Author Topic: Доставка на 30 броя съчленени тролейбуси с батерия или супер кондензатор за 5 км  (Read 121495 times)

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Супер. Значи е сигурно, че тролеите трябва да бъдат доставени. Дотогава ако е тръгнал и МД3 и се ореже 2-ката, новите тролеи ще стигнат точно за да се обнови изцяло тролейбусният парк без изключения и така това ще е първият вид транспорт в София, който ще е нов напълно. Обикновените икаруси ясно, че ще ги нарежат, но е интересно дали икарцедесите ще ги оставят като резерва или ще ги нарежат и тях. За продаване на някой друг град едва ли, защото по провинцията и там са с нови тролеи, а там и пътникопотокът е много по-нисък в сравнение със София и дълги тролеи не са нужни, също и едва ли някой ще тръгне да заменя старите си тролеи със стари, но модернизирани с по 100 основни ремонта или с други думи да вървят от прогрес към регрес.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Цитирам проекта както е подаден:
Quote
Новозакупените тролейбуси ще се използват по съществуващи тролейбусни линии с номера 6, 7 и 9 (частично). В момента тези линии ежедневно се обслужват от 30 тролейбуса. Необходими са още 6 резервни, общо 36 тролейбуса. Тролейбусите са разпределени, както следва: по линия №6 – 7 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 9 тролейбуса. по линия №7 – 11 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 13 тролейбуса. по линия 9 – 12 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 14 тролейбуса. От тях 6 бр. са нови превозни средства, закупени през 2014 г. по ОПРР 2007-2013 г. Останалите необходими 8 нови тролейбуса ще бъдат доставени по настоящия проект.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
10 пъти на ден пробег по 1-2 km на батерия не стига дори за нормално обслужване на разпокъсаните коли по 6, 7 и 9 при ремонти. :rolleyes:

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
10 пъти на ден пробег по 1-2 km на батерия не стига дори за нормално обслужване на разпокъсаните коли по 6, 7 и 9 при ремонти. :rolleyes:
Не им бери грижата. При ремонти по тези линии ще излизат 25-те шкоди с дизелов агрегат, а новите по другите линии, това пък изобщо не е проблем все едно до сега не са се правили такива размяни и икарусите като че ли имат такъв помощен двигател.
« Last Edit: 13.05.2020, 14:28:36 by georgi_L »

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Супер. Значи е сигурно, че тролеите трябва да бъдат доставени. Дотогава ако е тръгнал и МД3 и се ореже 2-ката, новите тролеи ще стигнат точно за да се обнови изцяло тролейбусният парк без изключения и така това ще е първият вид транспорт в София, който ще е нов напълно. Обикновените икаруси ясно, че ще ги нарежат, но е интересно дали икарцедесите ще ги оставят като резерва или ще ги нарежат и тях. За продаване на някой друг град едва ли, защото по провинцията и там са с нови тролеи, а там и пътникопотокът е много по-нисък в сравнение със София и дълги тролеи не са нужни, също и едва ли някой ще тръгне да заменя старите си тролеи със стари, но модернизирани с по 100 основни ремонта или с други думи да вървят от прогрес към регрес.
100 основни ремонта? Можеш ли да ги кажеш кои са, че ми стана интересно? Тролей с повече от 5 няма, има някои с по 3, че някои с по 2. Това една машина да има основни ремонти е хубаво, защото означава, че има още живот в нея и е качествена. Не мисля, че Шкодите ще са годни докато стигнат километри за основен ремонт, нито пък и че ще става нещо от тях след като ги направят. Много добре видяхме как се върна 2690 от ПТП. Какво остава, ако някоя се запали или е нещо по - сериозно? Дали изобщо ще я върнат, както е ставало с Икаруси, ами не много ясно. Така, че който мисли ремонти за лошо нещо, значи е много ограничен.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Не им бери грижата. При ремонти по тези линии ще излизат 25-те шкоди с дизелов агрегат, а новите по другите линии, това пък изобщо не е проблем все едно до сега не са се правили такива размяни и икарусите като че ли имат такъв помощен двигател.
Като се дават 37 млн. лева можеше тролеите да се поръчат с най-съвременно оборудване, което включва батерии за пълноценен автономен ход от 15 км. А не едва-едва да могат да се придвижват при аварийни ситуации, и то по-ограничено отколкото с дизелов агрегат.

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Не им бери грижата. При ремонти по тези линии ще излизат 25-те шкоди с дизелов агрегат, а новите по другите линии, това пък изобщо не е проблем все едно до сега не са се правили такива размяни и икарусите като че ли имат такъв помощен двигател.
Като се дават 37 млн. лева можеше тролеите да се поръчат с най-съвременно оборудване, което включва батерии за пълноценен автономен ход от 15 км. А не едва-едва да могат да се придвижват при аварийни ситуации, и то по-ограничено отколкото с дизелов агрегат.
Ами то можеше и с още много други неща да се поръчат по тази логика така като ще се дават пари ама ето на, не се поръчват с всякакви екстри, а възможно най-опростено и евтино.
Фен на играта OMSI

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Надали нормални батерии с възможност за автономен ход поне няколко километра на курс биха оскъпили тролеите сериозно.  :rolleyes:  Сегашните батерии не позволяват дори нормално преминаване през по-дълъг ремонт цяла смяна. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Какво разбираш под по-дълъг. До 2-3 км пробег не е се брои за дълъг. Аз дори си помечтах удължаване на тб 5 към Младост 4 на автономен ход с тези тролеи, а то се оказа че ще са по-зле от сегашните.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Супер. Значи е сигурно, че тролеите трябва да бъдат доставени. Дотогава ако е тръгнал и МД3 и се ореже 2-ката, новите тролеи ще стигнат точно за да се обнови изцяло тролейбусният парк без изключения и така това ще е първият вид транспорт в София, който ще е нов напълно. Обикновените икаруси ясно, че ще ги нарежат, но е интересно дали икарцедесите ще ги оставят като резерва или ще ги нарежат и тях.

На езика и теорията на герберската пропаганда - да, това може и да е така. На практика - късите Шкоди са на 10 години - възраст, на която вече не могат да се нарекат нови, а и са и прилично захабени и амортизирани вече...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Имам предвид поне 2-3 km в посока на всеки курс, така би могло да се удължи ТБ5 до Младост 4 евентуално в бъдеще 74 и 310 да станат тролейбусни както и при ремонти на по-дълги участъци да се запазват маршрутите. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Какво разбираш под по-дълъг. До 2-3 км пробег не е се брои за дълъг. Аз дори си помечтах удължаване на тб 5 към Младост 4 на автономен ход с тези тролеи, а то се оказа че ще са по-зле от сегашните.

За удължаване на тб8 до колелото в Манастирски ливади ще стигнат, до там са 800 метра.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
За удължаване на тб8 до колелото в Манастирски ливади ще стигнат, до там са 800 метра.
За осмицата ни трябват двойносъчленени тролейбуси, особено и при наличието на тролейбус 7 до там...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Едно добро приложение ще е възможността за (временни) маршрути по централни улици като Цар Освободител или Оборище покрай Александър Невски. От Университета до Раковска например са 500 метра, а  изграждане на трайна или дори временна ККМ на такива места е нежелателна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Ако батериите могат да се ползват само 10 пъти на ден няма да са ефективни дори за временни маршрути - разпокъсаните коли по тролейбусните линии имат повече курсове да не говорим за целодневните. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Супер. Значи е сигурно, че тролеите трябва да бъдат доставени. Дотогава ако е тръгнал и МД3 и се ореже 2-ката, новите тролеи ще стигнат точно за да се обнови изцяло тролейбусният парк без изключения и така това ще е първият вид транспорт в София, който ще е нов напълно. Обикновените икаруси ясно, че ще ги нарежат, но е интересно дали икарцедесите ще ги оставят като резерва или ще ги нарежат и тях. За продаване на някой друг град едва ли, защото по провинцията и там са с нови тролеи, а там и пътникопотокът е много по-нисък в сравнение със София и дълги тролеи не са нужни, също и едва ли някой ще тръгне да заменя старите си тролеи със стари, но модернизирани с по 100 основни ремонта или с други думи да вървят от прогрес към регрес.
100 основни ремонта? Можеш ли да ги кажеш кои са, че ми стана интересно? Тролей с повече от 5 няма, има някои с по 3, че някои с по 2. Това една машина да има основни ремонти е хубаво, защото означава, че има още живот в нея и е качествена. Не мисля, че Шкодите ще са годни докато стигнат километри за основен ремонт, нито пък и че ще става нещо от тях след като ги направят. Много добре видяхме как се върна 2690 от ПТП. Какво остава, ако някоя се запали или е нещо по - сериозно? Дали изобщо ще я върнат, както е ставало с Икаруси, ами не много ясно. Така, че който мисли ремонти за лошо нещо, значи е много ограничен.

Ихаа 5 основни ремонта...

Че то сега Шкодите вече карат повече години и километри отколкото Икарусите бяха до първия си ремонт и пак изглеждат в пъти по-добре и се чупят по-малко. Да не казвам Икарусите на 10 години на какво мязаха. А при автобусите и дума не може да става. Че то евтинджос Конектото кара почти 20 години без ОР, а Икарусите имаха още на 6-7-мата. Нито един Икарус не може да изкара толкова години до ремонт, колкото една Шкода или Конекто. Технологиите се променят, сегашните ПС карат много повече километри от едновремешните. Виждал ли си двигател от Икарус-РАБА Д 2156 на 2 милиона километра например?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Супер. Значи е сигурно, че тролеите трябва да бъдат доставени. Дотогава ако е тръгнал и МД3 и се ореже 2-ката, новите тролеи ще стигнат точно за да се обнови изцяло тролейбусният парк без изключения и така това ще е първият вид транспорт в София, който ще е нов напълно. Обикновените икаруси ясно, че ще ги нарежат, но е интересно дали икарцедесите ще ги оставят като резерва или ще ги нарежат и тях. За продаване на някой друг град едва ли, защото по провинцията и там са с нови тролеи, а там и пътникопотокът е много по-нисък в сравнение със София и дълги тролеи не са нужни, също и едва ли някой ще тръгне да заменя старите си тролеи със стари, но модернизирани с по 100 основни ремонта или с други думи да вървят от прогрес към регрес.
100 основни ремонта? Можеш ли да ги кажеш кои са, че ми стана интересно? Тролей с повече от 5 няма, има някои с по 3, че някои с по 2. Това една машина да има основни ремонти е хубаво, защото означава, че има още живот в нея и е качествена. Не мисля, че Шкодите ще са годни докато стигнат километри за основен ремонт, нито пък и че ще става нещо от тях след като ги направят. Много добре видяхме как се върна 2690 от ПТП. Какво остава, ако някоя се запали или е нещо по - сериозно? Дали изобщо ще я върнат, както е ставало с Икаруси, ами не много ясно. Така, че който мисли ремонти за лошо нещо, значи е много ограничен.

Ихаа 5 основни ремонта...

Че то сега Шкодите вече карат повече години и километри отколкото Икарусите бяха до първия си ремонт и пак изглеждат в пъти по-добре и се чупят по-малко. Да не казвам Икарусите на 10 години на какво мязаха. А при автобусите и дума не може да става. Че то евтинджос Конектото кара почти 20 години без ОР, а Икарусите имаха още на 6-7-мата. Нито един Икарус не може да изкара толкова години до ремонт, колкото една Шкода или Конекто. Технологиите се променят, сегашните ПС карат много повече километри от едновремешните. Виждал ли си двигател от Икарус-РАБА Д 2156 на 2 милиона километра например?
Ами да карат много повече километри без ремонт, защото не са предвидени за такъв. Както се казва, боята им е направена да издържи целия им живот и са до там. Ако става въпрос за Конекто, сега чак правят 16 години, а не 20 и да много бяха добри, но за жалост вече не са, а и като ги гледам дружбенските, мисля че е най - уместно да ги сравняваме с дружбенските Хюлиези, а не с Икарус. Не е уместно да се сравняват автобуси и тролеи според мен, ама ти си знаеш. Икарусите в Плоещ,които са жълти са със стария двигател и са от 70те и началото на 80те, ако не са минали 2 млн. км не знам. 
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Супер. Значи е сигурно, че тролеите трябва да бъдат доставени. Дотогава ако е тръгнал и МД3 и се ореже 2-ката, новите тролеи ще стигнат точно за да се обнови изцяло тролейбусният парк без изключения и така това ще е първият вид транспорт в София, който ще е нов напълно. Обикновените икаруси ясно, че ще ги нарежат, но е интересно дали икарцедесите ще ги оставят като резерва или ще ги нарежат и тях. За продаване на някой друг град едва ли, защото по провинцията и там са с нови тролеи, а там и пътникопотокът е много по-нисък в сравнение със София и дълги тролеи не са нужни, също и едва ли някой ще тръгне да заменя старите си тролеи със стари, но модернизирани с по 100 основни ремонта или с други думи да вървят от прогрес към регрес.
100 основни ремонта? Можеш ли да ги кажеш кои са, че ми стана интересно? Тролей с повече от 5 няма, има някои с по 3, че някои с по 2. Това една машина да има основни ремонти е хубаво, защото означава, че има още живот в нея и е качествена. Не мисля, че Шкодите ще са годни докато стигнат километри за основен ремонт, нито пък и че ще става нещо от тях след като ги направят. Много добре видяхме как се върна 2690 от ПТП. Какво остава, ако някоя се запали или е нещо по - сериозно? Дали изобщо ще я върнат, както е ставало с Икаруси, ами не много ясно. Така, че който мисли ремонти за лошо нещо, значи е много ограничен.
Иво ти го каза много точно. Само виж на какво са приличали икарусите на 6-7 мата си година и снимки на шкодите на тези години.
Фен на играта OMSI

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Ако батериите могат да се ползват само 10 пъти на ден няма да са ефективни дори за временни маршрути - разпокъсаните коли по тролейбусните линии имат повече курсове да не говорим за целодневните. :rolleyes:

Това е най-лесното нещо, където има временен маршрут, пращат такива с дизелови двигатели, а тези ще работят другаде. Друг е въпросът, защо и тези не са с агрегати, на който въпрос отговорът е очевиден и започва с популистките буквички "е" , "к" и "о". .
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Дизеловите агрегати вече са отживелица. Всички нови тролейбуси се поръчват с батерии и дори в Холандия, Швейцария и Германия започнаха да подменят дизеловите агрегати на стари тролейбуси с батерии.

А Иво продължава на принципа "едно си баба знае, едно си бае". Днешните Шкоди на поддръжката от 90-те не знам как щяха да изглеждат, но едва ли щяха да останат в движение. Иначе си правим съчинения по картинка как били изглеждали Икарусите. Бъдете сигурни, че нито в Германия, нито в Унгария са изглеждали така.