Author Topic: Трамвайна дискусия за периода 6.3.1999-24.3.2001.  (Read 8009 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
В една друга тема сме обсъждали маршрутните промени през годините, но се оказа, че именно аз съм написал, че точните детайли покрай ремонтите не са важни, а крайният резултат. За да изкупя този си "грях", отварям тази тема, в която се надявам заедно до подобрим информацията, която имаме за този интересен период от развитието на града.

В крайна сметка, разликата между двете крайни дати е в това, че 22 достига до Кр.Поляна, а покрай това, 3, 4, 8, 10, 12, 14, 19 и 20 също имат нови маршрути. Останалите линии също участват в събитията, въпреки запазения (към 2001, спрямо 1999) маршрут.

Основните събития са следните:
1. На 6.3.1999, тм.9 тръгва от Хладилника до Дървеница. 2 и 12 са скъсени до Журналист, открита е линия 14 от Хладилника през Журналист до н-з Надежда, а 19 е отклонен към гара София-север.
2. На 17.9.1999 метрото достига до Опълченска.
3. На 5.12.1999 трамваи 20 и 22 са удължени до МС Опълченска.
4. На 31.10.2000 метрото достига до Сердика.
5. На 24.3.2001 трамвай 22 достига до Кр.Поляна.

Тези данни са доста точни и всичко е наред. За всичко, което следва, ще се радвам, ако можете да допълните информация,  ако си спомняте нещо:

Покрай т.1: Вероятно това е датата, на която стартира ремонтът на Хр.Ботев от Възраждане до Сливница. Засегнати са линии 6, 12 и 19, както и 3 и 4 в даден момент, когато се прави кръстовището с Пиротска. Има данни за линии 4 - Лозенец-О.Купел и 6-Мл.Театър-Обеля 2.
Въпроси: дати и временни маршрути?

Покрай т.2 и 3: В статия от 10.1999 се коментира ремонта на Пиротска и оплакванията на продавачите, че ремонтът се е проточил. 3 и 4 са отклонени в посока гарата (което предполага пуснато движение по Ботев). 4 е до н-з Надежда, а за 3 има информация както за н-з Надежда, така и за Орландовци. При последния вариант бих очаквал 10 да е бил скъсен до Съд.Палата. След пускането, известно време тм.3 се движи по Пиротска и завива към гарата. Въпроси: дати и временни маршрути?

Покрай т.4: Вероятно на 1.6.2000, тм.9 е възстановен до н-з Надежда. Съответно, 2 е отново до Дървеница, а 14 е скъсен до Хладилника.  В съобщение от 16.9.2000 се отбелязва възстановяването на много маршрути, вкл. на 1, 7 и т.н. (10 от Зап.Парк до Журналист!!), което явно е свързано с пускането на метрото и временното затваряне на М.Луиза. Вероятно това се случва от август до септември и съм почти сигурен, че тогава 10 върви от Зап.Парк до Дървеница. 1, 2 и 7 са вероятно през Македония и Ботев. Въпроси: още нещо по темата?

Покрай т.5:
Имам спомен за пенделна линия от Опълченска до К.Величков. Т.е. по някое време през 2000, тази част от линията е завършена. През ноември 2019 затварят кръстовището на Ал.Стамболийски и К.Величков, но съм почти сигурен, че и частта между Стамболиски и Пиротска и частта към Кр.Поляна бяха преустроени и за широкорелсов трамвай още преди това.
След този ремонт възстановиха за кратко и за последно 4 от О.Купел до н-з Надежда и 20 дена преди да пуснат 22, спряха 4 и направиха колелото при депото. Мисля, че с пускането на 22, 8 отиде до Зах.Фабрика. Разбира се, може и по-ранно да е било - например при възстановяване на движението по К.Величков нагоре към Сливница. Въпроси: същите като по-горе.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По мои спомени, не претендирам за изчерпателност и точност:

по т. 1: 9 тръгна към Дървеница още със пускането на кривата от НДК към Алабин. 19 го спряха 1998, а след като го възстановиха тръгна по Ботев към гара Север. Сливница - Пиротска се завърши преди Пиротска - Възраждане, съответно 3 си беше до Мл. Театър и имаше линия която идваше от Гарата и правеше десен завой по Пиротска (новата крива), по спомен мисля беше 6. До пускането на Възраждане - Пиротска 4 се движеше до Лозенец (за сметка на 6), а след това до Надлеза.

по т. 3: 3 вървеше няколко месеца по Пиротска, след което я преместиха по Стамболийски поради ремонта между Странджа Мл. театър. Тогава 10 я пратиха на Съд. палата, а 3 тръгна към Орландовци. Пускането на 3 по Пиротска изпревари с малко пускането на 20 и 22 до Опълченска (нещо с кривите към Странджа и Отец Паисий имаше и преправяха).

по т. 4: Със сигурност имаше период 2000 в който 10 се движеше с двойка Т6А2 с маршрут Зап. парк - Хладилника. Това беше преди пускането на 2 до Дървеница и преди преместването ѝ към Орландовци.

по т. 5: Пролетта на 2000 пратиха 3 пак по Стамболийски, но този път към Съд. палата за сметка на 10, който го върнаха към Орландовци. Тогава ремонтираха отсечката Странджа - К. Величков. Есента някъде пуснаха 4412 като пендел между Опълченска и К. Величков.
« Last Edit: 05.11.2019, 11:42:19 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ха, благодаря! Много ценни парчета от пъзела си добавил. Преди да продължа с още анализи, ще си позволя да цитирам още няколко неща, които намирам:
Quote
16.9.2000
...
От днес се възстановяват и променят други маршрути на градския транспорт:
Трамвай 1 от кв. "Иван Вазов" върви по бул. "Кн.Мария Луиза" до кв. "Обеля-2";
Трамвай 2 от кв. "Орландовци" минава по бул. "Кн.Мария Луиза" до кв. "Дървеница";
Трамвай 3 тръгва от кв. "Западен парк" през бул. "Ал. Стамболийски", завива по бул. "Христо Ботев" и стига до кв. "Орландовци";
Трамвай 4 временно се закрива;
Трамвай 5 от кв. "Княжево " стига до Съдебна палата;
Трамвай 6 тръгва от кв."Обеля-2" през бул. "Христо Ботев" до кв. "Лозенец";
Трамвай 7 от жк "Надежда" по бул. "Кн.Мария Луиза" стига до жк "Борово";
Трамвай 10 от кв. "Западен парк" през пл. "Възраждане" продължава до пл. "Журналист";
Трамвай 11 от кв. "Княжево" през бул. "Овча купел" завива по бул. "Ал.Стамболийски", после по бул. "Хр.Ботев" и отива до кв. "Илиянци";
Трамвай 19 върви от бул. "Н.Петков" до жп гара "София-Север".

Quote
11.11.2000
Заради ремонт на кръстовището на бул. "Ал. Стамболийски" и бул. "К. Величков", от вчера до 27 ноември се спира движението на превозни средства през кръстовището бул. "Ал. Стамболийски" и бул. "К. Величков".
Извършат следните промени в маршрутите на масовия градски транспорт:
Изменят се маршрутите на:
- Трамвай N 3 - кв. "Захарна фабрика" - ул. "Скопие" - кв. "Орландовци"
- Трамвай N 4 - кв. "Княжево" - депо "Красна поляна";
- "Трамвай N 11 - кв. "Илиянци" - кв. "Захарна фабрика";
Закриват се трамваите с номера 8 и 10
Създава се временен трамваен маршрут 10 А - по бул. "Ял. Стамболийски" между бул. "К. Величков" и обръщателно колело "Западен парк".

Quote
7.3.2001
Във връзка с изграждане на трамвайно обръщало на релсов път при депо "Красна поляна"...

1. От 04.30 часа утре до 04.30 часа на 20.03./вторник/:
- закрива се трамвайна линия N4;
- променя се маршрута на трамвай N11 - кв. "Илиянци" - депо "Красна поляна";
...


« Last Edit: 04.11.2019, 23:49:04 by mlk »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
По мои спомени, не претендирам за изчерпателност и точност:

по т. 1: 9 тръгна към Дървеница още със пускането на кривата от НДК към Алабин. 19 го спряха 1998, а след като го възстановиха тръгна по Ботев
             към гара Север.
Сигурен ли си, че 19 е спрян по-рано от промяната на тм.9? 9 до Дървеница дали не съвпада с началото на ремонта по Ботев?


             Сливница - Пиротска се завърши преди Пиротска - Възраждане, съответно 3 си беше до Мл. Театър и имаше линия която идваше от Гарата
             и правеше десен завой по Пиротска (новата крива), по спомен мисля беше 6.
             До пускането на Възраждане - Пиротска 4 се движеше до Лозенец (за сметка на 6), а след това до Надлеза.
Как ти се струва 6 - Мл.Театър-К.Величков-Обеля 2?


по т. 3: 3 вървеше няколко месеца по Пиротска, след което я преместиха по Стамболийски поради ремонта между Странджа Мл. театър. Тогава 10
             я пратиха на Съд. палата, а 3 тръгна към Орландовци. Пускането на 3 по Пиротска изпревари с малко пускането на 20
             и 22 до Опълченска (нещо с кривите към Странджа и Отец Паисий имаше и преправяха).
Действително се бяха издънили и забавиха малко пускането. Мисля си, че 3 може и да се е движил по Пиротска и после по Ботев към гарата, докато се ремонтира между Ботев и Мл.Театър. За малката част между Ботев и Странджа вече няма начин, но не помня, дали просто не обикаляше през Стамболийски към Орландовци, или по Скопие, или нещо друго.


по т. 4: Със сигурност имаше период 2000 в който 10 се движеше с двойка Т6А2 с маршрут Зап. парк - Хладилника. Това беше преди пускането на
             2 до Дървеница и преди преместването ѝ към Орландовци.
До Хладилника, или до Дървеница??


по т. 5: Пролетта на 2000 пратиха 3 пак по Стамболийски, но този път към Съд. палата за сметка на 10, който го върнаха към Орландовци. Тогава
             ремонтираха отсечката Странджа - К. Величков. Есента някъде пуснаха 4412 като пендел между Опълченска и К. Величков.
чудесно допълнение. Толкова обикалях с колелото тогава, но така и не съм си записал точните детайли.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Част 1 - маршрути на косвено засегнатите линии:

1. Иван Вазов-Обеля 2 - от ??.август.2000 до 15.9.2000 минава по Ботев
5. Съд.Палата-Княжево - заради строежа на пробива Гешов, през лятото на 2000 до 15.9.2000 не се движи
7. Борово-Надежда 3 - от ??.август.2000 до 15.9.2000 минава по Ботев
8. Съд.Палата-Люлин 5 - спрян по време на реконструкцията на кръстовището на К.Величков и Ал.Стамболийски (от 10.11.2000 до около 27.11.2000). Отклонен е до Зах.Фабрика като това става или след края на въпросната реконструкция, или при пускането на тм.22 до депо Кр.Поляна. По-вероятно е първото, предвид факта, че към 30.01.2001, броят на колите по 8 е 10 (както по-късно, когато със сигурност е до Зах.Фабрика) и освен това, към тази дата тм.3 е вече до Съд.Палата, а 10 - до Орландовци.
12. Хладилника-Илиянци - от 6.3.1999 е скъсен до пл.Журналист. По време на ремонта по Ботев (1999) заобикаля (!вероятно) по М.Луиза.
19. Н.Петков-Дървеница - от 6.3.1999 е отклонен към гара София-север. По време на ремонта по Ботев (1999) вероятно не се движи.
20. депо Искър-Мл.Театър - удължен до Опълченска на 5.12.1999г.
21. ст.Изток-ст.Гео Милев - незасегната от промените

Част 2 - умерено засегнати линии:

6. Лозенец-Ботев-Обеля 2.
   - вероятен маршрут Мл.Театър-К.Величков-Обеля 2 по време на ремонта на Ботев (1999)
   - възможни други временни маршрути
   - движи се по титулярния маршрут в останалото време.
9. Хладилника-Ботев-н-з Надежда.
   - отклонен към Дървеница от 6.3.1999
   - възстановен към н-з Надежда от 1.6.2000
11. Княжево-К.Величков-Илиянци
   - към 16.09.2000 се движи по Стамболийски и Ботев, заради реконструкцията на К.Величков между Ал.Стамболийски и Сливница. Началната и крайната дата не са ясни.
   - през 2000 (неясно точно кога) НЕ се движи през Кр.Поляна, заради полагането да "трирелсово" трасе.   
   - по време на реконструкцията на кръстовището на К.Величков и Ал.Стамболийски (от 10.11.2000 до около 27.11.2000) се движи от Илиянци до Зах.Фабрика
   - от 8.3.2001 до 23.3.2001 се движи от Илиянци до депо Кр.Поляна, заради строежа на обръщало за тм.22 в депо Кр.Поляна
14. открит на 6.3.1999 с маршрут Хладилника-Журналист-М.Луиза-н-з Надежда.
   - скъсен от Журналист до Хладилника на 1.6.2000.
   - възстановен маршрут до н-з Надежда от 24.4.2001.
22. ст.Изток-Мл.Театър:
   - удължен до Опълченска на 5.12.1999г.
   - пендел от есента на 2000г. между Опълченска и К.Величков
   - от 24.3.2001г. се движи до депо Кр.Поляна

Част 3 - силно засегнати линии:

2. Дървеница-Орландовци
   от 6.3.1999 скъсен - от Журналист до Орландовци
   от 1.6.2000 е възстановен класическият маршрут от Дървеница до Орландовци
   - от ??.август.2000 до 15.9.2000 е закрит (или е с временен маршрут Орландовци-Ботев-Журналист)
   - от 16.9.2000 отново се движи от Дървеница до Орландовци
   
3. Зах.Фабрика-Мл.Театър
   - ??.??.1999 с началото на реконструкцията от Мл.Театър до Ботев, маршрутът на тм.3 е променен. (как?)
   - най-късно от ноември 1999 се движи от Зах.Фабрика по Пиротска и през Ц.Гара до Орландовци.
   - заради ремонта на К.Величков и/или заради ремонта по Пиротска от Опълченска до К.Величков, маршрутът е променен (как, кога)
   - от 16.9.2000 се движи от Зап.Парк по Стамболийски до Орландовци.
   - по време на реконструкцията на кръстовището на К.Величков и Ал.Стамболийски (от 10.11.2000 до около 27.11.2000), 3 се движи от Зах.Фабрика по Скопие до Орландовци, а след това - от Зах.Фабрика по Стамболийски до Съд.Палата
4. ст.О.Купел-Мл.Театър
   - маршрут ст.О.Купел-Лозенец по време на ремонта на Ботев (1999)
   - след приключване на ремонта по Ботев, 4 има маршрут ст.О.Купел-Стамболийски-Ботев-н-з Надежда   
   - през 2000 (неясно точно кога и колко пъти) НЕ се движи през Кр.Поляна, заради полагането на "трирелсово" трасе.
   - от 16.9.2000 е временно закрит, тъй като маршрутът се покрива изцяло от 11, който обикаля през Стамболийски и Ботев
   - по време на реконструкцията на кръстовището на К.Величков и Ал.Стамболийски (от 10.11.2000 до около 27.11.2000), 4 се движи от Княжево до Кр.Поляна, а след това - за последно от ст.О.Купел до н-з Надежда.
   - от 8.3.2001 е окончателно закрит, при започване на строежа на обръщалото за тм.22 в депо Кр.Поляна.
   
10. Зап.Парк-Орландовци
   - по време на ремонта на Ботев (1999), вероятно се движи от Зап.Парк по К.Величков и Скопие до Орландовци.   
   - съкратен е от Зап.Парк до Съд.Палата (вероятно след приключване на ремонта по Ботев)
   - от ??.август.2000 до 15.9.2000 е удължен от Зап.Парк до Дървеница, на мястото на тм.2.   
   - от 16.9.2000 се движи от Зап.Парк до пл.Журналист.
   - закрит е по време на реконструкцията на кръстовището на К.Величков и Ал.Стамболийски (от 10.11.2000 до около 27.11.2000), а след това се движи отново по стария си маршрут от Зап.Парк до Орландовци

и две схеми:


« Last Edit: 05.11.2019, 09:36:46 by mlk »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето ги и въпросите за отличници:
1. Когато на 1.6.2000 връщат тм.9 до надлез Надежда:
 а) заради строежа на метрото спират движението на трамваи през Св.Неделя, 1, 2 и 7 обикалят по Ботев, а 10 тръгва до Дървеница.
 б) първо възстановяват 2 до Дървеница и чак през август се случва описаното в горната подточка
2. След като приключва ремонта на кръстовището на Ал.Стамболийски и К.Величков (започнал на 10.11.2000):
 а) 8 тръгва от Люлин 5 до Зах.Фабрика, 3 от Зах.Фабрика до Съд.Палата и 10 от Зап.Парк до Орландовци
 б) остават маршрутите отпреди ремонта и събитията от горната подточка се случват чак след като през март 22 тръгва до Кр.Поляна.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Сигурен ли си, че 19 е спрян по-рано от промяната на тм.9? 9 до Дървеница дали не съвпада с началото на ремонта по Ботев?

Как ти се струва 6 - Мл.Театър-К.Величков-Обеля 2?

Действително се бяха издънили и забавиха малко пускането. Мисля си, че 3 може и да се е движил по Пиротска и после по Ботев към гарата, докато се ремонтира между Ботев и Мл.Театър. За малката част между Ботев и Странджа вече няма начин, но не помня, дали просто не обикаляше през Стамболийски към Орландовци, или по Скопие, или нещо друго.

До Хладилника, или до Дървеница??


19 го спряха когато разкопаха пл. Македония и го възстановиха направо към гара Север. Със сигурност е имало преиод, който откъм НДК не се е движел трамвай, защото тогава сложиха неизползваните криви. След монтажът им 9 тръгна към Дървеница.

Със сигурност пресичането на Ботев при Пиротска стана преди пускането на Сливница - Пиротска. Тогава действително 6 се движеше към Мл. театър, но след това правеше завой към гарата.

Сега се замислям, във връзка и с първия въпрос за отличници, няма как едновременно да са съществували 9 и 10 с ЧКД, и това да е преди пускането на Т6А2 СФ, просто няма толкова трамваи за двете линии. Пък и ясно си спомням 2041/42 по 9 в Дървеница. По онова време живеех зад 32ро (затова и добре помня тези промени) и често пътувах до Дървеница (ЛТУ). Та имаше един период в който се радвах на 10 че можеше директно да пътувам без прекачване на 12. Това значи че вече 2 е бил върнат до Дървеница. Пък и времево съвпада с ремонта на М. Луиза. На помня вече добре все пак минаха 20 години от тогава. Тук Емо би дал по-точна информация.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
19 го спряха когато разкопаха пл. Македония и го възстановиха направо към гара Север. Със сигурност е имало преиод, който откъм НДК не се е движел трамвай, защото тогава сложиха неизползваните криви. След монтажът им 9 тръгна към Дървеница.
Тук, мисля, че можем да приемем, че този период е бил преди 6.3.1999 (както беше писал по-рано за 1998) и самото пускане е тогава.

Със сигурност пресичането на Ботев при Пиротска стана преди пускането на Сливница - Пиротска. Тогава действително 6 се движеше към Мл. театър, но след това правеше завой към гарата.
Т.е. Лозенец-Ботев-Пиротска-Лъвов мост-Ц.Гара-Обеля 2?
Сега се замислям, във връзка и с първия въпрос за отличници, няма как едновременно да са съществували 9 и 10 с ЧКД, и това да е преди пускането на Т6А2 СФ, просто няма толкова трамваи за двете линии. Пък и ясно си спомням 2041/42 по 9 в Дървеница. По онова време живеех зад 32ро (затова и добре помня тези промени) и често пътувах до Дървеница (ЛТУ). Та имаше един период в който се радвах на 10 че можеше директно да пътувам без прекачване на 12. Това значи че вече 2 е бил върнат до Дървеница. Пък и времево съвпада с ремонта на М. Луиза. На помня вече добре все пак минаха 20 години от тогава. Тук Емо би дал по-точна информация.
Нее, друго имах предвид. Мисля, че връщането на 9 към гарата от 1.6.2000 не буди съмнение. Просто се чудя, дали от тази дата трасето към Дървеница беше поето директно от 10, или за кратко (6-8.2000) се движи 2 и после 10. След 16.9.2000 е сигурно, че там се движи тм.2.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email

Т.е. Лозенец-Ботев-Пиротска-Лъвов мост-Ц.Гара-Обеля 2?

Нее, друго имах предвид. Мисля, че връщането на 9 към гарата от 1.6.2000 не буди съмнение. Просто се чудя, дали от тази дата трасето към Дървеница беше поето директно от 10, или за кратко (6-8.2000) се движи 2 и после 10. След 16.9.2000 е сигурно, че там се движи тм.2.

Не, идваше откъм гарата и завиваше надясно по Пиротска по новопоставените криви. Беше единственият трамвай в тази част на Ботев. Кривите от другата страна (за 16ката) ги махнаха с разкопаването на булеварда.

Да, и аз това казвам. 9 е сигурен. Въпросът е дали 10 е бил до Дървеница с Т6А2 преди 2 или не. Логично до Дървеница да е било 9 -> 2 -> 10 -> 2, но имам спомен както написах в първия си пост че 10 замени 9, а не 2. Обаче ако пред ЦУМ е затворено през август, то два месеца (юни и юли) 2ката само до Журналист ли била?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Можеш ли да опишеш по-детайлно тогавашния маршрут на тм.6, че този десен завой ме бърка нещо :)

Напълно е възможно да е било директно 9 -> 10 -> 2, а маршрут Орландовци-Ботев-Журналист имаше на даден етап.

П,С,, някой помни ли ремонт на трасето от вагон-ресторанта до Зап.Парк през 1999? Имам записки с брой коли на линия и 10 изобщо липсва в списъка!


PS. Явно съфорумците сме били с доста по-свежа памет преди 11 години: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=7559.60.
Най-интересното:
Quote
Първо - когато 9 вървеше Хладилника-Македония-Дървеница 14 се обслужваше от 3-ти парк с карданни трамваи по маршрут Н-з Надежда-М.Луиза-Журналист-Хладилника (до 1999 г. ).
Второ - 10 не може да се е обслужвал от 1-ви парк до 2001 г. защото същият биде закрит 1998 г.
Трето - по време на ремонта на М. Луиза 10 се караше от чешки трамваи Зап. Парк-Журналист-Дървеница - това беше 09.2000 г.
Четвърто - 2 се движеше с гробищарници от 2004 г. като успоредно с тях се пускаха и чешки. После останаха само гробници а в последствие линията се пое от Банишора.
« Last Edit: 05.11.2019, 20:59:30 by mlk »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
И аз помня 4 от Овча Купел до Лозенец. Ами какво правеше десния завой пред халите от Екзарх Йосиф (страна Г. Кирков) по М. Луиза (в посока Св. Неделя)?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Такъв завой никога не е имало.
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Него го направиха заради ремонта на М. Луиза между Халите и Лъвов мост. Тогава от там се движеха 4 Овча купел - Възраждане - Св. Неделя - Иван Вазов и 7 Надежда 3 - Скопие - Пиротска - Св. неделя - Борово.


Можеш ли да опишеш по-детайлно тогавашния маршрут на тм.6, че този десен завой ме бърка нещо :)

Ами идваше откъм Гарата и завиваше по Пиротска към К. Величков. Общо взето има два варианта: 1. Обеля - Гарата - Ботев - Пиротска - К. Величков - Зап. парк/Зах. фабрика или 2. Обеля - Скопие - Пиротска - Ботев - Гарата  - Орландовци. Не помня вече.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Такъв завой никога не е имало.
Добре...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Нещо много си измислихте. Мария Луиза никога не беше ремонтирана до ремонта на Софиянски.Имаше завой от М. Луиза към Екзарх Йосиф  посока Мл. Театър. Но крива от Екзарх Йосиф посока св. Неделя нямаше.
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Стефчо, голямо момче си пък така да се излагаш. Имаше крива откъм пазара към Витошка. Изградиха я заради ремонта на М. Луиза и я махнаха при удължаването на нормалнорелсовото трасе (ако не и преди това). По-горе цитирах кои линии я ползваха. Това е коментирано доста преди.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Голямо момче ама нещо не си пие редовно гинкобилобата...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Иван Вазов-Овча Купел действително имаше, но нямам спомени за годината.

Относно 6 покрай женския пазар, имам едно предположение -
когато 4 става Лозенец-О.Купел, 6 първоначално е Мл.Театър-Пиротска-К.Величков-Обеля 2.
След това започва ремонтът при банята (т.е. от Мл.Театър до М.Луиза) и 6 е пренасочен към Орландовци (т.е. Орландовци-Женски пазар-Пиротска-К.Величков-Обеля 2). 3 също би трябвало да поеме нанякъде. Всичко това са си спекулации, разбира се.

За проткола от мен:
Quote
Например тм.8 през 90-те караше на 14-11-14-5 с курс 75 минути. Когато ремонтираха Хр.Ботев, временно бяха сложили едно разписание от 93-та година - 18-12-18-6 с курс 76 минути.
Quote
Точно така беше - ремонтираха Ботев (май покрай метрото) и сложиха предварително и тесни и широки релси на Пиротска и Ботев и после като почнаха да сменят с широки от Мл.Театър в посока Опълченска, на Пиротска вече си ги имаше.

... и от Емо:
Quote
Когато започна ремонтът между Македония и Възраждане, пуснаха трамвай 9 от Съдебна палата до Хладилника. После го удължиха до Дървеница, не знаех причината. Но като пуснаха Ботев си оставиха 9 с този си маршрут. Чак след като пуснаха всички Т6А2СФ 9 го върнаха до Надлез надежда, а 2 го удължиха до Дървеница, а 14 беше от Журналист до Хладилника.



@CKD, можеш ли да потвърдиш (или отхвърлиш), че преди ремонта при Св.Неделя (09.2000), за кратко (06.2000-08.2000) се движеше 2 до Дървеница?
« Last Edit: 05.11.2019, 23:05:02 by mlk »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Иван Вазов-Овча Купел действително имаше, но нямам спомени за годината.

Относно 6 покрай женския пазар, имам едно предположение -
когато 4 става Лозенец-О.Купел, 6 първоначално е Мл.Театър-Пиротска-К.Величков-Обеля 2.
След това започва ремонтът при банята (т.е. от Мл.Театър до М.Луиза) и 6 е пренасочен към Орландовци (т.е. Орландовци-Женски пазар-Пиротска-К.Величков-Обеля 2). 3 също би трябвало да поеме нанякъде. Всичко това са си спекулации, разбира се.


1. 1996та. 901 тъкмо го бяха направили и на фона всички Софии по Пиротска си беше абсолютно безшумен по 7.

2. Без Женски пазар. Посоченият маршрут е неосъществим. Иначе да, така се връзва (моето второ предположение).
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile

@CKD, можеш ли да потвърдиш (или отхвърлиш), че преди ремонта при Св.Неделя (09.2000), за кратко (06.2000-08.2000) се движеше 2 до Дървеница?
За съжаление не. И аз от известно време не си пия гинкобилобата, а по това време следях изкъсо нещата...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите