Принципно може да се постъпи, както преди години в Плевен-общинският превозвач купува автобуси и започва да ги пуска 1 минута преди тези на частника и така, докато частникът сам се откаже.
Точно тази беше практиката на ГТ Варна с Делтакар и 17, 46, 17А и 60 през 2006, 2007 година.
В рамките на около година се правеха безсмислени състезания на Аспарухов мост. Въпроса е за какъв беше това, след като Делтакар успяха да осъдят ГТ и така получиха 409 няколко години по-късно през 2011-2012, заедно с Коско.
Не съм убеден, че въпросните линии станаха по-печеливши. Но беше тежък, глупав рекет.
До колкото знам не може, защото Аксаково като отделна община има квота за половината курсове по тази линия, а останалите "селски" се изпълняват от тях като общински център. Т.к. нямат общински превозвач, наемат ченсфийлд за да извършва превозите като общински превозвач.
Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk
Навремето СПИД или СПЕД транс беше частник на Транстриумф към Аксаковският кмет.
Метановите мерцедеси бяха негови - от Берлин и Майнц. После не знам какво се случи.
Това беше след покупката на Травел, но Коско и Делтакар никога не са били фикс "аксаковски", макар че на Коско начислиха селата по едно време.
409 може да се обслужва от общинска аксаковска фирма, ако толкова трябва да е споделена между двете общини.
А Ченсфилд според мен с нищо не са подобрили старата транспортна схема, даже са я влошили. Селските автобуси са много по-празни и нередовни, пратиха хората при колите.
Кантарджиево, Климентово и ежедневните автобуси с 2 курса на ден навремето станаха 2 на седмица.
Куманово - окастрено до безобразие, слято с Кичево и други села...
Засмяно, Игнатиево, Изворско, Зорница, Л.Каравелово, Ботево - май и те са също доста орязани. До Баново по времето на Травел имаше 58, после 43А. Сега хич си нямам идея..., до Калиманци мисля, че също няма адекватен транспорт, макар и ханчето да е атракция...
Обсъждат възстановяване на тролейбусна линия №86 във Варна
Необходимостта и възможностите за възстановяване на тролейбусна линия №86 по маршрут кв. „Аспарухово“ – „Почивка“ беше една от точките в приемния ден на кмета на Варна Благомир Коцев. Темата беше повдигната от служител на дружество „Градски транспорт“ с молба за съдействие от страна на общинската администрация. По думите му линията е спряна през 2019 г. и повече не е възстановена заради ковид пандемията и с мотива за нецелесъобразност. Според него обаче възстановяването й ще е в полза на стотици ученици и студенти по маршрута.
Служителят запозна кмета Коцев и с някои притеснителни по думите му обстоятелства – токоизправителната станция на ул. „Мадара“, която е осигурявала линията, е била заличена от кадастралната карта, макар че все още е действаща и мрежата е под напрежение. Същевременно районът около нея е застроен, посочи служителят на дружеството. Той допълни, че 6 тролейбуса са спрени от движение, без да се поръчват елементарни резервни части за тях, т.е. подвижният състав за възстановяването на линията е налице. По думите му „Градски транспорт“ не влага необходимия ресурс за поддръжка на превозни средства и съоръжения - зарядните станции на новите електробуси се ремонтират от механиците на „Градски транспорт“, без проведено обучение, като фирмата-доставчик поема разноските по поръчката на резервни части. Подобни твърдения имаха служители на фирмата и на предходни срещи с кмета.
Отношение по поставените теми взе и заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов, който информира, че се проучават всички допълнителни правомощия, които Община Варна и ОП ТАСРУД имат по отношение на възлагането на линиите и маршрутните разписания по силата на Договора за обществен превоз на пътници. Ще бъде детайлно проверена и собствеността на терена, на който е изградена токоизправителната станция, както и дали има умисъл и кой е възложил заличаването й от кадастъра.
Едно от най-хубавите неща, които биха могли да се случат на градският транспорт във Варна е да се върне обслужването по линия 86!
Това би опровергало моят скептицизъм и би показало, че Общината действително има желание да развива тролейбусният транспорт. Да не говорим, че 86 би била спомагателна за вече съществуващи линии и би била по-смислена от 83.
Впрочем, 83 ако се върне да е от Центъра, би била по-бърза.
На 86 единственият проблемен участък така да се каже е ул."Цар Асен", която през годините от двупосочна се беше превърнала в еднопосочна и сега май отново е двупосочна...
Също така, както и преди съм го коментирал, нищо не пречи да се увеличи ККМ в посока някой от кварталите.
И дано електробусите не превземат тотално варненският транспорт и ГТ не спрат тролеите напълно, както вече направиха в други градове!