Author Topic: Siemens Inspiro  (Read 5349 times)

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 517
    • View Profile
Siemens Inspiro
« on: 19.10.2019, 22:12:14 »
Тъй като наближи откриването на МД3, мисля че е подходящо да се стартира и тема за подвижния състав обслужващ линията. До няколко дни ще се опитам да намеря инвентарни номера на влаковете и ще ги споделя.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #1 on: 19.10.2019, 22:44:13 »
А1: 3001 – 7001 – 3002
А2: 3003 – 7002 – 3004
А3: 3005 – 7003 – 3006
А4: 3007 – 7004 – 3008
А5: 3009 – 7005 – 3010
А6: 3011 – 7006 – 3012
А7: 3013 – 7007 – 3014
А8: 3015 – 7008 – 3016
А9: 3017 – 7009 – 3018
А10: 3019 – 7010 – 3020
А11: 3021 – 7011 – 3022
А12: 3023 – 7012 – 3024
А13: 3025 – 7013 – 3026
А14: 3027 – 7014 – 3028
А15: 3029 – 7015 – 3030
А16: 3031 – 7016 – 3032
А17: 3033 – 7017 – 3034
А18: 3035 – 7018 – 3036
А19: 3037 – 7019 – 3038
А20: 3039 – 7020 – 3040

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #2 on: 19.10.2019, 22:52:03 »
Ще има и още 10 състава освен тези 20. Само че не знам кога ще ги доставят.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #3 on: 20.10.2019, 00:52:41 »
Ще има и още 10 състава освен тези 20. Само че не знам кога ще ги доставят.
Когато ги поръчат 😂😂

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 517
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #4 on: 20.10.2019, 09:04:57 »
Вече е задействана опцията за тези 10 влака, така че са поръчани. Обаче, предполагам, че ще дойдат след поне половин година.(лично мнение) За това отново е говорено с инж. Братоев, така че е сигурна информация.
     Иначе влаковете, като открият новата линия ще ги пускат по 16 в движение и 4 в резерв, а тези 10 са предвидени да се ползват след откриването на разширенията от 2024(Слатина и Владимир Вазов).

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #5 on: 06.12.2019, 12:24:32 »
А1: 3001 – 7001 – 3002
А2: 3003 – 7002 – 3004
А3: 3005 – 7003 – 3006
А4: 3007 – 7004 – 3008
А5: 3009 – 7005 – 3010
А6: 3011 – 7006 – 3012
А7: 3013 – 7007 – 3014
А8: 3015 – 7008 – 3016
А9: 3017 – 7009 – 3018
А10: 3019 – 7010 – 3020
А11: 3021 – 7011 – 3022
А12: 3023 – 7012 – 3024
А13: 3025 – 7013 – 3026
А14: 3027 – 7014 – 3028
А15: 3029 – 7015 – 3030
А16: 3031 – 7016 – 3032
А17: 3033 – 7017 – 3034
А18: 3035 – 7018 – 3036
А19: 3037 – 7019 – 3038
А20: 3039 – 7020 – 3040
Номерата са така, но за съставите от парк "Земляне" буквата е B: B1, B2 и т.н.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 517
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #6 on: 26.07.2020, 09:38:17 »
https://www.newag.pl/pojazd-metra-inspiro-w-drodze-do-sofii/
Още новини от Полша. Започнала е доставката на новите 10 влака за линия 3. Статията е на полски, но с две думи казва, че преди няколко дни е доставен влак номер 21, който е част от опцията за 10 допълнителни влака в договора сключен през 2015г. за метровлакове за линия 3. Предполагам, че до 1 година ще пристигнат всички влакове. В статията пише, също така, че опцията е задействана още февруари миналата година, което доста ме озадачи. Защо е трябвало година и половина да доставят един влак? Това значи ли, че новите 10 влака ще се доставят с години? Или това е било желание на Метрополитен?  Както и да е, важното е че наистина ще имаме общо 30 влака, които да обслужват линия 3.
П.П. тази статия беше споделена в "другия" форум, но реших да я споделя и на вас.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1188
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #7 on: 26.08.2020, 14:45:54 »
Повозих се на новото метро, много твърди и неудобни седалки и облегалки, вратите се затварят като при Песите, тоест бавно и с трясък като на номерен състав. На таблата на челния прозорец пише L3 Красно село, това L3 какво значи и от кога се използва в нашето метро, също не е ясно. По - добре щеше да е да си поръчаме Метровагонмаш и да имаме еднакъв състав навсякъде, а не бърз трамвай да се представя като метро.
Никога няма да се измисли по - добро нещо от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 517
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #8 on: 26.08.2020, 15:27:28 »
Повозих се на новото метро, много твърди и неудобни седалки и облегалки, вратите се затварят като при Песите, тоест бавно и с трясък като на номерен състав. На таблата на челния прозорец пише L3 Красно село, това L3 какво значи и от кога се използва в нашето метро, също не е ясно. По - добре щеше да е да си поръчаме Метровагонмаш и да имаме еднакъв състав навсякъде, а не бърз трамвай да се представя като метро.
За начало- братушките не са дорасли технически да строят метровлакове с горно токоснемане, следователно няма да имаме от тяхните влакове по тази линия(за радост), а и мисля, че нарочно беше направена М3 с горно токоснемане, за да няма от недоразуменията на МВМ. За L3, това уж трябваше да не е така, ама някой в метрополитена го е домързяло да пренапише табелите, иначе L= light rail, а първоначално, който си спомня, М3 трябваше да е "леко метро".

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 445
  • пендел
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #9 on: 26.08.2020, 16:04:33 »
И аз днеска се возех в Инспиро и съм съгласен с Давидчо, че на Русичите седалките са много по меки и удобни. Направи ми много добро впечатление, обаче, че тези Инспирота возят в пъти по-меко от МВМ - няма го постоянното "тудуп-тудуп" (извинявайте не съм експерт, ползвам по-жаргонен израз :D :/) и при завоите не се чува силното скърцане на колелата.
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

324228_e by TRIZUBECA, on Flickr

Online bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2649
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #10 on: 26.08.2020, 19:33:16 »
На таблата на челния прозорец пише L3 Красно село, това L3 какво значи и от кога се използва в нашето метро, също не е ясно. По - добре щеше да е да си поръчаме Метровагонмаш и да имаме еднакъв състав навсякъде, а не бърз трамвай да се представя като метро.

Кое не ти е ясното? Очевидно се използва от днес. Другото няма да ти го коментирам, защото ще последва много спам. Младо момче, а вечно мрънка и дудне като някаква тетка  :help:

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3360
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #11 on: 26.08.2020, 20:31:45 »
За начало- братушките не са дорасли технически да строят метровлакове с горно токоснемане, следователно няма да имаме от тяхните влакове по тази линия(за радост), а и мисля, че нарочно беше направена М3 с горно токоснемане, за да няма от недоразуменията на МВМ.
Че не са дорасли за каквото и да е да правят читаво, дори по лиценз, е безспорно, но технически няма пречка да сложат пантограф на покрива на Русичите. В завода така ги тестват - с временен пантограф и жица.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2159
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #12 on: 26.08.2020, 20:33:38 »
Трябваше да е M3, а не L3. И M2 като го пуснаха, магически успяха да въведат 3 номенклатури, явно са царе в създаването на хаос.
Иначе днес и аз се возих, влаковете возят наистина много хубаво, потеглят плавно, по-тихи са и го няма свистенето на релсите, иначе запазена марка на нашето метро досега. Вратите ми се сториха по-широки от на руските влакове. Неприятно впечатление ми направи, че влаковете са чувствително по-високи от пероните. Скоростта на движение също не беше впечатляващо висока и по станциите на няколко пъти влакчето правеше по-продължителен от нормалното престой.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13560
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #13 on: 26.08.2020, 22:06:56 »
Толкова снимки в групите, а не успях да намеря една на салона да ги видим как изглеждат отвътре тези влакове, както и някои по-интересни детаили. Как е направено съчленението, като няма якобс-талига? Закачени са като вагони на влак и вътре се сваля ламарина за преход на пода като се закачат ли? С автосцепка ли са?

Иначе до сега каквото имаме на Сименс изглежда в пъти по-качествено и прецизно напрамено от МВМ. Например ел. и дизеловото Дезиро изглеждат класи над МВМ като изработка, дизайн, материали всичко. След като слезнах веднъж от едно дизелово Дезиро на ЦГ и се прекачих от него веднага на метрото Русича ми се стори голямо дърво на фона на Сименса. Не казвам че е некачествен, въобще не съм запознат с тази техника-русичите, но като се сравнят изглежда много по-дървено. И плоскости, и ел.табла и като цяло изработката и материалите.
« Last Edit: 26.08.2020, 22:11:08 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11306
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #14 on: 26.08.2020, 22:23:54 »
Остави го дизайна, че руснаците, както и американците, както и китайците и всички тези империалистични пазари са скарани с идеите за дизайн е всеизвестно. Също е известно, че Сименс са водещи що се отнася до качество, даже бих казал, че електрическите Дезиро имат впечатляваща вандалоустойчивост, след като се движат почти всички при безобразната ни поддръжка. Единственото повече, което мога да кажа е дано и Инспиро-тата да не отстъпват и да не им се налага да отстъпят по принуда от некачествена поддръжка. Ще се постарая да посетя някое от тях следващата седмица и ще видя къде и какви снимки ще мога да им направя.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3116
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #15 on: 26.08.2020, 23:23:10 »
Аз съм разочарован от влаковете по МД3.

Безспорно са по-тихи, но не откривам разлика в ускорението (дали е по-плавно или не) между тях и влаковете по МД1 и МД2.

Колкото и да са тихи, пак има скърцане на релси - на МС Красно село в посока депото. Там влаковете скърцат с подобен интензитет на звука като този от участъка между МС Стадион Васил Левски и МС Жолио Кюри, веднага след стадиона.

Колкото и да са тихи, звуковото оповестяване вътре не се чува добре. :/ А аз съм млад човек и смея да твърдя, че имам добър слух.

Напълно съм съгласен, че седалките са крайно неудобни. Ама безобразно неудобни!  :help: :help: :help:

Пространството между вратите не е оборудвано с достаъчно съоръжения за хващане на правостоящи. Но за сметка на това има някакви глупави дръжки, които закриват схемите над вратите. :neznam:

Интериорът не изглежда много модерен. Дори бих казал, че модернизираните номерни състави изглеждат с по-модерен дизайн.

Климатизацията не е по-силна от някои от влаковете Русич. Дори бих казал, че няма да е достатъчна при препълнени вагони.

Липсва "бягаща" диодна пътечка над вратите, която да показва напредъка по маршрута.




И към всичко това ще добавя, че докато разгледах целия МД3 със всички станции и направих 10+ пътувания, се нагледах на всякакви дефекти и засечки на системите на тези влакове. Някой ще каже, че това е нормално за първи ден. Бих се съгласил, ако не се твърдеше, че 9 месеца са правени тестове!  :help: :crazy:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2873
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #16 on: 27.08.2020, 00:08:39 »
Siemens Inspiro са на светлинни години над руските консерви! Седалките са такива, защото така са поръчани - за тях се сърдете на Метрополитен! И със седалките за мен недостатъците им свършват. Много по-тихи са от руските, возят по-меко и цялостното качество на изработка е в пъти по-добро! Отделно вътре пространството е много по-рационално използвано.

Проблемите от днес като цяло не мисля че се дължат на технологичен проблем в самите влакове, по-скоро е до някаква настройка на системите. Но няма да се учудя ако Метрополитен и СО се оправдаят пак със Сименс, както изтъкнаха в началото на годината, че е тяхна вината за забавянето на пуска на М3.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 517
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #17 on: 27.08.2020, 09:01:29 »
Добре са сименсите. Аз лично ги харесвам повече от всичко в нашето метро. Някой каза, че ремонтираните номерни били, едва ли не по-хубави, а като са по-хубави къде изчезнаха? Няма да отрека че имаше технически проблеми вчера, но това със сигурност са си грешки на Метрополитен, защото е правено всичко през пръсти. Самите влакове имат добро оповестяване и според мен звукът може да се пипа от машиниста и затова имаше такива в които не се чува и такива с добро озвучаване. Като за първи ден добре, предполагам ще има някой и друг проблем следващата седмица-две, ама винаги има при нещо новооткрито. Само да вметна- абсолютно същите влакове се произвеждат и с възможност за използване на 3та релса и са такива за Варшава. Според някои, единствената причина да се поръчат модели с горно токоснемане, е защото братушките нямат такива модели и не могат да участват в конкурса, иначе щяха да го спечелят заради евтините си машини. Съчленението на влаковете е почти едно към едно, по това как изглежда отвътре, с това на Ман Лион.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 661
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #18 on: 27.08.2020, 09:52:45 »
В очерците си от метрополитени по света винаги съм замервал шума във влака през телефона си. Някой може ли да си свали приложение и да замери номерен, русич и инспиро, за да видим разликите количествено, а не качествено?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #19 on: 27.08.2020, 10:50:16 »
Толкова снимки в групите, а не успях да намеря една на салона да ги видим как изглеждат отвътре тези влакове
От другия форум: