Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 165023 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #140 on: 24.09.2019, 13:19:10 »
Днес за 14:00 има насрочено такова съвместно заседание на двете комисии.
Доколкото мога да смятам имат дните до края на седмицата за да го финализират.  Друг е въпроса, че мионава супер предизборно в последния момент при такова дълго чакане.  Минус за мен, е че няма дневна карта за 4 лв. За мен дневната карта обезмисля да се занимаваш с времеви билет. Даваш 4 лв и пей сърце цял ден. За случаите, когато само ще си ходиш и връщаш от работа идеална работа вършат месечните карти.

И купуването на дневна карта си го представям предимно по този начин (наред с класическия с печатче).
http://news.bnt.bg/bg/a/ot-dnes-kupuvame-bilet-za-metroto-i-gradskiya-transport-prez-telefona
« Last Edit: 24.09.2019, 17:21:41 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #141 on: 26.09.2019, 17:19:20 »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #142 on: 27.09.2019, 11:13:57 »
Остава ли голямата идиотщина да не важат от дата до дата, а да се продават кампанийно за календарен месец?
Украйна, победа!

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #143 on: 30.09.2019, 12:01:30 »
Живини:



Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #144 on: 01.10.2019, 00:36:50 »
Явно кондукторите лека полека ще започнат да изчезват.

Машините за продажба на билети вече приемат и  монети от 2 лева

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #145 on: 01.10.2019, 04:32:06 »
Цялата работа е предизборни маневри и демагогия. Да, добре е и е голям скок за помийна яма като варна да си въведе карти за цяла мрежа. НО! Тук идва другият проблем- най-вероятно тези карти няма да важат за Транстриумфските автобуси. Причината е, че продължава обвързването на превозвачите с издаването на превозни документи. Пак не виждам смисъл да се запазва картата една линия. Идиотско е, предвид цените на тези за цяла мрежа. Но цялата работа не се прави за оперативна и мобилна ефективност, а за PR.
В друг момент- автоматите. Ами по-добре е без тях да си кажа честно. Те са идиотски! Нека се върнем в началото на проекта за ИГТ- тогава беше обещано, че градът ще се раздели на 2-3 зони. Затова и софтуерът на машините, поне в началото показваше "Зона 1". Докато не се обнови цялото тарифиране на градския транспорт и отношенията между системен оператор (в случая ТАСРУД) и оператори- работата на автоматите е безпредметна. Апропо друга простотия, която е напълно безпредметна и идиотска, се практикува сега- като си купиш билет от машина да го маркираш на четец. Кому е нужно? Като на самото картонче изписва валидността. Верно- учудвам се какво заспало е обществото за очевадни простотии и простащини.

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #146 on: 01.10.2019, 18:07:07 »
Знаеш ли дотегна ми от твойте просташки коментари. След като смяташ града за яма(каквато в същност е устата ти) спри до изразяваш мнения. Ти си единствения бълвоч във форума.

Изпратено от моят SM-N960F с помощта на Tapatalk


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #147 on: 01.10.2019, 22:09:42 »
А че кое му е хубавото на тва нещо дето го наричаш град? Особено в сферата на транспорта...
« Last Edit: 01.10.2019, 22:39:34 by dj_the_bus »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #148 on: 02.10.2019, 11:59:41 »
Шефът на "Градски транспорт": "Очаквам проходите ни да паднат с 10% след като поевтинят картите за пътуване"

Ако не се усети положителен ефект в краткосрочен план, то това трябва да стане в дългосрочен.
Крайно време беше безумните цени на картите да бъдат коригирани. Не се сещам за друг български град (в т.ч. и София) с толкова скъпи и нерационални превозни документи.
« Last Edit: 02.10.2019, 12:09:42 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #149 on: 02.10.2019, 13:32:40 »
При среден оборот на смяна ~200 лв, ако тези 200 човека си купят карти за всички линии = 10 000 лв, а не само 200. Откъде ги измислиха тея загуби... Особено пък на 148, където се правят по над 300 лв оборот.

Е, ще има и билетаджии, а приходите от тях ще отиват в Махмурлук, пардон ТАСРУД. Ала загубите няма да са заради картите, а заради недоволните и нежелаещи да си закупуват от машините пътници.

Днес в 23 беше цирк, като от около 50 пътници, дали имаше 10-15 закупили...



Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #150 on: 02.10.2019, 14:41:42 »
Шефът на "Градски транспорт": "Очаквам проходите ни да паднат с 10% след като поевтинят картите за пътуване"

Ако не се усети положителен ефект в краткосрочен план, то това трябва да стане в дългосрочен.
Крайно време беше безумните цени на картите да бъдат коригирани. Не се сещам за друг български град (в т.ч. и София) с толкова скъпи и нерационални превозни документи.
Сигурн съм, че тоя ако го питаш:
АКо на месец продаваш 1 млн. билета по 1 лв и повишиш цената на билета на 5 лв, колко приходи ще имаш за един месец, че ще отговори 5 млн. лв. Грам не му идва на акъла, че никой не си купува карти щото са безсмислени. Единствените хора, които със сигурност си купиват карти и то за 148 са онези в Младост, Възраждане, Владиславово. Щото без автобус са загубени и като си вземат карта за 148 и са сигурни, че ще се тъпчат в него, но ще им покрие нуждите в 90% от случаите за събота и неделя. Съотвяетно линиите са неоптимизирани и едни са по шевовете всъщност 148), а другите са за пред погледа на пешеходците колкото да се синеят по улиците.
Хич не му идва на акъла, че целта не му е да вземе стотинки при всяко всишпване на въздух в автобус, а просто да осигури едни преиходи за месеца с възможно минимални усилия.

А на @skin ще кажа, че то е важно загубите от гратисчии да са по-мали от разходите за проверка/продажба на билети. И най-сигурни начин да не се вози някой без билет е да направиш така, че да не се ползват билети. Аз затова съм за дневните карти. Дори да се кача без билет на първия рейс по някаква причина, ако си купя дневна карта за останалата част от деня то съм си платил и онзи дето съм бил без билет. Затова примерно е добре дневната карта да е 4 лв. а билета примерно 1.20. Да е сигурно, че ще го купя, ако наистина ми е пътуването инцидентно. Не случайно в България най-зле финансово са градските транспорти с най-строг контрол.
Едно време като бачках в една интернет зала до Червения и там имаше една група хлапета дето бяха големи фенове на Кънтърстрайк. И по нощите като няма клиенти ги пусках да играят без пари, аз или си рових в интернет или спях. Обаче те като се зарибят от игрането без пари и през деня не могат да изтърпят и си плащаха да играят и за интернет. Обаче някой издал на шефа на залата, че нощем има много народ, а в тетрадката отчетени малко приходи и взе да си мисли, че някой го краде. И съответно резнах безплатните игри за да няма впечатление за много пълна зала без приходи. Да ама без безплатна игра лека-полека отидаха по други места или си намериха други забавления и вместо да се вдигнат приходите, работата замря и оборотите паднаха.
« Last Edit: 02.10.2019, 14:51:03 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #151 on: 07.10.2019, 18:31:28 »
На някой правило ли му е впечатление колко идиотски във Варна се именуват спирките? Не само безсмислено и не информативно за туристите ами и за варненци.
Примери:
Трансформатора, ПКИ, която благоволи ха в скоби да сложат МОЛ Варна, Кап. ПЕТКО ВОЙВОДА,дом Майка и дете и особено хитовата крайна спирка на 13 с име "бл. 22".
Никуде почти няма съвременни имена като Лидл кв. Левски, технополис, хоме макс, Била и т. н.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #152 on: 07.10.2019, 22:10:06 »
Имена на търговски вериги ли са модерни сега за спирки?

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #153 on: 07.10.2019, 22:40:38 »
Наистина има спирки с неразбираеми имена, но не мисля, че имена на търговски вериги са подходящи за спирки, тъй като магазинът може да смени името си или да изчезне.

Трансформатора, ПКИ, която благоволи ха в скоби да сложат МОЛ Варна, Кап. ПЕТКО ВОЙВОДА,дом Майка и дете и особено хитовата крайна спирка на 13 с име "бл. 22".
От изброените само последната може  би не е с подходящо име.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #154 on: 08.10.2019, 00:02:09 »
Трансформатора едно време беше “Илия Димитров”, Дом “Майка и дете” си е точно на мястото. Кръщаването на спирки на търговски обекти е безмислено.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #155 on: 08.10.2019, 02:31:42 »
Най-удачно е да се кръщават спирки на улици и кръстовища в общия случай. Вече като има специална сграда- на нея (училище, кметство, поща, институция). Примерно спирка "Музея" е малко неподходящо. Всеки вика на тази спирка "Общината". Изчезналата спирка "Антим 1ви" (на 14А) беше точно пред входа на музея и би било по-удачно да носи това име. В Германия доста от спирките са кръстени на улици и кръстовища. Пример за Варна- Ул.Роза/бул. Христо Смирненски. Още по-идиотски са писани по Варнатрафик и оная измишльотина ТАСРУД.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #156 on: 08.10.2019, 08:50:04 »
Какво пък й има на капитан Петко войвода? Или трябва да е Сюлейман паша?

Бл. 22 си е името на спирката, което се оправя, когато превозвачът е изписал на табелата пояснение кв. Левски(както е при мен).

Другата простотия е, откакто дапа взеха линиите, обръщач Топливо се превърна в култовото Обръщач 39.И Хоуммакс не става, тъй като в началото беше Баумакс. Мислих да пиша Практикер, но знае ли се, затова го написах Топливо(което също е фирма).

Радвам се, че общината не клекна преди години за предложението Иван Рилски да стане Мол Варна, особено при положение, че вече има такава.



Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #157 on: 08.10.2019, 10:04:00 »
Дом Майка и дете е подходящо във вида кв. Виница. Дом Майка и дете, бл. 22 е подходящо във вида кв. Левски, бл. 22. Защото бл. 22 има на 100 места в града.
Капитан Петко Войвода е подходяща ако се уточнява,  примерно спирка ул. Капитан Петко Войвода или ако не идва от улица да е спирка Владиславово, капитан Петко Войвода.
Що се отнася до смяната на имената - като сменят името примерно Баумакс стане ХомеМакс - онези в Общинския съвет ще си мръднат гъзовете и ще го актуализират.
Давам съвсем реални примери от София:
А67 преди спирка Околовръстен път има спирка "Хотел Макси" и следваща "Хотел Амбасадор"
A305 е с маршрут пл. "Централна гара" - кулинарен к-т "Пейфил"
А413 е до Технополис жк. Младост 4
А83 е. Зоопарка - ХЮНДАЙ

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #158 on: 08.10.2019, 11:02:51 »
Говорим за Варна все пак.

А и те хората сами си знаят:
"Кажете ми да сляза ей там, до завоя.
- Кой завой?
До магазина.
- Какъв магазин..."

Вамо отдавна няма, но още е кръстена на него, същото със следващата - Радиозавода.

Централна автобаза дори не знам какво е, освен, че е до гаража.

Девня може да е Лидъл Владиславово, Химик пък Поща Владиславово, капитан Петко - Пазар Владиславово.

Интересна ми е тая гавра - спирка Скалата. Нито скала има, нито пък е нужна, при положение, че е на около 150 м. от обръщача.

Примери много, ама във Варна прогресът е със скоростта на охлюв.А и принципът на града е устроен само за жителите му, другите да се спасяват.  :D

От няколко дни правят бордюрите от Бизнес хотела до старата спирка на Тролеите(на завоя преди гарата), също и до обръщача на гарата. Помията е налице, сякаш има пустинна буря.
« Last Edit: 08.10.2019, 11:04:56 by skin »



Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #159 on: 09.10.2019, 01:02:14 »
На времето Скалата беше двупосочна спирка. Иначе има смисъл от нея, точно заради баира. На времето имало/ше спирки на стадион Тича, спирка до Кауфланда на Осми приморски полк (посока Центъра). Имало е спирка на Образцов дом.
Иначе бих призовал и да се отворят нови спирки. Примерно на морска администрация/пристанището, в района на Косер на бул. Цар Освободител (по 20 между Победа и Кавагаз), на 12 при кръстовището с Евлоги Георгиев.

За имената- това с Кв.Някой бл.№ също е удобно и сравнително точно именуване. Подобно именуване е успешно в София. Не знам каква е била тая идея на времето да се именуват спирките във Варна. Апропо това ми напомня за 118- все го пишат до Газостанцията, като автобусите по линията не стъпват до въпросната. 118 по-правилно е да се води до Владиславово - сп. Вихрен.

За 39- Обръщач-39 не е от ДАПа наложено. Маршрутната промяна е от Транстриумфско време още. Тогава като ги изритаха от двора на Топливо изместиха крайната спирка на 39, като я именуваха по тоя абсурден начин. От години се чудя защо просто не го пуснат до Елпром. Сега с въвеждането на нормални карти за ЦГМ се подобрява свързаността на линията с общото обслужване на селото (варна). За въпросната спирка- просто да я именуват на близката улица- Ул. Колю-Фичето.

Централна автобаза- това е идеята за ДАПа.
« Last Edit: 09.10.2019, 01:15:58 by dj_the_bus »