Author Topic: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.  (Read 34296 times)

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма пазарно ориентиран частен бизнес, който да забрави 150 000 лева на тролей от цената му и да не отчете световното поскъпване на материалите. Ако това все пак се е случило, всеки нормален би изтеглил офертата си, освен ако не става въпрос за много бройки и да има за цел пазарна експанзия или друго. В случая е много ясно за какво става въпрос във Враца и офертата от Русе само го доказва. Сделката от Враца така и така е в Европейската прокуратура. Там давност няма.
Ако все пак се стигне до подписване на договор с Авто инженеринг, той има право без никакви последствия да не подпише договор. Ако пък подпише - доказва схемата във Враца, подсилена от икономическата обстановка сега. Ако не подпише, то вторият ще изпълнява поръчката.
« Last Edit: 01.07.2022, 16:03:42 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
 Биофрог ЦЗ (SOR Libchavy) са класирани на първо място!  :fan:

Макар и да са предложили по-висока цена от фирмата с беларуските тролейбуси, от СОР са предложили максималната гаранция 120 месеца! За сметка на това беларуските тролеи са били с 24 месеца. Съответно СОР получават повече точки.

Сега да очакваме обжалванията.
« Last Edit: 08.07.2022, 17:12:09 by bgdimitrov »

Offline KillKill

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 648
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
В протокола не пише но последно NS/TNB модела или Шкода-Сор ще са ?

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
Щом за Сегед, Унгария ще доставят модерните TNS12, силно се надявам и при нас да доставят от същия модел. Иначе последните тролейбуси от модела 30Tr са доставени през 2020г. за Словакия.

https://ceetransport.com/sor-receives-first-foreign-order-for-trolleybuses-to-be-delivered-to-szeged-923/
« Last Edit: 09.07.2022, 00:43:46 by bgdimitrov »

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Най вероятно каросерия "СОР" и силовата част с управление "Сежелес" тяговия двигател загадка.
« Last Edit: 10.07.2022, 16:28:02 by Vetra85 »

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Не е ясно ,как ще поддържат гаранцията 10 години и кои възли и агрегати обхваща гаранцията. 
« Last Edit: 10.07.2022, 16:30:39 by Vetra85 »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Най-лоу кост моделът би бил новата каросерия на SOR с електрооборудване на Чегелек-Чехия (Cegelec). Старата каросерия с 4 врати вече не се прави. Поддръжката и гаранцията от 10 години вероятно ще бъде по български. По принцип при Чегелек всичко е модулно - на блокове, капсуловано и като цъфне нещо - сменя се целия блок. Като цяло за 10 години няма какво толкова да се случи по електрическата част. А вероятно по ходовата част всичко ще пишат, че не е по вина на производителя.

Относно мостовете - вероятно на ZF - тях ползват най-много. А по отношение на електродвигателя - SOR ползват на Pragoimex.

Всъщност - сега разгледах сайта на СОР. Понижили са нивото на електрическата част. Може и да не е на Чегелек. Гледам, че ползват някаква чешка разработка - https://www.rail-electronics.cz/#trolleybuses
« Last Edit: 10.07.2022, 16:53:49 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Гаранцията от 10 години , е много ангажираща за СОР. Най дългата пълна гаранция от 5-6 години предлагат китайците за електробусите си. 

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
Старата каросерия имаше вариант с 3 и 4 врати. Ако наистина не се произвежда вече, значи единственият вариант е да доставят в Русе новата каросерия от тип SOR TNS12.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
    • Email
Като че ли си струваше да я пуснат 15 пъти, ако това е било залогът, за да не получим китайски или беларуски боклуци на четворна цена.
Остава да видим и какви автобуси втора ръка ще докарат и може най-сетне градския ни транспорт да влезе в първото десетилетие на 21 век - все пак напредък от нивото на 1988 г., което е сега.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
Екселор разбира се са пуснали жалба в КЗК... Те са кандидатствали с тролейбус МАЗ (Мински Автомобилен Завод).
« Last Edit: 18.07.2022, 17:22:12 by bgdimitrov »