Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 567527 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Спирките на МГТ
« on: 15.02.2006, 17:01:01 »
Далеч още не е завършена подмяната на спирките и поставяне на електронни табла за график...Така и не бе обяснено на какъв принцип работят таблата?

Вашето мнение, дали са нужни, или чисто и просто един лист на спираката е достатъчен?Новите спирк иначе са абсолютно прекрасни, но вандали са започвали и тях да рушат...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1 on: 15.02.2006, 19:24:23 »
Казвал съм го веднъж,казвам го и пак-докато не се обогати културата на пътниците,не трябва да има такива табла.  

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2 on: 15.02.2006, 20:44:30 »
принципа на работа на таблата беше обяснен в стария форум.Значи там се използва принципа на ГПС-рейса е на орлов мост и по график до плиска има 3 мин.-когато е на орлов мост на плиска излиза че иде след 3 мин.Тук лошото е че рейса това разстояние може да го вземе за 1.5 мин при бързо каране и 10 при бавно-тоова е субективното-зависи от водача

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #3 on: 16.02.2006, 18:50:32 »
Ми по-принци нали водачите трябва да се стремят да са по разписание.Все пак си мисля, че системата щеше да е по-гъвкава ако се пресмяташе в реално време разстоянието към скоростта и се зиписваше с точност до минута, но сигурно щеше да им е доста по-скъпо.Пък и не виждам да пречи е сегашния вариант все пак отклоненията са до 1-2 минути освен ако няма някоя катастрофа.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #4 on: 16.02.2006, 20:39:40 »
Все още никой не може да обясни как работи системата. Според мен е съчетание от разписанието и разстоянието. Тъй като често се случва както превозното средство да е на спирката и да пише че ще дойде след 2 мин, така и докато го няма да се сменят минутите например 6...5...4....5... или 6....5....3
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #5 on: 16.02.2006, 21:01:35 »
Quote from: Dragon
Все още никой не може да обясни как работи системата. Според мен е съчетание от разписанието и разстоянието. Тъй като често се случва както превозното средство да е на спирката и да пише че ще дойде след 2 мин, така и докато го няма да се сменят минутите например 6...5...4....5... или 6....5....3
Автобуса е на Орлов мост-ГПС устройството в автобуса праща сигнал в диспечерския център,оттам отново се праща сигнал до наличните ел.табла по маршрута на автобуса като се слагат + толкова минути колкото е по график,да речем 3 мин. от Орлов до Плиска.И на таблото на плиска се изписва 3 мин. до идването на автобуса,автобуса обаче за колко ще вземе разстоянието зависи от момента. Изминавайки определено разстояние ГПС-а продължава предиодично да си праща сигнали и оттам в десп.център а оттам на таблото се изписва как намаляват минутите. Ако има табло на окръжна а рейса е на Орлов би трябвало да бъде 5 мин.(3 до плиска и 2 до окръжна)Ако има още някой дето да не е разбрал ми пишете ЛС  
« Last Edit: 16.02.2006, 21:03:51 by Repcho »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #6 on: 16.02.2006, 23:38:39 »
Понякога се получава, че примерно пише 5 мин. след това 6 и после пак 5.
 Освен това как ще обясниш тогава, че показва намаляване на времето.Примерно ако показваше само по разписание щеше да си пише 3 мин. докато не дойде автобуса, а те намаляват на 2, 1 и спира да показва линията докато колата не напусне спирката.Според мен има връзка между разстояние и скорост.
« Last Edit: 18.02.2006, 13:13:56 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #7 on: 17.02.2006, 00:08:55 »
Аз не разбрах точно за тоя случаи дето го пише в горното мение.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #8 on: 18.02.2006, 20:03:38 »
Аз искам два най-обикновени спиркоуказателя за спирката на ХМС!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Спирките на МГТ
« Reply #9 on: 19.02.2006, 01:28:47 »
Quote from: ozzy
Аз искам два най-обикновени спиркоуказателя за спирката на ХМС!

Прав си!На много места в София един човек от провинцията или пък просто от друг квартал, направо не може да разбере къде е спирката!

Също така в центъра повсеместно се монтират от новите стъклени спорки, докато по места в кварталите(и то тези не далеч от центъра) дори не е имало никога спирки, дори от старите сини!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #10 on: 19.02.2006, 18:50:11 »
Аз веднъж на пам. Левски чаках 1 и ми пишеше, че ще дойде след 1 мин, пък сигурно чаках още 10.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Спирките на МГТ
« Reply #11 on: 20.02.2006, 02:27:34 »
Quote from: Kaiser Kar
Аз веднъж на пам. Левски чаках 1 и ми пишеше, че ще дойде след 1 мин, пък сигурно чаках още 10.

Еми ако например и бил на радстояние, от което нормално пътуването е 1 минута, а в същото време е имало задръстване, значи е нормално да показва така. В същото време това показва слабостта на тази система!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #12 on: 21.02.2006, 09:00:09 »
Quote from: borosport
Понякога се получава, че примерно пише 5 мин. след това 6 и после пак 5.
 Освен това как ще обясниш тогава, че показва намаляване на времето.Примерно ако показваше само по разписание щеше да си пише 3 мин. докато не дойде автобуса, а те намаляват на 2, 1 и спира да показва линията докато колата не напусне спирката.Според мен има връзка между разстояние и скорост.
Ами много просто. Да речем че тролейбусът е бил на орлов мост посока плиска когато при теб на плиска е светнало 6 минути. Стига до БТА и съответно при теб вече пише 5 мин. Обаче между БТА и Алеята има задръжка от катастрофирали коли. Стигайки на Алеята на устройството при водача се отчита закъснение +2 мин. Информацията се изпраща до ЦДП откъдето се препраща към таблото на плиска и там вече пише 6 мин. Ако шофьорът продължи да се движи по разписание минутите ще намаляват както е предвидено (6...5...4...3..2..1). В повечето случаи обаче, тб влизат на сп.Плиска когато на таблото изписва "2 минути" до пристигане. Това се получава, защото по разписание дават 2 минути от предходната спирка Жендов а тб може да ги вземе и за по-малко от една. Друга голяма гавра е когато се получи голям интервал - примерно за 8-ма линия. Таблото на Плиска прихваща тб още намирайки се на Гурко. От Гурко до Плиска дават 11 мин. по разписание т.е. тб след като влезе на сп.Гурко на таблото на Плиска ще светне 11 мин. за 8 линия. Но само за участъка Гурко-О.мост се дават 3 мин. При добър трафик това разстояние може да се вземе и за 10 мин. В това време въпросното табло обаче не знае какво става и започва да показва какво ли не  :lol:
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Спирките на МГТ
« Reply #13 on: 04.04.2006, 19:25:37 »
в. "Дневник"

 Над 1500 спирки в София ще се дадат на концесия
4.4.2006 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Предстои да бъде обявен търг за концесията на част от спирките на градския транспорт в София, съобщи в понеделник зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Вече е направен икономически анализ и са подготвени тръжните документи, уточни той пред БТА. Предвиждало се на частници да бъдат дадени 1500 от всичките 2500 спирки.
   Концесионерите ще трябва да ремонтират и поддържат получените от общината терени. Всяка от отдадените на концесия спирки ще трябва да бъде снабдена с будка за продажба на билети и карти, а крайните - с тоалетни за шофьорите от градския транспорт. Компаниите, които вземат спирките, ще плащат концесионна такса на общината, но ще събират приходите от рекламата по тези места.
   Столичният общински съвет има решение за отдаването на концесия на спирките от две години, но това така и не случи досега. Първоначално се предвиждаше да има международен търг и той да е през пролетта на 2005 г., но неизвестно защо беше отложен.
« Last Edit: 04.04.2006, 19:30:48 by Balkanton »

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #14 on: 04.04.2006, 21:21:52 »
Quote from: Balkanton
в. "Дневник"

 Над 1500 спирки в София ще се дадат на концесия
4.4.2006 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Предстои да бъде обявен търг за концесията на част от спирките на градския транспорт в София, съобщи в понеделник зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Вече е направен икономически анализ и са подготвени тръжните документи, уточни той пред БТА. Предвиждало се на частници да бъдат дадени 1500 от всичките 2500 спирки.
   Концесионерите ще трябва да ремонтират и поддържат получените от общината терени. Всяка от отдадените на концесия спирки ще трябва да бъде снабдена с будка за продажба на билети и карти, а крайните - с тоалетни за шофьорите от градския транспорт. Компаниите, които вземат спирките, ще плащат концесионна такса на общината, но ще събират приходите от рекламата по тези места.
   Столичният общински съвет има решение за отдаването на концесия на спирките от две години, но това така и не случи досега. Първоначално се предвиждаше да има международен търг и той да е през пролетта на 2005 г., но неизвестно защо беше отложен.
А досега сложените от Wall и Болкан Нюз Корпорейшън?Меджу другото аз съм доволен от Wall.През февруари миеха стъклата.На Московска имаше графит и го заличиха.Само не знам защо никой не се рекламира при тях-има само карти на района.Не случайно те работят в толкова градове из Европа.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #15 on: 04.04.2006, 22:38:41 »
Quote from: difian
А досега сложените от Wall и Болкан Нюз Корпорейшън?Меджу другото аз съм доволен от Wall.През февруари миеха стъклата.На Московска имаше графит и го заличиха.Само не знам защо никой не се рекламира при тях-има само карти на района.Не случайно те работят в толкова градове из Европа.
готини са, и на мен ми харесват, дано някоя сериозна фирма вземе концесията

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Спирките на МГТ
« Reply #16 on: 05.04.2006, 12:26:41 »
Quote from: difian
А досега сложените от Wall и Болкан Нюз Корпорейшън?Меджу другото аз съм доволен от Wall.През февруари миеха стъклата.На Московска имаше графит и го заличиха.Само не знам защо никой не се рекламира при тях-има само карти на района.Не случайно те работят в толкова градове из Европа.
Мисля, че тези на Wall са подарък на общината и затова те не слагат реклами. И на мен най-много ми харесват те. Иначе наистина тези на Balkan News Corporation се поддържат. На Руски паметник веднъж липсваше лепенката с рекламата и на следващият ден беше възстановена.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #17 on: 05.04.2006, 20:56:06 »
Quote from: Balkanton
Мисля, че тези на Wall са подарък на общината и затова те не слагат реклами. И на мен най-много ми харесват те. Иначе наистина тези на Balkan News Corporation се поддържат. На Руски паметник веднъж липсваше лепенката с рекламата и на следващият ден беше възстановена.
Имах предвид, че съм видял Wall да си ги поддържа, а не БНК.На БНК лепенката News ли липсваше?Иначе  Wall в началото не рекламираха на въртящите се колони, но после набраха клиенти.Не ми се вярва така да държат паната напразно, а и на този свят нищо даром не се дава.Не може да са просто подарък.100% е обвързано с бъдещи преференции или друго.Но пак казвам, аз съм изключително добронамерен към тази фирма.Идеята с картите на спирките е страхотна.Смятам,че вместо схемата на линиите СКГТ можеше да се разбере с Дейтамап и да използва тяхната карта на гърба на спиркоуказателите.Много е качествена и човек би се ориентирал по-добре.Колко хора умеят да боравят с карта,камо ли със схема.Визирам връстниците си, от които имам преки наблюдения.

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Спирките на МГТ
« Reply #18 on: 06.04.2006, 12:16:34 »
Да, лепенката News... eдна прозрачна със син надпис. Интересно дали и спиркознакците влизат в задълженията на фирмите, защото всички вече са надраскани или са изчегъртани числата и буквите (особено тези с GPS).

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #19 on: 06.04.2006, 17:42:59 »
Quote from: Balkanton
Да, лепенката News... eдна прозрачна със син надпис. Интересно дали и спиркознакците влизат в задълженията на фирмите, защото всички вече са надраскани или са изчегъртани числата и буквите (особено тези с GPS).
Мен ми е чудн о кой все пак после пише номерата на линиите с фулмастер.Поне на мен на повечето спирки почерка ми се струва еднакъв.
« Last Edit: 06.04.2006, 17:43:59 by difian »