Author Topic: Доставка на 25 броя трамваи с дължина около 30 метра  (Read 18673 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3374
    • View Profile
Ако 4 и 5 минат на синхрон 1:1, 13 коли ще стигнат за петицата, като 4 ще получи сериозен ресурс.

Ако пък удължат 5-ицата до Журналист, а 18 до Хладилника....



 :)

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1117
    • View Profile
Интересното сега е, че с тези 25 бройки се обновява на 100% парка в Красна Поляна. Може би трябва да се мисли за реновиране на Банишора и подмяна и там с нови трамваи.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не ти се заяждам, ама 2023 г. пърите Песи ще станат на 10 години и има бройки, които са в полуразпад... Какво пълно обновяване е това!?  (няма да казвам по фъндъковски и гербаджийски, че повечето от другите да бяха на власт, нямаше да е чак толкова различно...) Купува се на парче с изпаднали пари от Европата... Сигурно са си взели поука как да нагласяват поръчките, че да не спечелят Шкода, но какво ще правим, ако в даден момент се окажем и с разнороден състав!?
« Last Edit: 25.11.2021, 16:16:15 by difian »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12292
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
До десет години Песите ще се превърнат в мършави бездомни кучета.  :D

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6360
    • View Profile
Все пак с още 25 нови трамваи няма да се налага БГ таралясници да излизат на линия.  :rolleyes:

Offline samozamalko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Не ти се заяждам, ама 2023 г. пърите Песи ще станат на 10 години и има бройки, които са в полуразпад... Какво пълно обновяване е това!?  (няма да казвам по фъндъковски и гербаджийски, че повечето от другите да бяха на власт, нямаше да е чак толкова различно...) Купува се на парче с изпаднали пари от Европата... Сигурно са си взели поука как да нагласяват поръчките, че да не спечелят Шкода, но какво ще правим, ако в даден момент се окажем и с разнороден състав!?

Ако прочетете правилно протоколите ще разберете следното:
Видно от Протокол № 3 от 22.07.2020г., стр.9 – „Изчисление на точките“  е, че е допусната аритметична грешка  по показател П1 – „ЦЕНА ЗА ДОСТАВКАТА НА 25 БРОЯ НОВИ НИСКОПОДОВИ СЪЧЛЕНЕНИ ТРАМВАИ“. Така КОМИСИЯТА е дала на Шкода ПРЕИМУЩЕСТВО С НАД 6 ТОЧКИ. Вместо да получи 41,99269430т., „Шкода Транспортейшън“А.С. е получил 48,37348018т. Сега отново помислете КОЙ е какво е правил по поръчката. А ако искате повече подробности, снабдете се с жалбата по преписка КЗК 554/2021  :D

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 869
  • Citaro
    • View Profile
А за дизайна разбра ли се последно какъв ще е? Остава 10 години по-късно да купим нови трамваи със стария дизайн...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15101
    • View Profile
    • Email
А за дизайна разбра ли се последно какъв ще е? Остава 10 години по-късно да купим нови трамваи със стария дизайн...
То щото закупените втори партиди тролеи Шкода и автобуси МАН са много различни от първите. А и в София сме свикнали да се возим все в трамваи с дизайн, не по-стар от 2 години  :crazy:

Offline kakato10

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Да кажем, че един производител има стар модел отговарящ на изискванията заложени в обществената поръчка и кандидатства с този модел. Как може Столична или някоя друга община да им каже "Пичове, хайде да ни дадете новия модел"? Ако пък тръгнат да се променят изискванията (така, че да не може да се използват стари модели) още при оформянето на обществената поръчка, някой ще се разпищи, че това е нагласено.

Не знам дали съм прав, ама това ми се струва затворен кръг. Не ме разбирайте грешно, и аз много бих се радвал на новите модели, ама тогава пак ще намерим за какво да мрънкаме, че не е наред с поръчката

Като цяло ми се струва, че политиката е следната:
Производителите си продават новите модели на запад, където правят по-голяма печалба. На нас ни се пробутват старите модели, които отговарят на изискванията на обществената поръчка. По този начин си изкарват последни "трохи" от поточните линии преди да ги преустроят за новите модели.


Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1368
  • 9060
    • View Profile
Като цяло няма логика да поддържаш два различни дизайна. Това означава да произвеждаш и старите, и новите части едновременно, и да имаш 2 различни линии за сглабяне. Големите компании като МАН и Мерцедес просто имат различни заводи и респективно различни модели, както е Конекто и Цитаро, които са почти еднакви, но едното е по-евтино за сметка на това, че най-новите неща ги няма. Тази практика и при автомобилите е същата, примерно VAG.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
Можеха да се купят за по-малко пари, по-малки трамваи, но повече бройки, за да се подмени максимално голяма част от парка. Сега ще имаме едни огромни трамваи, които ще се чудим къде да пускаме... Нито 1, нито 18 имат нужда от Песи, няма какво да си говорим глупости. Единствените за Песа са 5 и 7.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
Можеха да се купят за по-малко пари, по-малки трамваи, но повече бройки, за да се подмени максимално голяма част от парка. Сега ще имаме едни огромни трамваи, които ще се чудим къде да пускаме... Нито 1, нито 18 имат нужда от Песи, няма какво да си говорим глупости. Единствените за Песа са 5 и 7.
Абсолютно споделям твоето мнение.5 и 7 с Песи и можеше да се купят други трамваи,съответно и да се вложат пари за ремонти на трасетата че там положението е леле мале...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15101
    • View Profile
    • Email
11, 12, 6, 18, че даже и 4, синхронизирана с 5, имат нужда от големи трамваи. В  перспектива - трамваят по Каблешков. При това българските кочини максимално бързо имат нужда от пенсия. Финансирането беше целево за возила на ток. Така че тези пари нямаше да ги отпуснат за дизелови автобуси,  детски градини или нови булеварди.  Проектите за 5 и 7 бяха по ОП в комплект  - релси  + трамваи.
« Last Edit: 25.11.2021, 21:50:31 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12292
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
11, 12, 6, 18, че даже и 4, синхронизирана с 5, имат нужда от големи трамваи.
Първо всички без 4 и 18 имат нужда от по-нормални разписания ако трябва да степенуваме приоритетите.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Като цяло няма логика да поддържаш два различни дизайна. Това означава да произвеждаш и старите, и новите части едновременно, и да имаш 2 различни линии за сглабяне. Големите компании като МАН и Мерцедес просто имат различни заводи и респективно различни модели, както е Конекто и Цитаро, които са почти еднакви, но едното е по-евтино за сметка на това, че най-новите неща ги няма. Тази практика и при автомобилите е същата, примерно VAG.
Особено при трамваите, масово са модулни, с индивидуален дизайн на предниците за всеки град... Това са елементи, които не изискват някакви специални модификации и се прави навсякъде на Запад...

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
В поста си във фб загатнах, че би трябвало да са със същия дизайн, както до сега. Не случайно имаше намека "ако искате да видите как ще изглеждат нашите суинг за София изгледайте долното клипче" и показват трамваите които се движат в момента в София. Относно размера на трамваите, да съгласен съм, че можеше да купят 30 броя 19 метрови, но така са решили от общината така са ги направили. Ако искаме да говорим за развитие на трамвайния транспорт, то се затваря за автомобили центъра, уеднаквяват се междурелсията и трамвайни линии 5, 7, 20 и 22 минават на 40 метрови трамваи. 4, 6, 8, (10), 11 и 12 минават на 30 метрови и вече се откриват нови линии за Каблешков, Дървеница и Копенхаген и вече се мисли новосъздалите се трасета с какво да се обслужват. Дали 18 да стане 2 и да мине на 20 метрови трамваи заедно с 10 или друго ще се види в бъдеще и при една по-смела политика на общината относно трамвайния транспорт.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3122
    • View Profile
    • Email
Можеха да се купят за по-малко пари, по-малки трамваи, но повече бройки, за да се подмени максимално голяма част от парка. Сега ще имаме едни огромни трамваи, които ще се чудим къде да пускаме... Нито 1, нито 18 имат нужда от Песи, няма какво да си говорим глупости. Единствените за Песа са 5 и 7.

Препечатваш мнението на една групировка, която е тръгнала да спасява наред всичко до което се докопа. Тази тяхна песен я знаем - повече малки трамваи - повече пари на единица и съответно повече келепир за всички по веригата само не и за пътниците, които ще се тъпчат в час пик. Това че имаме достатъчно маломерни трамваи, които могат много добре да се напасват според натоварването на линията като се пускат соло или в състави естествено удобно премълчаваш, точно както и първоизточника на тази небивалица.
« Last Edit: 25.11.2021, 22:25:18 by fafan »

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • Email
уеднаквяват се междурелсията и трамвайни линии 5, 7, 20 и 22 минават на 40 метрови трамваи. 4, 6, 8, (10), 11 и 12 минават на 30 метрови
4, 8, 12 и част от 11 си се движат с 30 метеови трамваи. По 10 сутрин в горкчката е толкова влажно… без пясък не може да се изкачи трамвай, пък камо ли дълъг или още един. Преди години с причина са спрели съставите по 10.
« Last Edit: 26.11.2021, 16:39:51 by danny.drandarov »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6360
    • View Profile
Две редовни линии към Орландовци с дълги трамваи не са нужни - при синхронизация на 4 и 5 18 се обезмисля. Изобщо 18 не е за дълги - единичните T6A2(SF) се справяха спокойно с пътникопотока.  :rolleyes:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3172
    • View Profile
По 10 сутрин в горкчката е толкова влажно… без пясък не може да се изкачи трамвай, пък камо ли дълъг или още един. Преди години с причина са спрели съставите по 10.
Я кажи каква е причината, че ми е много интересно.