Абстрахирайки се от начина по който са придобити всички тези автобуси, това изобщо не ме интересува,но като фен на марката МАН моето мнение че и този и Берлинските са много качествена изработка и са доста комфортни и изпипани в сравнение с това което се внася ново като дялано с теслата. С удоволствие бих ползвал Берлинския МАН пред кое да е БМС или китайски и мисля че комфорта е много по-висок за нормалния пътник. И място има къде да се седне, и мястото за правостоящи е нормално, и седалките са нормални, и климатика си е климатик а не пародия, и отоплението и всичко.
Изобщо не мога да разбера хора, които биха предпочели автобус с двойно по-малък капацитет и много по-нисък клас, пред такъв с 3-но повече седящи места и от много по-висок клас макар и с няколко години по-стар. Пак казвам, като човек ползващ услугата и фен на марката, без изобщо да се интересувам начина по който са купени/подарени тези автобуси и като ползвател не ми е и работа да ме интересува. Много по-голям проблем е харченето на данъците на всички европейци за купуването на малките електрически автобусчета, които са много по-непрактични. Тези поне можеш да ги пускаш по силните линии без проблем. Навсичко отгоре са и атрактивни за пътниците а в съвремието това и продава и привлича...
Питайте и някой който се занимава с дизелови двигатели, че тези големи дизели от това поколение са почти вечни, стига да си го направиш, ремонтираш и обслужваш като хората карат и по 2-3 милиона километра.
Аз съм изключителен фен на МАН, особено на по-старите модели от 80-те като SU240H, SL200, SG240, SG192/280 и т.н., в които съм се возил с години и въпреки това не съм съгласен с теб!
С берлинските двуетажни пътувах 2-3 пъти и са сериозно амортизирани. Салоните им са обезобразени от вандалски прояви в Дойчланд!
Ние да не сме маймуни, че да се катерим горен-долен етаж и т.н.?
Особено пък селяните, половината от които са трикраки. Със сигурност им трябва соло за тези линии. А 78 не е с кой знае колко впечатляващ пътникопоток.
Че BMC са недодялани, зле изработени няма спор. Особено тези Процити, които се оказват изключително калпави!
Белдетата на частника (8001-8026) са със сигурност най-лошите автобуси, с които съм пътувал в София!
Итонгите обаче са по-добре от тях. Харесвам както електрическите, така и оранжевите и на газ.
А Хигер пък са с много добри врати.
И всеки ден бих ги предпочел тези модели пред амортизираният 15-20 и нагоре годишен дрънгел с изгнила или гниеща каросерия, разбито окачване или високоподов, каквито са Конекто/Г.
Хубаво е, че ще съживят този двуетажен, но... това са ресурси, които могат да се вложат за закупуване на по-висококачествени и нови автобуси.
И нямам нищо против автобусите втора или амнайста ръка.
Просто да не са взети от някоя немска или друга автокъща, където са ги бракували след дива експлоатация и следват съдбата на глупавият Неоплан, който повече време прекарва в гаража, отколкото на линия.
Нека са качествени.
На Еридан Мерцедесите от Грац (особено Цитаротата) бяха по-добри от животните, които имаха преди като Тецелер, холандските или високите Белде с ръчки!