Защото във Варна половината автобусни линии имат 50, че и повече процента от маршрута си под тролейбусна мрежа.
Ако ще правят нещо им трябват няколко километра мрежа и хибрид на тролейбус с електробус.
Една мрежа по 118 една по Варненчик и Луиза и няма да оставят хората на гол акумулатор. Само ще довозват с него.
Къде някой им написа, че трябва да е несъвместимо с тролейбусната мрежа!
Но без релсов транспорт 100% обособен тоя град няма да я кара като хората с десетилетия.
Цялата им беля, че Инжстройи Хидрострой не могат да правят нито релси, нито контактна мрежа.
И на Русе му трябват нови машини,които се надявам да обслужват новата транспортна схема.
Интересно ми е какво сте толкова против електробуси във Варна.Все пак трябва да се постави началото на този тип технология и в България.
Когато се поставя начало, когато се правят тестове, се купуват няколко бройки. Използват се за един период минумум от 1, най-добре поне 3 до 5 години и след това се прави преценка. Иначе се пилеят средства на данъкоплатеца.
Освен това не е ли крайно време да се помисли, че това е единственото превозно средство, което има консуматив - батерията.
Или да се изразим така: ако приемем една минимална цена, а тя е доколкото знам в пъти по-голяма от 10 000 евро за батерия и сложим даречем 30 броя електроавтобуси - откъде подяволите ще съберат 300 000 евро за консуматива - батерия?! Откъде?
Ето например тази статия:
https://gabrovo.bg/bg/news-article/4460Електробусът, чиито възможности бяха демонстрирани в Габрово е на 5 години и въпреки това, според производителя, батериите му са с капацитет близък до максимума, като се очаква те да бъдат годни за експлоатация поне още 3-4 години. Цената на нов комплект батерии към днешна дата е около 20 хил. евро, а цената на цялата силова система е около 80 хил.евро.
Т.е. аз съм "ЗА" закупуване на такива неща, но ако няма да има възможност да работят като тролейбуси, то нека да заложат на 5 максимум 10 бройки.
Изобщо правенето на хората на малоумници с търговски цели е много приятно занимание както на политиците, така и на производителите на такива неща! Прави се една грандиозна реклама на тролейбусния транспорт, но се казва, че е за електробус. Някакви супер занижени критерии за консумация, все едно те не важат за трамваи, за тролейбуси, ами само за електробуси!
Ще се изразя така - повечето от вас живеят в апартаменти! Идете на места, където има дворове с тревни площи. Ще видите по това лятно време много хора да косят трева с различни косачки. Ще видите такива с дълги кабели, такива с ДВГ, дори може да видите някой да коси с коса на тъка. Басирам се, че никой няма да видите с косачка на акумулатор. И не защото не може да се направи, а защото малко хора биха си купили нещо, което за да използва след няколко години да трябва да инвестира в него пари.