Author Topic: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)  (Read 98346 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #280 on: 05.02.2022, 14:56:12 »
Трябва да се мисли в посока за това как да ни бъде добре на нас, на нашите граждани и на нашите предприятия в условията на безпрецедентна до момента криза. И не е нужно да се обясняваме за нищо и на никого, когато се касае за обществено значими решения, които се финансират от нашите пари. Всеки кадърен юрист може да намери вратички в глупавите им директиви, въпросът е до кога ще е пълно у нас с наведени чуждопоклонници, които ще мълчат пред вредната зелена талибанщина - в това число влизат доста хора от ниски и високи нива в държавата. Ivo отбеляза правилно - има си е евро 6 норма, значи е екологичен дизел. Може да му се лепнат и едни зелени листенца и ще стане още по-чист :fan:

ЕС поръчва музиката, плаща парите, значи ние играем по тяхната свирка. Който може да си позволи да си плаща само 20-30% от бюджета на програмите за обновяване на подвижния състав не може да се опъва. А иначе можем ще си докарваме втора ръка дизеляци от Европа, разни изпяли си песента трошки или бивши ученически автобуси, както успяхме да крепим градския ни транпорт в годините на прехода, градовете ни заприличаха на автоморги.

За 40 км. пробег чета из нета... 30 да са реално, с отопление през студените месеци - пак е доста добре


Няма да е 30, по-малко най-вероятно. Онзи тестов в Грац не е успял и 15 да направи в редовна експлоатация, съответно тестовете са се провалили.
« Last Edit: 05.02.2022, 14:57:45 by fafan »

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #281 on: 05.02.2022, 20:12:26 »
Може да са си направили съответните изводи и да са увеличили пробега... Ще се разбере...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #282 on: 06.02.2022, 14:09:34 »
Може да са си направили съответните изводи и да са увеличили пробега... Ще се разбере...

Изводите са си ги направили, да, но ние няма да научим какви изводи са си направили, за провалени тестове Chariot и другите китайски фирми не обичат да разказват . Едва ли са увеличили пробега, а просто са си направили извода че няма да пробият на австрийския пазар и по-добре да ни ги продават на нас. Австрийците също си направиха изводите след 14 месеца забавяне на проекта и ги отсвириха, сега тестват водороден автобус Elec City Fuel Cell на Хюндай, 2023 ще поръчат още 7 броя. Там нещата с пробега стоят съвсем различно, и то с включено парно, а не шофьорът да трябва да е облечен като ескимос вътре.
« Last Edit: 06.02.2022, 14:15:36 by fafan »

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #283 on: 06.02.2022, 21:17:26 »
Обзалагам се, че повече покупки на дизелови автобуси в София, а и другите по-големи градове, няма да има. Вместо да мрънкаме за хубавите дизели, по-добре да мислим как да вземем най-доброто от възможното друго.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #284 on: 07.02.2022, 12:14:59 »
Е толкова много други линии има да я разменят с някоя по удобна 77 82 сигурно и други. Какво са се взрели в тази 60ка.  :D :D :neznam:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #285 on: 07.02.2022, 12:39:54 »
Айде, чакаме и съчленените.


https://chariot-electricbus.com/18-m-ultracapacitor-chariot-e-bus/

Когато тръгне зарядната станция на Овча купел 2 ще бъде идеален за линия А11, която е 16км в посока и ще има зарядни станции в двата края  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #286 on: 09.02.2022, 13:59:29 »
ще бъде идеален за линия А1

Групата по табелите вече са програмирали А11, освен това и А84, но и А64, явно без да има официално решение кога и по кои линии ще са тестовете.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #287 on: 09.02.2022, 14:01:59 »
Когато тръгне зарядната станция на Овча купел 2 ще бъде идеален за линия А11, която е 16км в посока и ще има зарядни станции в двата края  :rolleyes:

Това съм го предложил на предната страница.  ;)

Дългосрочната прогноза на времето не предполаага скоро да се наложи използването на нетрадиционни методи за зареждане.  :crazy:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #288 on: 09.02.2022, 16:29:42 »

Това съм го предложил на предната страница.  ;)


Проблемът е, че 11 е тежка линия - много пътници, натоварени улици. Тестове обикновено се правят лека-полека и се започва с леките линии.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #289 on: 09.02.2022, 16:56:26 »
В момента единствената линия, по която може да пуснат дългия електробус е тб 11  :crazy:

123 - доколкото знам, на лифта е проблем да завърти дълъг автобус. Макар, че лично съм снимал дълъг МАН на 122 там преди няколко години, не съм запознат със сегашното състояние на паркинга.

6 - дълъг не може да завърти на Герман
84,184 - дълъг не може да завърти на летището, а и да може няма да пуснат. Там не е ходил дълъг автобус от поне 15 години насам.
60 - доколкото знам дълъг автобус не може да мине по ул. Боряна
73 - и да има зарядна станция, няма да пуснат дълъг там
74 - дълъг не може да завърти на Ман. ливади. Ако евентуално му направят специално разписание и върти на Гоце Делчев, но се съмнявам.

По А11 на теория е възможно, ако станцията на Овча Купел заработи. На практика - линията е на автото, електробуса в електрото, и би било голяма брюрокрация за управниците да прехвърлят 1 кола, та вероятно и това няма да се случи.

Така единствената алтернатива остава тб 11, където до неотдавна електробуси изкарваха по 2 цели смени. Дълги Шкоди редовно има, тоест няма проблеми с маршрута. Отделен бонус им е, че им е точно на депото, и винаги могат да го приберат да го оправят и да пуснат резерва тб или елбус. За мен и това е най-реалистичният вариант, поне на първо време.
« Last Edit: 09.02.2022, 16:58:29 by Neronov »

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #290 on: 09.02.2022, 17:01:10 »
В момента единствената линия, по която може да пуснат дългия електробус е тб 11  :crazy:

123 - доколкото знам, на лифта е проблем да завърти дълъг автобус. Макар, че лично съм снимал дълъг МАН на 122 там преди няколко години, не съм запознат със сегашното състояние на паркинга.

6 - дълъг не може да завърти на Герман
84,184 - дълъг не може да завърти на летището, а и да може няма да пуснат. Там не е ходил дълъг автобус от поне 15 години насам.
60 - доколкото знам дълъг автобус не може да мине по ул. Боряна
73 - и да има зарядна станция, няма да пуснат дълъг там
74 - дълъг не може да завърти на Ман. ливади. Ако евентуално му направят специално разписание и върти на Гоце Делчев, но се съмнявам.
По А11 на теория е възможно, ако станцията на Овча Купел заработи. На практика - линията е на автото, електробуса в електрото, и би било голяма брюрокрация за управниците да прехвърлят 1 кола, та вероятно и това няма да се случи.

Така единствената алтернатива остава тб 11, където до неотдавна електробуси изкарваха по 2 цели смени. Дълги Шкоди редовно има, тоест няма проблеми с маршрута. Отделен бонус им е, че им е точно на депото, и винаги могат да го приберат да го оправят и да пуснат резерва тб или елбус. За мен и това е най-реалистичният вариант, поне на първо време.

Имало е случай да излиза съчленен на 60. По Боряна минава съчленен. :)
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #291 on: 09.02.2022, 17:29:12 »
Обръщалото в Ман Ли също позволява завъртането на дълъг.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #292 on: 09.02.2022, 17:30:19 »
84,184 - дълъг не може да завърти на летището, а и да може няма да пуснат. Там не е ходил дълъг автобус от поне 15 години насам.

Дълъг автобус няма проблем на летището, дали точно този Higer може да има проблеми е друг въпрос, трябва да му видим колко му е минималния радиус на завой.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #293 on: 09.02.2022, 17:50:17 »
Обръщалото в Ман Ли също позволява завъртането на дълъг.

Дългите Шкоди на 74 ги въртяха на Гоце Делчев, не са ги качвали до горе. На практика май дълъг никога не е въртял горе.

Дълъг автобус няма проблем на летището, дали точно този Higer може да има проблеми е друг въпрос, трябва да му видим колко му е минималния радиус на завой.

Проблем не би трябвало да има, но е факт, че дълъг автобус не е ходил там от преди Карат да вземат 84, макар че многократно е имало такава възможност докато 84 беше в Дружба и Земляне. 384 също досега не са пускали дълга резерва. Има линии, на които не е проблем да се пусне дълъг, но това не се е случвало от години и явно има неформална заповед на тези линии да не се пуска нищо дълго. Същото е и положението със 73 - по сегашния маршрут няма проблем да върви нищо дълго, но такова не е излизало от години и няма и да излезе. Ако имаха възможност, Земляне със сигурност щяха да пуснат дълга резерва при първа възможност, както на 102 и 83 всеки ден си пускат Интуро резерва.

Имало е случай да излиза съчленен на 60. По Боряна минава съчленен. :)

Въжмоно. Аз доколкото знам, по 45 никога не е имало дълъг, а по 60 с новия маршрут по наряд се пишеха все къси автобуси. Но дори и да има възможност за дълъг, е малко вероятно да го пуснат на 60. Тб 11 им е най-удобно, пък и ремонтната база на Хайгер е базирана в Искър.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #294 on: 09.02.2022, 17:57:19 »
Toва че някой гараж не е пускал съчленени возила по дадена линия, не означава че има физическа пречка това да се случи.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #295 on: 09.02.2022, 18:03:33 »
Това, че са програмирани табелите за 64 не значи, че ще се движи там. Вероятно програмиращият изпитва симпатии към тази линия и затова я виждаме често и по други табели ;)
Междудругото на снимките с програмирането е ТБ11, а не А11. Като аз съм на мнение, че електробуса ще се пусне тестово по маршрута на ТБ11 така както беше и с 1701.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #296 on: 09.02.2022, 18:18:08 »
Проблемът е, че 11 е тежка линия - много пътници, натоварени улици.

Не виждам нищо лошо да се тества по наистина натоварена линия за да сме в час с истинските му възможности. Все пак съчленени превозни средства се купуват за обслужване на такива линии, а не въздуховози.Струва ми се не случайно са го докарали тук за тестове и вероятността да се сдобием с такива е много голяма!

За протокола не веднъж са пускани по наряд съчленени МАН по 60 по новия маршрут, но ми се струва безмислено да се тества на нея.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #297 on: 09.02.2022, 18:38:19 »
Практически от втората половина на 80те, че и малко преди това, в цялата вътрешноградска зона къс автобус нямаше. Дори и извън града къси бяха само витошките и допълващите селски, където или не можеше да се качи дълъг или бяха с малко пътници и нямаше смисъл. 89та имаше точно две градски линии с къси - 50 и 125. Как тогава минаваха и въртяха навсякъде?
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #298 on: 09.02.2022, 18:41:51 »
Забравяш за 72, но и по нея имаше Икаруси.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Higer KLQ6125GEV3 (5001-5015, 5031-5064)
« Reply #299 on: 09.02.2022, 19:02:22 »
Е, как пък точно 72 да забравя, като до 86та година живяхме в Редута, та се возех с него непрекъснато. Там проблемът беше баира между Подуене и и техникума на Гунди, но и Чавдарките се мъчеха и виеха на умряло по него, и бяха претъпкани. Та още 83та, малко след като го удължиха до Плиска, тръгнаха само Икаруси, дори още не бяха дошли тези с черните дръжки. След известно време ги смениха с жълтите Икаруси 266, сетне 84та докъм есента на 85та пак бяха Чавдарки, но тогава ги смениха с Икаруси окончателно, жълтите по съветската спесификация също бяха "титуляри". Пак се появяваха и от 266те, но повече Чавдарка не. Виж за линии 87 и 95 не знам с какви са били, не съм ги мяркал, но по това време и двете са били вече закрити.
« Last Edit: 09.02.2022, 19:05:34 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!