@tauri, разбирам, че е трудно да се говори от международни политики до конкретни автобуси, още повече за период повече от две десетилетия. Все пак за нас ограничения, като форма на санкция са отменени на 22.01.1990, и забележи, че съвпадение или не, пуснатите реално и купени автобуси са произведени през 90 -те.
А как би се отразило в крайна сметка на цената, ако вместо Лиаз - Мадара, са сложили Мерцедес. Водещото за ДАП -те е била цената, а не марката на мотора. Вярно, имало е проблеми, но нали за това има изградена цяла структура – от малки ремонти при тях, до големи в АРЗ -та. А след 90 -та, когато ги предлагат и с Мерцедес, да не би да повлия с нещо?
Казваш ДАП -те не ги искали, Софийският да - там впрочем винаги са искали по -малко Чавдари около тях, та дори В 13 -20 нямат, но далече от истината е било за останалите. Впрочем всичкото това е объркано, ако не знаем как е работила системата на централното планиране.
''Мадара - Шумен'' е Комбинат, ''Чавдар'' е Завод, в йерархията от върха надолу единият произвежда изделията, другият основно ги събира. Не е можело през 80 -те да зарежат тази схема, след като е била в основата на даден отрасъл. Имало е варианти, но далеч не са били такива, както през 90 -те, когато вече е различно даже желаните мотори са факт.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Извън темата: Не си прав за Йоан Костадинов, разглеждаш само фрагмента и го отделяш от общото. Защото когато ги поръчват цените са едни, когато идва време да ги плаща други. Вярно инфлация, Жан Виденов прави опит по -напред да се оттегли, първоначално не му разрешават, Йоан е гласен за Министър на транспорта, който отказва. После Софиянски става премиер и замисля доставка на Мерцедете за София и Варна, защото са от неговата партия, като мотив че имали нужда. Йоан го моли да опрости вземанията за Чавдарите, защото и Бургас има, но той отказва. Търси парите по курса на деня, който е в пъти повече от първоначалното. Йоан казва, че така ще банкрутира града и отказва, което си е парадокс. Докато сагата се проточва, първоначално са платени три от автобусите, а парите така и не достигат до завода. В отговор Софиянски казва че те имат задължения към държавата, но спестява че и тя има към тях.
Ако следваме логиката, да ги беше платил Йоан, че да фалира града и пак до ''Чавдар'' да не стигне нищо – е ''приносът'' в който някой го обвиняват други не!
Чавдарите ''120'' в Бургас са 20, а ''141'' 10, плюс още по 1 от двата модела, но доставени при други обстоятелства!