Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 166589 times)

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #760 on: 14.11.2024, 19:45:17 »
То системи бол. Дори както сме в Мюнхен(вярвам и в други немски градове), една линия я обслужваме няколко фирми, като автобусите са едно към едно, а не единият бял, вторият червен, третият зелен. Единият с машина, другият без, третият пък без седалки...

А относно Ченсфилд, шефът още в началото почна да му светва лампичката колко се е набутал с градските линии, но подписал, така че мъчи, а понеже никой не му плаща да приема картите на градски транспорт, затва и не ги приема. И понеже нямат алтернатива за превозвач, той си прави ала-бала с разписанията, което е нормално. Не съм сигурен обаче кога свършва договорът и дали ще направи нов(ако вече не се е случило).



Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18101
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #761 on: 14.11.2024, 23:18:41 »
Хахах, що за тъпотия!?! Общественият превоз е публична услуга и е задължение на съответната община. Тази дейност е регулирана - общината определя какви маршрути да се изпълняват….

Предполагам неволно си объркал лицето в което пишеш… Как шефът на някаква частна фирма ще прави договор!?

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3198
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #762 on: 15.11.2024, 13:54:41 »
Обсъждат възстановяване на тролейбусна линия №86 във Варна
Quote
Необходимостта и възможностите за възстановяване на тролейбусна линия №86 по маршрут кв. „Аспарухово“ – „Почивка“ беше една от точките в приемния ден на кмета на Варна Благомир Коцев. Темата беше повдигната от служител на дружество „Градски транспорт“ с молба за съдействие от страна на общинската администрация. По думите му линията е спряна през 2019 г. и повече не е възстановена заради ковид пандемията и с мотива за нецелесъобразност. Според него обаче възстановяването й ще е в полза на стотици ученици и студенти по маршрута.

Служителят запозна кмета Коцев и с някои притеснителни по думите му обстоятелства – токоизправителната станция на ул. „Мадара“, която е осигурявала линията, е била заличена от кадастралната карта, макар че все още е действаща и мрежата е под напрежение. Същевременно районът около нея е застроен, посочи служителят на дружеството. Той допълни, че 6 тролейбуса са спрени от движение, без да се поръчват елементарни резервни части за тях, т.е. подвижният състав за възстановяването на линията е налице. По думите му „Градски транспорт“ не влага необходимия ресурс за поддръжка на превозни средства и съоръжения - зарядните станции на новите електробуси се ремонтират от механиците на „Градски транспорт“, без проведено обучение, като фирмата-доставчик поема разноските по поръчката на резервни части. Подобни твърдения имаха служители на фирмата и на предходни срещи с кмета.

Отношение по поставените теми взе и заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов, който информира, че се проучават всички допълнителни правомощия, които Община Варна и ОП ТАСРУД имат по отношение на възлагането на линиите и маршрутните разписания по силата на Договора за обществен превоз на пътници. Ще бъде детайлно проверена и собствеността на терена, на който е изградена токоизправителната станция, както и дали има умисъл и кой е възложил заличаването й от кадастъра.

По време на приемния ден беше обсъдено и предложение от името на собственици на сгради – паметници на културата, за учредяване на тяхна асоциация във Варна. Идеята е сдружението да работи съвместно с Община Варна, Министерството на културата и Националния институт за недвижимо културно наследство и да съдейства за улесняване на процедурите и за скъсяване на административните сроковете по тях.

Служители на общинската дирекция „Управление на собствеността и контрол на обществения ред“ ще проверят сигнал за пропадане на единствения път към жилищни блокове на гара Тополи между селата Казашко, Езерово и Тополи. На живущите ще бъде оказано съдействие пред Агенция „Пътна инфраструктура“ за поставяне на спиркозаслон, обслужващ автобусната линия, както и за поставянето на указателни табели и стълбове за улично осветление. 
« Last Edit: 15.11.2024, 14:11:04 by Mammoth »

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #763 on: 16.11.2024, 01:49:31 »
Принципно може да се постъпи, както преди години в Плевен-общинският превозвач купува автобуси и започва да ги пуска 1 минута преди тези на частника и така, докато частникът сам се откаже.

Точно тази беше практиката на ГТ Варна с Делтакар и 17, 46, 17А и 60 през 2006, 2007 година.
В рамките на около година се правеха безсмислени състезания на Аспарухов мост. Въпроса е за какъв беше това, след като Делтакар успяха да осъдят ГТ и така получиха 409 няколко години по-късно през 2011-2012, заедно с Коско.
Не съм убеден, че въпросните линии станаха по-печеливши. Но беше тежък, глупав рекет.  :help: :help: :help:

До колкото знам не може, защото Аксаково като отделна община има квота за половината курсове по тази линия, а останалите "селски" се изпълняват от тях като общински център. Т.к. нямат общински превозвач, наемат ченсфийлд за да извършва превозите като общински превозвач.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk



Навремето СПИД или СПЕД транс беше частник на Транстриумф към Аксаковският кмет.
Метановите мерцедеси бяха негови - от Берлин и Майнц. После не знам какво се случи.
Това беше след покупката на Травел, но Коско и Делтакар никога не са били фикс "аксаковски", макар че на Коско начислиха селата по едно време.
409 може да се обслужва от общинска аксаковска фирма, ако толкова трябва да е споделена между двете общини.
А Ченсфилд според мен с нищо не са подобрили старата транспортна схема, даже са я влошили. Селските автобуси са много по-празни и нередовни, пратиха хората при колите.  :angry:
Кантарджиево, Климентово и ежедневните автобуси с 2 курса на ден навремето станаха 2 на седмица.
Куманово - окастрено до безобразие, слято с Кичево и други села...
Засмяно, Игнатиево, Изворско, Зорница, Л.Каравелово, Ботево - май и те са също доста орязани. До Баново по времето на Травел имаше 58, после 43А. Сега хич си нямам идея..., до Калиманци мисля, че също няма адекватен транспорт, макар и ханчето да е атракция...

Обсъждат възстановяване на тролейбусна линия №86 във Варна
Quote
Необходимостта и възможностите за възстановяване на тролейбусна линия №86 по маршрут кв. „Аспарухово“ – „Почивка“ беше една от точките в приемния ден на кмета на Варна Благомир Коцев. Темата беше повдигната от служител на дружество „Градски транспорт“ с молба за съдействие от страна на общинската администрация. По думите му линията е спряна през 2019 г. и повече не е възстановена заради ковид пандемията и с мотива за нецелесъобразност. Според него обаче възстановяването й ще е в полза на стотици ученици и студенти по маршрута.

Служителят запозна кмета Коцев и с някои притеснителни по думите му обстоятелства – токоизправителната станция на ул. „Мадара“, която е осигурявала линията, е била заличена от кадастралната карта, макар че все още е действаща и мрежата е под напрежение. Същевременно районът около нея е застроен, посочи служителят на дружеството. Той допълни, че 6 тролейбуса са спрени от движение, без да се поръчват елементарни резервни части за тях, т.е. подвижният състав за възстановяването на линията е налице. По думите му „Градски транспорт“ не влага необходимия ресурс за поддръжка на превозни средства и съоръжения - зарядните станции на новите електробуси се ремонтират от механиците на „Градски транспорт“, без проведено обучение, като фирмата-доставчик поема разноските по поръчката на резервни части. Подобни твърдения имаха служители на фирмата и на предходни срещи с кмета.

Отношение по поставените теми взе и заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов, който информира, че се проучават всички допълнителни правомощия, които Община Варна и ОП ТАСРУД имат по отношение на възлагането на линиите и маршрутните разписания по силата на Договора за обществен превоз на пътници. Ще бъде детайлно проверена и собствеността на терена, на който е изградена токоизправителната станция, както и дали има умисъл и кой е възложил заличаването й от кадастъра.
 

Едно от най-хубавите неща, които биха могли да се случат на градският транспорт във Варна е да се върне обслужването по линия 86!  :fan: :fan: :fan:
Това би опровергало моят скептицизъм и би показало, че Общината действително има желание да развива тролейбусният транспорт. Да не говорим, че 86 би била спомагателна за вече съществуващи линии и би била по-смислена от 83.
Впрочем, 83 ако се върне да е от Центъра, би била по-бърза.

На 86 единственият проблемен участък така да се каже е ул."Цар Асен", която през годините от двупосочна се беше превърнала в еднопосочна и сега май отново е двупосочна...

Също така, както и преди съм го коментирал, нищо не пречи да се увеличи ККМ в посока някой от кварталите.
И дано електробусите не превземат тотално варненският транспорт и ГТ не спрат тролеите напълно, както вече направиха в други градове!
« Last Edit: 16.11.2024, 02:26:55 by Tisho »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #764 on: 16.11.2024, 13:21:24 »
Хахах, що за тъпотия!?! Общественият превоз е публична услуга и е задължение на съответната община. Тази дейност е регулирана - общината определя какви маршрути да се изпълняват….

Предполагам неволно си объркал лицето в което пишеш… Как шефът на някаква частна фирма ще прави договор!?

Кое да съм объркал? Ченсфилд имат договор с община Аксаково. Нямат обаче алинея, която да пояснява билетите и картите на градски транспорт. Затова и шефът на Ченсфилд не ги признава. В същия момент късните курсове от Аксаково редовно или не се правят, или "ако няма хора от летището - към гаража".



Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #765 on: 21.11.2024, 09:01:50 »
Тази сутрин видях Дракон по линия 118 към Почивка около 07:30. Лично аз за пръв път виждам съчленено возило в делник по тази линия откакто дойдоха електричките, но предполагам, че е имало и преди (на Архангелова задушница със сигурност, май дори забелязах един... но за Задушниците си знаем). Имаше доста правостоящи. 2-3 минути след него премина Жонг Тонг по 118а, също с правостоящи. 15-ина минути по-късно дойде следващата кола по 118 - и тя Жонг Тонг, и тя фраш. Считам, че е крайно време да започнат да залагат по наряд съчленени возила по линия 118 в делник - като минимум на "ученическите" курсове сутрин.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #766 on: 09.12.2024, 14:07:44 »
(Снимката е чисто информативна!) Чифт седмици (и двата Соларис IV генерация) на светофара преди спирка Чаталджа за към Елпром, около 10 минути след начална спирка ЖП гара. Снимката е от четвъртък вечерта.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3198
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 24.12.2024, 09:46:39 by Magirus deutz »

Offline george79

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 725
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #768 on: 29.12.2024, 23:37:07 »
Днес видях да се разхожда съчленен син Икарус с коледна украса и рег.номер 1082.
Това някакъв реставриран дападжийски Икарус ли е?

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1026
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #769 on: 30.12.2024, 00:32:49 »
Закупен от любител е . До преди дни движеше в Стара Загора , а скоро ще прави обиколки из Варна.
Ето го и автобуса https://busphoto.eu/vehicle/1036052/

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #770 on: 30.12.2024, 17:29:39 »
Закупен от любител е . До преди дни движеше в Стара Загора , а скоро ще прави обиколки из Варна.
Ето го и автобуса https://busphoto.eu/vehicle/1036052/
До колкото знам същият собственик притежава и един червен тролей икарус, отново от Будапеща, така че очаквам рано или късно и той да се появи в града.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3545
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #771 on: 10.01.2025, 15:48:31 »
От последните минути:

Линия 83 до Владиславово


С цел подобряване транспортно обслужване от 13 януари тролейбусна линия 83 ще обслужва до "Владиславово" спирка "Бл. 407". След спирка "Детелина" тролейбусите ще завиват по бул. "Св. Елена", надясно по ул. "Янко Мустаков" и ще обслужват двупосочно спирки "Стадиона", "Мусала", "Богдан".

"Градски транспорт" ЕАД
« Last Edit: Yesterday at 13:57:07 by Mammoth »

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #772 on: 10.01.2025, 16:10:10 »
Най-накрая някакъв смисъл от тази линия.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #773 on: Yesterday at 00:52:47 »
Най-накрая някакъв смисъл от тази линия.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk

Непопулярно мнение, но... няма смисъл от тази промяна. Даже я намирам за неадекватна!  :help:

Първо, има 41, което минава по тази артерия.
Второ, 83 е добре, че е с функция на спомагателна както на 82 до ЖПГара, така и на 88 в частта между Младост и Възраждане.
Удължаването ѝ ще разтегли и разреди интервала на движение, което ще нарани 88, дори и с 12 да са добри връзки за Аспарухово.
И даже обратното - тази линия трябва отново да се съкрати от Център до ТИС Север. Беше много добра спомагателна през годините, а и се пълнеше в периода 2003-2006.

И трето, за което съм писал и преди - нека върнат 86 или подобна линия до Почивка!
Линия, спомагателна на 39 и 17А от ЖП Гара до Почивка не вреди.
Не вреди и да е от Почивка до Аспарухово или от Владиславово до Почивка (дори и да има твърде много линии по този коридор).
Друг вариант е да тръгва от Димчо Дебелянов за Почивка.
Все в този дух, ще действа като спомагателна по 8-ми приморски полк и ще олекоти пътникопотока по 148.
Единствено ме притеснява разминаването по Цар Асен + колелото на Дебелянов, което през годините се превърна в паркинг.

Предвид закриването на тролейбусният транспорт в няколко града е добре да се помисли за устойчиви дългосрочни промени, които да подобрят ефективността на този транспорт и той да си остане важен за града, а не захвърлен встрани.
И да се преустановят практиките на замазване на очи и претупване на работата...  :help:

Още една линия ЖП Гара - Владиславово при наличието на 82, 41, 22, че и 20 е нелепо.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #774 on: Yesterday at 21:32:07 »
Това следва да е (най-накрая) в изпълнение на решението на общинския съвет отпреди вече не знам колко години, може и да са 10. Не ми се рови да го търся, но имам ясен спомен, че за линия 83 бяха упоменали точно такъв маршрут. Предполагам, че заради това преди 7-8 години ремонтната група приведе в работоспособно състояние контактната мрежа "отзад във Владиславово". През всичките тези години не спирам да си възклицавам наум как липсва контрол от страна на Общината върху подчиненото ѝ дружество "Градски транспорт" ЕАД. Това е все едно началникът ти да ти постави задача да изкопаеш 50-метров канал, а ти да си правиш оглушки, или да се правиш на неразбрал и да изкопаеш само 30 метра. Може да е (много) дискусионен и съмнителен смисълът от точно този маршрут, но какъвто и да е - това е "задание"/решение на общинския съвет. ДАП-а се държи като някакъв частник, който си има свой си бизнес-план и не се съобразява с никакви държавни институции. Така че крайно време беше.
Апропо, сега се питам каква е разликата във времената между отсечките Нептун - ЖП гара и Нептун - Почивка (това да се прекрои ККМ при необходимост изобщо не го броя за пречка, то е въпрос на организация и малък финансов ресурс). Варнатрафик ми показва 6 минути до гарата. За другата релация ще взема за пример 118 от Проектантска до Почивка като приблизително съотносим маршрут по време (най-вече заради левия завой на пл. Съединение). Дава го 13 минути по разписание. Излиза, че разликата между новия вариант на линия 83 и (по мое скромно мнение) единствения смислен вариант на линията е само 7 минути в повече в посока. Очевидно ще се намерят свободни коли и водачи за предлаганото 83. Нищо не пречи да се намерят още две-три коли и водачи за смисления вариант.

едит: Много минималистичен пример, защото се отнася само за един ден в годината, но също съм си мислел как дори един 24. май, бидейки един от най-големите български празници, би извлякъл дивидент от смисления вариант на 83. Линия 88 може да се спира изцяло за периода от 08:00 до 13:00, или до края на манифестацията. 82 както досега да върти на Нептун, а линия 83 да обслужва с делнично разписание и повечето коли от 88 да отиват там (колкото са нужни за делничен график на обслужване). Ако 148 остава с неделно разписание през цялото време, то не по-малко пътници ще слизат към центъра с новото 83 от Почивка, сравнено със 148... А ако се намери финансиране по европрограма за съчленени тролейбуси, то тогава в празник (а защо не и в делник) може съчленените возила да са по правилния маршрут на линия 83, а соло-колите да бъдат по линия 148, а не обратното, както е сега. Особено ако линия 83 се сгъсти до интервал 8-10 минути, а 148 се разреди докъм 15. А, пардон, тя 148 и сега била на 15 минути в празник. :D Уф, пак се размечтах, така че се спирам! :)
« Last Edit: Yesterday at 21:44:47 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3545
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #775 on: Today at 00:39:16 »
83 до Почивка за да стигне бързината на 148 ще се наложи да се направи модернизация на ККМ, за която в момента нищо не се говори. И аз много искам да има такава връзка, но явно за сега такива планове няма. Все пак използването на тази мрежа във Владиславово до някъде ще подобри обслужването по Янко Мустаков, защото хората там в момента разчитат на 41.
« Last Edit: Today at 00:41:35 by Mammoth »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #776 on: Today at 16:07:29 »
83 до Почивка за да стигне бързината на 148 ще се наложи да се направи модернизация на ККМ, за която в момента нищо не се говори. И аз много искам да има такава връзка, но явно за сега такива планове няма. Все пак използването на тази мрежа във Владиславово до някъде ще подобри обслужването по Янко Мустаков, защото хората там в момента разчитат на 41.
Още докато четях, се усъмних в подчертаното от твоя пост. Запитах се така ли е вдействителност, предвид състоянието на ККМ над бул. Сливница и факта, че заедно с Аспарухов мост са двете отсечки във Варна с най-добре поддържана и опъната жица.
Отворих разписанието на линия 148. От бл. 407 до Катедралата. За пример 09:00 часа отгоре и стига до Катедралата в 09:34.
След това отворих разписанието на линия 88. От бл. 407 за пример в 09:10 и стига до Централна поща в 09:38.
Това прави 34 срещу 28 минути. Нататък 148 има да завие наляво на един светофар, след което да премине през още 3 светофара, докато стигне до спирка "Площад Съединение". В същото време, правилното 83 няма да изминава разстоянието до Централна поща, ами още от ул. Антим 1 наляво (с прекрояване на мрежата над кръстовището) и по ул. Цар Асен. Има два светофара. В най-лошия случай същото времепътуване, макар че не си представям как би се случило. Евентуално, ако има дълга колона по ул. Цар Асен. 148 е за 52 минути от обръщач до обръщач. На 83 бих му дал не повече от 45 минути с нормално каране и спиране на всички спирки.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!