Author Topic: Нощен транспорт  (Read 143591 times)

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1360 on: 13.03.2020, 23:37:27 »
Единственото нещо, което подкрепям.

и то не заради опазване от коронавирус. ами защото при създалата ситуация едва ли ще има много пътници. и наистина рейсовете ще се движат изцяло празни. по-добре да се спести малко ресурс.

Обаче после трябва да се възстанови услугата, защото тя е доста полезна за хората!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8878
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1361 on: 14.03.2020, 16:47:19 »
За щастие няма да се възстанови, защото не е полезна за водачите!
Приемат шофьори -пенсионери, можеш да се цаниш там.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1362 on: 25.06.2020, 07:34:16 »
Преразгледах нощната схема и я обнових.
Нощният транспорт трябва да се дели на нощи пред работни и пред почивни дни. Това предполагам, всеки го осъзнава.

След септември, когато може би цялата корона-еуфория ще отшуми (надявам се) и се възтанови ежедневието може да се върне и обогати нощният транспорт. За делнични дни може би да останат старите линии. Като цяло, ако няма толкова пътници понеделник-петък, може да се прибегне до интервали от точни 60 мин.
През периода понеделник-петък основен "генератор" на нощни пътници би бил Студентски град и района на центъра. Там са местата, където има "купон всеки ден". Затова към N1-4, добавих N10 от Овча купел - Станция Красно село (по бул. Гоце Делчев)- Станция Витоша - покрай Зоопарка - Студентски град (бл. 60, Зимен дворец, Детски ясли, Зала Хр. Ботев, Акад. Николай Стоянов/8-ми декември, УНСС), към Дървеница (бл. 49) - Младост 2 - Младост 3 (общината) - към Дружба 2 като N4. Това създава директна тангенциална връзка Овча купел/Красно село/Гоце Делчев, Младостите/Дружба със Студентски град.

За нощите събота и неделя интервалите могат да се сгъстят до 30 мин. И най-вече за неделя сутринта нощните линии могат да удължат работата си за сметка на дневните и/или метрото, тъй като неделя сутрин няма толкова работещи. Сутринта дневните линии могат да започнат от по-късно и/или с по-разредени интервали, застъпвайки нощните.
За същите нощи са възможни притурки на N1 като N11, продължаващо до Банкя след Люлин 3. N2-N12 продължаващо към Симеоново след Зимния дворец. N13 продължаващо към Горна баня. Тук основната част на маршрута може дасе кара на 30 мин., а добавката (11 12 13) на 60. По същата логика добавих N5 Княжево по трасето на ТМ5 пл. Св. Неделя - Станция Сердика - Лъвов мост - Орландовци - кв. Бенковски и N15 от Лъвов мост към кв. Илиянци.
За кв. Драгалевци и Бояна може вариант на N64, кръгова линия с начало и край между Бояна и Драгалевци (място за изчакване на времето) минаваща по Черни връх към НДК, Станция Сердика. Същата може да се кара на 60 мин. в посока, на 30 мин. разстояние от отделните посоки.

Общо за всички дни- добавих N84 Летище Т2 - Летище Т1 - бул. Брюксел - бул. Цариградско шосе (транзита) - Станция Сердика - Централна автогара (пред входа) - Централна гара (пред входа) от 23:00 до 04:00 на 60 мин.

По схемата може да има декоративни неточности (някоя еднопосочна улица, по логика- ползва се алтернативната ѝ). Знам, че някои от нещата са доста утопични в настоящата реалност и няма кой да се хване да изпълни. Опитах се максимално да покрия кварталите за нощите събота и неделя. За тези вечери с 30 мин. интервал в оснавната част на линиите стигнах до 27-28 автобуса. Друга дребна разлика е, че общата спирка за трансфер е Станция Сердика.


« Last Edit: 25.06.2020, 07:36:03 by dj_the_bus »

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 480
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1363 on: 25.06.2020, 08:39:10 »
Идеята е хубава, но аз бих направил няколко предложения. Първо ще хвана тангенталната линия N10. Така аз бих предложил да не се казва така, а да хване свой едноцифрен номер или направо трицифрен, защото няма да минава през центъра, ако правилно съм разбрал. За да не правим нещата сложни, обаче бих предложил линията да е с номер N6, това го предлагам, за да не става объркване в Младост, когато пристигне N1 и да не се бърка с N10 при недоглеждане. Освен това нека направим основните линии с едноцифрени числа(идеята за 84 и 64 да са с N отпред е приемлива, защото малко или много си следват традиционния дневен маршрут и те могат да си запазят номерата с нощен индекс отпред). Следващото, което бих направил като предложение е за N5- линията е хубава, но ми се струва леко хабене на ресурс да ходи до Бенковски, курсът ще стане прекалено дълъг и през повечето време след Лъвов мост автобусът ще се клати празен. Да кажем ще е обидно да оставим около Орландовци без нощен транспорт, затова предлагам N5 да е до автостанция Орландовци. За начална спирка от другата страна на N5 си мисля, че пл. Знаме на мира в Павлово ще е подходяща(не искам да дискриминирам жителите на Княжево, но си мисля, че при крайна спирка на автостанция Княжево и като цяло пътуване до Княжево, няма да генерира пътникопоток, а дали няма и като цяло да не се ползва този автобус след Бъкстон). Може би първоначално да го пуснат до Княжево и да направят замервания, а ако се окаже непопулярен в този квартал да се скъси до Знаме на мира.
Относно допълнителните линии- смятам, че е добре да са с двуцифрени числа, но за нощните линии бих предложил да не са по системата втора/трета цифра основната линия, а първо число индекса за отклонение(204-304; 94-294; 85-285 и т.н.), а по нова система за по-лесно разбиране. Това го предлагам, защото се струпват много линии с 1 отпред, а в 3 или 4 сутринта след няколко питиета в събота вечерта едва ли ще имаш капацитет да мислиш коя къде ходи и като видиш 1 и може да решиш, че е към Люлин/Младост. Затова предлагам да се ползва първа цифра за основно направление, а 2ра да са поднаправленията. Примерно N1 и N10 са Младост-Люлин, като N10 се отклонява за Банкя. Вече при втора линия да са N2 и N20, като 20та да е за Симеоново и т.н. Всъщност затова и предложих 10 да стане собствена индивидуална едноцифрени линия, но сега като се замислих не трябва да взема номер 6, а по-скоро 7 заради 64, който обслужва Витоша и витошките квартали и през нощта.
Това са моите предложения, с които смятам, че системата на нощния транспорт ще се опрости максимални много и ще дава и полезни връзки. Взел съм предвид, въпреки че не всички пътници са под градус и със замъглена представа за света, но има и такива и индикацията на линиите трябва да е най-ясна(избягвам варианти 5А и 5Б примерно, защото ще предизвика объркване според мен). Така смятам, че използването на номера като 1-10; 2-20; 3-30 ще е много по-лесно да се ориентират всички хора.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1364 on: 25.06.2020, 08:59:39 »
Забравих да спомена- съвместимо би било N3 да отива до Враждебна поне за събота и неделя. Тогава би улеснило синхронизирането и основните- 1/11 2/12 3/13 4 биха станали с еднакви времепътувания и съответно разписания.
« Last Edit: 25.06.2020, 09:31:29 by dj_the_bus »

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1365 on: 28.07.2020, 01:17:53 »
Няма ли да пускат вече нощния транспорт или са решили да му теглят чертата завинаги заради великата коронакриза?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3384
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1366 on: 28.07.2020, 09:06:55 »
Няма ли да пускат вече нощния транспорт или са решили да му теглят чертата завинаги заради великата коронакриза?

Спрян е до края на септември. До тогава трябва да се реши дали да се пуска N5 и дали да се правят промени по съществуващите линии.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1367 on: 29.07.2020, 23:23:32 »
Няма ли да пускат вече нощния транспорт или са решили да му теглят чертата завинаги заради великата коронакриза?

Спрян е до края на септември. До тогава трябва да се реши дали да се пуска N5 и дали да се правят промени по съществуващите линии.
Мерси за информацията!

Това N5 от къде до къде трябва да се движи?

А иначе - огромна простотия е това, че сега няма нощен транспорт! Хубаво лятно време. Хората стоят до късно навън и биха искали да имат евтина алтернатива да се приберат. Сигурно това е някакъв реверанс към таксиджиите, за да не протестират...

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Youtube Канал
Re: Нощен транспорт
« Reply #1368 on: 30.07.2020, 11:41:44 »
Няма нищо общо с таксиджии. Говорих с познат от общината, който каза че са си търсили причина от много време да го спрат, и коронавируса е бил перфектното оправдание и вика, че повече "няма да го пускаме". Непопулярен е сред управляващите, защото е "голяма загуба на ресурс" за нищожното количество хора, които го ползват. Още от началото е бил непопулярен, но въпреки прогнозите за нищожен пътникопоток, Бонев настоял за пускането му. Това не е мое мнение, а какво ми беше казано.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9097
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1369 on: 30.07.2020, 12:20:21 »
Наистина звучи като да го е казал някой общински калинко.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1370 on: 30.07.2020, 12:40:03 »
Пътникопотокът не беше чак толкова малък - пътувах няколко пъти с N2 и N3 миналата есен и  веднъж с N2 през декември и повечето седящи места бяха заети. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18596
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1371 on: 30.07.2020, 12:45:05 »
Няма нищо общо с таксиджии. Говорих с познат от общината, който каза че са си търсили причина от много време да го спрат, и коронавируса е бил перфектното оправдание и вика, че повече "няма да го пускаме". Непопулярен е сред управляващите, защото е "голяма загуба на ресурс" за нищожното количество хора, които го ползват. Още от началото е бил непопулярен, но въпреки прогнозите за нищожен пътникопоток, Бонев настоял за пускането му. Това не е мое мнение, а какво ми беше казано.
Много точен анализ.
Сега ако имаше нощен транспорт, тъкмо протестиращите щяха да имат с какво да се прибират и може би щяха да са повече.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12503
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1372 on: 30.07.2020, 12:58:44 »
Баш негласна подкрепа за бакшишите си е, точно през лятото, когато е топло и най-много хора са навън и се прибират по-късно, точно сега да няма нощен транспорт. После хората, докато научат, че пак има нощен транспорт, ще се таралянка празен до декември и ще го спрат заради слаб интерес....
Лично аз съм си спестил повече от 300 лв. заради ползването на нощния транспорт, за сметка на бакшишите, които редовно лъжат на дребно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 839
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1373 on: 30.07.2020, 13:16:00 »
И да го мислите излезе съобщение от ЦГМ, че нощните линии заедно с 294 и 306 остават закрити до края на септември.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1374 on: 01.08.2020, 14:18:54 »
Ама нощните линии се гледат много грешно в София.
Ако няма много пътници за делнични нощи (от неделя-понеделник, до четвъртък-петък), то да удължат работното време на основни линии, по направления- примерно 280, 213, 88, ТБ4 и 11 в синхрон, ТБ7, 64 (съвсем образно), 84. Вечер до към 1 ч., а сутрин от 4. За почивните дни (петък-събота и събота-неделя) вече може да се върне нощният транспорт.