Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 48913 times)

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1337
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #300 on: 15.08.2020, 07:35:56 »
Безумията с 409 продължават с пълна сила - дападжийските автобуси отново се отклоняват от стандартния си маршрут към Златните/ВСУ след Автогарата, а на Транстриумф си карат през Катедралата. Във varnatraffic никой не е отбелязал тази недомислица, а само с удебелен шрифт са написали "Автобусите по линия 409, които се обслужват от „Градски транспорт“ ЕАД Варна
На нечетна дата с час на тръгване от начална спирка в посока:". Ама защо е написано това, защо продължава деленето на превозвачи, имайки предвид, че се обслужва една и съща линия, не са сметнали за нужно да обяснят.
На нечетна дата, в еди колко си часа, когато Юпитер и Сатурн се срещнат? Сериозно ли?!

И като казах varnatraffic - уж ДАПа бяха подписали договор, с който се задължават да възстановят подаването на информация към сайта. Това ако не ме лъже паметта се случи още февруари-март. За половин година оправиха устройствата по тролеите и на част от автобусите и дотам. До преди няколко седмици излизаше по някой новопоявил се автобус, оборудван със смартфон, но изглежда в момента отново нещата са на самотек и има доста окапали устройства след няколко седмици експлоатация. Да не говорим, че Соларисите 4-то поколение и пловдивските автобуси даже нямат инсталация, която сама по себе си не е никак сложна. Делтакарските Мерцедеси ако не се лъжа си имат пригодиите (запалки, кабели, поставки и прочее), но и там не са сметнали за нужно да поставят устройства. С две думи, отново се отби номера и сайтът пак не работи пълноценно, типично в стил на ДАПа.  :rolleyes: Ако не достигнат средства, да отворят една дарителска сметка с СМС-и, сигурен съм, че доста хора ще се отзоват. Но подозирам, че дори при такива обстоятелства хубавата кауза отново ще пропадне заради всеобхватния нихилизъм, царящ в тази фирма.
Не е само 409! Виж и другите промени по линиите!

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1831
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #301 on: 15.08.2020, 08:34:39 »
Не е само 409! Виж и другите промени по линиите!

За другите линии ни е ясно. Проблемът е решението 148 и 409 да се пренасочват още от Автогара, а не от Катедрала(пък с 409 е по-зле, защото единият прави едно, другият друго).

По тази логика защо тогава 1, 18, 22, 41 и тн. също не се пренасочват от Автогарата, но през Топлата вода, та чак на гарата? За 7 и 9 също има по-добро решение, защото идеята на центъра на града е да свързва всички линии и да обслужва максимален брой хора, а не да ги разделя. Хората от/до центъра с какво да се придвижат от/до Аксаково?

А дори отговорът на тези въпроси да е "билетната система", то той би бил грешен, тъй като дори да работи, то тя не важи за автобусите на Транстриумф.
« Last Edit: 15.08.2020, 09:17:08 by skin »



Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5375
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #302 on: 15.08.2020, 09:29:06 »
А вчера 409  на Транса по необясними за мен причини мина с пътници през Централна поща (спирката на 22, 41 и т.н.) без да спре и си се включи по маршрута след това. Явно е имало някакви рокади по време на движение, защото по принцип автобусите на ТТ съм забелязал, че си спазват маршрута.

А между другото, честит празник на града ни, с надеждата през предстоящата година да си съобщаваме и да коментираме повече хубави новини в тази тема! :)

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #303 on: 18.08.2020, 18:33:26 »
Билети и карти важат в Транстриумфа! Но това не включва територията на община Аксаково.
Ама абсурдно е във Варнатафик... ще си броиш каква дата е, четна-нечетна да знаеш от къде ще мине 409...
Верно тоя който е творил маршрутните промени трябва да е голям дебил (приемам санкция за груб изказ).
За едно кръстовище се обикаля половинта село... Тия хора познават ли изобщо това населено място?

Вече го коментирахме- Пл. Съединение, Цар Асен и Съборни са най-удачния обход на общината. Само 9, 14 и 409 пропускат сп. Академията, но и там има решение- слага се временна до подлеза. Остава сп. Севастопол посока Катедралата. Сп. Музея се покрива от тази на 86...

Offline DragoDo

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #304 on: 27.08.2020, 12:56:23 »
Цитаро на Транстриумф 3604 дало аварийни на сп. Радиозавод  :help: :eek:

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #305 on: 29.08.2020, 15:18:16 »
Изкарах 3 дни във Варна, така че няма как да не споделя впечатленията си от градския транспорт в родния ми град.

Пиша в тази тема защото обобщавам всичко, от колкото да разделям по модели.

За маршрутните промени:
Това с 409 е голяма простотия, едната фирма минава от едикъде си, другата от другаде. Едва ли не пътниците трябва да се съобразяват с превозвача, а не превозвача с пътниците. :help:
86 въпреки върнатите стари разписания на тролеите не се движи, не знам поради каква причина, но тази линия стана като халеевата комета и само за отбиване на номера. Ту се спира, ту се пуска отново, не знам.
48 е спряна също, не че от нея имаше особен смисъл освен за пробег и харчене на гориво. :help:

Относно автобусите:
Масова част от старите Солариси са започнали да приличат на обори, още като живеех във Варна бяха започнали да им се появяват някакви планки на пода над предния мост. В почти всички от модела ги имат - причина не знам. Отзад капаците на двигателите не са затворени като хората и особено метановите някои от тях вият като глутница вълци на пълнолуние.
Мерцедесите си вървят, всичко си е както преди - има и обори има и хубави от тях, зависи от шофьорите.

Билетната система си работи, но чувството сърдита кондукторка да те гледа на кръв докато си взимаш билет от машината, а не от нея, не е особено приятно.

От всичко ме издразниха най-много маршрутните промени, но както винаги съм казвал проблема не е в ДАП-а, а в общината която само лае и нищо не прави, бие се в гърдите колко са добри и как града се развива, пък той всъщност е на никъде.

Дано след следващите 8 месеца в които ме няма тук поне да има някаква положителна промяна, ама едва ли...
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #306 on: 29.08.2020, 16:50:30 »
Масова част от старите Солариси са започнали да приличат на обори, още като живеех във Варна бяха започнали да им се появяват някакви планки на пода над предния мост. В почти всички от модела ги имат - причина не знам.
Настилката се къса на снадката.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1831
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #307 on: 02.09.2020, 12:40:10 »
Нещо подочух, че вече Ченсфилд ще изпълняват аксаковските линии, вместо Транстриумф.



Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #308 on: 02.09.2020, 15:52:15 »
Нещо подочух, че вече Ченсфилд ще изпълняват аксаковските линии, вместо Транстриумф.
Малко вероятно, предвид автобусния парк на Ченсфилд и факта колко много автобуси втора употреба, накупиха Транстриумф, през миналата година.  ;)

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #309 on: 02.09.2020, 16:46:21 »
За Ченса ще стане. И аз чух за тях от 1 декември. А ТТ имат автобуси, но вчера мерк е имало по 409.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #310 on: 02.09.2020, 16:48:31 »
Нещо подочух, че вече Ченсфилд ще изпълняват аксаковските линии, вместо Транстриумф.
Малко вероятно, предвид автобусния парк на Ченсфилд и факта колко много автобуси втора употреба, накупиха Транстриумф, през миналата година.  ;)
Точно Ченсфилд са избрани на конкурса за обслужване на автобусните линии на Община Аксаково. Те са били и единственият участник и предстои да се подпише договор с тях.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #311 on: 02.09.2020, 20:21:25 »
Тук ми се струва, че е било голямо молене и умоляване.  ТТ не са се явили, което е плод на нежелание, което със сигурност се е знаело от Аксаково. Ченсфилд 2014г. се явиха, но нямаха автобуси по изискванията на поръчката... Последващите 2 поръчки- изобщо не изявяваха желание, а според информатори- дори при молба от Аксаково 2018г. са отказали.
Изчетох цялата документация- 99% от разписанията са същите, каквито Коско въведохме от 01.03.2013г. Друг е въпросът дали ще се спазят. Няма да се учудя Ченсфилд да кара 409 с постановка като на 15 мин., а ДАП-а на 20.
121-то също фигурира със старото си разписание- на 30-40-60 мин. с по две по-големи дупки.
От описаното има промяна в изискванията за подвижен състав. От документите, а и предвид историята- предполагам, че ще има туристически и крайградски автобуси по селата.
Ще ме изкефи, като окъкат пейзажа да се пусне някоя краградска Сетра или дори нещо по-екзотично на 121 и 409.


Да добавя:
Както се осъмних- поръчката наистина е пусната прекалено рано за 1.12. когато изтича срокът "до две години", през който трябваше да се проведе поръчка.
Транстриумф се отказва от линиите, заради нерентабилност (а според мен заради липса на компетенция как да ги разработи) и проблеми с дотации от Аксаково. Също Аксаково имат доста голяма неприазън, заради окълцаните разписания и прочее.
Ченсфилд трябва да започне работа от 01.10.
« Last Edit: 02.09.2020, 22:26:11 by dj_the_bus »

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3631
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #312 on: 14.09.2020, 11:55:52 »
Кога спряха 86 и имат ли намерение да я пускат с началото на учебната година тъй като по нищо не личи? И защо я спряха?

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5375
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #313 on: 14.09.2020, 15:35:58 »
Май още като въведоха ИП март месец я спряха. Сега както и моста ремонтират, забрави да я пуснат. А аз същото бих попитал и за останалите линии - утре учениците се връщат в клас, как смятат да поемат увеличения пътникопоток с подобни орязани разписания? Особено що се отнася до 148. Транстриумф нещо да кажат по въпроса със 121? Или децата и учителите, които живеят в Аксаково, трябва да сменят по няколко автобуса и да обикалят целия град, за да се приберат? Защото до претендиращото за град и отделна община Аксаково ходи редовно само една линия (ако 20 минути интервал може да смята за редовен) и тук таме някоя селска, за която трябва да хвърляш боб, за да я уцелиш. Транса ясно, че ще си ходят, ама поне последния месец/и да симулират някакво подобие на нормално обслужване, поне на 121, 409 и по-големите села/градове. Отново пълно информационно затъмнение отстрана на двете фирми и май ще си я караме тихомълком постарому докато някой не изпищи.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #314 on: 14.09.2020, 19:56:32 »
Промяна при ТТ няма да има. С тези разписания ще карат до края на месеца. От 1.10 като дойде Ченсфилд ще видим и разписанието.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #315 on: 15.09.2020, 05:14:51 »
Учудващо за мен, повечето линии се карат по разписанията отпреди извънредното положение. Разредени остават 10, 13, 48 (изобщо не се кара), 148, 409 и кълцанията на Транса. За Транса- по-скоро очаквам съвсем да зарежат всякакво обслужване, както направиха 2012г. със същите линии. Нищо чудно по 33, 35, 52 и 121 въобще да не пускат автобуси. Там е напълно изгубена кауза.

За 86 се търсеше оправдание да се закрие. Не мисля, че скоро ще тръгне отново. Явно, че беше открита, само за откриването, но не и да оцелее дълго. На 30 мин. интервал няма кой да го чака и вози тук-таме някой заблуден. Въпреки, че за мен е по-смислено да въртят 86, вместо излишното 83. А в същото време цяло лято въртяха 17А безпредметно до Почивка. Вече споделих по-рано, че 17А спокойно може да се редуцира, като се насочи прекачване на обща спирка на Полиграфията или Димчо Дебелянов на 9, 12, 14, 17, 39, 46, 86, 88. Разбира се, 14 би било добре да получи някак по-нормални интервали, от 10-15 мин.

За информация- всички уж официални източници си противоречат- Сайта на дапа, този на ТАСРУД и Транстриумфа. Но това не е ново- стой и чакай му е работата. Ако сега измислят някаква втора вълна на короната, като нищо най-гъстият интервал ще порасне до 20 мин. Е, аз преди време споделих- да направят такситата на 30-40 ст./км и да махат целия градски транспорт и да е най-мудернуту селу.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5843
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #316 on: 15.09.2020, 16:31:57 »
Принципно най-смислено е да се подсили 88 и да се пусне 86 на 15-20 минути за сметка на редкия и силно дублиращ се 83. :rolleyes: Редкият и със сериозни дублажи 48 не беше особено смислен и е по-добре да се подсилят други линии.  :rolleyes: Спорно е и съществуването на редкия, къс и със сериозни дублажи 10.  :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #317 on: 16.09.2020, 00:28:49 »
Абе то и аз не живея в това село, Варна, но все пак по-добре си събирам информацията.
83то са 3 коли, които стигат точно за покриване на 86 с интервал 20-25 мин. Не остават за 88, което от години е на 15 мин. Евентуално празничен ден 82 и 88 трябва да са на точни 20 мин., а 86 може би е излишно или някакъв интервал от 30 мин.

10 има доста смисъл, тъй като е директна връзка на цветния квартал, вътрешно с центъра. Най-угодно е да се съкратят почивките на гарата и със същите 2 коли да си кара пак на 20 мин. Въпреки, че в кръга на фантазиите, 10 и 13 биха биле много добре обединени в кръгова линия с двупосочно движение, минавайки след Хаджи Димитър към Никола Козлев и тн.

48 е много смислена линия. Преди години си беше доста силна. 48 имаше много хубав маршрут, като решиха да обикаля Възраждане. Много добър вариант за отнемане от претруфеното 148. 48 най-угодно е да се движи на 15 мин. делник, като дори може да се завре по ул. Блян, може после към Иван Церов, Мечтание и да върти на паркинга пред Гюрлата. А към гарата, след Катедралата може да се насочи към Шипка, Преслав и Гарата или лятото към Басейна.

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3631
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #318 on: 24.09.2020, 15:02:21 »
Абе тия съвесем се о@каха!
https://petel.bg/Sas-zaguba-ot-1-milion-na-mesets-----Gradski-transport-----Varna----iska-zaem--za-da-ne-sprat-avtobusite-__382507

Quote
Общинската транспортна фирма „Градски транспорт – Варна“ няма средства да извършва оперативната си дейност, затова е взела решение да иска заем от Българската банка за развитие за 10 млн. лева. Това съобщи Злати Златев, шеф на превозвача-монополист по всички градски линии във Варна на заседание на общинската комисия "Собственост и стопанство".

Златев обясни, че заемът е за да може градският транспорт да продължи да работи. Той съобщи също, че от началото на ковид кризата, фирмата губи приходи от по 1 милион лева на месец. Така само за периода от март досега „Градски транспорт – Варна“ е натрупал около 6-7 милиона загуба.

Влошаването на финансовото състояние на превозвача идва на фона на предишните му загуби. За 2018-а те са малко на 3 милиона лева, а за 2019-та – 3,3 милиона лева.

Какви ги приказваше Портних като вземаше линиите на Транса, каква се оказа тя!? Ей това е! Колкото повече работиш - става все по зле и най-печалившо ще е дружеството ако просто си стои! Машаала! Да пуснат и АЕЦ-Варна, който няма да съществува и ще си печели като просто не прави ток. Ама тя и общината на тоя принцип я кара. Най-добре за Варна е там де не правят нищо!