Author Topic: Поръчки за доставки на нови трамваи  (Read 43672 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
https://www.facebook.com/191618394210077/posts/pfbid02eQW7KBov7bwMbiuFfz4eonb7rcmDB4HtGt5xRRT6MrNH4VFdzG8zvcjvb4esi741l/
Знам, че статията не засяга нашите трамваи, но ако се вгледате в трамвая на заден фон ще видите, че е песа за София (единствените със сив покрив от този модел). Което значи, че може би скоро ще почнем да ги получаваме. Лошото е, че отново са със стария дизайн, а не фейслифта. Тъкмо по-лесно да се ползват за резервни части.
Другата седмица ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Със сигурност ли са от поръчката за 25-те, а не за 4-те допълнително договорени към 13-те от 2019 г.?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Със сигурност ли са от поръчката за 25-те, а не за 4-те допълнително договорени към 13-те от 2019 г.?
Кога сме договаряли 4 към 13те? Тези 4ри не са ли с остатък от парите останали от поръчката на тези 25 по ОП? Или има и още нещо допълнително?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Те са. Четирите Песа би трябвало да дойдат последни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Темата е малко потънала. Може и да съм разбрал погрешно, но доколкото си спомням беше така, поръчката от 2019 г. беше с опция за допълнителни бройки.
Те са. Четирите Песа би трябвало да дойдат последни.
Беше доста бърз, благодаря.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Поръчката е писана предимно за PESA и по-малко за Шкода и като цяло приоритизира евтини европейски производители, които могат да предложат в диапазона 28-33 метра трамвай с три талиги. Всички останали дори и да участват, няма да са на челните места. Най-вероятно ще получим същите PESA трамваи като вече наличните, но с нормално междурелсие.
Ключът от бараката е в допустимото натоварване на колоос, в ограничителното изискване, че алуминий може да се ползва единствено за покрива на каросерията и в скромната цена на брой.
Лоши дни идват за релсовия път по нормално релсовите трасета, заради повишеното натоварване на колоос, което се допуска. Ще се износват по-бързо от досега.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Поръчката е писана предимно за PESA и по-малко за Шкода и като цяло приоритизира евтини европейски производители..

Не ме изненадва, явно нагласените поръчки за подвижен състав продължават. Ще продължаваме да си мечтаем да се яви в София някой читав производител.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Те и да не нагласят поръчката, пари за Алстом и Бомбардие нямаме, това е истината. Пак повтарям, че по - неудобни трамваи от Шкода няма! Не ни трябват тук.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
В крайна сметка, каквото и ново да дойде, ще е добре. Първо това ще е първия чисто нов подвижен състав от 1435 мм от повече от 20 години пауза, второто ще е климатизиран и трето ще е достъпен за хора в неравностойно положение.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Има и още нещо притеснително, по отношение на пътниковместимостта:
Състав от две T6B5 имат вместимост от 320 места, от които 80 седящи. Тук се изисква вместимост от минимум 190 места, от които 40 седящи, което е малко повече от една T6B5 (160 места, от които 40 седящи).
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Това е ясно, нископодовите имат принципно малко седящи места. Затова е добре да могат СМЕ, има ли такова условие вписано в поръчката?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Не открих да има изискване за СМЕ.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1318
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Има и още нещо притеснително, по отношение на пътниковместимостта:
Състав от две T6B5 имат вместимост от 320 места, от които 80 седящи. Тук се изисква вместимост от минимум 190 места, от които 40 седящи, което е малко повече от една T6B5 (160 места, от които 40 седящи).

Изискванията за капацитет са като в поръчката за теснорелсовите песи, които са широки 2300мм, докато Т6Б5 са 2500мм. Новата поръчка предвижда максимална ширина без огледалата до 2600мм, но това не изключва възможността да ни предложат същите трамваи като сегашните, само че за нормално междурелсие. Погледнато от друга страна, това ще позволи канибализиране на части между депата.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Погледнато от друга страна, това ще позволи канибализиране на части между депата.

Може би затова и беше тази унификация с Песи през последните 10 години при тесните трамваи. Няма да има проблем някое друго трамвайче да пази сянка в депото, а за пред хората подвижния състав е обновен.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Вероятно тези трамваи ги гласят за предстоящото трасе за Младост, т.е. нещо като Младост - Опълченска или сходно. Спаси София не един път са обявавали че са против 1435мм в София, така че е възможно и нарочно да се търсят тесни трамваи за "широки" релси, за да се покаже как видиш ли няма значение междурелсието.

Иначе по 5,4 млн на трамвай е почти 2 пъти повече от първите Песи, ако не ме бърка паметта. Че е малко за реномиран производител окей, но пък инфлация 70-80% при трамваепроизводството е малко странна дори и за 10 г. Мирише...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Поръчката не е само за трамваи, а и за оборудване към тях за депото, в Искър такова нямат. Първата поръчка на нископодови за 1009 също имаше такива добавки, така че не е странна по-високата цена.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Относно цената ... За последните четири мотриси PESA, които са по друг договор, поляците са искали предоговаряне на цената. Исканата цена е била 3 милиона евро за брой. Разбира се не се е получило ... Така че нищо чудно цената на новите, особено за нормално междурелсие, да е по-висока. Също така определянето на цената на трамвайните мотриси е според дължината им, т.е. "на метър". Примерно 100 хиляди на метър от дължината на мотрисата, 32 метра - 3,2 милиона ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Има ли някакви разлики в кошовете на Песа за 1435 мм и 1009 мм или разликите са само по талигите?

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Вероятно тези трамваи ги гласят за предстоящото трасе за Младост, т.е. нещо като Младост - Опълченска или сходно. Спаси София не един път са обявавали че са против 1435мм в София, така че е възможно и нарочно да се търсят тесни трамваи за "широки" релси, за да се покаже как видиш ли няма значение междурелсието.

Иначе по 5,4 млн на трамвай е почти 2 пъти повече от първите Песи, ако не ме бърка паметта. Че е малко за реномиран производител окей, но пък инфлация 70-80% при трамваепроизводството е малко странна дори и за 10 г. Мирише...
ми и аз съм за сегашните 1435 да доживеят колкото могат и след това да се стандартизира всичко за едно и също междурелсие... Може би щях да предпочета да е 1435, ама при наличната мрежа и изобилие от теснорелсови песи- правилното е да е 1009мм. А и не е толкова важно, колкото да е едно и също. Това ще позволи ключови нови маршрути и ще отпаднат някои терзания за южния ринг.... Наистина е нужно той да прави връзка и на Хладилника и на бул. България но и в Младост и в Овча Купел/ Красна Поляна

Аз имам и по- крайно мнение... тролейбусните трасета също полека- лека да се превръщат в трамвайни където е възможно.
« Last Edit: 07.07.2024, 14:14:28 by iashu »