Author Topic: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)  (Read 49549 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #320 on: 15.03.2018, 10:07:22 »
Останах с много добро впечатление от 2919. Скоростите му влизат леко, двигателят е доста тих и вози меко даже по Първа българска армия. Може би е бил постегнат наскоро, защото и настилката на пътеките е сменена с черен балатум. Конкретно този автобус е на светлинни години от всеки О302. Все се надявам МАНовете да минат сносен ремонт и да тръгнат на витошките линии.

2919 мина нещо като основен ремонт в Гаража преди повече от година. Всичко му е било пипнато, включително и салонът. Това, което си видял го описва. идеята беше всеки ман да се спира за няколко месеца да изглежда по същия начин. Обаче не се получи.  Дори вече и не помня кои бяха следващите ремонтирани.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #321 on: 15.03.2018, 11:02:57 »
Аз и преди съм казал, че тези МАН-ове са с класи над ВМС-тата например. Ползвам горе-долу често 314 и имам наблюдения. В ВМС-тата вратите са прогнили, каросерията се измята при всяка дупка, калнците пропадат, покривите им текат, вътре всичко се пълни с прахоляци. Седалките са тесни и неудобни.

Докато тези МАН-ове имат много по-хубаво отопление, удобни седалки, вратите им уплътняват хубаво, дори наистина като че ли са и по-тихи. За возията да не говорим, в пъти по-хубаво возят. И по-добра визия с тези лепени стъкла. И мястото за правостоящи си е широко както си трябва, и седалките са удобни и широки. Недостатък да 2-те стъпала, и че за да се качи инвалидна или детска количка трябва винаги помощ от 2-ма човека. Но и в ВМС-то винаги помагат още 2-ма, заради инфраструктурата, така че това им пердимство се изчерпва. На всичко отгоре, според горивните норми дето качихте, тези МАН-ове са и по-икономични.

Ето пример как евтиното излиза скъпо и некачествено. Като вземеш нещо качествено, като МАН ще издържа и ще е много по-комфортно от евтиното ВМС.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 120
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #322 on: 04.04.2018, 22:07:50 »
Чертежите на този модел автобуси същите ли са като на Ман Sl202?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1054
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #323 on: 04.04.2018, 23:24:14 »
Колеги простете ако е коментирано,но да попитам все пак какво стана с 2906 оборудван ли е вече като аварийна и дали още един ще се оборудва като такъв,както се говореше миналата година?
И още един въпрос Чавдарите 2011 и 2018 бракувани ли са вече или още не?

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #324 on: 06.04.2018, 08:17:54 »
Чертежите на този модел автобуси същите ли са като на Ман Sl202?
Като цяло да, но SL202 мисля, че не се предлага с 3 врати.

RIP 4916

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3417
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #325 on: 22.05.2018, 13:41:27 »
Какво се случва с дружбенските манове? Излизат ли на линия? Също какво става и с 2906, 2915 и кои малашевски не се движат?
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #326 on: 22.05.2018, 13:59:11 »
На 314 всеки ден има по 1-2, в петък като ходих на Витоша даже се возих на такъв. Някой път дори 3 от колите са такива МАН-ове. Миналата седмица видях дори и на 404 такъв.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #327 on: 22.05.2018, 14:25:28 »
2915 е ТР и е поразграбен, аналогично на 2910. Това не значи, че е брак, просто описвам моментното му състояние. 2906 още не е готов за аварийна.
Доколкото са ми казвали 3825 също е в подобно положение в Дружба.
мур

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1054
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #328 on: 22.05.2018, 18:53:46 »
2915 е ТР и е поразграбен, аналогично на 2910. Това не значи, че е брак, просто описвам моментното му състояние. 2906 още не е готов за аварийна.
Доколкото са ми казвали 3825 също е в подобно положение в Дружба.
2906 е готов мога да ви кажа,защото го видях миналата седмица на Ломско шосе профуча нагоре по моста на Надлез Надежда в посока гаража.Един МАН от оранжевите вероятно е бил закъсал по Надежда-1,защото замина празен след него към гаража.
« Last Edit: 22.05.2018, 18:59:07 by ivan3275 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #329 on: 25.05.2018, 20:40:34 »
По въпроса вчера имаше такъв МАН на 314 днеска 2 или 3.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #330 on: 27.05.2018, 19:29:09 »
3823 е днеска на 314
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 707
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #331 on: 27.05.2018, 22:21:18 »
Нали изкараха Тедомите на линия, защо продължават да ги тътрят тия боклуци.... Да ги пращат в Земляне за 56...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #332 on: 28.05.2018, 07:25:05 »
Е да ама нали Дружба взеха 294 и пак не достигат. Освен това като че ли им свикнаха да ги карат тези автобуси и сега возят много хубаво, не като в началото да стържат скоростите. Доста са пъргави по баира към Бистрица. Не бих казал че МАН-а е боклук, дори напротив по мнения които съм чувал точно МАН са доста здрави автобуси, по-здрави от ВМС-тата и Тедом, така че не виждам драма. Освен това зимата са далеч по-топли от ВМС-тата и не вее отвсякъде от вратите. От къде на къде пък за Факултета да са МАН-ове а за нас скапани ВМС-та? Що пък да не е обратното, ние плащаме по-високи данъци там нищо не плащат.

ЕДИТ: днеска пак има такива МАН-ове на 314 ей сега видях докато си пия кафето на балкона. Дано на път за работа да ми се падне такъв :D
« Last Edit: 28.05.2018, 07:51:53 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #333 on: 28.05.2018, 10:41:05 »
Прекалено високоподови са за градски линии особено на трета врата, а и ръчните скорости са сериозен недостатък - неизбежно водят до некомфортни присецвания и чегъртания. :rolleyes: Също са много шумни. :rolleyes:

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 707
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #334 on: 28.05.2018, 14:03:27 »
Как ще не са боклуци, повече от очевидно е, че са пълни таралясници и на нищо не приличат. С такива ли автобуси ще накарат хората да оставят личния автомобил и да плащат 1,60? Да си возят мангалите безплатно с такива автобуси. Не сме в Центална Афирка в крайна сметка! 

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #335 on: 28.05.2018, 21:49:28 »
3822 преди малко на 314.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #336 on: 28.05.2018, 22:28:44 »
И най-разпаднатият 232 е по-добър от което и да е БМЦ.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 619
  • Citaro
    • View Profile
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #337 on: 28.05.2018, 22:32:02 »
Всеки ден се търкалят по 314. И както казах и преди, мъчат и пътниците и шофьорите. Те по равното едвам тръгват, пък спре ли на Бункера някъде... Между другото, 3812 как димеше днес по 314, сигурно имаше 10 метра гъст черен дим след него, цялата му задница е почерняла.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #338 on: 28.05.2018, 22:49:47 »
И най-разпаднатият 232 е по-добър от което и да е БМЦ.

И аз така мисля през няколко дена ползвам и двата модела. Няма такъв рев и бучене като от ВМС-то и такава разколачена каросерия. Да не говорим за по-мекото возене при МАН-на и в пъти по-удобните и широки седалки. Ако мислите че МАН-овете са шумни, при ВМС-то има някакво бучене което дразни и се чува много повече. Да добавим ли и по-топлия  и по-уплътнен салон при МАН-а с големия тип печки като в О 345 Г.

МАН-овете са ги постегнали в гаража. И вратите са им хубаво уплътнени, не като при ВМС-то луфтове по 5 сантиметра да влиза целия прахоляк и пушеци вътре. И ВМС-то уж е Евро 3 а МАН-а евро 2 пък ВМС-тата димят повече.

Quote
Те по равното едвам тръгват, пък спре ли на Бункера някъде...

Не само на Бункера, ами и на София парк има спирки на доста стръмно и си тръгват и то доста пълни. Също мисля че по-добре от ВМС-тата. Явно е въпрос на време да свикнеш да караш с ръчни скорости. И са доста пъргави по баира към Бистрица. Всяко тежко ПС тръгва така по голям наклон по -тромаво нормално е.

Според мен е смешно въобще да се сравнява МАН с ВМС. Не знам как може да се твърди че второто е по-добра марка. То си личи и по самата изработка, МАН-а е по-стар но много по-хубаво направен с лепени стъкла, удобни седалки, стъклени прегради при вратите и предпазители на въртящата се ос на вратата, по-качествени материали в салона. А кое е по-хубаво за каране по-удобно за работа и по-безаварийно само някой шофьор който има опит и на двата модела може да каже. Ние тука може да говорим само като потребители на услугата като личен комфорт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline georgi_L

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
  • Изработвам модели на ГТ
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Модели ГТ
    • Email
Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« Reply #339 on: 15.06.2018, 21:20:22 »
Днес 3824 беше аварирал и аварийната на дружба го теглеше към гаража.