Author Topic: MAN SL/SD200  (Read 37668 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #20 on: 20.02.2013, 21:59:09 »
Аз и Иво се возихме на такъв по линия 309 преди над 10 години.....тъй че на 100% потвърждавам, че си бяха в редовна експлоатация преди много години.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #21 on: 20.02.2013, 22:03:43 »
Аз пък съм се возил на такъв по 150 :P.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #22 on: 20.02.2013, 22:13:05 »
Аз и Иво се возихме на такъв по линия 309 преди над 10 години.....тъй че на 100% потвърждавам, че си бяха в редовна експлоатация преди много години.

Еее, вярно, че с теб се возихме на такъв, дебнахме го сума ти време в Люлин, не помня дали на 309 или тогава имаше една линия, дублираща 309 с номер 54А, само че продължаваше до кв.Република. Тая линия беше много интересна, по нея съм виждал да има двуетажен автобус и туристически Чавдар. Доколкото си спомням дублираше на 100% 309, само дето продължаваше малко след него до кв.Република.

Сега сещам да попитам, двуетажните автобуси имат ли парно на горния етаж, аз не съм виждал и технически възможно ли е?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #23 on: 20.02.2013, 22:22:20 »
И аз нямам спомен горният етаж да се отоплява,към линиите по които се движеха прибавям и 242.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #24 on: 20.02.2013, 23:30:27 »
Аз и Иво се возихме на такъв по линия 309 преди над 10 години.....тъй че на 100% потвърждавам, че си бяха в редовна експлоатация преди много години.

Еее, вярно, че с теб се возихме на такъв, дебнахме го сума ти време в Люлин, не помня дали на 309 или тогава имаше една линия, дублираща 309 с номер 54А, само че продължаваше до кв.Република. Тая линия беше много интересна, по нея съм виждал да има двуетажен автобус и туристически Чавдар. Доколкото си спомням дублираше на 100% 309, само дето продължаваше малко след него до кв.Република.

Сега сещам да попитам, двуетажните автобуси имат ли парно на горния етаж, аз не съм виждал и технически възможно ли е?

Правилно, возихме се на 54А. Помня че беше по бул Сливница, ама къде слязохме....не помня, май на Сточна Гара.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #25 on: 21.02.2013, 10:40:12 »
Единственото смислено използване на тези автобуси ми се струва до Златните мостове през уикендите !

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #26 on: 21.02.2013, 12:50:45 »
Единственото смислено използване на тези автобуси ми се струва до Златните мостове през уикендите !

Честно казано, идеята за двуетажен автобус със съответния изключително висок център на тежестта, който да се носи по острите завои до Златните мостове никак не ми звучи добра от гледна точка на безопасността. Автобуси с такъв тип конструкция със сигурност са по-трудни за овладяване в критични ситуации от по-ниските си събратя, което според мен ги прави неходходящи за участъци с толкова сложен профил.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #27 on: 21.02.2013, 13:08:35 »
Интересно ще е но, не знам дали двуетажните автобуси могат да преодоляват големи наклони, и да центъра на тежестта им е високо. Също зимата има много сняг, чак до май месец и не става. За 111 най-добре.

Какво показва световната практика, къде се движат двуетажни автобуси? Сещам се за Лондон, Берлин, Хонг-Конг, Истанбул, Скопие...все големи градове.
« Last Edit: 21.02.2013, 13:11:02 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #28 on: 21.02.2013, 13:38:25 »
Единственото смислено използване на тези автобуси ми се струва до Златните мостове през уикендите !

Честно казано, идеята за двуетажен автобус със съответния изключително висок център на тежестта, който да се носи по острите завои до Златните мостове никак не ми звучи добра от гледна точка на безопасността. Автобуси с такъв тип конструкция със сигурност са по-трудни за овладяване в критични ситуации от по-ниските си събратя, което според мен ги прави неходходящи за участъци с толкова сложен профил.

Високия център на тежестта е проблем при високи скорости . Панорамната гледка пхредлагана от втория етаж е голям плюс при тези разходки . Пътниците се качват на начална и слизат на крайна спирка като е сведено до минимум движението им нагоре -надолу . Пътя зимно време се поддържа  що годе добре изчистен пък и тези автобуси са снабдени с всички съвременни системи за сигурност .
За 111 е абсурд да се пуснат , защото там има сериозни потоци на качващи се и слизащи пътници през няколко спирки и ще е много неудобно постоянно да сноват нагоре-надолу . Съмнявам се някой да го ползва от начална до крайна спирка при наличие на бързо и удобно метро !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #29 on: 21.02.2013, 14:01:04 »
Високият център на тежеста и ниското сцепно тегло на двуетажните автобуси са сериозен проблем независимо от скоростта. По наклоните и завоите на пътя до Златните Мостове дори по-силен дъжд или мокър сняг води до боксуване на двуетажния автобус с голяма вероятност за аварийни ситуации, при заснежено платно най-вероятно ще закъса още преди Бялата Чешма.  За двуетажни автобуси са подходящи крайградски линии с минимум завои и без сериозни продължителни наклони, по които по-голямата част от пътниците пътуват на по-дълги разстояния.  В София няма такива линии. :) Най-добре е да има курсове на линия 63 до Златните Мостове събота и неделя, примерно курсовете от Цар Борис ІІІ в 9.38, 10.48, 11.49 да ходят до Златните Мостове както и късните следобедни 16:28, 17:30, 18:31 евентуално вместо 18:31 може да ходи курса в 15:26.  :)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #30 on: 21.02.2013, 14:03:11 »
Високия център на тежестта е проблем при високи скорости . Панорамната гледка пхредлагана от втория етаж е голям плюс при тези разходки . Пътниците се качват на начална и слизат на крайна спирка като е сведено до минимум движението им нагоре -надолу . Пътя зимно време се поддържа  що годе добре изчистен пък и тези автобуси са снабдени с всички съвременни системи за сигурност.

За хубавата гледка от втория етаж по такъв живописен маршрут и за липсата на куп спирки по линията и съответно автоматичното решаване на неудобствата при нужда от често слизане и качване на пътници съм абсолютно съгласен, но не и за това, че високият център на тежестта е проблем само при високи скорости. Високият център на тежестта е проблем при абсолютно всяка по-рязка маневра, а път като този за Златните мостове предполага немалка вероятност за възникване на ситуации, изискващи бърза реакция и своевременно овладяване на автобуса - да речем при хлъзгава настилка или ако в платното на автобуса навлезе някой "пилот", който е изпуснал контрол върху автомобила си.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #31 on: 21.02.2013, 14:08:12 »
Високият център на тежестта е проблем при абсолютно всяка по-рязка маневра, а път като този за Златните мостове предполага немалка вероятност за възникване на ситуации, изискващи бърза реакция и своевременно овладяване на автобуса - да речем при хлъзгава настилка или ако в платното на автобуса навлезе някой "пилот", който е изпуснал контрол върху автомобила си.

Това са рискове , които съществуват на всеки път , а не само на този конкретно .

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #32 on: 21.02.2013, 14:12:02 »
Високият център на тежестта е проблем при абсолютно всяка по-рязка маневра, а път като този за Златните мостове предполага немалка вероятност за възникване на ситуации, изискващи бърза реакция и своевременно овладяване на автобуса - да речем при хлъзгава настилка или ако в платното на автобуса навлезе някой "пилот", който е изпуснал контрол върху автомобила си.

Това са рискове , които съществуват на всеки път , а не само на този конкретно .

При цялото ми уважение, намирам спорът за безпочвен - ако не дай си Боже възникне критична ситуация, евентуално преобръщане на двуетажен автобус по стръмен планински път с множество завои е първо много по-вероятно, и второ предполагащо много по-тежки последствия, отколкото ако същият този автобус се движи в нормален градски участък и според мен това е очевидно.  :rolleyes:
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #33 on: 21.02.2013, 17:46:00 »
Движеха се по 42 и 242, докато бяха в Република. След закриването отидоха в Малашевци, там се движеха много рядко по 309 и 54А. 54А беше от Сточна гара изцяло по Сливница до гараж Република, а 242 от Сточна до хиподрума.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #34 on: 21.02.2013, 18:55:13 »
Виждал съм ги и по 150 даже се возих на тях особено по-често се движеше по тази линия 2667(бивш 4104).

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #35 on: 22.02.2013, 09:27:26 »
При цялото ми уважение, намирам спорът за безпочвен - ако не дай си Боже възникне критична ситуация, евентуално преобръщане на двуетажен автобус по стръмен планински път с множество завои е първо много по-вероятно, и второ предполагащо много по-тежки последствия, отколкото ако същият този автобус се движи в нормален градски участък и според мен това е очевидно.  :rolleyes:

Аз също засвидетелствам уважение ! Този път съм го минавал безброй пъти и трудно бих го нарекъл стръмен планински път сравнявайки го с пътя към Щастливеца . Има точно 4 завоя изискващи малко по-повишено внимание . Плюс това съвременните автомобили , автобуси и камиони са съоражени с множество програми за сигурност и стабилност като Антиблокиращата система на спирачките позволяваща воденето на автобуса при хлъзгав път , Програма за контрол на сцеплението недопускаща пхробуксуването на двигателния мост и от там хлъзгане на автобуса странично , Програма за контрол на стабилността контролираща позицията на автобуса спрямо пътя с множество датчици за скорост на въртене на колелата , позиция на волана  ипр.ипр. Риска да се преобърне на този път е равен на риска да го направи на столичен булевард засечен от някой джигит , където и вероятността скороста да е по-висока е много голяма . Доколкото съм запознат със схемата на автобусните линии на СГТ то невиждам подходяща за редовна употреба на тези автобуси . Не може и да се разчита да се изплатят и само изпълнявайки атракционни обиколки из София .

Вече мисля всички аргументи са изчерпани !  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #36 on: 22.02.2013, 23:10:01 »
Само че, тези 2 автобуса са на 40 години, а може и повече(ако говорим за МАН-овете, този в Земляне и другият двуетажен) и ги нямат тези системи за сигурност, най-много АБС да има.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #37 on: 25.02.2013, 09:17:59 »
Не . Не говорим за тези автобуси . Сега не мога да намеря снимката на доставените чисто нови двуетажни автобуси за нуждите на СА .

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #38 on: 09.08.2013, 14:07:38 »
А съществуват ли двуетажни съчленени автобуси?
Обърнете внимание на средната секция
Нация от лошо гледащи директори

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #39 on: 09.08.2013, 19:10:42 »
Фотошоп.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!