Author Topic: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)  (Read 98358 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #260 on: 04.02.2022, 16:57:17 »
За справяне може да се справи в едната посока, но на последните спирки трябва да има зарядни станции по за 3 електробуси. Все пак линиите трябва да са на интервали над 10 минути.
« Last Edit: 04.02.2022, 16:59:58 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #261 on: 04.02.2022, 17:04:47 »
Интервал над 10 минути по 204 делник е прекалено голям - линията е силна натоварена, в момента е на 7-8 минути в пик и пак автобусите са препълнени.  :rolleyes:
« Last Edit: 04.02.2022, 17:06:22 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #262 on: 04.02.2022, 18:24:58 »
Интересно е да се види и снимка от интериора, най-вече колко седалки има.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #263 on: 04.02.2022, 18:28:24 »
Това би следвало да е интериора:


За справяне може да се справи в едната посока, но на последните спирки трябва да има зарядни станции по за 3 електробуси. Все пак линиите трябва да са на интервали над 10 минути.
Не пречи да се изградат и 5 зарядни станции, стига да могат да ги обезпечат с електричество. Хубаво е при дълги линии като 204 да има и няколко станции по маршрута, при необходимост да се включват и да зареждат. А колкото повече станции има, толкова повече електробусите ще могат да променят маршрутите си и да поемат и по-дълги линии. И 18 метровия модел е доста по-подходящ за София от колкото 12 метровите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #264 on: 04.02.2022, 19:24:20 »
Брей ти да видиш китайците са се научили и са усвоили вече и съчленени автобуси. Може да купят стотина такива с които да заменят старите МАН и Конекто. Ама с тези цени на тока и зелената политика не знам колко ще е изгодно в далечна перспектива в сравнение ако се купят дизелови.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #265 on: 04.02.2022, 19:38:49 »
Тази снимка е от интериор на друг автобус - има 5 врати. Но би трябвало да е доста близо до истинския.

Конкретно 204 в момента се покрива на 38% от КМ. Ако се изгради мрежа по Каблешков, което от доста години е в инвестиционната програма на СЕ, покритието с КМ ще се увеличи до 46% и тогава би могло да се пуснат тролейбуси, без да се налагат n на брой зарядни станции и висене по средата на маршрута за зареждане. 204 е 18 км в посока, без междинно зареждане трудно ще се справи, а зимата - абсурд. Точно дългите и натоварени линии са най-неподходящи за сегашните електробуси.
« Last Edit: 04.02.2022, 20:52:40 by Sofia »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #266 on: 04.02.2022, 20:08:49 »
Браво, че е тук. Аз и в небостъргачния форум изразих възхищение, че може да се повозим на този автобус. Дано го пуснат скоро и дано е на някоя хубава линия, а не да го разбият на 78 примерно. Аз го виждам или на нещо до гарата или нещо до Каблешков. Няма много варианти. В Дружба също би могло, но не вярвам. Може би 305 или 213 ще са подходящи заради интервалите си, особено 305.
Надявам се Георги да може да сподели повече информация.

Ето и линк към видеото от пристигането, с кадри от интериора: https://fb.watch/aZ9Cs7mez2/
« Last Edit: 04.02.2022, 20:15:01 by Pesho1991 »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #267 on: 04.02.2022, 21:13:25 »
И друг път съм го писал - задраскайте вариантите с междинни зареждания. Някои от вас може да се шматкат из града, но преобладаващият брой ползват автобусите за работа или учение,  а най-лошото на софийския ГТ е ниската му скорост. Има предостатъчно линии под 15 км в посока и с интервал към 10 минути - 213, 305, 85, 310, 120, ...
« Last Edit: 04.02.2022, 21:17:55 by blagun »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #268 on: 04.02.2022, 22:02:19 »
Какво и се радвата на тая китайска кочина, която ще ни я продадат минимум за 1,5 млн. лева колкото 3 съчленени дизелови. Един човек ще напълни гушата. Сатанизираха дизеловите, но все още представляват над 90% от автопарка на Германия, Франция и Италия. Дано не им мине номера.
The Grand Tour

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #269 on: 05.02.2022, 00:03:14 »
Висене твърдо по минимум 10 минути на краен обръщач, висене по маршрута да си се бил дозареждал, нужда от ТИС и определени клетки за зареждане както по маршрута, така и на обръщателните колела... и още десетки други абсурди, а тук все още има хора, които да защитават тези безумни подобия на автобуси. Замислете се и от логистична гледна точка за опериращото дружество: при такава остра нужда от 10-минутни паузи по маршрутите ще е необходимо наличието на поне още две коли, което значи още разходи, още поне 3-ма шофьора за управление, още по-голямо "разтягане" на графиците и работния ден на водачите и какво ли още не, и това всичкото само за една линия и то когато миксерите са нови :angry:

Всичките тези електрически безумия не само че не ни развиват, а даже ни връщат назад с 60-70 години в едни времена на несигурност поради липса на автобуси, на шофьори, на незнание дали ще дойде нещо, ако то пък дойде - дали ще те откара докъдето трябва... най-доброто решение от тук насетне, предвид схемите с цената на тока и метана, е миксерите да бъдат качени на един кораб за Китай, а обслужването да се осъществява приоритетно от дизелови автобуси в бъдеще.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #270 on: 05.02.2022, 01:52:52 »
най-доброто решение от тук насетне, предвид схемите с цената на тока и метана, е миксерите да бъдат качени на един кораб за Китай, а обслужването да се осъществява приоритетно от дизелови автобуси в бъдеще.

И като скочи цената на дизела тройно да върнем "миксерите" обратно от Китай ли, тогава на тройна цена? А на Европейския съюз как ще се обясним след няколко години че пак сме нарушили евродирективите и из София се търкалят все още дизеляци?

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #271 on: 05.02.2022, 04:48:43 »
Какво и се радвата на тая китайска кочина, която ще ни я продадат минимум за 1,5 млн. лева колкото 3 съчленени дизелови. Един човек ще напълни гушата. Сатанизираха дизеловите, но все още представляват над 90% от автопарка на Германия, Франция и Италия. Дано не им мине номера.
Еми радваме и се, не изглежда зле, ще трябва и ти да и се радваш. Тя неслучайно кочината от пилотна бройка идва направо и първо при нас. Брой ги вече договорени петнайсетина като за начало :D

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #272 on: 05.02.2022, 09:06:07 »
Ако се пусне скоро зарядната станция в Овча купел може да се тества по 11 като така ще ползва за зареждане и тази в Гео Милев .

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #273 on: 05.02.2022, 09:51:39 »
За 40 км. пробег чета из нета... 30 да са реално, с отопление през студените месеци - пак е доста добре

Chariot 18m Ultracapacitor e-bus is in Sofia, Bulgaria
« Last Edit: 05.02.2022, 09:59:38 by HST »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #274 on: 05.02.2022, 10:20:32 »
Според мен ще го пускат заедно с другите на 84, 6, 123 където има две зарядни станции. Но пък така няма да може да се види как ще се справи по линия с голям пътникопоток защото тези са сравнително слаби.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #275 on: 05.02.2022, 10:22:05 »
А на Европейския съюз как ще се обясним след няколко години че пак сме нарушили евродирективите и из София се търкалят все още дизеляци?
има си евронорми за дизел евро 6 и всички съвременни автобуси отговарят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dani_98

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 292
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #276 on: 05.02.2022, 10:46:33 »
Искам да попитам този съчленен автобус ще бъде тестов като 1701 или ще се движи постоянно

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #277 on: 05.02.2022, 13:34:13 »
Не че не съм съгласен с дотук написаните критики, но отдавна трябваше водачите да имат гарантирани 10-минутни почивки на крайните спирки(или поне на едната) по всички линии.. В този смисъл им блазе на шофьорите на Хайгерите когато не е студено... 

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #278 on: 05.02.2022, 13:51:07 »
Искам да попитам този съчленен автобус ще бъде тестов като 1701 или ще се движи постоянно

Тестов

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #279 on: 05.02.2022, 14:34:29 »
И като скочи цената на дизела тройно да върнем "миксерите" обратно от Китай ли, тогава на тройна цена? А на Европейския съюз как ще се обясним след няколко години че пак сме нарушили евродирективите и из София се търкалят все още дизеляци?

Трябва да се мисли в посока за това как да ни бъде добре на нас, на нашите граждани и на нашите предприятия в условията на безпрецедентна до момента криза. И не е нужно да се обясняваме за нищо и на никого, когато се касае за обществено значими решения, които се финансират от нашите пари. Всеки кадърен юрист може да намери вратички в глупавите им директиви, въпросът е до кога ще е пълно у нас с наведени чуждопоклонници, които ще мълчат пред вредната зелена талибанщина - в това число влизат доста хора от ниски и високи нива в държавата. Ivo отбеляза правилно - има си е евро 6 норма, значи е екологичен дизел. Може да му се лепнат и едни зелени листенца и ще стане още по-чист :fan:

Не че не съм съгласен с дотук написаните критики, но отдавна трябваше водачите да имат гарантирани 10-минутни почивки на крайните спирки(или поне на едната) по всички линии.. В този смисъл им блазе на шофьорите на Хайгерите когато не е студено... 

Това, разбира се, е хубаво - но няма ли по този начин работният ден да се удължи с най-малко 1 час? При това положение някой хора ще започнат да мрънкат и ще започнат да напускат. Според мен стегнатото каране без много спирания е по-практичен вариант, но може би това си е до лични предпочитания и си е индивидуално за всеки водач.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.