Author Topic: "Xюндай" подарява мост на Столичната община  (Read 3502 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote
\"Xюндай\" подарява мост на Столичната община
14.2.2006 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Корейската компания ,,Хюндай\" ще построи безвъзмездно мост в София, съобщиха от компанията. Съоръжението е част от проекта на фирмата за изграждането на най-големия автоцентър на Балканите. Той ще бъде разположен срещу ,,Бизнес парк София\". Мостът ще бъде част от сложния комуникационен възел ,,Младост\" който преминава над околовръстния път и осигурява един от изходите на столицата. В съоръжението ще бъдат инвестирани 1.5 млн. евро. Теренът под моста ще бъде използван от инвеститора за паркинги.

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp...open=6929&nxt=0

Какво ще кажете да тази новина?Евентуално пак е интересна и за метрото?Защо не довършат просто старата естакада там?

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Това е много обро начинание.При положение, че общината няма пари трябва да се стимулират фирмите да инвестират в инфраструктурата.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11159
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
евлата тамън могат да освободят сградата на Андрей Ляпчев при Дървеница,че сега там паркиралите за Хюндай пречат на 88
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4993
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
То този мост не мисля че може да се донаправи... трябва да се бутне и да се построи наново иначе новината е много хубава.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Hyundai ще инвестира 1.5 млн. евро в строителството на мост в София

Инфраструктурното съоръжение ще бъде направено като дарение на общината

Гергана ЖЕЛЯЗКОВА

Брой: 7 / 2006-02-20

Hyundai предвижда да инвестира 1.5 милиона евро в строителството на мост, който ще е разположен пред автоцентъра на компанията в София.

Строителството на автоцентъра започна на 12 декември миналата година. Това е ще е най-големият подобен център на \"Хюндай\" на Балканите. Сградата е с обща разгъната застроена площ от 43 хил. кв.м, разпределени в шоурум, автоцентър и административна част.

Възложител и главен изпълнител на обекта е фирма \"Индустириал комерс\" ЕООД, която е ексклузивен представител на Hyundai за България. Проектът за сградата е на архитектурно бюро \"Амфион\" ЕООД. Главен инженер на обекта е \"Випроджект\" ООД. Подизпълнител е \"Денси строй\". Консултантската дейност по строителството ще извърши фирма \"ММВ инженеринг\" ЕООД.

Инвеститорът е възложил работата по проектирането на моста на VIProject - в колектив инж. Васил Пенчев, инж. Георги Велев и инж. Милена Велева. От своя страна VIProject заедно с проф. д-р инж. Иван Якимов, който е известен проектант на мостови конструкции и бивш преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия, изработват съвместно проекта за инфраструктурния обект.

Мостът ще бъде разположен срещу "Бизнес парк София". Той ще бъде част от комуникационната инфраструктура на жк \"Младост\". Инвеститорът предвижда изграждането на моста да бъде направено като дарение на общината. Мостът ще се изгради на мястото, на което първоначално е било предвидено да има път в насип. По този начин, вместо да се отнемат над 6 хил. кв.м метра земя, ще бъдат спечелени нови 3 300 кв.м площ.

Това е един от първите мостове в България, който е проектиран по съвременните еврокодове и евростандарти, каза инж. Васил Пенчев, който е известен в бранша (бил е главен директор на "Стоманобетон проект" и зам. главен директор на "Главпроект"). Съоръжението ще има следните характеристики ще е с максимална височина 8 метра, а дължината - 330 м. Мостът ще бъде с две платна по три метра и половина и два тротоара, широки по метър и половина. Стълбовете на моста ще са разположени през 15 метра, така че да се запази цялостната визия към автоцентъра на \"Хюндай\".

Проектът предвижда горният и долният край на моста да бъдат с пенделни опори. Стълбовете, които ще са с правоъгълно напречно сечение през 15 м, в средната част на моста ще са решени с вилообразна форма, докато в краищата са плътни.

Мостът ще е една елегантна конструкция с дебелина само 67 сантиметра. За целия автоцентър са осигурени комуникационни връзки с моста и Околовръстния път. От Околовръстен път са предвидени четири подхода към автоцентъра и един от моста. Предвидено е под моста да бъде разположен паркинг. Нивото над шоурума също ще бъде използвано като паркинг.

Изграждането на моста ще се извърши по системата поотворно бетониране, при което един кофраж ще има обращаемост 22 пъти, каза проф. д-р инж. Иван Якимов. По думите му предимство на тази технология е, че се получават по-добри резултати за конструктивната система на съоръжението. Получава се малък разход на труд и време на изпълнение. Спазено е изискването да се постигне максимално гладка повърхност на съоръжението.

Деформационните фуги, които са предвидени само в двата края на моста, ще бъдат гумено-метални с ширина около 12 см.

За да се избегнат неблагоприятните зимни условия, във всички отводнители по моста ще има Т-улучни нагреватели.

Предвижда се да се изпълни и художествено осветление в хармония с това на сградата.

В автоцентъра ще се предлага затворен цикъл на ремонтно-технологични дейности. Капацитетът му ще бъде над 3000 автомобила месечно. Ще се извършват монтажни, диагностационни и бояджийски услуги. Основният подход към обекта е предвиден от Околовръстния път.

Проектът предвижда шоурумът, автосервизът и приемната зона (с паркиране към тях) да се разположат в подземно ниво на кота -8.30 и -7.30, които съвпадат приблизително с нивелетата на Околовръстния път и допълнителния локален път. Практически това ниво, но чрез остъклени витрини допринася за ефектна фасада от страната на Околовръстния път. Екстериорното решение е с мащабни архитектурни форми - рамки от видим бетон. Фасадните плоскости вътре от тези рамки са предвидени от стъкло.

Предвижда се строителството на автоцентъра и моста да приключи да края на следващата година.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11980
    • View Profile
Дано да стане,  сега ми е жал за рейсовете по 111, които се потрошват там.Предполагам, че ще използват част от вече построения мост, а ще разкарат насипа в началото
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Там като минавам със 111 и изтръпвам, имам чувсвото, че накъде ще остане без някое колело...