Author Topic: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.  (Read 11739 times)

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • View Profile
    • Email
Стана ясно,че в Русе ще се закупят 20 нови тролейбуса и 15 електробуса. Сумата,с която разполага града е 39 милиона.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
12 метрови ли ще бъдат електробусите?

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Марка на тролейбусите? Дали пак,ще са по оперативна задължаваща програма Шкода Соларис 26 tr, или има и други предложения като марки?

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2687
    • View Profile
Коя е тази програма, дето е задължавала да се купува Шкода?  :eek: В тази ниша има две три западноевропейски фирми, чиято продукция е два до три пъти по-скъпа от Шкода/Соларис, другото е тролейбуси с ниско качество от бившия съветски съюз. Какво, освен Шкода да се вземе?

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Той пита и за модела. Според мен СОР-овите шкоди са по-подходящи за нас. По-леки са, но и возят по-меко като че ли.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2947
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Марка на тролейбусите? Дали пак,ще са по оперативна задължаваща програма Шкода Соларис 26 tr, или има и други предложения като марки?
Ще се обяви обществена поръчка, ще се явяват кандидати и тролейбусите, и електробусите ще бъдат производство на фирмата спечелила поръчката. Към настоящия момент, можем само да предполагаме кои производители ще участват в конкурса. :)

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Абе хора може ли да... изтъпявате (извинете че го казах директно)... От ясно по-ясно, че най-ясно е, че дори да има минимални корупционни схеми (което е стандарт за която и да е общност) предварително се знае кои са "победителите". Сор, Шкода и Соларис, които до голяма степен са едно и също са производителите, които "владеят" България. За малогабаритните машини се намеси Карсан. София- там е ясно, че е отделна държава.
Иначе ми е интересно да видя кой кога и как ги реши тия неща.  Честно казано с 39 млн. лв. по-удачно би било ДАПът в Русе да си купи 30-35 тролея, останалото в нискобюджетни електрички. А със собствени средства да купят втора ръка няколко метанови машини за резерв. Новите тролеи- да подменят целия наличен състав (еми факт е- 600 хиляди си бяха излишен харч за "новите" 17, дет`едва тръгват), съответно освежаване на разписанията и маршрутите. С електриците да се обслужва нещо, което допълва тролеите, както и нощна линия през целия град (коментирано по-рано в раздела). А метаните (максимум 10) да карат 1-2, пак допълващи линии (доста евентуално) и да са в готовност при авария, ремонти (път/мрежа), птп, бърза реакция и прочее.
Като част от харчът за 39 млн. може да отиде за смяна на мрежа и/или евентуално опъване на такава на удобни места. Преди време бях  споменал, че доста удобно би било мрежа бул. Гоце Делчев с отваряне на цяло кръстовище с бул. България. Така би било възможно една линия да обслужва Чародейка-Дружба-Гарата-Центъра - някъде си. А най-удачно би било да се минава през Мальовица, по две успоредни улици. (спестете си нападките)
Но част от гореписаното са лични мечти/утопии, които на дали биха се реализирали скоро. Нещото което описах е идея за максимален ефект с минимален разход.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16043
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Във всички теми разпитваме и дискутираме едно и също.... В някое заведение или кабинет са решили са се усвоят пари за ..... електро нещо-си. Всички пишман-кметове веднага залитнаха за електроавтобуси, за да се правят на модерни, без грам идея какво представляват и какво ще ги правят, като се намесват и местните представители на  производителите, които агитират за конкретни марки и модели. В кратките срокове за кандидатстване, които има, се скалъпват някакви документи, който да докажат и оправдаят инвестицията, която така или иначе неизбежно ще се случи, освен при грандиозно фиаско в процедирането на нешатат или нещо трето. Строителството си е голяма далавера, но ККМ е специфично СМР, а и проектирането и съгласуването отнемат време.... Затова въпреки смисленит ни дискусии в темите за всички градове, с предложение за оптимизация и максимизация на инвестициите, почти на всякъде ще се закупят някакви си превозни средства ей така, който я изкарат няколко години, я не.....  :help:

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Точно пък в Русе електробусите не са голям проблем, ако се закупят качествени 12метрови возила. Ако направят номер и купят 9метрови боклуци, това вече е съвсем друг въпрос. По новата транспортна схема ще има доста линии които могат да се обслужват от електробуси, като цяло автобусните трасета в града ще бъдат извън главните булеварди и скоростта на движение ще бъде сравнително ниска.

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В Чехия  Шкода 26 ТР се карат с така наречените  супекондензатори ,като управление, не като у нас , написах задължаваща прогеама без кавички ,понеже няма други кандидати ,или по скоро , е по удобно така за някои хора.За съветските трошляци или там както се изрази колегата по горе ,мога да му кажа че от може би 7-8 години Тролза Мегаполис имат един хибрид Тролейбус с автономен ход на батерия, можещ да измине до 55 км пробрег , има 12 тина бройки в Москва, с 10 годишна гаранция на батериите, и скорост при автономно движение  без токоснематели над 60 км/ч...Ако не се лъжа Карсан се произвеждат в Бурса Турция, и ако са тези автобуси, концепцията на Шасито е единтична с тази на Чехите,лично ги видях ..

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
В Чехия  Шкода 26 ТР се карат с така наречените  супекондензатори ,като управление, не като у нас , написах задължаваща прогеама без кавички ,понеже няма други кандидати ,или по скоро , е по удобно така за някои хора.За съветските трошляци или там както се изрази колегата по горе ,мога да му кажа че от може би 7-8 години Тролза Мегаполис имат един хибрид Тролейбус с автономен ход на батерия, можещ да измине до 55 км пробрег , има 12 тина бройки в Москва, с 10 годишна гаранция на батериите, и скорост при автономно движение  без токоснематели над 60 км/ч...Ако не се лъжа Карсан се произвеждат в Бурса Турция, и ако са тези автобуси, концепцията на Шасито е единтична с тази на Чехите,лично ги видях ..
Почти нищо вярно не написа за Тролза.Преди 8 години те имаха сделани прототипи, нещо като автобуси-хибриди (тогава цяло чудо беше тролей да мине 500м без да са е вързал към ККМ) и 90% от времето киснеха в краснодарските тролейбусни депа и чак миналата година Тролза безплатно им ги преоборудва на нормални тролейбуси.Първите им успешни опити за тролеи на автономен ход на батерии бяха в Тула 2014та година, ако не ме лъже паметта. И после се почна с предизборното изнасилване на батериите в Крим с 5265.03 модификацията. Най-добре се справиха в Санкт Петербург с 5265.08 модификацията, там си работят засега успешно.

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
2014 са доставени 10 бр 5265 Тролза Мегаполис, в гр.Налчик,и в други градове.Всеки взена от различни места.Но няма как да се закупят мотриси от държави извън Евросъюза защо,никой не дава обяснение.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6404
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Защото са бракми, а някои от тях много обичат да се самозапалват. Ето ти едно истинско обяснение.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
    • Email
2014 са доставени 10 бр 5265 Тролза Мегаполис, в гр.Налчик,и в други градове.Всеки взена от различни места.Но няма как да се закупят мотриси от държави извън Евросъюза защо,никой не дава обяснение.

Няма такова нещо. Може да се закупят откъдето поискаш. Стига производителят или негов доставчик да се яви на търга и да предложи най-добри условия. При положение че при нас винаги водеща е цената и то на бройка, а не за експлоатация за Х години, нормално е да печелят чехите и поляците. СССР производителите до голяма степен не отговарят на европейските изисквания и им е трудно да се борят, ако тепърва трябва да хомологират превозни средства. Вижда се, че не е драма да се купува и от Турция, и от Китай.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
https://www.dunavmost.com/novini/kupuvat-35-novi-prevozni-sredstva-za-gradskiya-transport-v-ruse
Докато са гаранционни всичко ще е добре, ама след това..... Вече 2 месеца не мога да пуснат в движение всички Шкоди. За цената и бройките електоавтобуси и тролеи ще си запазя мнението...

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Важното е да доставят зарядни станции (които са предвидени по проект), както и такива за крайните спирки. В проекта е включен и ремонт на ккм в района на жп гарата и бул. Цар Освободител заедно с нови модерни стрелки с дистанционно управление.

Също е много важно за тези пари русенци да получат читави 12м електробуси! А не 10метрови такива или возила които да са с малък пробег.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • View Profile
    • Email
Нека да отбележим, че общината дава и тя някой друг лев. Явно има мислещи глави в Русе, че да изберат електробуси с пантограф. Тролеите само 15 явно ще разчитат на шкодите, които ми е интересно ще тръгнат ли освен 404,411 и 412. В интернет се тиражира и махането на тролеите от 1982-1984. Това автоматично показва че хесовете и ивекотата ще са аут, но рената ще пътуват. Би трябвало утре да пуснат поръчката та да видим какви ще ги сътворят.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Информацията е противоречива, МОСВ казва 15 тролейбуса, а общината 20 тролейбуса. Скоро ще разберем кой е прав.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 865
    • View Profile
    • Email
Електробусите ще са 10 метра, а тролеите 12. Така пише в обществената поръчка.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
При тролейбусите е ясно - Шкода или Соларис. Руски и белоруски техники едва ли ще стъпят у нас. 10 метрови електробуси - освен Сор, Карсан и Хайгер, май други фирми не предлагат. Все пак ще се гони цена, а не качество. Само да не домъкнат Карсан Джест, че тогава Урбаните ще са като лимузини.