Author Topic: Siemens Inspiro  (Read 5062 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #60 on: 10.09.2020, 19:13:23 »
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:

Те немските техници не са тествали пероните, тествали са системите на влаковете и сигнализацията. Настройването на въздушните възглавници на влаковете със сигурност не е било тяхна работа.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #61 on: 10.09.2020, 19:15:37 »
Не съм забелязал досега нито един влак, който да е на едно ниво с перона, независимо дали е пълен или празен, руски или немски.
По принцип руските влакове лягат до нивото на перона, когато са напълнени максимално (час пик, по централните станции, когато "хората изпадат като се отварят вратите") . Разбира се това зависи от конкретния влак. При някой влак може да е 0, при друг +2 см., при трети -1 см. и т.н. Но руските влакове лягат при солидно натоварване.

За  нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.

При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #62 on: 10.09.2020, 20:24:01 »
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:

Те немските техници не са тествали пероните, тествали са системите на влаковете и сигнализацията. Настройването на въздушните възглавници на влаковете със сигурност не е било тяхна работа.
Освен ако нямаш информация от „кухнята“, не мога да се съглася с теб. При положение, че е имало представители на производителя, нормалното е най-малкото да са провели обучение как се прави тази настройка и да са съдействали на нашите техници. Очевидно тази работа не е свършена на нивото, на което се върши в чужбина. Под „тествали системите“ аз бих очаквал и да са тествали и тази система. А ако наистина влаковете „лягат“ при натоварване (което трябва да видя с очите си, за да повярвам), значи има нещо много гнило, защото това би означавало, че системата не просто не е настроена, ами и не работи.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Online HST

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #63 on: 10.09.2020, 21:05:57 »
Не съм запознат с окачването, но ако е на въздушни възглавници не трябва ли да се поддържа постоянно ниво, без значение от натоварването? Все пак, няма и пневматични колела (гуми), които да трябва да се напомпват при голям товар...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13546
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #64 on: 10.09.2020, 21:10:33 »

За  нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.

При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).

Това не е възможно. Височината се поддържа еднаква независимо от натоварването. И това нещо въобще не е някаква иновация, изгледай разни документални клипчета в Ютюб, при автобусите и влаковете това се прави от преди повече от 50 години( отначало разбира се само при по-скъпите автобуси и влакове не масово), да се поддържа едно ниво на пода независимо от натоварването и е обяснено как точно работи тази система чрез въздушно окачване и не е нещо кой знае колко сложно. Последните години това навлезе дори при някои луксозни леки автомобили доколкото знам.

Иновациите в тези влакове са софтуерни и в управлението по-скоро. Повечето други неща, като този тип съчленения и закачане на вагоните си същуствеват още от 1 век.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #65 on: 10.09.2020, 23:46:12 »
Не съм запознат с окачването, но ако е на въздушни възглавници не трябва ли да се поддържа постоянно ниво, без значение от натоварването?

По принцип да, ето Инспиро в Мюнхен, въпреки че влакът е почти празен няма разлика в нивата с перона:


Offline danny

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #66 on: 11.09.2020, 11:11:44 »
Малко иронично по темата, но в някакъв момент може да се наложи и при нас да има съобщение от типа "Mind the gap, between the train and the platform". А предвид че е чисто ново, въобще не трябва да е така според мен.

Online poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 705
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #67 on: 19.09.2020, 14:26:07 »
В сряда имах удоволствието и аз да се кача на новото метро
Седалките са меко казано като дървени и неудобни
Но пък влаковете са тихи

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3100
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #68 on: 23.09.2020, 00:34:52 »
В сериозна грешка си, панелът на Инспиро-то е много по-премислен и доизкусурен. При Сименса копчето е отделно и се сменя без да се разглабя панелът с високоговорителя и микрофона, докато руското изпълнение е една плоскост, на която са завинтени всички части от вътрешната страна - при нужда от ремонт трябва да се разглоби целия (с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала), след което във висящо положение да се сменя високоговорителя или микрофона или копчето. Руското изпълнение е типично руско - без мисъл за детайлите, докато немското е модулно и оптимирано за ремонти.  Освен това руското изпълнение няма сигнализация, когато от другата страна говорят, тоест ти може да приказваш, и никой да не те чува.
Искаш да кажеш, че червеният бутон може да се свали лесно, без необходимост от сериозно разглабяне?  :blink: т.е. някой вандал, извинявам се, "колекционер" може да си свали лесно един такъв бутон, ей така за колекцията?

Тук говоря единствено за дизайна. В руските влакове има изчистени линии и симетрия на целия панел. Бутонът за натискане е много по-стилен - с метален завършек и не стърчи току-така в нищото.

Нарочно е така червено, за да привлича внимание при авария.
Може би само за това бих се съгласил, но тук вече минаваме повече към функционалност, а не става дума толкова за дизайн.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2643
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #69 on: 23.09.2020, 18:44:00 »
Васкоо, как за 22 години не видяхме вандалски изпълнения в метрото, сега обаче някой ще си сваля бутон за личната колекция от артефакти, събрани от влаковете на метрото?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16013
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #70 on: Yesterday at 01:43:23 »
Шиваров не харесва метрото, затова няма случаи.... А дълги години нямаше и маршрутни табели....