Author Topic: Доставка на 25 броя трамваи с дължина около 30 метра  (Read 10555 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8954
    • View Profile
Мислиш ли ,че ако някой знаеше нещо , нямаше да го напише тук?

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
Има ли някакво раздвижване с тази обществена поръчка?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1223
  • ! 9060 !
    • View Profile
Приятел, АОП има сайт. Там има търсачка, обаче в този случай даже ти е качен линка наготово на първа страница:
Quote
Линк към сайта на АОП: http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93,812251&_dad=portal&_schema=PORTAL&url=687474703A2F2F7777772E616F702E62672F63617365322E7068703F6D6F64653D73686F775F6361736526636173655F69643D333639313935

В АОП понякога качват нещата по-късно, но пък затова е дадена и връзка към сайта на СЕ, където решенията се качват веднага. В конкретния случай - последно са отворени офертите октомври и оттогава нищо.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
Има раздвижване и по поръчката за 25те трамвая.
Отваряне на ценови оферти на 22.07.
Прикачам съобщението:

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1079
    • View Profile
Знае ли се вече?


Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Няма отърване от Песа явно.  :rolleyes:

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 336
    • View Profile
    • Email
Кои са останалите участници?

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Youtube Канал
Освен Песа са Шкода и Дурмазлар

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
До колкото разбрах турците са отстранени (слава богу). Остават Песа и Шкода. Обаче песа е по-евтина и оценена технически по-добре, поне според поляците, така че ще има нови 25 броя Песа. Може да се погледне от хубавата страна, че имаме парк, който е еднотипен следователно и по-опростена поддръжка. Сега ще е интересно дали пак ще ни набутат от стария дизайн или от фейслифта.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Шкода доста са подбили цената - от търга за Рига където са платени по 2,6 милиона € на трамвай сега са искали 1,95 милиона, но явно поляците могат да подбиват още по-добре цената си.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
Шкода доста са подбили цената - от търга за Рига където са платени по 2,6 милиона € на трамвай сега са искали 1,95 милиона, но явно поляците могат да подбиват още по-добре цената си.
Сигурен съм, че това е на цената на някои удобства и екстри.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1609
    • View Profile
Последните две доставки на Песа са под всякаква критика, ако ги загледате ще видите, че и ламарините са им криви.
The Grand Tour

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1200
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Ако доставят отново Песи и са същите ще имаме един и същи модел, което едва ли е лошо, ако се мисли за лесна поддръжка и уеднаквяване на ливреите на возилата на ГТ, но пък едните ще са 2013, други 2014, трети 2016, четвърти 2020, а пети 2021 година :)
Вие си помислите, това говори ли добре за нас и дали няма някоя далавера между определени хора.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
По-лесна поддръжка означава по-удобно разграбване на злощастни екземпляри за части на останалите, нали?

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5814
    • View Profile
Не е задължително.  :rolleyes: Определено е много по-лесно да се доставят части и да се извършват ремонти на голям брой еднакви или силно уеднаквени вагони отколкото на разнороден парк, в който всеки тип вагони има свои специфични части, специфични дейности по поддръжката и т.н.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Определено е много по-лесно да се доставят части и да се извършват ремонти на голям брой еднакви или силно уеднаквени вагони отколкото на разнороден парк,

И производителя да диктува цените на резервните части...

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5814
    • View Profile
За всеки вид трамвай ще трябва да се доставят части от съответния производител.    :help: Ако има няколко различни вида трамваи, това ще увеличи разходите за обучение на персонала, логистика и т.н., но цените на частите пак ще зависят от производителите. Няма да има конкуренция.  :help: Също при доставка на по-голяма бройка трамваи от един производител могат да се договорят по-ниски цени, по-изгодни условия за извънгаранционно обслужване и т.н.  :rolleyes:
« Last Edit: 23.07.2020, 18:26:50 by V.Peichev »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
В ерата на комуникациите, където с едно цъкане в интернет може да си поръчаш всичко това сигурно ще е най-малкия проблем. Да не говорим че може да си направиш договор с фирмата те да ти ги обслужват и правят и само да ги ползваш.

Има го това че с един модел ще трябват по-еднакви части, обаче пък ако поискат по-висока цена като няма алтернатива? Докато като има 2 производителя е твърде възможно при единия да е по-евтино.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5814
    • View Profile
Трамваите нормално идват с гаранция и договор за поддръжка за определено време, ако производителят поиска по-висока цена след края на гаранцията може да се потърси друг вариант. Логистиката и обучението неизбежно се усложняват при няколко различни модела трамваи - персоналът трябва да умее да работи с всичките.  :rolleyes: