Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 160082 times)

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #720 on: 27.03.2024, 22:46:48 »
Катастрофа с автобус и лек автомобил парализира обръщач Почивка днес.

https://rns.bg/%d1%81%d0%bd%d0%b8%d0%bc%d0%ba%d0%b8-%d0%ba%d0%b0%d1%82%d0%b0%d1%81%d1%82%d1%80%d0%be%d1%84%d0%b0-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4-%d1%85%d0%b8%d0%bc%d0%b8%d1%8f%d1%82%d0%b0-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d1%87%d0%b8/?fbclid=IwAR1x9NeCf6uRbD6ukUD51DwI1MDKV9yU0IcF5_3ymZAJVVnGPjHGIPwfntg

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 27.03.2024, 22:48:28 by tzvetan.hristov33 »

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #721 on: 31.03.2024, 16:25:20 »
Quote
Нови разписания на няколко автобусни линии във Варна от 1 април

Няколко автобусни линии на градския транспорт във Варна ще бъдат с променено разписание, съобщават от "Градски транспорт" - Варна

Считано от 1 април (понеделник) за подобряване транспортната свързаност и обслужването на пътниците по линия 39 се въвежда ново разписание в делничните дни с интервал от 30 минути.

Ще бъдат обслужвани курсове до ЗПЗ (ОПСО) в 07:10, 07:40 и 16:40 от сп. „Почивка“, а в обратна посока в 07:55, 08:25, 17:25 до сп. „Почивка“.

Считано от 1 април се променят следобедните часове на обслужване на линия 29 от жп гарата в 17:50, от Аладжа манастир в 18:40 часа.

Линия 55 от жп гара в 18:40, от Крушките в 19:20 часа.

Във връзка с пролетната ученическа ваканция от 1 до 5 април няма да се обслужват следните курсове:

№ 14 А - 06:35, 12:20;

№ 23 - 11:15 от жп гара и 12:15 от Каменар;

№ 36 - 06:50 от Звездица и 14:30 от жп гара;

№ 37 - 06:25 от Константиново

Източник



Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #722 on: 19.04.2024, 22:56:05 »
Днес за известно време паркирах на обръщача на тролеите в центъра. Това е страшно безумие. 83 пристига преди 82, трябва да откачи токоснемателите, за да направи път. Да не говорим колко абсурдно малка място има за 2 тролея там. Необяснимо е защо упорстват с тази безумна линия 83, особено сега когато е само до центъра, маршрута и се препокрива от 88 на 100 процента. Сега беше моментът да се разработи 86, но явно в ГТ всичко си е по старому, освен новите лепенки по автобусите.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #723 on: 21.04.2024, 14:42:15 »
Днес за известно време паркирах на обръщача на тролеите в центъра. Това е страшно безумие. 83 пристига преди 82, трябва да откачи токоснемателите, за да направи път. Да не говорим колко абсурдно малка място има за 2 тролея там. Необяснимо е защо упорстват с тази безумна линия 83, особено сега когато е само до центъра, маршрута и се препокрива от 88 на 100 процента. Сега беше моментът да се разработи 86, но явно в ГТ всичко си е по старому, освен новите лепенки по автобусите.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk

От вътрешен източник знам, че 86 е спряна след пандемията и никой не иска да я възстанови.
Нещо повече, дори на тези 2-3 тролейбусни линии дните може да бъдат преброени в един даден момент.

Никой не иска да поддържа ККМ и съораженията.
Замислете се и, че след като подмениха Шкода 14тр и 15тр, никой не пожела да купи съчленени Солариси и по-нови.
Но виж, Варна се напълни с електробуси.
Явно планът е те да станат универсално превозно средство.

Аз съм твърдо ЗА възстановяването на линия 86 и увеличението на ККМ и подобряване на тролейбусният транспорт във Варна!
И е пълно безобразие, че както и друг път, няма политическа и мениджърска воля да се работи в правилната посока...
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #724 on: 22.04.2024, 15:59:45 »
Имаше някакви идеи да се купят тролейбуси заедно с електробусите, но не стигнаха парите. Трябваше и да се открадне. А интересното е че на няколко пъти съм виждал да се работи по ВКМ към Почивка, последно преди 1-2 седмици.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3475
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #725 on: 22.04.2024, 16:48:13 »
Не, че не са стигнали, просто пренасочиха всичките средства за покупка на електробуси.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6789
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #726 on: 24.04.2024, 12:22:10 »
https://petel.bg/m/522186

Quote
Заместник-кметът по строителството и инфраструктурата Пламен Китипов и членове на проектантския екип ще представят пред варненци инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител".

Общественото обсъждане на Подробния комуникационно-транспортен план (ПКТП) на булеварда от пътен възел "Летище" до бул. "Васил Левски" е организирано от Община Варна и ще се проведе днес - 24 април 2024 г., от 17:00 часа в зала "Пленарна".

Съгласно приоритетите в Общия устройствен план на Варна, реализацията на бул. "Цар Освободител" е на второ място по важност за града след продължението на бул. „Васил Левски“. Това е една от най-натоварените пътни артерии в града, включително и от транзитно преминаващи автомобили. В част от него движението се осъществява само по една пътна лента. Затова и пропускателната му способност е почти изчерпана.

В новото проектно решение се предвижда всички пресичания на бул. „Цар Освободител“ с улици и булеварди от първостепенната улична мрежа да бъдат реализирани на две нива с еднакви пътни възли тип „Диамант“. Това са връзките на бул. „Цар Освободител“ с пресичащите го бул. „Константин и Фружин“, ул. „Атанас Москов“, бул. „Янош Хуняди“, бул. „Република“, бул. „3-ти март“/ул. „Вяра“, ул. „Поп Димитър“, бул. „Христо Смирненски“.

В плана е заложена и градска железница северно от бул. „Цар Освободител“, където са предвидени и места за спирки на градския транспорт, както и 6 пешеходни надлеза.

Целта на проекта е да се създаде възможност за дългосрочно планиране на инвестиционните намерения на Община Варна и да се отговори на обществените потребности за изграждане на устойчива градска среда.

По време на общественото обсъждане утре гражданите ще могат да зададат своите въпроси и да изкажат мнение по представения проект. Всички материали за него са достъпни на адрес:

https://varna.bg/bg/2377
Украйна, победа!

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #727 on: 19.05.2024, 07:12:20 »
Quote
Община Варна кандидатства с проектна идея за 10 милиона лева за закупуване на електрически автобуси

През 2024 г. Община Варна кандидатства с проектна идея за разработване на план за градска мобилност, както и закупуване на електробуси. Исканото финансиране е в размер на около 10 млн. лв. и може да бъде осигурено по приоритет 1 „Интегрирано градско развитие“ на Програма „Развитие на регионите“. Това съобщи по време на събитието „Капитал Градове“ заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов. По негови данни, финансовата рамка на градския транспорт е 21 млн. лв. от продажба на превозни документи и 23 млн. лв. държавно делегирани средства.

По думите на Рафаилов постигането на устойчива градска мобилност (УГМ) е в основата на устойчиво развитите градове, към които се стремим. От друга страна, УГМ е тясно свързана с тенденциите в градското планиране. Йерархичната структура на УГМ включва пешеходен, велосипеден и градски транспорт във всичките им форми, таксита, автомобили за кратковременно ползване и лични МПС.

Пешеходният трафик се явява фундамент на УГМ и е от приоритетна важност за Община Варна. Затова ръководството акцентира върху градската инфраструктура, за която са заложени 104 млн. лв. в бюджета за 2024 г., а проекти за още 36 млн. лв. са предвидени от държавния бюджет.


Друг елемент от устойчивата мобилност е велотранспортът, за който във Варна няма добре развита инфраструктура, допълни Рафаилов. По думите му съществуващата веломрежа е изградена без предварителни проучвания на нуждите на велосипедистите. Затова ръководството е в активен диалог с велоклубовете. Целта е да се изгради правилната инфраструктура на правилното място, каза още той и допълни, че в бюджета на общината за велоалеи за тази година са предвидени 2 млн. лв.

Като трети елемент от устойчивата мобилност Рафаилов посочи градския транспорт. Според него въпреки значителната инвестиция в реализирането на проекта за интегриран градски транспорт, подобренията през последните години са незначителни и тя не е довела до качествена услуга за гражданите. Амбиция на ръководството е тази услуга да се подобри, а това минава през подобряване на управлението на градския транспорт, както и на системата за продажба на превозни документи.

Когато трите елемента бъдат осъществени, можем да говорим за постигане на устойчива мобилност, заключи той. По думите му крайната цел на ръководството на Община Варна е еволюиране от мобилност към достъпност, оптимизация на времето за придвижване между две точки на града, като това трябва да премине през сложния процес по изработване на изцяло нова транспортна схема.

Източник



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3475
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #728 on: 19.05.2024, 12:32:08 »
Няма да е лошо да се купи и някой друг съчленен тролейбус, а и да се модернизира малко ККМ, шкодите чукнаха вече 10г.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #729 on: 20.05.2024, 14:53:21 »
Не е изключена и вероятността тролеите впоследствие да бъдат премахнати и заменени с електробуси, но да не забравяме, че е Варна, не Европа.

Иначе не е лошо да има съчленени тролеи, тъй като солотата са тесни и като са пълни(често) е доста некомфортно.



Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #730 on: 20.05.2024, 15:30:45 »
Надявам се докато дойде ред за нови електробуси, на тези да почнат да им умират батериите и цената за нови батерии да им подскаже че тролейбуси е много по икономически целесъобразен, особено във Варна, където много линии се препокриват.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #731 on: 20.05.2024, 16:17:48 »
Моите пророчески умения не виждат тролей на Галата, Златни, Тополи и прочее!  :D



Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #732 on: 20.05.2024, 16:45:43 »
Те и електричките много не ходят на там. Тук там има някой на 9 и 17а, но изключително рядко.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8817
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #733 on: 20.05.2024, 19:08:39 »
Тополи надали може да създаде пътникопоток, който да оправдае изграждането на контактна мрежа.  :rolleyes: За Галата имам съмнения а и главните улици 1-ви Май и Зеленика имат доста остри завои, които биха затруднили тролейбусите и усложнили и оскъпили изграждането на контактна мрежа. :rolleyes:

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #734 on: 20.05.2024, 23:19:25 »
Не е изключена и вероятността тролеите впоследствие да бъдат премахнати и заменени с електробуси, но да не забравяме, че е Варна, не Европа.

Иначе не е лошо да има съчленени тролеи, тъй като солотата са тесни и като са пълни(често) е доста некомфортно.

За съжаление, според мен има доста индикации, че ще разкарат тролеите във Варна в близките години и поетапно ще ги заменят с електробуси.
Линия 86 можеше да я възстановят - не го направиха.
Можеше да купят съчленени тролейбуси - не го направиха. Верно е и, че пътникопотока не е толкова силен, колкото преди.
Всичко това е противоположно на ефективността на линиите.
Могат да оправят ККМ между Сливница и Варненчик покрай Радиозавода както едно време.
Могат да доизградят ККМ по Цар Освободител или да я продължат по Приморски до ЖП Гара и Кронщад.
Могат да увеличат броят линии и коли....

..., но не искат!
И вероятно този транспорт във Варна, за съжаление, ще потъне в небитието.  :(
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8817
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #735 on: 21.05.2024, 10:22:09 »
Възстановяване на 86 вместо редкия и  силно дублиращ се с 82 и 88 83 е наистина смислено. За съчленени тролейбуси е спорно - по-смислено изглежда намаляване на интервалите, които са 15-20 минути в пик. Възстановяване на ККМ по Република е спорно - демонтирана е напълно и не е сигурно, че пътникопотокът ще оправдае инвестицията - наоколо има малко жилищни сгради, Декатлон и Делта Планет надали ще създадат голям пътникопоток. Приморски е доста крив и тесен булевард в по-голямата си част и не е особено подходящ за тролейбусно движение.  :rolleyes:

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1170
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #736 on: 21.05.2024, 11:38:25 »
Първата стъпка е да се разкара безполезният тролей 83, а 82 и 88 да минат на интервали от 10 минути в пик. На първо време това е достатъчно. Възстановяване на 86 е безсмислено, няма как тролей на 15-20 минути да се конкурира с автобус през 8-10. Истинска промяна за тролейбусите във Варна би било създаването на нова тролейбусна линия-тролейбус 148. Не е чак толкова сложно, колкото звучи- по над 50% от маршрута на линията вече има контактна мрежа. А с IMC тролейбуси може по някои участъци, примерно по Владислав Варненчик, въобще да не се слага мрежа. Естествено със съчленени тролейбуси на 7-8 минути , най-натоварената линия в ГТ ще бъде и най-ефективната.
« Last Edit: 21.05.2024, 11:43:38 by Chezare »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8817
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #737 on: 21.05.2024, 11:42:22 »
148 е на 13-14 минути пик, 12  е с подобен интервал и тролейбус на около 15 минути би могъл спокойно  да се конкурира.  :rolleyes:

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3475
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #738 on: 21.05.2024, 12:10:21 »
Първата стъпка е да се разкара безполезният тролей 83, а 82 и 88 да минат на интервали от 10 минути в пик. На първо време това е достатъчно. Възстановяване на 86 е безсмислено, няма как тролей на 15-20 минути да се конкурира с автобус през 8-10. Истинска промяна за тролейбусите във Варна би било създаването на нова тролейбусна линия-тролейбус 148. Не е чак толкова сложно, колкото звучи- по над 50% от маршрута на линията вече има контактна мрежа. А с IMC тролейбуси може по някои участъци, примерно по Владислав Варненчик, въобще да не се слага мрежа. Естествено със съчленени тролейбуси на 7-8 минути , най-натоварената линия в ГТ ще бъде и най-ефективната.

Кой е този автобус на 8-10 минути от Аспарухово до Почивка? Тази фикс идея 148 да обслужва целия град също силно не я разбирам...
Възстановяване на 86 вместо редкия и  силно дублиращ се с 82 и 88 83 е наистина смислено. За съчленени тролейбуси е спорно - по-смислено изглежда намаляване на интервалите, които са 15-20 минути в пик. Възстановяване на ККМ по Република е спорно - демонтирана е напълно и не е сигурно, че пътникопотокът ще оправдае инвестицията - наоколо има малко жилищни сгради, Декатлон и Делта Планет надали ще създадат голям пътникопоток. Приморски е доста крив и тесен булевард в по-голямата си част и не е особено подходящ за тролейбусно движение.  :rolleyes:
За съчленени тролейбуси е наложително, защото тези в момента не могат да поемат пътникопотока по 88.
« Last Edit: 21.05.2024, 12:14:27 by Mammoth »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1170
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #739 on: 21.05.2024, 14:47:58 »
Е хубаво де-идеята беше, че 148 може да стане тролейбусна, още повече и че е една от най-натоварените. Не мисля, че 86 на 20-30 минути можеше да се сравнява със 148 ( тогава се движеше на 8-10 минути) и прекачване на 12/88.