Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 335763 times)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9331
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2460 on: 04.01.2021, 21:29:30 »
В хипотезата че трябва да отидеш от там до Красна поляна е все тая дали автобус 83 или трамвай 11 ще хванеш.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 869
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2461 on: 05.01.2021, 19:46:30 »
Всичките тези работи, дето ги казваш могат да станат много лесно и без да се похарчи нито един допълнителен лев и да се местят спирки, като се напаснат разписанията така, че 26 и 27 да изчакват хората от трамвая, а 83 и 108 да са синхорнизирани с трамвая, за да не минават по едно и също време.

Мхм, много лесно се синхронизират линиите, затова 6 месеца се борим за синхрон по основните трамвайни направления през уикенд. Наистина съвсем никакво усилие няма да коства да се синхронизират 2 автобусни с 2 трамвайни линии с некратни обиколки и брой коли. А! Добавям, за да започне вече истинския хейт - всичките промени, свързани със спирките, са инициирани от Спаси София.

Иначе идеята е трамваи/ автобуси да не изчакват да тръгне спряло на първата по ред спирка друго превозно средство, за да спрат на втората след това, а който дойде пръв да отваря вратите най-отпред, а ако има второ ПС, да спре зад него. Има минуси при двойните спирки, но обединяването на спирките позволява икономия на електронни табла - сега освободените табла, ще могат да се монтират там, където има нужда от тях.
« Last Edit: 05.01.2021, 19:51:49 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2751
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2462 on: 05.01.2021, 22:55:22 »
E ясно е че са идеи на групировката "спасители", те парите на софийския данъкоплатец за нищо ги нямат. Идеите им не само че са обикновено със съмнителна полза/нужда, но и доста скъпи, но обичат да ни ги продават като "икономия". Нека питат в спирковото стопанство на ЦГМ колко човекочаса, материали и средства отиват за един демонтаж/монтаж на електронно табло (отделно от факта дали това табло изобщо ще може да се ползва някъде), а да не говорим за спирконавес. Ако бяха 200 метра от едната до другата спирка и да се приближат мога да кажа че най-накрая са свършили нещо полезно, но ето - пак се захванаха за най-лесното със спирки една до друга.  :fan:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1411
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2463 on: 06.01.2021, 12:18:56 »
Мхм, много лесно се синхронизират линиите....

Съгласен съм с теб, че няма как да се синхронизират всички линии, които минават от там. Обаче, не знам защо винаги приемате всяка критика като хейт. Впрочем не сте само вие така. В България всеки, който има някакъв досег до властта не обича да го критикуват, а само да го хвалят и затова сме на тоя хал. За да има силно управление трябва да има и силна опозиция, защото властта е опиат и не на всеки действа добре, но това е друга тема.
Относно промените по "Илиянско шосе", наистина ми беше интересно да науча твоето мнение, защото си човек, който работи на терен и е запознат с всички особености. Разбирам, че подкрепяш промените може би от солидарност към инициаторите, но съм убеден, че добре знаеш, че това няма да забърза значително транспорта по булеварда. В делничен ден, той е паркинг и проблем особено за автобусите създават спрелите коли, а не толкова разположението на спирките. Също, тези промени ще забързат линиите, ако не се качват пътници. Сега добре знаеш, че като спре трамваят на "Софарма", като второ превозно средство зад например съчленен автобус, ще трябва да изчака всички баби, които са застанали до първия спиркознак да се дотатрузят до трамвая.
Така или иначе, този булевард се нуждае от спешна реконструкция и тогава може да се анализира, дали са били правилни промените.
Към вчерашна дата, прогресът по обединяването на спирките беше, че премахваха двуредовите електронни табла от автобусните спирки и ги заменяха с обикновени спиркознаци.
Реагирах толкова остро по темата, защото живея в северните части на града и виждам, че транспортът е мега зле и ми се иска промените, които се правят, наистина да са в полза на пътниците. 

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3186
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2464 on: 06.01.2021, 12:39:57 »
..., че като спре трамваят на "Софарма", като второ превозно средство зад например съчленен автобус, ще трябва да изчака всички баби, които са застанали до първия спиркознак да се дотатрузят до трамвая.

Там е промишлена зона с хора в предимно трудоспособна възраст. Много ми е интересно от де ще се намерят тътрузещи се баби, освен ако не търгуват ангро със СОФАРМА !  ;)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1411
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2465 on: 06.01.2021, 13:01:04 »
Там е промишлена зона с хора в предимно трудоспособна възраст. Много ми е интересно от де ще се намерят тътрузещи се баби, освен ако не търгуват ангро със СОФАРМА !  ;)

В тези смутни времена, може бабите да са започнали да търгуват със "Софарма".  :D Иначе, там бабите се прекачват от селските рейсове на трамвая за центъра. Това е първата обща спирка по маршрута, където това е (беше) най-удобно.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2751
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2466 on: 06.01.2021, 14:05:35 »
че това няма да забърза значително транспорта по булеварда

Значи преди да се обсъждат промените като такива е редно да се каже, че на булеварда му предстои генерален ремонт. Всякакви козметични промени, при положение че релсовият път е в предаварийно състояние могат да бъдат коментирани само по един начин - прахосване на средства. След като се отпуснат средства, минат процедурите и се положи най-накрая нормален релсов път и се удари един нов асфалт и нови тротоари може да се говори за някакво оптимиране на движението по него. Такива промени ще минат през необходимите стъпки, за да се избере най-оптималния вариант за булеварда - дали ще е релсов път до бордюра, дали споделено трасе, дали нещо друго ще кажат правоспособни проектанти. Тези политически акцийки сега със събирането на спирките са чисто преливане от пусто в празно, но от тази група друго не може да се очаква.
Само едно ще подхвърля - ако до година - две не се изнамерят пари да се оправи трасето може да се наложи да спрат трамвайното движение и да скъсят 11 и 12 до София-Север и да пуснат автобуси. Тогава цялата операция за която се напъват сега става напълно излишна.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16067
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2467 on: 06.01.2021, 14:17:08 »
И великото ти управление на Града, наредили се там администратори, експерти, стратези, политици, даскали, с многомилионния бюджет, който пряхосват всяка година, кога ще ремонтират булеварда? И какво ще направят? Ще дублират спирките както са си били досега, ще сложат наврси на тройна цена от реалната, и месец след завършването ще се навият да оптимизират нещата... Какво спасителите са ти чак такъв трън, десетки и стотици милиони се източват всяка година, на теб ти е драма, че знаково стопанство ще изхабят батетията на ръчен винтоверт да завият четири рапида за метал на криво....

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9021
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2468 on: 06.01.2021, 18:34:15 »
Таблата на Бакиш са демонтирани и поставени спиркоуказатели.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11525
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2469 on: 06.01.2021, 18:58:57 »
Около 17 часа таблото при театър „София“ за ТМ 20 и 22 в посока центъра изреждаше всички тролейбусни, автобусни и трамвайни линии без спиране.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3186
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2470 on: 07.01.2021, 08:02:20 »
Значи преди да се обсъждат промените като такива е редно да се каже, че на булеварда му предстои генерален ремонт. Всякакви козметични промени, при положение че релсовият път е в предаварийно състояние могат да бъдат коментирани само по един начин - прахосване на средства. След като се отпуснат средства, минат процедурите и се положи най-накрая нормален релсов път и се удари един нов асфалт и нови тротоари може да се говори за някакво оптимиране на движението по него. Такива промени ще минат през необходимите стъпки, за да се избере най-оптималния вариант за булеварда - дали ще е релсов път до бордюра, дали споделено трасе, дали нещо друго ще кажат правоспособни проектанти. Тези политически акцийки сега със събирането на спирките са чисто преливане от пусто в празно, но от тази група друго не може да се очаква.

Това, че Спасителите ти бъркат яко отзад ни е вече ясно на всички, но да те питам : Това, че ни е обещано светло бъдеще значи ли, че не трябва по никакъв начин да оптимизираме и подобряваме настоящето си?

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3650
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2471 on: 07.01.2021, 08:42:41 »
да отидеш от там до Красна поляна е все тая дали автобус 83 или трамвай 11 ще хванеш.
С автобус 83 е по-бързо да се стигне от Илиянци до Красна поляна/ метростанция К.Величков в много, много голяма част от случаите, отколкото с трамвай. Въпреки обособените трасета за релсовите превозни средства. Причината е разбитото Илиянско шосе, светофарите и по-големия брой трамвайни спирки.
████████████████████████ 

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1235
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2472 on: 07.01.2021, 12:42:53 »
С 83 е с поне 10 минути по - бавно, отколкото с 11ката, и по разписание е така и в действителност. 83 заобикаля прекалено много и няма как да е по - бърз. Който е любопитен, нека отвори разписанията и погледне колко отнема и на двете от Балканкар до Хюндай БГ.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3650
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2473 on: 10.01.2021, 18:45:33 »
Само че автобус 83 5-та кола и трамвай 11 тръгнали заедно от Хюндай пристигат на Възкресение така. Същият трамвай 11 като поредна кола и 6-та кола от автобусна линия 83.
████████████████████████ 

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
  • Системата ни убива
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2474 on: 10.01.2021, 20:50:46 »
Както искай го смятай , - с тм11 е по-бързо от Хюндай до Красна поляна....пък ти нека си бъди прав , че с 83 били на едно време на красна поляна.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2475 on: Today at 15:43:52 »
В Столична община се откриват и закриват спирки на градския транспорт


Столична община се готви да открие нови спирки на градския транспорт и да закрие някои от сега действащите, за които смята, че се дублират или не са достатъчно натоварени. Транспортната комисия в Столичния общински съвет прие общ доклад на зам.кмета по транспорта Кристиан Кръстев и на общинския съветник от "Спаси София" Борис Бонев относно промяна на спирки на масовия градски транспорт на територията на общината. Едно от нововъведенията е, че се открива нова спирка по бул. "Свети Наум" при ул. „Милин камък“ за автобуси №94 и 102.  "В непосредствената ѝ пешеходна достъпност се намират две училища и една детска градина и ще обслужва пътникопотока, генериран от гъстонаселения кв. „Лозенец“. В момента разстоянието между спирките „Хотел Хемус“ и „Семинарията“ е твърде голямо – над 1000 метра. От съществено значение е и фактът, че бул. „Свети Наум“ има тесни тротоари и сериозен наклон, затрудняващ придвижването на пешеходците - особено на тези с детски колички, възрастните хора и хората с увреждания", пише в мотивите към предложението.

Освен откриването на нова спирка, докладът на Кръстев и Бонев предвижда и преместването на действащата спирка на 94 и 102 при хотел "Хемус". Предложението е тя да бъде върната 50 метра назад и да се настани пред самия хотел. "Преместването е планирано да се осъществи върху терен публична общинска собственост с предназначение за първостепенна улица. С описаната промяна разстоянието до входа на метростанция „Европейски съюз“ се намалява до 30 м., което е значително подобрение в интермодалността и ще улесни прекачването между метрото и автобуси 94 и 102. Друго предимство на промяната е, че спирката се измества в участък с достатъчна широчина за автобусна спирка и автомобилна лента за движение. Сегашното място на спирката не позволява спрялото на спирката превозно средство на градския транспорт да бъде задминато, тъй като пътното платно в този участък е с ограничена ширина", мотивират се вносителите.

Предлага се също така да се открие трамвайна спирка за линии 4 и 10 на ул. "Алабин" при Съдебната палата в близост до бул. "Витоша".  "След закриване на трамвайното движение по бул. „Витоша“ северната част на булеварда остана без адекватен достъп до градски транспорт. Всички спирки в района са разположени на голямо разстояние от главната пешеходна улица, ежедневно генерираща голям поток от хора. Допълнителен аргумент за нуждата от такава спирка е фактът, че разстоянието между предишната и следващата спирка – „пл. Македония“ и „пл. Гарибалди“ е 600 метра за линия 10, и 700 метра между спирки “пл. Македония” и “пл. Св. Неделя” за линия 4. Това е двойно повече от приетия стандарт ", пише в доклада.

Ще бъде закрита спирката на трамвай №8 на бул. "Стамболийски". Закрива се и спирка “бул. Възкресение” за трамваи № 11 и 22 и автобуси № 11 и 83. На метростанция "Витоша" се обединяват спирките за автобусни линии 64, 65, 66 , 83, 93, 98. Обединяват се и спирките на „ул. Ген. Никола Жеков“ в ж.к. “Надежда”. Обединяват се и две двойки двупосочни трамвайни и автобусни спирки по бул. „Илиянско шосе“. Обединяват се също така трамвайна и автобусна спирка на ул. „Каменоделска“ и на трамвайна и тролейбусна на ул. „Козлодуй“.

С два курса повече ще прави автобус 63 до и от Златните мостове на Витоша, реши още транспортната комисия Досега автобусът по линията към и от Витоша правеше 9 курса, а от 30 ноември до 31 март 2021 г. ще прави още два курса. Автобус А63 до Витоша също ще прави един курс повече. Автобусите ще се движат в часовия диапазон от 9.15 до 16.15 ч. в делничен ден, с изключение на времето, когато метеорологичните условия не позволяват.

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/stolichna-obshtina-se-otkrivat-i-zakrivat-spirki-na-gradskiya-transport?fbclid=IwAR1cgzAlu2UyMo8Na1QfufmCN7Uim9yXKdZl-JolmdXCbF3p04ExXYvldJQ

Вече мина сигурно достатъчно време да се направи анализ. С колко се намали пътуването на А11, А83, ТМ11 и ТМ22 след закриването на спирка “бул. Възкресение”?
Питам защото гледам висят на светофара без да отварят врати, а ние работещите в Бизнес Център Сердика трябва да вървим по 150 метра отгоре.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4868
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2476 on: Today at 15:55:24 »
Относно спирките по бул. Илиянско шосе - в момента са обединени спирките, които до преди бяха две поредни. Това е доста по-удобно, впрочем, защото досега автобусните спирки бяха вторите, и в повечето случаи трамваите, които и без това там са много бавни, се налагаше да спират зад автобусите, които винаги спират в трамвайнея габарит, след което да изчакат автобусите, и накрая да тръгнат и спрат, за да направят своята спирка. Това, което е направено, е спирките да се обединят в двойни - така независимо кое е отпред, спира в първата част, а следващота превозно средство спира нъв втората част, и определено го отчитам като подобрение. Вторите табла са демонтирани, и на тяхно място са монтирани обикновени спиркознаци.  :fan:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!