Author Topic: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.  (Read 8572 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Предлагам тук да се пускат всякакви новини по повод ОПОС 2014-2020, както и всякакви документи, обявления, обществени поръчки и прочие.

Ани Николова: Община Варна изпълнява проекти за над 151 млн. лв.

Quote
Проектното предложение, с който Община Варна кандидатства за финансиране  до 70 милиона лева за закупуване на електрически автобуси и тролейбуси, е в процес на подготовка.

Индикативно процесът на оценка ще продължи между 1 и 3 месеца, което означава, че към края на годината може да има сключен договор и паралелно с това да стартират процесите по избор на изпълнители за доставка на екологично чистите возила за Градски транспорт.

Това обяви в предаването „Зала Пленарна” по Дарик Ани Николова, шеф на общинската дирекция „Европейски и национални оперативни програми”.

Средствата са по проект по Оперативна програма „Околна среда”, а срокът за кандидатстване е 30 август. С доставката на новите електрически автобуси и тролейбуси ще бъде изцяло обновен автопаркът на Градски транспорт.

С отпускането на средства за закупуване на екологично чистите возила се цели намаляване замърсяването на атмосферния въздух. Подобряването на качеството му ще стане чрез намаляване на фините прахови частици.
« Last Edit: 17.08.2019, 11:52:15 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 826
    • View Profile
Само да попитам за електробусите ясно, че ще заменят старите автобуси, но новите тролейбуси какво точно ще заменят? Има ли някъде неизползвана досега мрежа? Или планира ли се строеж на нова?

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Тва с тролеите и аз не го доумявам къде ще ги вместят... В момента делник са около 22-23 разписания. Евентуално ако им трябваха тролейбуси за резерв- неповече от 5. Единствено се надявам тия дето ще ги карат да са с опция за свободно автономно движение, а не като сегашните само аварийно.
За разширяване на мрежата- изобщо не са спрягали подобни фантазии.

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Ако евентуално направят 83 от Владиславово до Почивка както се говореше преди може да потрябват тролеи, дано този път вземат дълги, че късите са достатъчно вече.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Дълги не им трябват. Да си оправят картите и разписанията, за да се разпръстнат пътниците навсякъде равномерно навсякъде, а не да се скупчват в 5 линии. Това за 83- по-угодно е ако са тролеи с възможност за автономно движение да карат 118 с тях. Но това са прекалено утопични мечти. Да вземат и транспортната схема най-накрая да планират и да направят програма за развитие, за да си правят вече сметките кое и къде им трябва.

Online skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1805
    • View Profile
Чакай, закъде си се разбързал?Та едва са минали 12 години от идеята за новата транспортна схема.Рано е още, рано.

Разширяване на мрежата - никога.
Оправяне на разписанията - не и в близките 10 години.

С това мото кандидатствам за новите избори аз!  :D



Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Ето до там е докарана работата!
Понеже се знае, че никой няма да оправя нищо и да решава нищо хем е пълна мизерия, хем не се вижда с мизерното мислене за какво да се харчат пари. Градския транспорт е достигнал нивото от 80те години и във Варна повече никой не си е и представял да прави.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
От това дето чета, че ще слагат зарядни по обръщачите е добре- няма де бардашко, като китайците в София. Вече няколко пъти споделих за видяни практики в други държави където автобусите ползват престоя на крайна спирка за зареждане. С отбелязаните факти във Варна няма да има електрически само по 409, освен за курс-два като резерви. Иначе пак съм на мнение, че не са им нужни съчленени автобуси, нормално за европейските стандарти таксуване и по-нормални разписания. Че то няма линия освен 13 и 148 която да се движи на 10 мин. през целия ден. За празник магическото число пък е 20 или 30.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13598
    • View Profile
    • Email
Абсурд е да не им трябват съчленени, дори напротив. Град от такъв ранг, отиващ към половин милион в който автобусния транспорт е основен и е голям европейски морски курорт дори почти всички автобуси трябва да са им съчленени, и да има БРТ. При посещенията ми във Варна ми прави винаги добро впечатления, че имат доста съчленени автобуси за разлика от мизерията в Пловдив например. Та то по Европа в далеч по-малки градове има съчленени. Пълен абсурд е да се говори че не трябват за Варна. Във Варна в късите е някаква страшна тъпканица, особено посока Аспарухово и курортите. Още повече Варна има и доста голям автомобилен трафик, който поетапно трябва да се редуцира и да премине към обществения транспорт, демек покупката на къси автобуси не е оправдана. Повече съчленени си трябват и това е.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2925
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Абсурд е да не им трябват съчленени, дори напротив. Град от такъв ранг, отиващ към половин милион в който автобусния транспорт е основен и е голям европейски морски курорт дори почти всички автобуси трябва да са им съчленени, и да има БРТ. При посещенията ми във Варна ми прави винаги добро впечатления, че имат доста съчленени автобуси за разлика от мизерията в Пловдив например. Та то по Европа в далеч по-малки градове има съчленени. Пълен абсурд е да се говори че не трябват за Варна. Във Варна в късите е някаква страшна тъпканица, особено посока Аспарухово и курортите. Още повече Варна има и доста голям автомобилен трафик, който поетапно трябва да се редуцира и да премине към обществения транспорт, демек покупката на къси автобуси не е оправдана. Повече съчленени си трябват и това е.
Няма да изпадам в подробности, но пишеш общи приказки без да си запознат със ситуацията. Със сегашната транспортна схема и  начин на таксуване целият пътникопоток се насочва към 4 - 5 дълги линии, вместо да бъде равномерно разпределен по множество по - къси. С други думи всички са принудени да използват линията, която ще ги закара от т.А до т.Б, вместо да сменят няколко линии, просто, защото ще им се наложи да си купуват по няколко билета. Когато(ако) се въведат билетите с валидност 60мин., този проблем ще бъде избегнат и ще изчезне свръх натоварването на няколкото линии, естествено това трябва(би трябвало) да е съчтано с въвеждането на нова транспортна схема.
« Last Edit: 24.07.2019, 22:35:00 by Magirus deutz »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Пак се говори на изуст и от гледна точка на личните пристрастия. Поредния случай на разделяне на автобусите на съчленени и никакви. Трябва малко да се поживее и да се усети причината за претъпкването на 5 линии и неизползването на останалите.

Така във Варна няма линия с интервал под 15 мин. през целия ден (с изключение 13 и 148). Билетната система също ощетява балансираното ползване на всички линии. Скупчват се хора по 5 линии, които са претъпкани, а другите не могат да се завъртят и 5 човека в автобус.
Основни линии на Варна се движат с интервали от 20 мин. дори делник- 14, 17, 20, 31, 118, 209, като интервалите стигат до 15 мин (7 има единични случаи от 12-13 мин.) във върхов момент. Ако 7, 14, 20, 22, 41, 48, 31, 82, 118, 209 минат на интервали от 10 мин. от 06:00 до 20:00 делничен ден, синхронизирани разписания, същите няма да имат нужда от съчленен автобус, но в същото време ще привлекат повече возещи се. В същото време може да се върнат някои практики от соца- с бързи линии, каквито бяха/са били 109, 114, 117, 120, 122, 131, 141, 148. Чак БРТ-линии във Варна са малко трудно постижими, а и излишна инвестиция. Това ме навежда на мисълта, че на времето 409 също се водеше един вид бърза линия (не го бъркайте с 409БЪРЗ на ТТ), защото пропускаше доста спирки по бул. Владислав и няколко насевер към Златни пясъци.

Ведно с описаното по-горе, коментираният милиони пъти проблем във варна с таксуването- еми това е град с много скъп транспорт (съотносимо цена-обхват на превозните документи). Години, години, години наред се държат високи цени на билетите и още по-високи и отвратителни обхвати на абонаментните карти. Ако цените на абонаментните карти са същите, но важащи за цяла мрежа ще се отприщи свободното пътуване и пълноценното ползване на транспорта. Това се коментира тук от години... В момента масовите пътници от основната част на града, ако ползват градски транспорт с карта предпочитат 148, защото минава през най-много възлови места (центъра, моловете, работни/учебни места). Затова ми се търкаля от Явор до Младост с 148 за 30 мин., а 7 взема същото разстояние за 12-15 мин, но е по-нарядко.
Във Варна при нормално работеща система дълги автобуси трябват максимум за 2-3 линии през учебните дни зимата и за курортите лятото. Тая масова покупка на дълги автобуси и увеличаване на интервалите беше запазена марка на Транстриумф през последните им близо 10 години на съществуване, което допринесе до отдръпването на много пътници от градския транспорт. Само за протокола един малък пример ще вметна, че Травел караха 209 със соло на 10-15 мин. делник,  а ТТ, сега ДАПа със съчленени на 20 мин. Това беше в години, преди масово народът да се разбяга из държавите в ЕС. 
« Last Edit: 24.07.2019, 22:58:57 by dj_the_bus »

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Аз не знам какво сте се хванали за тоя билет от 60 минути като е по-добре дневна карта за 4 лв и месечна за 50 и 60 лв за всички линии. Не казвам, че такъв билет не е нужен за много хора, които само ходят и се връщат с автобус на работа. Ама има хора, които си водят децата първо на градина или училище и после отиват на работа и после си ги прибират. Билет от 60 минути не стига за Владиславово център, ходене до градината връщане и нов автобус до примерно Чайка или Почивка.
Няма никакво значение дали за 45 кинта се тъппчеш в 148 или си влязал в друга линия - все се движи по маршрута си с теб и без теб.
Няма да си повтарям тезата, че Владиславово и Аспарухово като пътникопоток са за трамвай. И то автономно трасе на 100% без да пресича булеварди в една равнина. Това би дало за градския транспорт това, което гръбначния стълб е дало на живота. Не е нужно хората от Младост и Владиславово да си избират откъде биха си загубили 1 час път - дали през Варненчик, Сливница, Освободител като може да идат бързо до някъде примерно автогарата например за 15 минути от Владиславово и да повървят 5 минути пеш до Сливница или да се качат на автобус до Освободител или даречем ХЕИ.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Тва с трамваите е коментирано, но да бъдем реалисти- неприложимо е предвид реалността. Няма кой да се навие да финансира, да го планира и тн и тн. Те години наред билетна система и маршрутна мрежа не могат да оправят, ти фантазираш за трамваи...

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile

Варна купува 87 нови возила за градския транспорт със 70 млн.лв.

Ако градският транспорт продължи да се обслужва по този некадърен и отчитащ дейност начин, ефектът от новите возила няма много да се усети. Вече е август 2019-та, а все още чакаме нова транспортна и тарифна схема. Чудно ми е какъв ли ще е този път отговорът на кмета - фискализация на устройствата, дооборудване на автобусите  и т.н.  :rolleyes: Ако се разровя назад в новините, не знам колко пъти се е ангажирал със срокове и с гръмките думи "най-късно до...". До момента нито един от тях не е спазен, и от Общината ни занимават с всичко друго, но не и с належащото.
С риск да се повторя, силно възможно е въпросната тема да излезе на първо четене по време на изборите и нещата да се случат. Естествено с цел политически пиар. Ако на някой му пукаше, вече "хартиените билетчета щаха да са в историята" и нямаше целия град да е натъпкан в 148. :rolleyes: А да, и сагата 409 щеше да е приключила и нямаше да се обслужва от 1000 фирми в ущърб на пътниците.
« Last Edit: 01.08.2019, 17:45:45 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Не се надявай много! Няма кой да си дава зор да пуска нова тарифна и траянспортна система!

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1336
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email

Варна купува 87 нови возила за градския транспорт със 70 млн.лв.

Ако градският транспорт продължи да се обслужва по този некадърен и отчитащ дейност начин, ефектът от новите возила няма много да се усети. Вече е август 2019-та, а все още чакаме нова транспортна и тарифна схема. Чудно ми е какъв ли ще е този път отговорът на кмета - фискализация на устройствата, дооборудване на автобусите  и т.н.  :rolleyes: Ако се разровя назад в новините, не знам колко пъти се е ангажирал със срокове и с гръмките думи "най-късно до...". До момента нито един от тях не е спазен, и от Общината ни занимават с всичко друго, но не и с належащото.
С риск да се повторя, силно възможно е въпросната тема да излезе на първо четене по време на изборите и нещата да се случат. Естествено с цел политически пиар. Ако на някой му пукаше, вече "хартиените билетчета щаха да са в историята" и нямаше целия град да е натъпкан в 148. :rolleyes: А да, и сагата 409 щеше да е приключила и нямаше да се обслужва от 1000 фирми в ущърб на пътниците.
А вече даже не можеш да си купиш билет и от машините.   :rolleyes:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile
Да, и ДАПа хич не ги е еня и не си правят труда да досаждат на ТАСРУД да си поддържат сандъците. Май за тях е по-изгодно да си прибират парички от техните билетчета. :rolleyes:

Не се надявай много! Няма кой да си дава зор да пуска нова тарифна и траянспортна система!
Аз като цяло не се надявам вече на нищо положително, свързано с ГТ. Затова където мога бръмча с колата, а само ако нямам друга алтернатива ползвам автобус. Нито е по-удобно с ГТ, нито е по-комфортно, нито по-евтино, нито по-бързо. Ако поне една от тези, така да се каже, променливи нарастне в положителна посока, доста хора ще слязат от колите си.
« Last Edit: 01.08.2019, 18:35:23 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Моята теория съм я казвал в тремата за Враца! Проблемите не са финансови, а се прави умишлено!
В смисъл ей сега ако сипя с един самосвал 1 млрд. лв. на Тролейна до 1 година няма да се е усетило някаква положителна промяна в градския транспорт, пък след 3 ще има леко подобрение към по-хубаво, като например да са сгъстиили разписанията средно с 1-2 минути!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Напротив, мислят си, че ще има грандоманска промяна, защото смятат безспорно, че това е пътят на усъвършенстване и, че това е бъдещето, без детайлите обаче. Независимо, че рязко се преминава от суха теория към практика, поне у нас. Незнам до момента в България някъде масово да се експлоатират електробуси, но във всички градове скачаме рязко на тях и то с големи бройки. Няма да отварям и дума за надеждността, понеже тя е многократно дъвкана. Лично аз не бих се качил в превозно средство със зараден ултракондензатор, не от мания, а от съображения за сигурност. И ще кажа защо- представете си само от една проста платка какво е усещането да се разреди кондензатор в теб, а какво да говорим ако избие някъде изолация и се разреди такъв с мащабните му параметри за автобус. Това е бомба със закъснител! Навярно ще избие всички пътници. Но на никой не му пука за сигурността и докато не се сътвори подобна гнусотия, няма да се спрат!!
« Last Edit: 01.08.2019, 23:07:27 by klutsohor »

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
А бих се качил и не бих се притеснявал за здраврето и безопасността си. Даже не бих се притеснявал дали ще стигна през първите 1-2 години. Ама за после ще се притеснявам.
Принципа е щом някой в България ти говори за розови облаци, значи трябва да търсиш къде са кинтите!