Author Topic: Доставка на 25 броя трамваи с дължина около 30 метра  (Read 10494 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13597
    • View Profile
    • Email
Ава този договор за поддръжка можеш да си го продължиш срещу съответното заплащане и въобще да не се занимаваш ти.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Ава този договор за поддръжка можеш да си го продължиш срещу съответното заплащане и въобще да не се занимаваш ти.
Това е логиката на нормалните транспортни оператори. На тях изобщо няма да им мине през акъла да си спестят поддръжката с оригинални части за сметка на гаражни "рационализации" и изкормени състави. Но у нас не е така и резултатите са най-очебийни в БДЖ, които от икономии на части и масла съсипаха Сименсите.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16021
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А има ли кой да я предложи тази услуга!? Виждаме, какво се случва с гаранционната поддръжка, която не е безплатна, а е калкулирана в първоначалната цена на превозните средства... Никой на никого не държи сметка, колко време превозни средства са извън строя за чакане на части, нямам представа, каква е статистиката, която едва ли някой води и анализира, за повтарящи се  дефекти и други такива! Биха излезли интересни неща...

Тезата на Иво, подкрепена от Благун, звучи примамливо на хартия, но ми е силно съмнително - определено не е да броиш една крупна сума и оттам грам не се интеррсуваш и е пей сърце... Имам лични впечатления от такова поддържане на премиум и среден клас автомобили на частни клиенти, а какво да говорим каква далавера, прахосничество и некоректно обслужване ще е на публични ресурси...

Аутсорсингът има смисъл когато е на наистина странична дейност и води до подобряване на общата ефективност и управлението на дсдения бизнес. При нас е батак, особено с публичби дружества, като пример в транспорта са концесиите на линии, поддържането на возила и т.н. и в София, и в БДЖ и други....

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
А има ли кой да я предложи тази услуга!? Виждаме, какво се случва с гаранционната поддръжка, която не е безплатна, а е калкулирана в първоначалната цена на превозните средства...

Обикновено има и е по-добре за оператора да ползва такива услуги. Производителят или оторизиран от него сервиз се справя доста по-добре с логистиката на резервните части и монтажа им. Депата и сервизния персонал се специализират само в поддръжка на агрегати и части по точно дефиниран от производителя каталог - шлайфане, чистене на климатични инсталации, доливане на консумативи и т.н. Иначе се получава като при нас, търсят се резервни части със снимки в профила на обществената поръчка: http://www.elektrotransportsf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2042%3A-pesa-122nasf-65-be-46s&catid=3%3Alatestorders&Itemid=29&lang=bg Или още по-лошо - почва да се импровизира с чук и длето.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
За протокола, 1 година и 2 месеца след обявяването на поръчката има решение с дата 23.07:
Официално Pesa печели и този търг за трамваи с общо 96,63 т.
Škoda остава на второ място с 93,35 т.
Durmazlar e отстранен.
Прикачени решението и протоколи:

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 664
    • View Profile
    • Email
Интересно, че Сименс не пожелаха да се включат въпреки вече близкия до нас техен завод в Крагуевац, Сърбия, където се прави Avenio. Очаквах това да ги направи по-заинтересовани за околните пазари.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
Интересно, че Сименс не пожелаха да се включат въпреки вече близкия до нас техен завод в Крагуевац, Сърбия, където се прави Avenio. Очаквах това да ги направи по-заинтересовани за околните пазари.
Първо е цената. Трудно ще се впишат. Песа печелят с цена от около 1,6 млн € на трамвай. За сравнение, Мюнхен миналата година поръчва 73 Авенио на цена 200 млн € или 2,7 млн € парчето. През 2015 поръчват 22 Авенио за 70 млн евро, близо 3,2 млн € на бройка.
Докато критерият "цена" е водещ при избора на нов подвижен състав, едва ли ще видим нещо по различно.
Другото са предварително написаните и нагласени поръчки. На големите производители това им е ясно отдавна и просто не участват. Съвсем пресен пример са поръчките за електробуси на Автотранспорта и на Електротранспорта.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
    • Email
Чичо ви Михаил (Маргаритов) да не е вчерашен, от години е в бранша, че да не знае далаверките и шменти-капелите при доставките на подвижен състав за нашата община. Да не е балама да си губи времето, да пише оферти и т .н. за поръчка, когато знае, че е само за парлама и със сигурност няма да я спечели....Бомбардие пък, въпреки че са мерцедеса на трамваите, в момента са в изключително тежко и незавидно финансово състояние, системно закъсняват и с договорите за подвижен състав, които имат в момента....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 674
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Чичо ви Михаил (Маргаритов) да не е вчерашен, от години е в бранша, че да не знае далаверките и шменти-капелите при доставките на подвижен състав за нашата община. Да не е балама да си губи времето, да пише оферти и т .н. за поръчка, когато знае, че е само за парлама и със сигурност няма да я спечели....
До голяма степен си прав. Но той не знае за парламата, той я прави. Ако иска да продаде трамваи, ще го направи. И ако нямаше търг за метровлакове, сигурно щеше да поиска да продаде няколко трамвая. Но не му се занимава да си гърми патроните за дреболии.
« Last Edit: 28.07.2020, 16:09:30 by Ilian »

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
Две жалби от днес срещу решението на СЕ за избор на доставчик:
Интересно ми е за какво е жалбата на Песа, след като те са избраните.



Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8947
    • View Profile
Е как какви - ако ги произведат догодина - къде ще работят . По-добре да има обжалване , отколкото да ги съсипят по стълбите в София.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Quote
Поръчката за доставка на 25 нови трамвая е блокирана в КЗК
Две дружества обжалват отстраняването на третия участник в процедурата


 Обществената поръчка на общинското дружество „Столичен електротранспорт“ ЕАД за доставка на 25 нови нископодови съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм е блокирана заради две жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), показва справка в регистъра на КЗК.

Антимонополният регулатор е образувал производство по жалбите на обявената за победител „PESA Бидгошч“ АД от Полша и класираната на второ място „Шкода Тренспортейшън а.с.“.

И двете жалби атакуват отстраняването на турската „Дурмазалар Макина Синай Ве Тираджет А.Ш.“ Според решението на „Столичен електротранспорт“ дружеството не отговаря на изискванията за технически и професионални възможности, защото не е доказало, че доставяните от него трамваи имат издадено типово одобрение от страна членка на Европейския съюз (ЕС) или страна, която има сключен договор с ЕС или България, който да осигурява взаимно признаване на изисквания.

Процедурата за доставка на 25-те нископодови трамвай беше образувана в средата на миналата година. Тя включва и обучение на работниците и служителите в дружеството за управлението, поддръжката и ремонта на превозните средства.

„Шкода“ предложи цена от 95,5 млн. лева без ДДС, а „PESA Бидгошч“ – 81,045 млн. лева без ДДС, с което е класирана на първо място с 96,63 точки, вижда се от протокола на комисията на дружеството. Цената е с 50% тежест при формирането на оценката.

Трамваите с междурелсие 1009 мм са по всички линии в столицата, с изключение на 20, 22 и 23. Някои от старите трамваи са на по над 20 години.

https://www.investor.bg/bylgariia/5/a/porychkata-za-dostavka-na-25-novi-tramvaia-e-blokirana-v-kzk-311039/?utm_source=dnes&utm_medium=Home_page&utm_campaign=RSS_2019

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1220
  • ! 9060 !
    • View Profile
За първи път чувам победител да обжалва, и то не какво да е - а отстраняването на конкурент. Може и на Песа да им е писнало от схемите ни вече. :crazy:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Странно е, но може просто да си осигуряват по този начин отсрочка с малко процедурно трикче.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Като са видели цената на Шкода, може да са решили, че са се прецакали с цената. При новообявена поръчка ще оферират не 81, а 91 милиона.

Offline naskox

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Има ли шанс да не уважат обжалването, ако това последното е вярно, защото има логика, то тогава ще ни цакат с горе-долу още едни 5-6 трамвая пари... :blink:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Разбира се, че има шанс да откажат обжалването, съответно всеки от жалителите има право да отнесе въпроса до съда.
По принцип, ако участниците бяха трима и цената на турците беше сходна с тази на Шкода, Песа трябваше да дават обосновка дали цената им не е дъмпингова. Само преди няколко години ни продадоха 13 трамвая от същите за 45 млн, т.е. за 3.46 млн/трамвай, сега искат 81 млн за 25, т.е. по 3.24 млн/трамвай.
« Last Edit: 29.08.2020, 07:54:08 by blagun »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1193
    • View Profile
    • Email
Тия за дето се подиграват така, един вид да обжалват собствената си победа, заслужават сега да останат с пръст в уста.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Само преди няколко години ни продадоха 13 трамвая от същите за 45 млн, т.е. за 3.46 млн/трамвай, сега искат 81 млн за 25, т.е. по 3.24 млн/трамвай.

В предната поръчка имаше и допълнителни неща, не само трамваи, затова цената е била по-висока.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Тия за дето се подиграват така, един вид да обжалват собствената си победа, заслужават сега да останат с пръст в уста.
Риск печели, риск губи!
А може просто да искат да разтегнат сроковете на договора.