Author Topic: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.  (Read 53576 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма пазарно ориентиран частен бизнес, който да забрави 150 000 лева на тролей от цената му и да не отчете световното поскъпване на материалите. Ако това все пак се е случило, всеки нормален би изтеглил офертата си, освен ако не става въпрос за много бройки и да има за цел пазарна експанзия или друго. В случая е много ясно за какво става въпрос във Враца и офертата от Русе само го доказва. Сделката от Враца така и така е в Европейската прокуратура. Там давност няма.
Ако все пак се стигне до подписване на договор с Авто инженеринг, той има право без никакви последствия да не подпише договор. Ако пък подпише - доказва схемата във Враца, подсилена от икономическата обстановка сега. Ако не подпише, то вторият ще изпълнява поръчката.
« Last Edit: 01.07.2022, 16:03:42 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
 Биофрог ЦЗ (SOR Libchavy) са класирани на първо място!  :fan:

Макар и да са предложили по-висока цена от фирмата с беларуските тролейбуси, от СОР са предложили максималната гаранция 120 месеца! За сметка на това беларуските тролеи са били с 24 месеца. Съответно СОР получават повече точки.

Сега да очакваме обжалванията.
« Last Edit: 08.07.2022, 17:12:09 by bgdimitrov »

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
В протокола не пише но последно NS/TNB модела или Шкода-Сор ще са ?

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Щом за Сегед, Унгария ще доставят модерните TNS12, силно се надявам и при нас да доставят от същия модел. Иначе последните тролейбуси от модела 30Tr са доставени през 2020г. за Словакия.

https://ceetransport.com/sor-receives-first-foreign-order-for-trolleybuses-to-be-delivered-to-szeged-923/
« Last Edit: 09.07.2022, 00:43:46 by bgdimitrov »

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Най вероятно каросерия "СОР" и силовата част с управление "Сежелес" тяговия двигател загадка.
« Last Edit: 10.07.2022, 16:28:02 by Vetra85 »

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Не е ясно ,как ще поддържат гаранцията 10 години и кои възли и агрегати обхваща гаранцията. 
« Last Edit: 10.07.2022, 16:30:39 by Vetra85 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Най-лоу кост моделът би бил новата каросерия на SOR с електрооборудване на Чегелек-Чехия (Cegelec). Старата каросерия с 4 врати вече не се прави. Поддръжката и гаранцията от 10 години вероятно ще бъде по български. По принцип при Чегелек всичко е модулно - на блокове, капсуловано и като цъфне нещо - сменя се целия блок. Като цяло за 10 години няма какво толкова да се случи по електрическата част. А вероятно по ходовата част всичко ще пишат, че не е по вина на производителя.

Относно мостовете - вероятно на ZF - тях ползват най-много. А по отношение на електродвигателя - SOR ползват на Pragoimex.

Всъщност - сега разгледах сайта на СОР. Понижили са нивото на електрическата част. Може и да не е на Чегелек. Гледам, че ползват някаква чешка разработка - https://www.rail-electronics.cz/#trolleybuses
« Last Edit: 10.07.2022, 16:53:49 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Гаранцията от 10 години , е много ангажираща за СОР. Най дългата пълна гаранция от 5-6 години предлагат китайците за електробусите си. 

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Старата каросерия имаше вариант с 3 и 4 врати. Ако наистина не се произвежда вече, значи единственият вариант е да доставят в Русе новата каросерия от тип SOR TNS12.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Като че ли си струваше да я пуснат 15 пъти, ако това е било залогът, за да не получим китайски или беларуски боклуци на четворна цена.
Остава да видим и какви автобуси втора ръка ще докарат и може най-сетне градския ни транспорт да влезе в първото десетилетие на 21 век - все пак напредък от нивото на 1988 г., което е сега.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Екселор разбира се са пуснали жалба в КЗК... Те са кандидатствали с тролейбус МАЗ (Мински Автомобилен Завод).
« Last Edit: 18.07.2022, 17:22:12 by bgdimitrov »

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Жалбата от Каргомакс в КЗК е оставена без уважение. Бонус, от документацията се потвърждава че СОР са кандидатствали с новия модел SOR TNS 12.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Ще имаме чешки тролейбуси! 🎉



https://info-adc.justice.bg/courts/portal/edis.nsf/e_act.xsp?id=2034925&code=vas

Quote
ОСТАВЯ В СИЛА РЕШЕНИЕ № 731 от 06.10.2022 г., постановено от Комисията за защита на конкуренцията, по преписка № КЗК-465/2022 г..

ОСЪЖДА Консорциум „Екселор – Каргомакс“, представляван от И. Дженев, с участници "Екселор холдинг груп" ЕАД, със седалище и адрес на управление в гр. София и "Каргомакс ЕООД" гр. Скопие, със седалище и адрес на управление в гр. София, да заплати на Общински транспорт - Русе" ЕАД, направените по делото разноски в размер на 100 /сто/ лева, представляващи договорено и заплатено адвокатско възнаграждение.

РЕШЕНИЕТО е окончателно.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Подписан бе договорът за доставка на нови 15 тролейбуса от Чехия
20.01.2023 г. РусеИнфо

Договор за доставката на 15 нови тролейбуса на чешкия производител  „СОР Либхави“ ООД бе подписан днес.

На работна среща със заместник-посланика на Чешката република у нас Петър Вавра, търговския представител на фирмата за България Емил Кимак и техническия директор Инджрих Худи кметът Пенчо Милков изрази задоволството си от финализиране на обществената поръчка за новите возила.

„Днес правим една стъпка към дългосрочната ни цел да подобрим градския транспорт в Русе. С всяко допълнително превозно средство транспортната задача ще може да се изпълнява по-добре, а новите тролейбуси ще позволят и спестяването на средства“, сподели кметът.

Техническият директор изрази благодарността си, че на компанията се дава възможност да работи за развитието на транспортната свързаност в Русе. Той подчерта, че през последните години фирмата увеличава производството на електрически превозни средства и в момента подготвя създаването на такива, задвижвани от водород.

Новите тролейбуси ще бъдат част от автопарка на „Общински транспорт – Русе“ ЕАД и се очаква доставката им да започне това лято. Те ще се движат изцяло с електроенергия и гарантират нулеви вредни емисии. Отоплението и климатизацията им също са изцяло електрически захранени.

Тролейбусите SOR TNS 12 са с капацитет от 86 пътници – 33-ма седящи и 53-ма правостоящи. Тези превозни средства са от ново поколение, като е даден приоритет на осигуряването на достъпна среда за пътници с намалена подвижност и за майки с колички. Тролейбусите са нископодови, като на средната врата има платформа за колички, а в случай на нужда – цялата машина може да се наклони надясно.

Гаранционният срок на всеки от новите тролейбуси е 10 години (120 месеца).

Доставката на 15-те возила е в изпълнение на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт- електробуси и тролейбуси за Община Русе“. Той е финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове и Кохезионния фонд.
« Last Edit: 20.01.2023, 13:42:10 by blagun »

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
...
Гаранционният срок на всеки от новите тролейбуси е 10 години (120 месеца).
...

Не е ли необичайно много 10 г.?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Точно с тази гаранция са събрали повече точки от тракторите Беларус.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
1,009,300 ЛВ за бройка БКМ с 2 години гаранция (Враца)
947,500 ЛВ за бройка СОР с 10 години гаранция (Русе)
 :neznam: :fan:

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
1,009,300 ЛВ за бройка БКМ с 2 години гаранция (Враца)
947,500 ЛВ за бройка СОР с 10 години гаранция (Русе)
 :neznam: :fan:

И това само още веднъж идва да покаже колко е важно да се спазва законът и да има контрол. Поръчката я жалиха, спираха, разследваха и накрая все пак се постигна една добра цена срещу която да получим повече.
Това за всички пледират да си затваряме очите само и само нещо да се случва някак си.