Author Topic: MAN SL/SD200  (Read 37653 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #120 on: 07.12.2024, 22:00:57 »
А Марио като какъв се подвизава там?
Като ръководител или каквото беше на звено "двуетажни и развлекателни линии и информационни системи" или нещо толкова измислено като позиция. Идеята е че, както има един много хубав термин в кодекса на труда, трудоустроил се е вече и никой не го пипа.

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #121 on: 08.12.2024, 12:20:59 »
Марио , екипа му и монтьорите в Малашевци са се заели да реставрират двуетажния за атракционни превози.
« Last Edit: 08.12.2024, 12:24:24 by marto_pz »

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #122 on: 09.12.2024, 20:58:36 »
 :D

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #123 on: 09.12.2024, 21:02:33 »
Скоро да го очакваме на А3, който ще бъде удължен от Пасарел до Драгалевския манастир за по-рентабилно?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #124 on: 09.12.2024, 23:12:35 »
Скоро да го очакваме на А3, който ще бъде удължен от Пасарел до Драгалевския манастир за по-рентабилно?
Конкретно този имаше смисъл да се възстанови и да св ползва за атракционни цели. Дано го последват и другите гниещи запазени…

Жалко че значителна част от средствата, които можеха да се вложат за това се източват за съмнителни “ремонти” на частен автобус и за придобитите морги от Берлин, не ставащи за ежедневна употреба.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #125 on: 10.12.2024, 10:43:29 »
Абстрахирайки се от начина по който са придобити всички тези автобуси, това изобщо не ме интересува,но като фен на марката МАН моето мнение че и този и Берлинските са много качествена изработка и са доста комфортни и изпипани в сравнение с това което се внася ново като дялано с теслата. С удоволствие бих ползвал Берлинския МАН пред кое да е БМС или китайски и мисля че комфорта е много по-висок за нормалния пътник. И място има къде да се седне, и мястото за правостоящи е нормално, и седалките са нормални, и климатика си е климатик а не пародия, и отоплението и всичко.

Изобщо не мога да разбера хора, които биха предпочели автобус с двойно по-малък капацитет и много по-нисък клас, пред такъв с 3-но повече седящи места и от много по-висок клас макар и с няколко години по-стар. Пак казвам, като човек ползващ услугата и фен на марката, без изобщо да се интересувам начина по който са купени/подарени тези автобуси и като ползвател не ми е и работа да ме интересува. Много по-голям проблем е харченето на данъците на всички европейци за купуването на малките електрически автобусчета, които са много по-непрактични. Тези поне можеш да ги пускаш по силните линии без проблем. Навсичко отгоре са и атрактивни за пътниците а в съвремието това и продава и привлича...

Питайте и някой който се занимава с дизелови двигатели, че тези големи дизели от това поколение са почти вечни, стига да си го направиш, ремонтираш и обслужваш като хората карат и по 2-3 милиона километра.
« Last Edit: 10.12.2024, 10:48:58 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #126 on: 10.12.2024, 10:59:09 »
това изобщо не ме интересува
Офтопик, но това е един от най-големите проблеми на обществото ни като цяло. Някой е откраднал парите и асфалтът на магистралата е по-тънък? Няма проблем, нали има магистрала, какво като след 5 години ще мяза на нищо, а не дай си Боже и някой да се претерепе? Мен това не ме интересува. Това е една от основните причини обществото и страната да са в това състояние.
Тези поне можеш да ги пускаш по силните линии без проблем.
:rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #127 on: 10.12.2024, 11:13:41 »
Ами то тези автобуси да не би да ги взимаме за ползване за вечни времена? Нали идеята е вместо да се ремонтират разни кошници без климатик и с висок под, за същите пари да се вземат тези. Пести се време, ресурс, същевременно на пътниците се осигурява по -висок комфорт отколкото някое старо ВМС или Конекто. Що не питаме жителите по маршрута на 3-ката и 78 дали предпочитат 20 годишното разколачено ВМС или двуетажния МАН.

Ако си спомняте преди 15-20 години така докато ние наливахме колосални суми за основен ремонт на Икаруси, в други градове за същите и по-малко пари се возеха на нископодови автобуси с климатици, втора употреба. Е, естествено че втория вариант е по-добър. С повишаващата се цена на труда и материалите в момента дори така е много по-изгодно. Че то дори в градове в Австрия и Словакия купуват понякога втора употреба като временно решение.

Не знам какво толкова им се прехласвате по новата техниката от последните доставки, но толкова нескопосани и дялани отдавна не бяха идвали. Не мога да си представя как някой би предпочел такова нещо пред МАН и Мерцедес. Са мо вижте как са направени вратите на берлинсикя МАН и как е при Хайгер, как са направени прозорците, окачването, обзавеждането и удобствата. Уж ги разбирате а не мога да разбера какво ви харесва повече в тоди азиатско-африкански стил, пред европейския. 2-3 пъти в седмицата поне ползвам и двата модела-премиум МАН-а и евтините турски и китайски и разликата е от земята до небето.

Но пък няма какво да обвиняваме производителя, като критерий ни е "възможно най ниска цена" естествено че и те ще ни го направят на принципа " вие ни лъжете че плащате, не ви лъжем че правим нещо"
« Last Edit: 10.12.2024, 11:22:28 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #128 on: 10.12.2024, 11:33:50 »
Къде точно прочете, че някой харесва турски и китайски кошници, или "кой не скача е червен"?

Online Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #129 on: 11.12.2024, 23:13:54 »
Абстрахирайки се от начина по който са придобити всички тези автобуси, това изобщо не ме интересува,но като фен на марката МАН моето мнение че и този и Берлинските са много качествена изработка и са доста комфортни и изпипани в сравнение с това което се внася ново като дялано с теслата. С удоволствие бих ползвал Берлинския МАН пред кое да е БМС или китайски и мисля че комфорта е много по-висок за нормалния пътник. И място има къде да се седне, и мястото за правостоящи е нормално, и седалките са нормални, и климатика си е климатик а не пародия, и отоплението и всичко.

Изобщо не мога да разбера хора, които биха предпочели автобус с двойно по-малък капацитет и много по-нисък клас, пред такъв с 3-но повече седящи места и от много по-висок клас макар и с няколко години по-стар. Пак казвам, като човек ползващ услугата и фен на марката, без изобщо да се интересувам начина по който са купени/подарени тези автобуси и като ползвател не ми е и работа да ме интересува. Много по-голям проблем е харченето на данъците на всички европейци за купуването на малките електрически автобусчета, които са много по-непрактични. Тези поне можеш да ги пускаш по силните линии без проблем. Навсичко отгоре са и атрактивни за пътниците а в съвремието това и продава и привлича...

Питайте и някой който се занимава с дизелови двигатели, че тези големи дизели от това поколение са почти вечни, стига да си го направиш, ремонтираш и обслужваш като хората карат и по 2-3 милиона километра.

Аз съм изключителен фен на МАН, особено на по-старите модели от 80-те като SU240H, SL200, SG240, SG192/280 и т.н., в които съм се возил с години и въпреки това не съм съгласен с теб!

С берлинските двуетажни пътувах 2-3 пъти и са сериозно амортизирани. Салоните им са обезобразени от вандалски прояви в Дойчланд!
Ние да не сме маймуни, че да се катерим горен-долен етаж и т.н.?  :help:
Особено пък селяните, половината от които са трикраки. Със сигурност им трябва соло за тези линии. А 78 не е с кой знае колко впечатляващ пътникопоток.
Че BMC са недодялани, зле изработени няма спор. Особено тези Процити, които се оказват изключително калпави!
Белдетата на частника (8001-8026) са със сигурност най-лошите автобуси, с които съм пътувал в София!

Итонгите обаче са по-добре от тях. Харесвам както електрическите, така и оранжевите и на газ.
А Хигер пък са с много добри врати.

И всеки ден бих ги предпочел тези модели пред амортизираният 15-20 и нагоре годишен дрънгел с изгнила или гниеща каросерия, разбито окачване или високоподов, каквито са Конекто/Г.

Хубаво е, че ще съживят този двуетажен, но... това са ресурси, които могат да се вложат за закупуване на по-висококачествени и нови автобуси.

И нямам нищо против автобусите втора или амнайста ръка.
Просто да не са взети от някоя немска или друга автокъща, където са ги бракували след дива експлоатация и следват съдбата на глупавият Неоплан, който повече време прекарва в гаража, отколкото на линия.
Нека са качествени.
На Еридан Мерцедесите от Грац (особено Цитаротата) бяха по-добри от животните, които имаха преди като Тецелер, холандските или високите Белде с ръчки!
« Last Edit: 11.12.2024, 23:16:10 by Tisho »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #130 on: 14.12.2024, 21:32:56 »
А стига сте джафкали. Ще разведря темата, отбелязвайки че екипът е благодарен на tauri за подарените от него фарове и мигачи за 2668:

SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #131 on: 15.12.2024, 12:01:11 »
Подаръкът е от Сдружение ГТИ, чрез tauri. Тези лично съм ги влачил от Русе
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #132 on: 15.12.2024, 14:56:52 »
А стига сте джафкали. Ще разведря темата, отбелязвайки че екипът е благодарен на tauri за подарените от него фарове и мигачи за 2668:
...
А "екипът" кои са и какви са?!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #133 on: 15.12.2024, 16:31:57 »
Очевидно екипът работещ по възстановяването на 2668.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 503

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
  • Фен на старите български трамваи! Любим модел:503
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #134 on: 15.12.2024, 17:42:59 »
Ами значи много хубаво!
Любима линия: 11 Хюндай България-Княжево
Любим тм: 503

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #135 on: 15.12.2024, 18:23:30 »
Какъв бюджет е заложен за възстановяването на тази антика?