Author Topic: Е ли е възможно Flixtrain да дойдат в България?  (Read 190 times)

Offline prodan

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Чета в немската преса как Flixtrain се разраства в Германия и естествено се чудя дали е възможно някой слънчев ден, подобно на Flixbus, да навлязат на българския пазар?
https://berliner-zeitung.de/wirtschaft/konkurrenz-fuer-die-bahn-flixtrain-steuert-sieben-neue-ziele-an-33288064

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12255
    • View Profile
В най-добрия случай след 2024г., когато ще бъде възможно и други жп компании за пътнически превози да оперират в България.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8575
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По-скоро когато други компании имат право да получават субсидия. Сега никой не е спрял ЖП компаниите да оперират, но на никой не му се връзва сметката така.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
При адекватно състояние на инфраструктурата бързи влакове София-Варна, София-Бургас евентуално София-Русе с адекватни времепътувания и няколко междинни спирания биха могли да излязат на печалба, но първо трябват инвестиции в релсов път, контактна мрежа и т.н. :rolleyes: Примерно влак София-Варна със скорости 160-200 km/h между Мездра и Горна Оряховица и 100-120 km/h в останалите по-сложни участъци би могъл да бъде атрактивен и печеливш, аналогично София-Бургас през Пловдив с подобни скорости.  :rolleyes: Подобни влакове биха могли да са интересни за потенциални инвеститори като Flixtrain.  :rolleyes:
« Last Edit: 09.10.2019, 14:09:09 by V.Peichev »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
В момента пазара на пътническите превози в железопътния транспорт е затворен и никой освен БДЖ ПП няма право да вози хора ! По спомен това беше уредено в договора за присъединяване към ЕС . Първоначално беше за 7 години с опция за удължаване с още 5 , от която БДЖ се възползва. Догодина, ако има желаещи ще могат да кандидатстват за лиценз. Субсидия след изтичането на Договора за обществена превозна услуга и конкурс за нов такъв.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5222
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Към момента само транспортното министерство може да издава лицензи за ЖП оператори. От 2020 г. това ще става на централно ниво в ЕС, а транспортното министерство само ще приема документи и съответно ще може да дойдат и външни фирми. 2024г. изтича договора за субсидията с БДЖ и за след това ще трябва да има нов конкурс, където ще могат да кандидатстват и другите оператори, които са се лицензирали. За това и от БДЖ взеха леко да се стряскат, че може да спре кранчето и хрантутниците да останат без работа, само дето сега колкото и да се напрягат, от голямата част от администрацията нищо не става, а шефовете гледат да се облажат като за последно.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
Все пак е съмнително да има инвеститор, който да дойде само за да получава субсидии без да търси печалба от превозите на дълги разстояния.  :rolleyes: