Author Topic: Автобуси кемпери  (Read 569 times)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4574
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Автобуси кемпери
« on: 16.08.2019, 00:53:36 »
Да не си мисли някой че в България няма автобуси-кемпери: плаж Градина, Черноморец.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси кемпери
« Reply #1 on: 16.08.2019, 10:06:06 »
Наскоро видях един паркиран на Ал. Невски, беше с българска регистрация.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Автобуси кемпери
« Reply #2 on: 16.08.2019, 11:52:26 »
То как се различава кемпер от автобус-кемпер?
« Last Edit: 16.08.2019, 11:55:11 by aleks101 »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4067
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси кемпери
« Reply #3 on: 16.08.2019, 14:37:50 »
Аз под автобус-кемпер разбирам по-скоро автобус, пригоден за живеене. В Щатите например е доста популярно училищни автобуси да ги преработват в кемпери, тъй като там можеш да караш автобус с обикновена книжка. Наричат ги skoolie.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси кемпери
« Reply #4 on: 16.08.2019, 18:46:04 »
В САЩ и Канада тези автобуси са масово явление, много хора имат такива и си ходят с тях на почивка. Дори в спряло положение Понеже хотелите са много скъпи, няма такова нещо като ол-инклузив, дори безплатна закуска не предлагат. Вариантът е да идат в Мексико, където си на море и седиш в хотела на басейна, не ти дават да идеш на плажа, понеже има акули, или само за канадците - в Куба, да дават пари на червената мафия...

Друго исках да кажа - че това е типичен пример как европейското законодателство относно категориите и книжките е крайно неправилно, ретроградно и остаряло. При нас дори най-големите модели такива автобуси, които са с по три моста, могат да се карат с обикновена шофьорска книжка. В Европа искат книжка за автобус, цена за паркинг като за автобус, винетка за автобус, да не говорим че няма никаква инфраструктура за зареждане на тези автобуси с консумативи, почистването на банята, кенефа, изхвърлянето на боклука и т.н. Отделно тук с обикновена книжка можеш да караш камион над 3.5 тона, стига да не е с три моста, с ремарке до 4.6 тона, трактор, пътностроителна техника и всякакви боклукчийски коли, лайнянки, автобус до 10 пътника, но не може такси и линейка. Но пък след като имаш пълна любителска книжка, можеш веднага да изкараш курс за комършъл и да си вземеш изпита, което ти дава право да караш камион с три моста,  ТИР с ремарке, автобус, като долната възрастова граница е 18 години. Има много такива млади шофьори в МГТ, в това число жени и момичета. По-трудното е, което изисква време е да получиш обикновената пълна книжка - първата година се кара само с придружител, който има вече такава и е над 25 години, следващите две си ограничен - не може да караш през нощта, не може да возиш повече от един или двама пътници и т.н. като и при приключването и на двата етапа има изпит. В Европа лесно дават "любителска" книжка и много трудно за камион и автобус, което трябва да се промени. Аз скоро ще се явявам на изпит тук, понеже българската ми книжка е невалидна, но понеже все пак имам такава, не е нужно да карам година с придружител и да минавам през етапа "млад шофьор". Но като изкарам, ще трябва да карам някога като си дойда с нея и в България, понеже българската ще ми я вземат. А канадската, както казах, ми дава право да карам камион, автобус кемпер и др. работи, които иначе с B категория не може.
Иначе показаният от чичо ви Васко автобус е от нискобюджетните модели, има доста по-хубави....Даже има хора, които ги ползват за живеене, нямат постоянен адрес, което води до някои проблеми....
« Last Edit: 16.08.2019, 19:46:25 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1027
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси кемпери
« Reply #5 on: 16.08.2019, 20:07:15 »
 В Европа лесно дават "любителска"......

Само с това трърдение не съм съгласен. Вадил съм книжка преди повече от 20 г. в Швеция и беше трудно и скъпо. Сега не знам как е, но още докато бях там започваха да го правят още по-трудно и скъпо.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4067
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси кемпери
« Reply #6 on: 16.08.2019, 20:56:02 »
Аз пък съм на обратното мнение - европейската система с категории е много по-логична. Не може с книжка за автомобил да имаш право да караш съчленен автобус. Още повече при положение, че в Щатите и Канада даже няма нужда да ходиш на курсове, за да вземеш книжка. Хващам се за главата като си помисля, че шофьорите от риалити шоуто Canada's Worst Driver биха могли съвсем легално да карат автобус или камион.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси кемпери
« Reply #7 on: 16.08.2019, 21:53:20 »
В Европа лесно дават "любителска"......

Само с това трърдение не съм съгласен. Вадил съм книжка преди повече от 20 г. в Швеция и беше трудно и скъпо. Сега не знам как е, но още докато бях там започваха да го правят още по-трудно и скъпо.
Исках да кажа в България.

Иначе не, не може с обикновена книжка да караш съчленен автобус, но след като вече имаш обикновена, много лесно можеш да получиш комършъл такава (за автобус), без да чакаш с години. Това, че няма нужда да ходиш на курс е вярно, но на практика няма вземане на "градското" без да си карал някакви часове. И аз се хващам за главата, за много по-малки бели колега, но проблемът тук е (с изключение на Торонто, Монреал, Сан Франциско и може би още някой друг град в САЩ), че без кола, за съжаление просто НЕ МОЖЕ, невъзможно е. Ако видиш какви ги вършат 80 и кусур годишни бабки и дядовци на пътя, аз никога не бих дал кола на такива хора....Да не мислиш, че на мен много ми се кара, аз също съм пишман-шофьор. Но няма начин - градовете и селата по правило са разпиляни, разстоянията са големи, квартални магазини няма, за един хляб трябва да вземеш колата и да идеш в супермаркета. Отделно крайно неизгодно е да се купуват малки опаковки - излизат много скъпо - примерно бутилка олио литър и половина е горе-долу колкото трилитрова, разликата между пакет брашно пет кила и десет кила е около долар, а има магазини, които са само с големи опаковки. Градските ни автобуси са на 40 минути, в неделя и късно вечер няма, а други градчета от този порядък въобще нямат автобуси...Сега съм в незавидното положение всеки Божи ден да водя детето на градина с такси, навръщане сме пеша, но зимата и това няма да стане, което е по 20 долара на ден - разстоянията са малки за такситата, съответно и те са скъпи. Имаме един автобус дневно до Едмънтън, който струва над 100 долара в посока, и не се движи събота/неделя. Както и до Принс Джордж два пъти седмично - 45 долара....Отделно имаме автобуси, които са само за хора с часове за лекари в друг град, те пак са през ден.....Така че хората просто са принудени да карат. А глобите за нарушения са жестоки и няма мърдане - плащаш си ги като поп ако ще да си кралицата, отделно вземат книжки, наказателно паркират коли за седмици, месеци....
« Last Edit: 16.08.2019, 21:55:38 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4067
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси кемпери
« Reply #8 on: 16.08.2019, 22:55:03 »
Иначе не, не може с обикновена книжка да караш съчленен автобус
В Щатите поне може. Бях чел за един руснак, който беше купил Икарус 286 и го караше с обикновена книжка.
Отклонихме се доста от темата.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12947
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси кемпери
« Reply #9 on: 16.08.2019, 23:18:35 »
Доколкото знам може с любителската, но нямаш право да возиш пътници, можеш да си го караш този съчленен автобус и да си се возиш сам с любителска книжка, което е безсмислено, освен ако не си някакъв маниак, да си купиш Икарус и да си го караш сам празен без хора вътре. От друга страна е полезно ако си имаш ретро-автобус и искаш да го преместиш някъде или да го закараш на някой ретро парад че няма да има нужда постоянно да търсиш професионален шофьор, ако ще да трябва да го преместиш на 300 метра през 2 преки.

Редно е да има подобаващо обучение и изпити ако искаш да караш автобус и да возиш пътници, все пак отговорността за човешки животи е огромна. Ако ще и без друга категория направо да може да се обучаваш за автобус си трябва сериозно обучение, да свикнеш и с габаритите на машината.


Значи, май Канада по отношение на обществения транспорт са по-зле и от нас. В Държава с добре развит обществен транспорт колата е лукс и като цяло можеш да минеш без нея, особено в по-големите градове. Не че и у нас нямаме градове без никакъв ГТ, като Самоков, Видин, донякъде Сандански където също без кола си за никъде ама...въобще не е хубаво това да трябва да се разчита на кола. Това води до много проблеми след себе си, като много трафик,инциденти,  замърсяване, липса на паркоместа, куцо и сакато от немай къде да трябва да шофира което увеличава неминуемо ПТП-тата, хората са много по-изнервени.  Едно е да трябва да караш всеки ден в задръстването, друго е ако ще и в старите вагони на БДЖ докато пътуваш съвсем спокойно да се излегнеш и да си чатиш на телефона например.
« Last Edit: 16.08.2019, 23:23:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси кемпери
« Reply #10 on: 16.08.2019, 23:47:25 »
https://www.newmarcorp.com/

https://www.fleetwoodrv.com/2019-discovery

https://www.americancoach.com/2019-eagle

Ето ви от хубавите - предлагат и с дизелов, и с бензинов двигател. Нови са скъпи, почват от 120 хил. долара и стигат до милион, но настаро са доста евтини....Има фирми, които отдават и под наем, ако не можеш да си купиш...

В САЩ е друго по отношение на книжките, не знам точно как е, но не е като в Канада....Общото между двете е, че скоростите са едни и същи и за леки коли, и за камиони, и за автобуси...

Иво, така е.....не става въпрос за "гъзария", просто това е огромна територия, втората по големина в света, с много малък брой население....Бензинът/дизелът е евтин, но трудът на шофьорите, както и трудът като цяло, е скъп.....примерно шофьор на автобус под 35 долара на час не пада, на ТИР още повече....Добави ремонти, поддръжка (80 долара на час без частите).....И накрая ето ти суперскъпи билети, за семейство е супер неизгодно да пътува с автобус, отделно линиите, доколкото ги има, се субсидират от държавата/провинцията, от което пък данъкоплатците негодуват: "Защо трябва да плащам данъци за автобус, с който много малко хора пътуват...." Единствено около Торонто и Монреал положението с обществения транспорт е задоволително, има и много добри крайградски и селски влакове и автобуси....Западна Канада в това отношение е пълен леш, има само суперскъпи туристическо-рекреационни влакове, доста известната фирма Грейхаунд си закри всички линии в тази част поради нерентабилност, билетите също бяха много скъпи....
« Last Edit: 16.08.2019, 23:55:55 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.