Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 169280 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2463
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #780 on: 16.01.2025, 17:32:48 »
(Снимката е чисто информативна!) Чифт седмици (и двата Соларис IV генерация) на светофара преди спирка Чаталджа за към Елпром, около 10 минути след начална спирка ЖП гара. Снимката е от четвъртък вечерта.
История с продължение. Снощи се прибирам и виждам насреща си Урбино 18 по линия 7. Интересното беше, че си имаше и ремарке... не своето си... допълнително, "второ", от Четвърта генерация. На петата спирка след началната ЖП гара, по същото време както в цитирания пост. Още докато се прибирах, реших, че ще проверя разписанието, за да разбера дали дивотията не се корени в него, но не. Сега гледам, че интервалът е 15 минути след 18:00 часа. Да се настигат... то от ЖП гара до Чаталджа цялото разстояние по същото това разписание е 10 минути! Значи няма как да е заради това. Освен единият да е закъснял в обратната посока преди това.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 644
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #781 on: 16.01.2025, 21:30:12 »
83 до Почивка за да стигне бързината на 148 ще се наложи да се направи модернизация на ККМ, за която в момента нищо не се говори. И аз много искам да има такава връзка, но явно за сега такива планове няма. Все пак използването на тази мрежа във Владиславово до някъде ще подобри обслужването по Янко Мустаков, защото хората там в момента разчитат на 41.
Още докато четях, се усъмних в подчертаното от твоя пост. Запитах се така ли е вдействителност, предвид състоянието на ККМ над бул. Сливница и факта, че заедно с Аспарухов мост са двете отсечки във Варна с най-добре поддържана и опъната жица.
Отворих разписанието на линия 148. От бл. 407 до Катедралата. За пример 09:00 часа отгоре и стига до Катедралата в 09:34.
След това отворих разписанието на линия 88. От бл. 407 за пример в 09:10 и стига до Централна поща в 09:38.
Това прави 34 срещу 28 минути. Нататък 148 има да завие наляво на един светофар, след което да премине през още 3 светофара, докато стигне до спирка "Площад Съединение". В същото време, правилното 83 няма да изминава разстоянието до Централна поща, ами още от ул. Антим 1 наляво (с прекрояване на мрежата над кръстовището) и по ул. Цар Асен. Има два светофара. В най-лошия случай същото времепътуване, макар че не си представям как би се случило. Евентуално, ако има дълга колона по ул. Цар Асен. 148 е за 52 минути от обръщач до обръщач. На 83 бих му дал не повече от 45 минути с нормално каране и спиране на всички спирки.

Мисля, че не вземаш в предвид, че Варненчик е по-натоварена артерия от Сливница с повече задръствания, а 148 минава и през двете. По Цар Освободител също има тапи в час пик, а Цар Асен си е тясна артерия от край време.
Няма по-добре поддържана ККМ от тази в София. Може би и в Плевен е добра, но не съм ходил там от много години и от още повече не съм пътувал с тролей, та не мога да кажа.
Във Варна е много занемарено положението, при това от много години.

83 до Почивка за да стигне бързината на 148 ще се наложи да се направи модернизация на ККМ, за която в момента нищо не се говори. И аз много искам да има такава връзка, но явно за сега такива планове няма. Все пак използването на тази мрежа във Владиславово до някъде ще подобри обслужването по Янко Мустаков, защото хората там в момента разчитат на 41.

Знаете ли, че освен 17А няма друга линия, която да е от Аспарухово до Почивка и да минава през центъра?
12 е близо, но все пак трябва прикачване.
За Янко Мустаков не знам и със сигурност е добре, че 83 действа като спомагателна там.

Аз просто давам идеи, но си оставам твърдо на позицията, че тролейбусният парк е малък и дори да има спад в пътникопотока, не трябва да се разреждат тролеите по разписанията или да се съкращават цели линии, както направиха с 86.
Идеи има много, желание и финансиране трябват.

От години, ККМ от Антим 1 до Почивка служи за целогодишна украса, която може да бъде добре използвана  ;)
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3566
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #782 on: 16.01.2025, 22:20:25 »
Контактната мрежа в Плевен през 2014г. мина модернизация и е чешка.

Надявам се скоро да се възстанови и 86.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2463
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #783 on: 17.01.2025, 09:55:47 »
83 до Почивка за да стигне бързината на 148 ще се наложи да се направи модернизация на ККМ, за която в момента нищо не се говори. И аз много искам да има такава връзка, но явно за сега такива планове няма. Все пак използването на тази мрежа във Владиславово до някъде ще подобри обслужването по Янко Мустаков, защото хората там в момента разчитат на 41.
Още докато четях, се усъмних в подчертаното от твоя пост. Запитах се така ли е вдействителност, предвид състоянието на ККМ над бул. Сливница и факта, че заедно с Аспарухов мост са двете отсечки във Варна с най-добре поддържана и опъната жица.
Отворих разписанието на линия 148. От бл. 407 до Катедралата. За пример 09:00 часа отгоре и стига до Катедралата в 09:34.
След това отворих разписанието на линия 88. От бл. 407 за пример в 09:10 и стига до Централна поща в 09:38.
Това прави 34 срещу 28 минути. Нататък 148 има да завие наляво на един светофар, след което да премине през още 3 светофара, докато стигне до спирка "Площад Съединение". В същото време, правилното 83 няма да изминава разстоянието до Централна поща, ами още от ул. Антим 1 наляво (с прекрояване на мрежата над кръстовището) и по ул. Цар Асен. Има два светофара. В най-лошия случай същото времепътуване, макар че не си представям как би се случило. Евентуално, ако има дълга колона по ул. Цар Асен. 148 е за 52 минути от обръщач до обръщач. На 83 бих му дал не повече от 45 минути с нормално каране и спиране на всички спирки.

Мисля, че не вземаш в предвид, че Варненчик е по-натоварена артерия от Сливница с повече задръствания, а 148 минава и през двете. По Цар Освободител също има тапи в час пик, а Цар Асен си е тясна артерия от край време.
Няма по-добре поддържана ККМ от тази в София. Може би и в Плевен е добра, но не съм ходил там от много години и от още повече не съм пътувал с тролей, та не мога да кажа.
Във Варна е много занемарено положението, при това от много години.
Именно, това исках да кажа и аз. Дискусията тръгна от първоначалната теза на колегата Mammoth (подчертана в цитата), според която модернизацията на ККМ е единственият път към това "правилният" маршрут на линия 83 да бъде по-бърз от този на линия 148. Нуждата от модернизация е безспорна и по мое мнение, в почти всички участъци, та дори и по Аспарухов мост и бул. Сливница между Нептун и бившия "Дом Младост". Моето твърдение е, че тъкмо добре-опънатата жица над бул. Сливница позволява на 88 да се възползва от по-малкото трафик по Сливница и да може да слезе по-бързо до центъра. Новото 83 също би могло да се възползва. На ремонт трябва да се подложат първо най-спешните и провиснали участъци - по бул. Цар Освободител, дългият завой на Аспарухов мост, подходът към моста откъм кв. Аспарухово (също е (не чак толкова) дълъг десен завой). След това вече бул. Трети март и т.н., подредени по степен на необходимост.

83 до Почивка за да стигне бързината на 148 ще се наложи да се направи модернизация на ККМ, за която в момента нищо не се говори. И аз много искам да има такава връзка, но явно за сега такива планове няма. Все пак използването на тази мрежа във Владиславово до някъде ще подобри обслужването по Янко Мустаков, защото хората там в момента разчитат на 41.

Знаете ли, че освен 17А няма друга линия, която да е от Аспарухово до Почивка и да минава през центъра?
12 е близо, но все пак трябва прикачване.
За Янко Мустаков не знам и със сигурност е добре, че 83 действа като спомагателна там.

Аз просто давам идеи, но си оставам твърдо на позицията, че тролейбусният парк е малък и дори да има спад в пътникопотока, не трябва да се разреждат тролеите по разписанията или да се съкращават цели линии, както направиха с 86.
Идеи има много, желание и финансиране трябват.

От години, ККМ от Антим 1 до Почивка служи за целогодишна украса, която може да бъде добре използвана  ;)
Допреди 2014 година служеше за целогодишна украса, да. След това се появи нещо смислено в лицето на въпросната линия 86, която по едва ли не престъпен начин беше спряна през 2020 година, без да има причина за това. Така че там очаквам незабавно възстановяване плюс понасяне на административна отговорност от някого по въпроса... но поне първото от двете да се случи!

Прекрояването на контактната мрежа плюс пренасочването на линия 83 до спирка Почивка е на следващ етап силно пожелателно.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1303
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #784 on: 17.01.2025, 17:27:56 »
Аз имам въпрос-според вас какво трябва да се промени в маршрутната мрежа на ГТ Варна, за да бъде по-ефективна? Нали по едно време се говореше за евентуална нова схема, та като страничен наблюдател ми е интересно какви линии според вас трябва да се променят, закрият или открият.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9115
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #785 on: 17.01.2025, 17:59:54 »
Принципно най-добре би било да се построят две скоростни обособени трамвайни трасета Владиславово - ЖП гара и Аспарухово - Бриз, но трудно ще стане в близко бъдеще.  Като за начало е уместно да се пусне тролей 86 на 15-20 минути през деня, 148 да се подсили и евентуално по-нататък да се подсили от тролейбусна линия. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2463
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #786 on: 18.01.2025, 22:43:50 »
От своя гледна точка, разбира се, бих превърнал тролейбусния транспорт в гръбнак на цялата система.

За да се случи това с наличния подвижен състав (преди няколко дни, може би по телепатия, съм доловил, че днес някой от вас ще пусне пост с такъв концептуален въпрос в него и отново си поразсъждавах по темата (както бях правил преди няколко години), на прибиране от работа :)), ми хрумна следното разпределение. Ще го опиша като за делник, докато за празник винаги може да се доуточни на коя линия и колко по-нарядко да минават.

На тролейбусна линия 88 по разписание й дават 43 минути на курс в едната посока и 45 на курс в другата посока. Аз ще го приема за 45 минути на курс в коя да е от двете посоки. Така за двата курса А-Б-А се получават 90 минути. Добавям по 15 минути почивка на всеки от обръщачите и тотал става 120 минути. 6 коли правят интервал от 20 минути.

На тролейбусна линия 83 преди седмица писах тук как по маршрут до обръщач Почивка му давам отново 45 минути на курс. Впрочем, тогава пропуснах да рефлектирам в тези минути минаването по ул. Янко Мустаков. Затова сега ще му дам 50 минути на курс, макар че и 48 биха били достатъчни (времето за минаване по ул. "Света Елена" е същото като по бул. Константин и Фружин от светофара до обръщач, така че остава само самата ул. Янко Мустаков като добавка, на която 3-4 минути стигат). Двата курса А-Б-А стават 100 минути. 10 (по-точно 12) минути почивка на обръщач за тотал 120 минути. Отново 6 коли правят интервал от 20 минути.

На тролейбусна линия 86 на курсовете им даваха съответно 33 и 37 минути. Не помня само в коя от двете посоки бяха 37-те минути, но би следвало да са на този към Почивка, заради въртенето през едноименния пътен възел и спирка Карин дом. На курса в посока Почивка ще му дам общо 50 минути (за да има 13 минути престой на едноименния обръщач), в посока Аспарухово също 50 минути (за да останат 17 минути престой в едноименния квартал). Това неравномерно разпределение на почивката (и като цяло малко по-голямата й дължина) се налага, заради постигане на нужния синхрон с останалите линии. Това означава тотал 100 минути за А-Б-А с включени почивки на обръщачите. 5 коли правят интервал от 20 минути.

На тролейбусна линия 82 в разписанието са й дали 33 минути на курса към ЖП гара и 36 минути на курса към Владиславово. Затова слагам 7 минути почивка на Гарата и 14 минути във Владиславово. Това прави тотал 90 минути за А-Б-А с включени почивки на обръщачите. 6 коли правят интервал 15 минути.

Сега резюмирано:
82 - 6 коли на интервал 15 минути. 40 минути в посока ЖП гара, от които 7 минути почивка на обръщач. 50 минути в посока Владиславово, от които 14 минути почивка на обръщач.
83 - 6 коли на интервал 20 минути, 60 минути в посока, от които 12 минути почивка на обръщач.
86 - 5 коли на интервал 20 минути. 50 минути в посока Почивка, от които 13 минути почивка на обръщач. 50 минути в посока Аспарухово, от които 17 минути почивка на обръщач.
88 - 6 коли на интервал 20 минути, 60 минути в посока, от които 15 минути почивка на обръщач.

И четирите линии на тактов интервал целодневно.
На първо място поставям синхрона между линии 83 и 88.
От Владиславово:
05:00 - 83, 05:10 - 88, 05:20 - 83, 05:30 - 88, ..., 22:20 - 83, 22:30 - 88, 22:40 - 83, 22:50 - 88.
05:50 - 88 (от Дом Младост, за да застъпи след това по линия 86 - 06:20)
05:15, 05:35, 05:55, 06:15 - 83 (от Дом Младост, за да застъпят след това по линия 86)
След това по двата клона синхрон с линия 86 както следва:
От Почивка:
05:50 - 86, 06:00 - 83, 06:10 - 86, 06:20 - 83, 06:30 - 86, ..., 21:50 - 86, 22:00 - 83 22:10 - 86, 22:20 - 83, 22:30 - 83*, 22:40 - 83, 22:50 - 83*, 23:00 - 83, 23:20 - 83*, 23:40 - 83*.
От Аспарухово:
06:10 - 88, 06:20 - 86, 06:30 - 88, 06:40 - 86, ..., 21:40 - 86, 21:50 - 88, 22:00 - 86, 22:10 - 88, 22:20 - 88*, 22:30 - 88, 22:40 - 88*, 22:50 - 88, 23:00 - 88*, 23:10 - 88, 23:30 - 88*, 23:50 - 88*
* до Дом Младост с последващо прибиране в депо

Линия 82 се вмъква някъде между останалите.
От Владиславово:
05:25, 05:40, 05:55, ..., 21:55, 22:10, 22:25, 22:40, 22:55, 23:10
От ЖП гара:
06:05, 06:20, 06:35, ..., 22:35, 22:50, 23:05, 23:20*, 23:35*, 23:50*
* до Дом Младост с последващо прибиране в депо

При наличие на свободни водачи - възможност за нощно обслужване по линия 83 с 3 коли на тактов интервал 40 минути (тогава, очевидно, колата от Почивка в 23:20 няма да приключва на спирка Дом Младост, а само ще се сменят водачите).
От Владиславово:
23:00, 23:40, 00:20, ..., 03:00, 03:40, 04:20, нататък продължава първа смяна -> 05:00...
От Почивка:
00:00, 00:40, 01:20, ..., 04:00, 04:40, 05:20, нататък продължава първа смяна -> 06:00...
Получават им се по 3 курса в посока Почивка и 3 курса в посока Владиславово.
Би могло и с 2 коли на интервал 1 час, но такъв интервал е твърде голям и ако няма трима свободни водачи, по-добре изобщо да не се обслужва.

При наличие на още двама свободни водачи - нощно обслужване на линия 86 с 2 коли на тактов интервал 50 минути. В този случай, очевидно, колата в 22:30 от Почивка няма да се отправя към депо по линия 83, а ще продължава по линия 86 със смяна на водачите. Същото важи и за колата в 22:20 от Аспарухово, която няма да се прибира към депо по линия 88.
От Почивка:
22:30, 23:20, ..., 03:30, 04:20
От Аспарухово:
22:20, 23:20, 00:10, ..., 04:20, 05:10
Получават им се по 4 курса в посока Аспарухово и 4 курса в посока Почивка.

За пример, 83 в 23:00 от Владиславово пристига на спирка Музея около 23:30, а около 23:35 там пристига втората нощна кола по линия 86 от другата страна на улицата за към Аспарухово.
За да се получи пълен синхрон между двете линии, трябва 83 да бъде също на интервал 50 минути, с по-дълги почивки.

Оттам насетне автобусна линия 148 може да потегля от Почивка 5 минути след 83 за интервал 20 минути... или и 5 минути преди 83 за интервал 10 минути. Тук съм раздвоен кое е по-добре. От една страна, уж ще имаме гръбнак в лицето на тролейбусния транспорт, от друга страна, имаме обслужване на Автогарата, Варна мол, бул. Цар Освободител във Възраждане. Тук вече е по преценка. По мое мнение, следва да бъде насърчено използването на екологичния транспорт с прилагане на първи вариант на интервал 20 минути. Подобно е положението и от Владиславово.
Ако е на 20 минути, тогава слотът "5 минути преди 83" остава свободен за линия 118 така, че тя да не се застъпва с останалите гореизброени. Така от Почивка на всеки 5 минути ще има една измежду 83, 86, 118, 148. Също тактови интервали за линии 118 и 148, не ми се смятат в момента как ще бъдат, съответно, от Бл. 407 и Обръщач Газстанция.
Апропо, за линия 118 е добре да се помисли за закупуване на тролейбуси с кондензатор и система за автоматично вдигане и сваляне на токоприемниците, но и не само за тази линия.

На следващ етап, може да се помисли за контактна мрежа от спирка Явор до обръщача при Дом "Майка и Дете" в кв. Виница. Така линия 31 би могла един ден да обслужва с нормални тролейбуси, а линиите към селата, както и курсовете по линия 29 - с кондензаторни такива. Линии 26, 27, 28 да вдигат и свалят токоприемници на спирка "Разклон Виница".

При това положение, в чисто стратегически аспект, не виждам някаква нужда от какъвто и да било релсов транспорт. По-скоро е необходимо да се планира закупуване на съчленени "обикновени" тролейбуси, както и соло с кондензатор и система "вдигане/сваляне на токоприемници". Може да се помисли и за няколко съчленени кондензаторни със същата система за пиковите коли по линия 118, както и за 118а на Задушница. Останалите линии считам, че могат да си останат както са в момента, да се проведе анализ на пътникопотока и на база резултатите от него да се правят допълнителни промени.

Темата е обширна, има много поле за развитие, въпрос на финансиране и приоритети. Като пример - като трети етап в още по-далечното бъдеще може да се помисли за контактна мрежа по бул. Цар Освободител и бул. Приморски. По този начин, линия 20 също ще може да обслужва с конвенционални тролейбуси, а линия 209 - с кондензаторни.

Някой ще каже, че само мечтая и нищо от това не е реалистично. В отговор, бих обърнал внимание, че всичко започва с конкретна визия/отправна точка, която да бъде следвана. Не е казано, че трябва да стане (всичко) точно по гореописания начин, но поне нещо подобно.

В допълнение, по-евтино би могло да излезе, ако на новозакупените Жонг Тонг и Златен Дракон един ден батерията бъде заменена с кондензатор, а на покрива бъдат монтирани токоприемници със система за вдигане/сваляне, доколкото това е технически възможно. Не съм специалист и не мога да изкажа категорично мнение по точно този въпрос.

А встрани от всичко това, предвид наличието на билети за време, прекалено дългата линия 409 може да се скъси до спирка Почивка. За целта, трябва да бъде добре синхронизирана с линии 9 и 109, което е малко трудно за постигане в посока Златни Пясъци, особено в пиковите часове. Разбира се, за тази цел и двете линии 9 и 109 трябва да бъдат подсилени до интервал 30 минути, в общия участък 15 минути. За летния сезон би могло да се помисли и за интервали 20 минути, 10 в общия участък.
« Last Edit: 18.01.2025, 22:53:04 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 644
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #787 on: 19.01.2025, 12:21:58 »
Аз имам въпрос-според вас какво трябва да се промени в маршрутната мрежа на ГТ Варна, за да бъде по-ефективна? Нали по едно време се говореше за евентуална нова схема, та като страничен наблюдател ми е интересно какви линии според вас трябва да се променят, закрият или открият.

Тъй като от години не живея целогодишно във Варна и си идвам основно за празниците, наблюденията ми не са актуални към януари 2025.
Но ако аз трябваше да "коля и беся" и зависеше от мен, бих загатнал следните идеи/предложения:

По отношение на ККМ и тролеите:
Някога е имало 84 до КЗ/Корабостроител, 87 до Радиозавод, 81 до Нептун, която оказионно се използва за 24 май и т.н.
Би било разумно (не казвам задължително, но разумно) да се прокара нова ККМ, която да свързва с тролей части от града, които в момента са по-откъснати.
Мисля, че и преди съм давал идеи за линия 20 - да се прокара ККМ по Освободител и да се свърже с 3-ти март и така да имаш тролейбусна алтернатива на ЖП Гара - Владиславово и Почивка - Владиславово. Това не би трябвало да бърка в сметките на общинарите, но трябва да се гледат разходите и дотациите.
Би било най-добре с оглед скъпата инвестиция в инсталирането на нова ККМ, освен поддръжката на текущата.

Не бих инвестирал в трамвай (light-rail) или метро, тъй като има свлачищни райони и ландшафта не позволява.
Артериите не са достатъчно широки, за да понесат двулентови или трилентови платна + нови подлези и острови за трамвайни спирки.
Нито Варненчик, нито Сливница са подходящи за това...

Но тъй като Варна лятно време е туристическа дестинация и "ден година храни", определено бих направил следните промени с текущите линии:

3 се завръща като КЗ/Петрол - Явор, движи се разпокъсана, предимно от мидибус/електробус. Изгражда се станция за зареждане на електробус, близо до спирка Явор или до училище "Стефан Караджа". Хипотетично може да бъде удължена до ТУ - Варна.

8 се завръща като сезонна само за лятото и спомагателна на 9 и 109.

9 - до Ривиера, 109 - до Панорама.

10 - с тази линия съм пътувал страшно много и имам различни идеи за нея.
Към 2025 мисля, че е добре да има отбивка до Пчелина и Изгрев в час пик.
Не ми се струва редно тези близки до града райони да остават откъснати. За Изгрев - обиколка по ул.Невен.
За Пчелина - спомагателен 1 курс по ул.Прилеп, който или да свършва в района на сп."Кантона", или да обръща на разклона за Каменар.
Тъй като Пчелина, а също и Франга, Сълзица и Кочмар нямат добра инфраструктура и е свлачищен район, е добре да имат основен транспорт по ул.Прилеп и довозващ мидибус/електробус.
Алтернативно - 10 си обикаля както и досега, но с малка отбивка по Невен преди сп.Роза, измества се текущата спирка след завоя от ВиК на Христо Смирненски, а от там има довозваща маршрутка/мидибус за гореспоменатите райони и тесните улици.

32 се завръща като отделна линия и не е слята с 13.
Даже може 3 вместо да ходи до Явор, да направи и тези обиколки до Военна болница, Хлебозавод, МКС и ТУ-Варна.
13 да е по-директна до бл.22.

15 - някой да каже жива ли е? Навремето, когато Коско я обслужваше, имаше 115 - училищен и 15Б. В момента и трите са относително ненужни, тъй като 7 в голяма степен се припокрива с 15. А и до Метал няма чак толкова пътници. Там 1 върши работа, съчетано с някой курс на 7.

18 - би било добре да има сезонни курсове до м-т Побити Камъни.
Тези курсове могат да са само събота и неделя, на 2 часа и последният от Побити Камъни да е в 20.
Не виждам логика непосредствено след Тополи да имаме голяма забележителност и да няма достъп до нея, освен с МПС.

За 20 казах, 22 - мисля, че трябва да се разреди.
Твърде много линии минават по Варненчик, а точно 22 се припокрива с повечето от тях. Реално единствената разлика там е, че завива след Елпром по Хуняди.

Селските линии трябва да имат малко повече курсове, но трябва да се съгласуват с Община Аксаково и местните.
Според мен Климентово, Кантарджиево, а и други села са доста откъснати - Баново, Слънчево, Зорница, Л.Каравелово, Ботево, Засмяно, Водица са с твърде малко курсове за сметка на Кичево, Осеново и Орешак.
Да има автобус до Калиманци, там е известно ханчето, а и някога е имало Чавдари, които са обслужвали бившата 46.

Трябва да се разкрие 29А, сезонна - Аладжа Манастир - Златни пясъци.
Подобно на концепцията за Побити камъни, може да се обслужва само за уикенд, разредено.

Да се върне 48, на интервал от 1 час.
Да, трафика надолу към Морска гара е зор, но съм сигурен, че има голям поток, който не би желал да дава пари за такси и 20 не е оптималното решение за тях.

51 си остава в историята.

209 се движи целогодишно до Златни Пясъци.
Курорта според мен не трябва да остава чак толкова изолиран извън сезона, колкото е в момента.

121 - би било добре да се обслужва от мидибус/електробус от Владиславово до Аксаково.

И поне още една линия, която да минава през Летището със спирка на Бизнес Парк.
409 може да се съкрати или да има бързи курсове, като пропуска някои спирки, подобно на онези времена, когато Златни пясъци - Травел я движеше.

309 също остава в историята, няма смисъл от Топливо или ОПСО да има линия до Златни Пясъци. Още повече през Максуда  :crazy:

Да се разкрие сезонно линия 117 от Галата, Боровец или Кантара до Златни пясъци. Или до Виница, целогодишно.
Това би оптимизирало и потока на другите линии.

И едно важно уточнение: всичко това следва да е съобразено с тежкият дефицит на шофьори в ГТ.
Тези идеи са базирани на транспортната схема.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2019
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #788 on: 24.01.2025, 23:36:19 »
Поначало няма нужда от толкова дълги линии. Центърът цепи града. Ако искаш да стигнеш от единия до другия край - с прикачване, стига разписанията да се обновят, а не всички да тръгват заедно, след което глас в пустиня... Проблемът обаче остават колите. Много спъват градския транспорт.