Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 164998 times)

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #760 on: 14.11.2024, 19:45:17 »
То системи бол. Дори както сме в Мюнхен(вярвам и в други немски градове), една линия я обслужваме няколко фирми, като автобусите са едно към едно, а не единият бял, вторият червен, третият зелен. Единият с машина, другият без, третият пък без седалки...

А относно Ченсфилд, шефът още в началото почна да му светва лампичката колко се е набутал с градските линии, но подписал, така че мъчи, а понеже никой не му плаща да приема картите на градски транспорт, затва и не ги приема. И понеже нямат алтернатива за превозвач, той си прави ала-бала с разписанията, което е нормално. Не съм сигурен обаче кога свършва договорът и дали ще направи нов(ако вече не се е случило).



Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #761 on: 14.11.2024, 23:18:41 »
Хахах, що за тъпотия!?! Общественият превоз е публична услуга и е задължение на съответната община. Тази дейност е регулирана - общината определя какви маршрути да се изпълняват….

Предполагам неволно си объркал лицето в което пишеш… Как шефът на някаква частна фирма ще прави договор!?

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #762 on: 15.11.2024, 13:54:41 »
Обсъждат възстановяване на тролейбусна линия №86 във Варна
Quote
Необходимостта и възможностите за възстановяване на тролейбусна линия №86 по маршрут кв. „Аспарухово“ – „Почивка“ беше една от точките в приемния ден на кмета на Варна Благомир Коцев. Темата беше повдигната от служител на дружество „Градски транспорт“ с молба за съдействие от страна на общинската администрация. По думите му линията е спряна през 2019 г. и повече не е възстановена заради ковид пандемията и с мотива за нецелесъобразност. Според него обаче възстановяването й ще е в полза на стотици ученици и студенти по маршрута.

Служителят запозна кмета Коцев и с някои притеснителни по думите му обстоятелства – токоизправителната станция на ул. „Мадара“, която е осигурявала линията, е била заличена от кадастралната карта, макар че все още е действаща и мрежата е под напрежение. Същевременно районът около нея е застроен, посочи служителят на дружеството. Той допълни, че 6 тролейбуса са спрени от движение, без да се поръчват елементарни резервни части за тях, т.е. подвижният състав за възстановяването на линията е налице. По думите му „Градски транспорт“ не влага необходимия ресурс за поддръжка на превозни средства и съоръжения - зарядните станции на новите електробуси се ремонтират от механиците на „Градски транспорт“, без проведено обучение, като фирмата-доставчик поема разноските по поръчката на резервни части. Подобни твърдения имаха служители на фирмата и на предходни срещи с кмета.

Отношение по поставените теми взе и заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов, който информира, че се проучават всички допълнителни правомощия, които Община Варна и ОП ТАСРУД имат по отношение на възлагането на линиите и маршрутните разписания по силата на Договора за обществен превоз на пътници. Ще бъде детайлно проверена и собствеността на терена, на който е изградена токоизправителната станция, както и дали има умисъл и кой е възложил заличаването й от кадастъра.

По време на приемния ден беше обсъдено и предложение от името на собственици на сгради – паметници на културата, за учредяване на тяхна асоциация във Варна. Идеята е сдружението да работи съвместно с Община Варна, Министерството на културата и Националния институт за недвижимо културно наследство и да съдейства за улесняване на процедурите и за скъсяване на административните сроковете по тях.

Служители на общинската дирекция „Управление на собствеността и контрол на обществения ред“ ще проверят сигнал за пропадане на единствения път към жилищни блокове на гара Тополи между селата Казашко, Езерово и Тополи. На живущите ще бъде оказано съдействие пред Агенция „Пътна инфраструктура“ за поставяне на спиркозаслон, обслужващ автобусната линия, както и за поставянето на указателни табели и стълбове за улично осветление. 
« Last Edit: 15.11.2024, 14:11:04 by Mammoth »

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #763 on: 16.11.2024, 01:49:31 »
Принципно може да се постъпи, както преди години в Плевен-общинският превозвач купува автобуси и започва да ги пуска 1 минута преди тези на частника и така, докато частникът сам се откаже.

Точно тази беше практиката на ГТ Варна с Делтакар и 17, 46, 17А и 60 през 2006, 2007 година.
В рамките на около година се правеха безсмислени състезания на Аспарухов мост. Въпроса е за какъв беше това, след като Делтакар успяха да осъдят ГТ и така получиха 409 няколко години по-късно през 2011-2012, заедно с Коско.
Не съм убеден, че въпросните линии станаха по-печеливши. Но беше тежък, глупав рекет.  :help: :help: :help:

До колкото знам не може, защото Аксаково като отделна община има квота за половината курсове по тази линия, а останалите "селски" се изпълняват от тях като общински център. Т.к. нямат общински превозвач, наемат ченсфийлд за да извършва превозите като общински превозвач.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk



Навремето СПИД или СПЕД транс беше частник на Транстриумф към Аксаковският кмет.
Метановите мерцедеси бяха негови - от Берлин и Майнц. После не знам какво се случи.
Това беше след покупката на Травел, но Коско и Делтакар никога не са били фикс "аксаковски", макар че на Коско начислиха селата по едно време.
409 може да се обслужва от общинска аксаковска фирма, ако толкова трябва да е споделена между двете общини.
А Ченсфилд според мен с нищо не са подобрили старата транспортна схема, даже са я влошили. Селските автобуси са много по-празни и нередовни, пратиха хората при колите.  :angry:
Кантарджиево, Климентово и ежедневните автобуси с 2 курса на ден навремето станаха 2 на седмица.
Куманово - окастрено до безобразие, слято с Кичево и други села...
Засмяно, Игнатиево, Изворско, Зорница, Л.Каравелово, Ботево - май и те са също доста орязани. До Баново по времето на Травел имаше 58, после 43А. Сега хич си нямам идея..., до Калиманци мисля, че също няма адекватен транспорт, макар и ханчето да е атракция...

Обсъждат възстановяване на тролейбусна линия №86 във Варна
Quote
Необходимостта и възможностите за възстановяване на тролейбусна линия №86 по маршрут кв. „Аспарухово“ – „Почивка“ беше една от точките в приемния ден на кмета на Варна Благомир Коцев. Темата беше повдигната от служител на дружество „Градски транспорт“ с молба за съдействие от страна на общинската администрация. По думите му линията е спряна през 2019 г. и повече не е възстановена заради ковид пандемията и с мотива за нецелесъобразност. Според него обаче възстановяването й ще е в полза на стотици ученици и студенти по маршрута.

Служителят запозна кмета Коцев и с някои притеснителни по думите му обстоятелства – токоизправителната станция на ул. „Мадара“, която е осигурявала линията, е била заличена от кадастралната карта, макар че все още е действаща и мрежата е под напрежение. Същевременно районът около нея е застроен, посочи служителят на дружеството. Той допълни, че 6 тролейбуса са спрени от движение, без да се поръчват елементарни резервни части за тях, т.е. подвижният състав за възстановяването на линията е налице. По думите му „Градски транспорт“ не влага необходимия ресурс за поддръжка на превозни средства и съоръжения - зарядните станции на новите електробуси се ремонтират от механиците на „Градски транспорт“, без проведено обучение, като фирмата-доставчик поема разноските по поръчката на резервни части. Подобни твърдения имаха служители на фирмата и на предходни срещи с кмета.

Отношение по поставените теми взе и заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов, който информира, че се проучават всички допълнителни правомощия, които Община Варна и ОП ТАСРУД имат по отношение на възлагането на линиите и маршрутните разписания по силата на Договора за обществен превоз на пътници. Ще бъде детайлно проверена и собствеността на терена, на който е изградена токоизправителната станция, както и дали има умисъл и кой е възложил заличаването й от кадастъра.
 

Едно от най-хубавите неща, които биха могли да се случат на градският транспорт във Варна е да се върне обслужването по линия 86!  :fan: :fan: :fan:
Това би опровергало моят скептицизъм и би показало, че Общината действително има желание да развива тролейбусният транспорт. Да не говорим, че 86 би била спомагателна за вече съществуващи линии и би била по-смислена от 83.
Впрочем, 83 ако се върне да е от Центъра, би била по-бърза.

На 86 единственият проблемен участък така да се каже е ул."Цар Асен", която през годините от двупосочна се беше превърнала в еднопосочна и сега май отново е двупосочна...

Също така, както и преди съм го коментирал, нищо не пречи да се увеличи ККМ в посока някой от кварталите.
И дано електробусите не превземат тотално варненският транспорт и ГТ не спрат тролеите напълно, както вече направиха в други градове!
« Last Edit: 16.11.2024, 02:26:55 by Tisho »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #764 on: 16.11.2024, 13:21:24 »
Хахах, що за тъпотия!?! Общественият превоз е публична услуга и е задължение на съответната община. Тази дейност е регулирана - общината определя какви маршрути да се изпълняват….

Предполагам неволно си объркал лицето в което пишеш… Как шефът на някаква частна фирма ще прави договор!?

Кое да съм объркал? Ченсфилд имат договор с община Аксаково. Нямат обаче алинея, която да пояснява билетите и картите на градски транспорт. Затова и шефът на Ченсфилд не ги признава. В същия момент късните курсове от Аксаково редовно или не се правят, или "ако няма хора от летището - към гаража".



Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #765 on: 21.11.2024, 09:01:50 »
Тази сутрин видях Дракон по линия 118 към Почивка около 07:30. Лично аз за пръв път виждам съчленено возило в делник по тази линия откакто дойдоха електричките, но предполагам, че е имало и преди (на Архангелова задушница със сигурност, май дори забелязах един... но за Задушниците си знаем). Имаше доста правостоящи. 2-3 минути след него премина Жонг Тонг по 118а, също с правостоящи. 15-ина минути по-късно дойде следващата кола по 118 - и тя Жонг Тонг, и тя фраш. Считам, че е крайно време да започнат да залагат по наряд съчленени возила по линия 118 в делник - като минимум на "ученическите" курсове сутрин.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #766 on: 09.12.2024, 14:07:44 »
(Снимката е чисто информативна!) Чифт седмици (и двата Соларис IV генерация) на светофара преди спирка Чаталджа за към Елпром, около 10 минути след начална спирка ЖП гара. Снимката е от четвъртък вечерта.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!