Author Topic: Автобусна линия до Костинброд  (Read 2863 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8521
    • View Profile
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #20 on: 30.08.2019, 15:32:39 »
Така беше и до Своге миналата година - половината курсове не се изпълняваха , защото Сета липсваше .

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #21 on: 30.08.2019, 19:59:17 »
Хората са абсолютно прави. Не може линията до Костинброд/Петърч да е в "републиканската" транспортна схема и да си я разпределят на квоти, все едно разпределят София-Бургас, и фирмаджиите да си прибират приходите от билетите в джоба. Трябва Падпадъкова и техният кмет да седнат, да се разберат, и линията да мине към градския транспорт, както до 86-та година. Как за Божурище може, а за Костинброд/Петърч не можело.....Между другото софийската квота са я дали на Борекс Транс - операторът на загиващите една по една маршрутки....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12856
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #22 on: 30.08.2019, 20:26:36 »
Как са им дали линия с 20 и повече годишни  О 405-ци. Без климатик, единствено хубаво че са нископодови.

До Своге все пак има сума ти влакове и гарата е в центъра, та и да няма автобус не се усеща чак така, ама в Костинброд гарата е надалече и на неудобно място и има и много малко влакове, за разлика от Своге. Иначе се пътува 15-20 минути само до Ц.гара.

Всъщност автобуса до Своге обслужва спирки, които са надалеч от линията и близо до главния път.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #23 on: 31.08.2019, 15:33:38 »
Хората са абсолютно прави. Не може линията до Костинброд/Петърч да е в "републиканската" транспортна схема и да си я разпределят на квоти, все едно разпределят София-Бургас, и фирмаджиите да си прибират приходите от билетите в джоба. Трябва Падпадъкова и техният кмет да седнат, да се разберат, и линията да мине към градския транспорт, както до 86-та година.
Като се включи Костинброд, ще писнат в Елин Пелин, Горна Малина, Ярлово, Ковачевци, Рударци, Кладница, после в Сливница, Своге, Ихтиман и т.н. Не може да се ескалира едно популистко решение, а именно - премахване на зонирането в Столична община, съществувало до 1993 или там някъде. Лично на мен не ми е известна друга столица с подобна система. В Берлин не можеш даже до летището Шьонефелд (и бъдещото Бранденбург) да стигнеш само с билет или карта за вътрешната зона. Това незониране неминуемо ще рефлектира и в бъдещите тикетинг системи, доколкото никоя управа няма да удвои или утрои билетите до Пасарел или Плана.
Костинброд и Божурище да се сърдят на червените си дерибеи, които за да си имат бейлъци, са се откъснали от София-град. Същото важи за отцепените от Пловдив Куклен и Перущица.

С Божурище работата е друга - там най-голямата индустриално-складова зона на София опира до селището, даже гара Божурище е в Столична община. Доста тъпо би било А54 да върти на гара Божурище.

Но доколкото знам, софиянците-ученици в средни училища в Костинброд и Божурище нямат право на ученически намаления да столичния МГТ.
« Last Edit: 31.08.2019, 15:50:29 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #24 on: 31.08.2019, 15:42:27 »
Принципно нищо не пречи всички изброени населени места да се включат в транспортната схема на МГТ на София, но не и за 1,60 или 365 за година. Просто рано или късно и без горното да се случи, трябва да се премине към диференцирани тарифи.

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2150
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #25 on: 31.08.2019, 17:27:30 »
В почти всички градове, в които съм ходил, пътуването в крайградските влакове и автобуси е безплатно докато не излезеш от градската зона, за по-нататък се доплаща. Не виждам защо да не може да се приложи.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #26 on: 31.08.2019, 20:46:15 »
Благо, в Будапеща има бая излизащи извън административната граница линии, но за нито една от тях не се доплаща, такова има само за електричките.
И са прави да писнат, агломерацията така или иначе се развива, редно е и транспортът да се развие и зонира, а ни да се кара на същия принцип като София-Варна. Едно време Костинброд и Бистрица бяха на и
една цена, та все тая от СД Гр. Транспорт или от ДАП Костинброд ще си купиш билетчето....
« Last Edit: 31.08.2019, 21:02:25 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #27 on: 31.08.2019, 21:24:33 »
Аз и по-рано го написах- Редно би било градове и села от Софийска област, реално явяващи се сателити, полу-квартали на София да консулидират, обединят разходите си за градска мобилност и прочее. Неведнъж съм споменавал- порочно е да чакаш на градския транспорт, возенето на пътници, да ти носи преки печалби. Това би балансирано от дейности с нищожни инвестиции на фона на постъпленията- наеми на будки, реклами по обекти (стълбове, спирки, метростанции, обръщачи и прочее). Та в тоя ред в мащаб би излязло по-евтино и на градчетата и на София да си обединят обществения транспорт. Бях дал един малък пример за нагледно обединяване със Сливница и 54, как с по-малък ресурс се получава по-приятен за пътниците резултат, което е основната цел на пътническото возене на градския транспорт. Вече висш пилотаж би било ангажирането и на БДЖ, като за някои дестинации би било по-удобно (Свогенския район).
Зонирането- това е нужно абсолютно. И като се говори за повишаване на билетите за някои населени места, каквото би се получило- никой не говори за обхвата на тези билети. Билетът ще излезе по-евтин за пътника, предвид какво ще ползва срещу него с прекачванията. Ами картите... Редовните пътници не е редно да ползват еднократен билет, а абонаментни карти за 30+ дни. А за промоцията 365 лева годишно- тази промоция може да е топ-промоцията за цялата система. На дали ще са толкова много купуващите такива карти, но определено ще са такива които се нуждаят от тях. Трябва да се "отблагодари" желанието им да се движат с обществен транспорт, а не лични автомобили. Ама извинявайте, колкото и несвойствено ще сравня с Германия, където цяла федерална провинция ползва обща система за таксуване, контрол, баланс и планиране на обществения транспорт. Като в "граничните райони" (между две провинции) става и споделяне между системите им. Тук никой не го интересува кой го вози и чий бил автобусът или влакът.

Ще се повторя- абсурдно е в 21ви век, тези сателити на София да имат толкова гадна транспортна свързаност.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #28 on: 01.09.2019, 01:17:14 »
А зонирането имам спомен, че го махнаха още с увеличението цената на билетчето от 6 на 70 стотинки, на 1-ви март 91-ва, с изключение на излетните линии 61, 62, 66, 103, 261 и 266, като картата важеше до Беловодски път, лифта Драгалевци и Горна Баня. Както и за линия 270 се купуваха отделни билети. Същата година, в края на учебната година, ходехме с класа до Банкя с 42 на отиване и с 43 на връщане, та всички бяхме с обикновени билетчета и карти, а от първи ноември същата година Янчулев въведе безплатно пътуване за ученици, студенти и пенсионери, купувахме си билети с намаление само за Витоша.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 728
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #29 on: 02.09.2019, 09:59:31 »
А случайно да знаете каква е цената на билета до Петърч? И знаете ли кога излиза о405-ицата, и кога - Кобрата?
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline mitakis

  • Vintage vehicles
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3402
  • 2660
    • View Profile
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #30 on: 02.09.2019, 14:59:50 »
Разписание. Цените Тиристор мисля може да каже.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #31 on: 02.09.2019, 19:52:56 »
А случайно да знаете каква е цената на билета до Петърч? И знаете ли кога излиза о405-ицата, и кога - Кобрата?
1,60 мисля че е билета толкова давах до костинброд

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #32 on: 03.09.2019, 19:37:50 »
Всъщност червените дерибеи от Костинброд и Сливница много хитро си изиграха тогава картите, за да се отделят (тогава нямаше Столична община, а девет района на Столичен Народен Съвет - Кирковски, Благоевски, Коларовски и т.н., както и район 9-ти септември, който обхващаше всички села, от Панчарево, през Кривина, Локорско, Кътина, Балша, та до Бистрица, Железница и Плана). Тогава никой не предполагаше, че идваше 10-ти ноември (знаели са само тези, които е трябвало да знаят), та ако не беше дошъл, щеше още по-ударно да има събаряне на къщи и строителство на панелни ж.к. - та - щеше да си имаме ж.к. Волуяк, ж.к. Мрамор и т.н., експанзията неминуемо рано или късно щеше да обхване Божурище, Костинброд, Петърч и др.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: Автобусна линия до Костинброд
« Reply #33 on: 04.09.2019, 09:22:32 »
А случайно да знаете каква е цената на билета до Петърч? И знаете ли кога излиза о405-ицата, и кога - Кобрата?
Кобрата работи днес. На разклона за Мрамор посока Волуяк е