Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 567569 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1160 on: 30.09.2014, 15:01:12 »
Ами едни хора трябва да усвоят едни пари............
Аз мисля, че тук целта не е да се усвоят парите. Те така или иначе ще бъдат/вече биват усвоени, независимо къде ще се поставят тези табла.

Проблемът е недомислието на някои детайли и/или нежеланието и безразличието на различни хора в институциите нещата да се правят така, че да са максимално удобни на гражданите; нещата да се правят така, че да има максимална полза от вложените средства.

В случая тук има две отделни спирки като код на спирката и предполагам, че едно табло не може софтуерно да приема сигнал за две отделни спирки. Разбира се, по-евтино и разумно решение би било да се обединят двете спирки или ако може да се промени софтуера така, че таблото да приема информация и за двете (не мисля, че е много добра идея, може да дава бъгове). Но, понеже никой не е погледнал детайлите и просто е плеснат един списък със спирки, който изпълнителят изработва, за това, се е получило този "умен" вариант... 4000 лева на вятъра...

По-нагоре в темата, забелязах, че сте коментирали поставянето на две табла на временни спирки в Младост до магазин Хит. Някой потребител беше изказал предположение, че тези табла са поставени, защото, може би, тези спирки ще останат за постоянно. Моето предположение, че там се е получил същия проблем като тук - недомислие, недоглеждане, безхаберие... Според мен, изпълнителят е получил списък със спирки, на които трябва да сложи табла. Може би, в този списък спирките са отбелязани като кодове и наименования. Едва ли някой си е правел труда да отбелязва местоположението на всяка спирка. Съответно изпълнителят тръгва сам да си търси спирките по кодове и открива тези двете временните ("Ул. д-р Атанас Москов"), вижда, че по списък на тях трябва да има табла и ги поставя без да съобрази, че това е временно местоположение на спирките. Скоро видях на живо таблото в посока Младост 1 и забелязах, че е двуредово, което още повече ме навежда на мисълта, че е предназначено за постоянното местоположение на спирката (през пицария Верона). Пък и не се знае дали след преместването на булеварда от другата страна на магазин Хит градския транспорт ще продължи да се движи по старото парче от булеварда. Ако съм прав, ще се окаже, че в бъдеще ще имаме две доста скъпи украшения на тротоар или пък общината/Центъра за градска мобилност ще трябва да вложи собствени средства, за да си премести таблата на новото място... Надявам се, обаче да не съм прав!
vasko - оригиналът! :)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1161 on: 30.09.2014, 15:24:13 »
Е поне таблата изглеждат достатъчно модулни – лесно могат да се демонтират и местят. Ама това на Семинарията е висша форма на безумие.

Очаквам някой да дойде да ми каже, че нямаме право да се изказваме негативно, щотооще не бил завършен проектът...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Jonathan

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1162 on: 30.09.2014, 15:34:09 »
В общи линии винаги целта е да се усвоят парите, но да се усвоят от определените хора.
А като са се отчели нагоре много ясно, че качеството ще пострада .  А като липсва контрол, всичко е ясно

Оправданието е , че сме бедни и че не можем да си позволим нещо по-хубаво.

И всичко се опакова в клишето, че се защитава обществения интерес.

 :/

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1163 on: 30.09.2014, 16:04:28 »
В общи линии всичко това е пародия, но... на ключови спирки да оставиш без табла, а на спирки като Хайдут Сидер посока Захарна фабрика да сложиш за трамвай през 25 минути в пик... :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1164 on: 30.09.2014, 18:34:33 »
Между другото, оня ден забелязах, че на спирката на Семинарията, която се явява и начална на 67, са подготвили да слагат 2 електронни табла, през 10-тина метра. Дали не беше по-разумно таблото да е едно двуредово?  :crazy:
А това не помня да сме го обсъждали:
Бях писал за постаментите, реално спирките имат отделни номера, но наистина е излишно разхищение да има 2 отделни електронни табла.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1165 on: 30.09.2014, 18:49:45 »
Как пък на 260 и трамваите са успели да изпишат всичко на една табела? На въпросната спирка кодовете различни ли са за двата вида транспорт?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1166 on: 30.09.2014, 23:47:05 »
Е поне таблата изглеждат достатъчно модулни – лесно могат да се демонтират и местят.
Дори и така да е, това не означава, че трябва да се пилеят пари, защото дори и самите табла да могат да се местят лесно, на новото място трябва да се направят основи и да се прокара захранване.

Убеден съм, че ще Ви "бия" по абсурдност относно новите информационни табла! Случаят при Семинарията е изключително абсурден, но поне двете табла носят информация на някого и предполагам са полезни на десетки, стотици хора на ден. Но има едно табло, поставено на спирка, на която никой, ама никой не се качва... Има табло на предпоследната спирка на трамвай 6 в ж.к. Обеля 2 (спирка 0012 -  "140-то СОУ"). Подчертавам, че става дума за спирката в посока обръщалото, а не към центъра! На тази спирка съм убеден, че никой не се качва! Може на някои от другите спирки, които сте дали за пример за излишни табла да се качва някой от време на време (защото съм виждал предпоследни спирки, от които се качват пътници на различни места в София), но в този случай сигурно средно годишно, пътниците, качили се на тази спирка са... 1.

Също така съм съгласен с едно нещо от видеото на Нова телевизия. Говорещата функция на таблата никаква я няма... Дори имам чувството, че с всеки изминал ден се понижава "волюмето". На първата спирка на трамвай 6 в ж.к. Обеля 2 също има табло и първите дни след поставянето му, се чуваше сравнително добре кога ще дойде трамваят, но както казах, с минаване на времето силата на звука намаляваше и последните дни вече нищо не се чува...  :(

Не съм "хейтър" или мрънкало, но мисля, че човек трябва да е взискателен към това, за което плаща. Защото тези табла се плащат от данъкоплатците (не е важно дали българските или германските, например). Аз лично още не съм плащал данъци, защото съм непълнолетен, но родителите ми го правят, а и аз сигурно скоро ще се присъединя и мисля, че гражданите трябва да са критични към това, което получават срещу данъците и таксите, които плащат!

Между другото от ден-два е променен шрифта на изписване на маршрута - вече всички думи са с главни букви. Защо ли е така?..

vasko - оригиналът! :)

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1167 on: 01.10.2014, 00:09:17 »
Таблото на спирка 0350 Бул.Никола Петков за 111 и 260 колкото пъти да го видя, все е блокирало. Днес показваше 13:57 и блокирало на 111, а беше към 21:00. На таблото на Семинарията към Хемус дясната му част понякога свети доста по слабо от другата, а понякога въобще не свети. На почти всички табла линиите се сменят през няколко минути. На Надлеза за ТМ1 също има табло... За показване на нископодово ПС въобще не става и дума. Пълно малоумие. Браво за избора на изпълнител, както и за софтуера.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1168 on: 01.10.2014, 00:11:15 »
Днес и аз забелязах, че маршрутите на една спирка в Младост са изписани с главни букви. Може би са върнали главните букви с цел по-добра четимост?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1169 on: 01.10.2014, 00:21:48 »
Не знам дали сте забелязали още един абсурд при дву- и триредовите табла?.. Когато броят линии, спиращи на спирката не е кратен на броя на редовете, остават неосветени редове при въртенето на информацията. Например ако 7 линии спират на спирка с триредово табло, първо се появява информация за първите три линии, после за втората тройка и накрая... само за седмата линия на първия ред, а останалите два реда остават неосветени докато не започне от начало :blink:. И като добавим това към 30+ секунден интервал за смяна на информацията..............  :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1170 on: 01.10.2014, 01:42:17 »
Днес и аз забелязах, че маршрутите на една спирка в Младост са изписани с главни букви. Може би са върнали главните букви с цел по-добра четимост?
За съжаление е така. Вече са само главни букви. Голяма глупост направиха - и малките букви ясно се четяха от разстояние.
------------------------

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1171 on: 01.10.2014, 19:50:03 »
Днес забелязах още един недостатък на новите табла - очевидно софтуерът е програмиран да сменя линията през определен интервал време (очевидно огромен) без да прави проверка дали маршрутът е "изтекъл" целият през екрана. Когато дойде времето за смяна, линията се сменя, независимо от това, докъде е стигнал визуализирането на маршрута и изрязва остатъка. Ако човек погледне точно в този момент и иска да види маршрута до край, ХОП - няма! Ще чака 2-3 минути, ако линиите са 5-6 на едноредово табло, пак да види маршрута  :annoyed:

Имам чувството, че софтуерът на тази система е на ниво краят на миналия век, а не 2014 година!  :/

Любопитно ми е дали диодите в тези табла могат да визуализират различни цветове - например за временни маршрути или за кола до депо. Но може би искам твърде много...
vasko - оригиналът! :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1172 on: 01.10.2014, 20:16:31 »
Едноцветни са.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1173 on: 02.10.2014, 21:04:45 »
Едноцветни са.
Не се и учудвам! Може би ако струваха по 5000 лева щяха да с многоцветни диоди...

А аз си представях вариант, в който например когато маршрутът е временен, да се изписва в различен цвят. Сега, в Обеля се движи трамвай 6А и на таблата се изписва, че очакваме трамвай 6А и съответно неговият маршрут (ж.к. Обеля 2 - гара София Север), но как да разбере човек, че това е временен маршрут?! Предполагам, че се досещате, че хвърчащите съобщения отдавна липсват.

Днес ми изникна едно чудене. Чрез наблюдение стигнах до извода, че тоалетната на последната спирка на трамвай 6 в Обеля е захранена от трамвайната контактна мрежа (има кабел, свързан с контактния проводник, който влиза в кутия, поставена, високо на един стълб; друг кабел излиза от кутията, влиза в тръба до земята и после може да се проследи прокопан тесен канал до релсите; трети кабел излиза от кутията и влиза в тоалетната. Предполагам, че в кутията има някакво преобразуващо устройство, което захранва тоалетната с необходимото напрежение). Та, чуденето ми е, защо таблата, които се намират до трамвайни и тролейбусни мрежи (и за които няма друг близък източник на електричество) не се захранват по подобен начин? Така отпада зависимостта от светлина и зависимостта от акумулатор (все пак акумулаторите имат някакъв жизнен цикъл). А освен това, предполагам, че би било по-евтино - все пак един преобразувател е по-евтин от панел+акумулатор.
vasko - оригиналът! :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1174 on: 02.10.2014, 23:06:28 »
Някои табла ще бъдат точно такива - с преобразувател от ККМ.
Впрочем , на Семинарията към хотел Хемус днес таблото изписваше линия, маршрут, но часовника и последния панел, на който се изписват минутите до пристигане не работеха, което правеше таблото само едно украшение на тротоара :fan:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1175 on: 02.10.2014, 23:11:29 »
Този репортаж ми прилича на поредната плювня отново. Ето за това хората са се научили толкова много да плюят по хубавите неща. Доста от нещата от репортажа сме ги коментирали и тука. Обаче се спомена нещо интересно, че автоматично се регулира яркоста взависимост от това колко е светло навън. А това че не работали някои, че нищо не се чувало..глупости, още не са монтирани и включени всички, нека заработи системата изцяло пък тогава ще видим. Това не означава че не работят.

Тези със слънчевите панели не знам дали имат звуково оповестяване, при тях не съм чул.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1176 on: 02.10.2014, 23:26:52 »
Ти чуваш ли се какво говориш? Факт е, че таблата са монтирани калпаво и без влагане на никаква мисъл в процеса. Голяма част от тях вече дават дефекти, а гласовото оповестяване въобще не се чува. Ако за теб това е нещо хубаво, добре. А тези със слънчеви панели редовно не работят. Това на последната спирка в Хаджи Димитър още привечер изключва.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1177 on: 02.10.2014, 23:43:11 »
Някои табла ще бъдат точно такива - с преобразувател от ККМ.
А защо тогава има такива, които са на трамвайни спирки, които са със слънчев панел?.. Предполагам, че някъде има и на тролейбусни спирки...

Тези със слънчевите панели не знам дали имат звуково оповестяване, при тях не съм чул.
Имат. Таблото на първата спирка на трамвай 6 в Обеля е със слънчев панел. Първите 2-3 дни след монтирането му, се чуваше оповестяване с горе-долу приемлива сила на звука - на около 2-3 метра от него, човек с нормален слух би чул какво "казва" таблото. Но след това започна прогресивно онемяване - първо трябваше да се долепиш за стълба, за да чуеш нещо, после се едвам се чуваше, че има опити за някакъв звук, но нищо не се разбираше и вече изобщо не "говори". Но самото табло продължава да работи без други дефекти, включително и късно вечер и рано сутрин (очевидно, за сега, акумулаторът се справя). Таблото го има вече от около 20 дни.
vasko - оригиналът! :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1178 on: 03.10.2014, 00:11:31 »
Това на последната спирка в Хаджи Димитър още привечер изключва.

Възможно е да е монтирано до северната фасада на блок и да няма слънце там. В Младост 3 има такъв случай, табло със соларен панел до северната фасада на блок, макар и на острещната страна на улицата, когато слънцето е ниско никога няма да се огрява. За сега въпреки почти никаквото ослънчаване обаче интересно че винаги работи. Може би в някои случаи нито има от къде да се вземе ток, нито има благоприятно изложение и като компромисно решение все пак по-добре да има табло, което да работи 20 часа от 24, отколкото нищо.

Хубаво е да има звуково оповестяване, има възрасни хора които са с нарушено зрение и може да не виждат добре какво пише.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #1179 on: 03.10.2014, 05:18:52 »
Впрочем , на Семинарията към хотел Хемус днес таблото изписваше линия, маршрут, но часовника и последния панел, на който се изписват минутите до пристигане не работеха, което правеше таблото само едно украшение на тротоара :fan:
Това табло от дни наред е така и не е оправено, т.е. от него не може да се разбере нищо. На спирка Държавна печатница триредовото табло заработи най-сетне, както и още няколко табла по Ботевградско шосе (но не всички).
------------------------