по-добре от новите, които са едни бели и плоски. Обаче тези са супер неефективни и неикономични и освен това много ръждясват.
« Last Edit: 10.03.2011, 01:47:00 by Chato »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #71 on: 10.03.2011, 01:41:10 »
E то бялото има няколко нюанса (цветова температура) - от жълтеникаво (топло бяло) до синкаво (студено бяло).

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #72 on: 10.03.2011, 15:53:03 »
Тия кютуци от снимката тежат около 30 - 40 кг. едната. Облицовката е от дебела неръждавейка (би трябвало), а вътре има шейна от стомана, която също бързо ръждясва, върху която е закрепен дроселът - също кютук (5 - 10 кг) Made in Varshets. Когато се поставяха тези лампи - трябваше двама души да ги вдигнат, за да ги сложат на рогатката. И с тоя кютук на 20 метра височина!
Дизайн, дизайн, ама дизла*н! Новите (качествени) се изпълняват от алуминий, с темперирано стъкло, отражател и са прахово боядисани, а не с баданарката...
По правило, оранжевото (натриево) осветление е предназначено за булевардите и улиците с интензивно натоварване, тъй като не дразнят толкова очите като бялото. Бялото (метал-халогенно или живачно) е предназначено задължително за паркове и градини, както и за вътрешнокварталните улички. Използването на натриеви лампи в паркове и градини оставя у посетителя усещане за есен и овехтялост на парка.
Натриевите са между 2000 и 2700 К (келвина, май), Топло белите са между 3000 и 4000 К и студено белите са над 5000 К.
Топло белите са изключително ефективни за офиси, студени помещения, ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, метро, училища и пр. Те не уморяват учите толкова, колкото студеногреещите, защото са много по-близко от тях до дневната светлина. Топло белите лум. пури, освен че не дразнят очите толкова, подобряват и усещането за топлина и затова МАСОВО се окомплектоват новите возила с тях. Разликата в цените е 10 - 20 ст., но в ГТ, очевидно не признават научно-техническия прогрес!
« Last Edit: 10.03.2011, 15:54:39 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Уличното осветление в София
« Reply #73 on: 10.03.2011, 16:30:04 »
Така е, обаче дали не ги плюеш само защото са родно производство? И най-тежката е 22 килограма според Уикипедия: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%90%D0%94
Новите пък са турски и се развалят точно толкова колкото тези. Плюсът е, че не ръждясват толкова. Въпреки това обаче светителната им част е по-малка и осветяват по-слабо. А натриевото осветление е по-добро за зимата и при мъгли по принцип. Оранжевото не дразнило очите? Да, обаче пък с него нищо не виждам като карам.
« Last Edit: 10.03.2011, 16:36:39 by Chato »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #74 on: 10.03.2011, 17:28:12 »
Така е, обаче дали не ги плюеш само защото са родно производство? И най-тежката е 22 килограма според Уикипедия: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%90%D0%94
Новите пък са турски и се развалят точно толкова колкото тези. Плюсът е, че не ръждясват толкова. Въпреки това обаче светителната им част е по-малка и осветяват по-слабо. А натриевото осветление е по-добро за зимата и при мъгли по принцип. Оранжевото не дразнило очите? Да, обаче пък с него нищо не виждам като карам.
Новите качествени КАТЕГОРИЧНО не са турски, а са италиански, полски, български и др. По-малката площ се компенсира от десетки пъти по-добрият отражател на новите. Качествените нови са с темперирано стъкло и снадки, изолирани от прах и влага с уплътнения. Кютуците (произвеждани от ЗОТ "Светлина" - Стара Загора) имат жалко подобие на изолация и плафон, който е като корито и събира боклуци постоянно - най-често мухи, пчели, оси, пеперуди и др. Изисква постоянно почистване (което тук не се е правело никога), и сериозно усилие да издърпаш ръждясалата шейна напред, за да сервизираш електротехниката вътре. Нахлуващата влага в тялото бързо кара да ръждясат винтчетата и ако се наложи смяна на дросел - най-често старият не може да се отвие, което води до подмяна на цялото тяло. Да не говорим какво значи такова усилие на 20 метра височина в един кош на вишка.
Развалянето на турските се дължи на изпозването на пластмаса, неиздръжлива на стареене и температурни разлики и без вложени носещи елементи от метал. Това е евтина имитация на качествените от алуминий, които нашите дружества за подръжка приеха с отворени обятия. Купува се некачествено, но се декларира като марково! Контрол от общината - нулев! Да сте видяли някъде оная лелка-комбайнерка - шефката на столичния инспекторат да се е покатерила на общинска вишка и да инспектира лампите?!
Изгарянето се дължи и на некачествени крушки (Китайски и турски), както и окабеляване с проводници с малко сечение.
Не знам дали знаете, но при стартирането на натриевата лампа, стартовото напрежение е от 2 до 4 КИЛОВОЛТА (зависи от ватажа), за да може да се йонизират натриевите частици в лампата и да започне светене! Това напрежение не може да се поеме от жичка един квадрат!
Новите ВЪОБЩЕ не ръждясват, защото са от алуминий или пластмаса!
Ако гледаш право в лампите и зелена крушка да се сложи - пак ще дразни! 
« Last Edit: 10.03.2011, 17:30:21 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Уличното осветление в София
« Reply #75 on: 10.03.2011, 17:57:48 »
Ама извинявай, тези на Светлина са произведени за първи път през 60-те и 70-те, а новите са си нови. Естествено, че ако ги сравняваш новите ще са по-качествени. Няма да позволя на никого да оплюва продукцията на ЗОТ Светлина! :angry: За времето си е била хубава!
А за натриевите имах предвид, че като карам не се вижда нищо. С бяла светлина по-лесно се различават пешеходците.
« Last Edit: 10.03.2011, 18:00:45 by Chato »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #76 on: 10.03.2011, 18:14:27 »
Жълтите са по-добри при мъгла, което не е без значение за мърлявия есенно-зимен софийски климат.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #77 on: 10.03.2011, 18:15:26 »
:angry: За времето си е била хубава!
И времето отдавна й е изтекло...

Еманацията на великото социалистическо производство са осветителните тела на бул. М. Луиза - от Автогарата до Надлез Надежда! По-малоумен дизайн не съм виждал никога! Който е минавал оттам - знае! Едвам 4 лампи по 250 вата в тяло (КПД приблизително НУЛА) осветяват трамвайните релси - за булеварда да не говорим!

Иначе прегледах лапите на фирма hit и действително са жалки копия. Явно поредната фирма, решила да "цуне" много общински пари!
« Last Edit: 10.03.2011, 18:18:34 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #78 on: 10.03.2011, 19:14:42 »
Ето една качествена нова лампа с алуминиев корпус и натриева лампа - 70 вата:

Това е много класи над "Светлина" - Стара Загора в дизайн. Да не говорим, че тежи сигурно поне три-четири пъти по-малко!
Ето ти и по-подробна информация:
http://www.filkab.com/GetFile/bg/category_files/2333/
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Уличното осветление в София
« Reply #79 on: 14.03.2011, 11:08:51 »
Само да поправя колегата електричар, че за високо напрежение не ти трябва дебела жица. Дебела жица трябва за голям ток. Голям ток има при високо напрежение и ниско съпротивление. (Закон на ОМ: I = U / R). Газовете преди да светнат имат съпротивление клонящо към безкрайност (много високо), за това трябва високо напрежение, за да се пробие съпротивлението, което съвсем не значи, че тока е голям.

За пример ще ти дам светкавица на фото апарат. Там също трябват няколко киловолта за да светне ксенона, но определено вътре няма дебели жици, нали?