Author Topic: Таксиметрово и споделено пътуване  (Read 1320 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Uber не е такси. Това са коли под наем с шофьор, което е различно. Убеден съм, че системата им не позволява трикчета на дребно като помпане на апарати, което при жълтите им братя е често явление. Но и те промениха ландшафта на нощния транспорт и ще доведат до по-трудното му съществуване. В някои градове го схванаха това и започнаха да експериментират с нощен транспорт на повикване или такъв, който те вози до вкъщи, а не по предварително определни маршрути и спирки.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
Личи си, че тотално не сте запознати как работи Убер. Същото се отнася и за тиквочите, които го забраниха в България, след като явно доста влиятелните таксиджийски компании изреваха като ощипана госпожица. При Убер апаратът е приложението ти в телефона. Намира ти локацията, набираш адреса, до който ще пътуваш, моментално ти изчислява цената (има минимална цена за кратки курсове), плащаш с дебитна или кредитна карта предварително, програмата  изпраща най- близката до теб кола, тя идва до пет минути и пътуваш......В края на месеца шофьорите си получават заплатата според отработените часове, доколкото чувам, компанията плаща доста добре..И излиза по-евтино от такси...Има си всичко - лицензи, данъци, осигуровки и т.н. Единствено понякога правят забележка ако си с дете и нямаш столче за кола за него. При такситата такова столче не се изисква, но Убер не е такси. И при най-малката "издънка" шофьорът е аут.
Убер ни най-малко не пречи на стандартните таксита - тях си ги има въпреки него.....Крайно време е да проима Убер и в България. Отделно тук при такситата няма лизинг, комисионна и т.н. Таксиметровите шофьори са си на заплата, получават си заработката според отработените смени и часове. Диспечерът дори не те пита докъде пътуваш, казваш адреса на шофьора, след като се настаниш. Отказан кратък курс означава уволнение и отнемане на лиценза. Колко му е шефът на ОК примерно да пусне една заповед, че ще се процедира по този начин - като уволнят няколко човека, проблемът ще се реши.....
Иначе в един никакъв Ниш събота и неделя има нощен транспорт, когато хората най- много ходят по кръчми, дискотеки и т.н. В Белград всеки ден.....Какво да приказваме повече.......

Господин професора от Канада, както винаги е най-запознат  :fan: В цяла Европа Убер е забранен, или работи само частично легално, точно защото няма нито осигуровки, нито данъци, лицензи, нищо. Сваляш приложението на телефона и започваш да возиш клиенти. То няма лошо в това, но след като не става по този начин не виждам защо да не направят нещата както трябва. По принцип и на мен ми се иска да има Убер, и да няма копърки, гадни коли, гадни шофьори, но те самите явно предпочитат да си го играят хайдути и да ги гонят отвсякъде. Пък в Канада си е за Канада, тук такситата работят на франчайзов принцип и всеки си избира колко и как да работи. Имаше една фирма, дето искаше да налага иновативен модел, пусна едни зелени Приуси и обяви, че при тях шофьорите са на заплата и познай - нито успя да се наложи, нито пък съществува все още.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13668
    • View Profile
    • Email
Всякакви такива споделени пътувания или тип Юбер са си чисти мошеници. Все едноаз даси купя цял бракуван автобус и да взема да возя без пари хора от София до някъде всеки ден и да им събирам пари за това. И като ме спрат да почна да се оправдавам "ама това не е превоз а платформа :) , това ми е споделената кола :) "

Просто Българите са силни и си отстояват интересите , за това таксиджиите не допуснаха тези глупости и у нас. А западноевропейците си ги знаем, те приемат всичко с отворени обятия. И окупатори да дойдат утре пак ще ги прегърнат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Тук виждам един скептицизъм към модерните модели на превоз. Който не е жълт и няма апарат е мошеник... :help:То хората така са се отнасяли и към влаковете преди 200 години и са си мислели че такова чудо не може да става за возене, даже ги е било страх. Само че прогресът неминуемо върви напред и някой ден и в България ще се появят такива форми на превоз от 21 век. Uber си работи легално в много държави в Европа, но като услуга за лимузини под наем. Когато шофьорът е със съответната категория и колите им не стоят на улицата и не блокират стоянките на такситата моделът им е съвсем легален и никой нищо не може да им каже. България обаче е твърде малък пазар и от Uber явно не се натискат да си прокарат правата при нас, то и знаят че тук такива работи стават само по особен начин.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13668
    • View Profile
    • Email
Само дето точно такива споделени платформи удрят много легалния обществен транспорт, влакове, автобуси, които се субсидират от държавата. За това моето мнение е че такива неща не трябва да се допускат, ако искаме да имаме редовен и добър обществен транспорт той не трябва да се конкурира нелегално.

Знаеш ли колко много групи има за пътуващи между градовете и колко много хора се възползват? Онзи ден видях как на Дъ мол един младеж качи за Пловдив още 3-ма човека разбрали се по такъв начин. Нито някой сложи маска като се качиха в колата нито нищо. Дават пари на ръка в колата, и докато пазаруват в мола се разбират по разни ФБ групи и все се намира някой да ги вземе и ги хвърли за 1 час от дъ мол чак до Пловдив. Това не са ли 3-ма загубени пътника за БДЖ? Знаеш ли че в тия групи ако искаш още ей сега да те хвърли някой до Пловдив си намираш за до към половин час такъв нелегален превоз. А често пъти ги карат дори до пред блока и така губи и градския транспорт в съответния град. И то предимно млади хора ги правят тези мизерии.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
  • ! 9060 !
    • View Profile
"Такива мизерии"? Кое - да се качат 4ма и да стигнат за час от The mall до центъра на Пловдив, вместо да дадат същите пари на БДЖ и да пътуват 2 часа и половина от гара до гара ли? Ебаси наглите типове!  :blink:

Това че Юбер и производните му ги забраниха в България е чиста проба доказателство за това колко корумпирана и лобистка държава сме. Шепа собственици на 3-4 таксиджийски компании с яки връзки си прокараха защита на бизнеса следващите N години. И сега си проличава, че и с тази защита пак не става. Колкото и да го въртите и сучете тук си пишем празни приказки. Някои даже хвърляте случайни мисли ширещи се от това как такситата са напълно честни и никога не лъжат, до това как по соца с БДЖ-то било най-добре. Наистина трябва да погледнете как е по света малко, изумен съм от разсъдъците, които изчетох в последната страница.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Само дето точно такива споделени платформи удрят много легалния обществен транспорт, влакове, автобуси, които се субсидират от държавата. За това моето мнение е че такива неща не трябва да се допускат, ако искаме да имаме редовен и добър обществен транспорт той не трябва да се конкурира нелегално.

Знаеш ли колко много групи има за пътуващи между градовете и колко много хора се възползват? Онзи ден видях как на Дъ мол един младеж качи за Пловдив още 3-ма човека разбрали се по такъв начин. Нито някой сложи маска като се качиха в колата нито нищо. Дават пари на ръка в колата, и докато пазаруват в мола се разбират по разни ФБ групи и все се намира някой да ги вземе и ги хвърли за 1 час от дъ мол чак до Пловдив. Това не са ли 3-ма загубени пътника за БДЖ? Знаеш ли че в тия групи ако искаш още ей сега да те хвърли някой до Пловдив си намираш за до към половин час такъв нелегален превоз. А често пъти ги карат дори до пред блока и така губи и градския транспорт в съответния град. И то предимно млади хора ги правят тези мизерии.

Има голяма разлика между частните споделени платформи и фирма, която предлага професионални шофьори с коли под наем! Споделянето на частни пътувания през Uber го забраниха почти навсякъде в Европа, и това е ОК. Но Uber предлага и да си наемеш професионален шофьор и там обслужването е съвсем различно, много на по-високо ниво от всяка таксиметрова фирма в България. Но мисля че много се отклонихме от темата....

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3134
    • View Profile
Освен тази фирма в България в момента оперира и такси Максим ! зРедно ли е нелегални превозвачи да конкурират бизнес, който е на светло плаща патент и други данъци, осигуровките се внасят авансово, а отдезлно от това автомобилите минават два пъти годишно ГТП !

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3478
    • View Profile
    • Email
Не може само да си свалиш приложението на телефона и да караш Убер - на шофьорите регистрацията е по друг начин. И всеки месец на заплатата си удържат данъци,босигуровки, лицензионна такса.... И колите са нови, не може с някоя стара трошка да се регистрираш...Колкото до споделеното пътуване - ами Иво, не може любимото ти БДЖ да предлага кошмарни условия, само да прибира милиони от твоите данъци и хората насила да бъдат тикани в него....Стига с тези съветски "методи". Колкото и да обича влаковете човек, това с БДЖ си е направо мазохизъм.....Легалните автобусни превозвачи също получават държавни субсидии, само дето не го казват, когато реват, че са закъсали......Иначе и тук няма споделяне на частни пътувания през Убер, може само да си разделиш цената, ако някой друг пътува изцяло или по част от твоя маршрут, колата и шофьорът са си Убер.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Личи си, че тотално не сте запознати как работи Убер. Същото се отнася и за тиквочите, които го забраниха в България, след като явно доста влиятелните таксиджийски компании изреваха като ощипана госпожица. При Убер апаратът е приложението ти в телефона. Намира ти локацията, набираш адреса, до който ще пътуваш, моментално ти изчислява цената (има минимална цена за кратки курсове), плащаш с дебитна или кредитна карта предварително, програмата  изпраща най- близката до теб кола, тя идва до пет минути и пътуваш......В края на месеца шофьорите си получават заплатата според отработените часове, доколкото чувам, компанията плаща доста добре..И излиза по-евтино от такси...Има си всичко - лицензи, данъци, осигуровки и т.н. Единствено понякога правят забележка ако си с дете и нямаш столче за кола за него. При такситата такова столче не се изисква, но Убер не е такси. И при най-малката "издънка" шофьорът е аут.
Убер ни най-малко не пречи на стандартните таксита - тях си ги има въпреки него.....Крайно време е да проима Убер и в България. Отделно тук при такситата няма лизинг, комисионна и т.н. Таксиметровите шофьори са си на заплата, получават си заработката според отработените смени и часове. Диспечерът дори не те пита докъде пътуваш, казваш адреса на шофьора, след като се настаниш. Отказан кратък курс означава уволнение и отнемане на лиценза. Колко му е шефът на ОК примерно да пусне една заповед, че ще се процедира по този начин - като уволнят няколко човека, проблемът ще се реши.....
Иначе в един никакъв Ниш събота и неделя има нощен транспорт, когато хората най- много ходят по кръчми, дискотеки и т.н. В Белград всеки ден.....Какво да приказваме повече.......

Това, което обясняваш в началото на поста вече го има почти всяка втора голяма и що-годе читава таксиметрова фирма у нас - а именно приложение за поръчка, през което си изчисляваш адреса + прогнозна цена, опции за плащане, избор на кола, екстри и т.н. До колко се ползва вече е друг въпрос. И както го обясняваш се стига до противоречие, защото ако едно нещо изглежда като такси, звучи като такси и работи като такси, то същото явно е такси. Но не е жълто, не плаща патент, може да го работи всеки без да се лицензира и никой не може да го провери. Това си е чиста нелоялна конкуренция и такива фирми с право трябва бъдат забранени. Какъв е смисълът от съществуването на няколко наредби и закона, които регулират тази дейност в държавата ни, ако ще се правят изключения? Нямам против Uber и подобните му, но щом са решили да развиват дейност у нас са длъжни да се съобразяват с българските закони, а не обратното - да нагаждаме българските закони спрямо корпоративни външни интереси. Плюенето на класическите таксита и водачите им е системно, но нищо не казвате за водачите на Uber - знаете ли колко случаи има на отвличания и изнасилвания в последните години само в САЩ?

Шефът на ОК не може да уволни никого по простата причина, че той не е работодател. Може единствено да му напише глоба или да откаже ЦДП. Ситуацията е такава, че все едно някой да те уволни да не си караш личната кола. Реално граничи с невъзможното - включително и като съществуването на позиция "таксиметров шофьор на заплата". Абсурдно е да се говори и за "класове" шофьори - по българските закони притежаването на дадена категория ти дава определени права какво може да караш. И не виждам логика да се напасваме отново спрямо шепа чужди фирми, да се карат "класове" за коли под наем, за лимузини и т.н.

ПП - Uber имат IT хъб у нас, но след като бяха изгонени след серия от протести преустановиха основната услуга. Ако не ми е грешна информацията, един от основните им развойни центрове се намира в София.
« Last Edit: 17.11.2020, 16:23:23 by Sixkiller »
Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email

Това, което обясняваш в началото на поста вече го има почти всяка втора голяма и що-годе читава таксиметрова фирма у нас - а именно приложение за поръчка, през което си изчисляваш адреса + прогнозна цена, опции за плащане, избор на кола, екстри и т.н.
...
Шефът на ОК не може да уволни никого по простата причина, че той не е работодател. Може единствено да му напише глоба или да откаже ЦДП. Ситуацията е такава, че все едно някой да те уволни да не си караш личната кола. Реално граничи с невъзможното - включително и като съществуването на позиция "таксиметров шофьор на заплата".



Аха, и това не ти се струва странно? Шофьорите могат да пушат, да дънят чалга в такситата, вътре да е мръсно, колите да са стари и никой нищо не може да направи? Даже шефът на фирмата? В Uber такива неща няма, колите са нови, вътре е чисто, возят те точно откъдето до където има кажеш и по който маршрут им кажеш. И цялата работа в името на какво - едната патентна такса?

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Първото ми се струва съвсем нормално - странното е, че не се ползва масово. И това е факт. Но нещата не опират само да патента. Никой не казва кой може да спре и провери Uber на пътя в България, как може да се докаже нарушение и т.н.

За останалото не съм съгласен - всичко си е до човек. Нито всички в Uber са перфектни, нито всички класически таксита са гнусни. Но много често се случва точно клиентът да иска да слуша чалга и да пуши. За това не е виновен шофьорът. Това е до манталитет. Не съм съгласен и с непрестанното плюене по чалгата - не харесвам хора, които за пред хората не слушат такава музика, но при първия удобен момент си дават последните пари за салфетки в 33.
« Last Edit: 17.11.2020, 16:39:45 by Sixkiller »
Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Е как - законът е ясен. Щом ДАИ може да спира таксита, то може да спира и Uber. И КАТ така или иначе. Но при Uber некоректен шофьор излита веднага - контролът е двоен, и от фирмата, и от властите. А такситата, особено в София се превътнаха в някаква свещенна крава, а шофьорите май са недосегаеми. Там безконтролността е явна.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile

Това, което обясняваш в началото на поста вече го има почти всяка втора голяма и що-годе читава таксиметрова фирма у нас - а именно приложение за поръчка, през което си изчисляваш адреса + прогнозна цена, опции за плащане, избор на кола, екстри и т.н.
...
Шефът на ОК не може да уволни никого по простата причина, че той не е работодател. Може единствено да му напише глоба или да откаже ЦДП. Ситуацията е такава, че все едно някой да те уволни да не си караш личната кола. Реално граничи с невъзможното - включително и като съществуването на позиция "таксиметров шофьор на заплата".


Аха, и това не ти се струва странно? Шофьорите могат да пушат, да дънят чалга в такситата, вътре да е мръсно, колите да са стари и никой нищо не може да направи? Даже шефът на фирмата? В Uber такива неща няма, колите са нови, вътре е чисто, возят те точно откъдето до където има кажеш и по който маршрут им кажеш. И цялата работа в името на какво - едната патентна такса?
Колкото и невероятно да ти се струва - в големите фирми в София, Пловдив и Варна е същото. Чалга няма, в колите не се пуши, минават ежемесечни заверки за външен вид. Дори мангустите се научиха да спазват някакви правила и стандарти.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Е как - законът е ясен. Щом ДАИ може да спира таксита, то може да спира и Uber. И КАТ така или иначе. Но при Uber некоректен шофьор излита веднага - контролът е двоен, и от фирмата, и от властите. А такситата, особено в София се превътнаха в някаква свещенна крава, а шофьорите май са недосегаеми. Там безконтролността е явна.

Не, що се отнася до Uber и подобните им, въобще не е. В случая говорим за цивилни немаркирани автомобили във всякакви цветове, имаме някакви водачи, които ги карат и всичко това е наблъскано в целия пътен трафик. Как може един катаджия да разбере, дали колата е Uber и прави обществен превоз или просто трима човека (колеги, приятели) си се возят безцелно? Ето това е тънката разлика. Ако плащането е електронно кой и как ще го засече? Това е изцяло нов тип услуга, която изобщо не се вписва в действащата нормативна уредба у нас, особено когато говорим за немаркирани автомобили (нали това е идеята - всеки да си изтегли приложението и да започне да се прави на таксиджия). Следователно или трябва нова нормативна уредба, или забрана дейността на такива субекти.

Пак по отношение на водачите, точно в Uber всяко хлапе ще може да си цъка минуси на воля, заедно с всеки друг, на когото светът му е крив и няма да оценява обективно; при липса на жива връзка с ЦДП пък спокойно ще може с един профил да работят няколко човека или при блокирането на един, просто ще се създава друг. Системата им може да е добра, но е далеч от перфектна, това не трябва да се забравя.
Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Наистина не си запознат явно с услугите на Uber. Някога ползвал ли си изобщо Uber? Виж какво представлява Uber Premium например... кога ще видиш такси в България с тригодишно Audi Q7?

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2188
    • View Profile
Ако плащането е електронно кой и как ще го засече?
Демек електронните плащания са непроследими, а като плащаш с книжни пари веднага някой го засича 100%?  :crazy:
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
кога ще видиш такси в България с тригодишно Audi Q7?

На тарифа 0.79 стотинки на километър - принципно никога. В Youtube може и Бугати такси да видиш, но действителността е малко по-различна от измисления свят на инфлуенсърите, и ти явно не схващаш мисълта ми, и неговата. А ти като си такъв редовен клиент на Убер, би трябвало да знаеш, че в Европа, там където все още същетсвува някак си - колите ама хич не са нито Q7, нито Ауди ;)
« Last Edit: 19.11.2020, 23:15:26 by bagercho »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Наистина не си запознат явно с услугите на Uber. Някога ползвал ли си изобщо Uber? Виж какво представлява Uber Premium например... кога ще видиш такси в България с тригодишно Audi Q7?

За пореден път се убеждавам, че голяма чест от участниците в темата не схващат основния смисъл на това, за което говорим и разсъждават детински. Попитах в предния пост кой е контролния орган, който може да контролира, респективно санкционира дейността на един Uber автомобил, когато е явно, че той извършва таксиметрова дейност, но без спазване на наредби №34 и №35 (заедно №36 по отношение на водача му). Не казахте нищо, но fafan се хваща за най-незначителното нещо, състоящо се в използването на Q7. Класът автомобил, който се използва е пропорционален на тарифата, определена за превоз. Защо у нас масово се ползва Дачия, а не Ауди, не мисля че е нужно да се коментира. От друга страна, ако Uber не е такси, а прави споделено пътуване, водачът му също подлежи на санкция съгласно последните законови промени.

Такава е действащата нормативна уредба и ако Uber и подобните му искат да работят тук, то те трябва да се съобразяват с нея. Нали за това са създадени тези наредби? Нали законите са, за да се спазват? Или вече е модерно да съсипваме всичко съществуващо като го заменим с нещо чуждо, еко-, зелено- и т.н. за повече ПР, отколкото работещо?

ПП - hitar_potter, електронно можеш да платиш и в класическо такси; идеята беше друга - дейността на приложението не може да бъде регулирана от никого на пътя - няма контролен орган, който да провери и отличи един човек дали е Uber или просто вози приятелите си. А проблемът тук се състои в събирането на пари без да е ясно дали нещо ще отиде за държавата, общината и т.н.; точно това действие според горните две наредби отличава дали просто се возите с някого или извършваш услугата с цел печелене на пари, което вече е престъпление, когато не се извършва по определения ред.
« Last Edit: 21.11.2020, 17:50:50 by Sixkiller »
Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Правя двоен пост, но смятам че си заслужава и е точно по темата:

Междуградските и международните автобусни превози спират в сряда заради протест

Quote
Междуселищните и международните автобусни превози ще спрат изцяло в сряда, 25 ноември, а градските линии, експлоатирани от частни превозвачи, няма да се обслужват от 9 до 11 часа, обявиха днес ръководители на браншови асоциации на автобусни и таксиметрови превозвачи. В допълнение по булевардите "Ботевградско шосе", "Цариградско шосе" и "Царица Йоана" в София ще влязат около 100 автобуса и близо 2000 таксиметрови автомобила за двучасов протестен митинг, насрочен за 10 часа на площад "Батенберг".

Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова поясни на брифинг, че всеки собственик на фирма ще прецени дали да подкрепи протеста. Ако заканите се изпълнят, то в София може да бъде засегната линия 260, обслужвана от "Еридантранс", уточниха за "Дневник" от Столична община. Фирма МТК покрива 16 крайградските линиите - 18, 20, 21/22, 23, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 81, 86,117,118,119. Според пресцентъра на кметството към момента от МТК не са обявили подкрепа на протестните действия.

Протестите са в отговор на отпадналото криминализиране на незаконните превози. В края на октомври мнозинството в парламента икриминира нерегламентирания превоз на пътници през Кодекса на търговското корабоплаване, като виновните бяха заплашени от до 10 години затвор.

***

Дрогирани и психически нестабилни хора возят в София

Кирил Ризов от едно от сдруженията на таксиметровите компании пък обърна внимание на услугата "Максим", която продължава да работи в София въпреки две решения на Комисията за защита на конкуренцията, че предлагана от тях транспортна услуга е незаконна и трябва да спре. "За това приложение работят 8000 души безпрепятствено. Държавата не ги санкционира, за да няма социално напрежение. Цяла София знае кое е приложението, кой стои зад него, как отиват парите по сметките в Кипър, информирани са службите, но то си работи", допълни Ризов.

Евгени Беневречки от федерация на таксиметровите водачи допълни, че много от работещите за приложението са психически нестабилни и наркомани. "В Студентски град съм ги виждал. Дръпват една линия (наркотик, б.а.) от таблото и отиват на поредния адрес", допълни той. Според Беневречки при добро желание е елементарно да се хванат извършващите нелегални превози. Достатъчно било да се пратят клиенти под прикритие до Руски паметник и Студентски град.

"Правим акции, залавяме ги, даваме на полицията, а полицаите казват, че нищо не може да се направи. Съставят се актове и дотам", описа ситуацията той.

Цялата статия можете да прочетете на сайта на Дневник, горното е извадка на най-важното: https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/11/23/4142603_prevozvachi_planirat_spirane_na_mejdugradskite/

Протестът е законен, ето уведомлението и маршрута:

Quote from: taxibg.eu
Уведомлението е с Входящ № 28874/20.11.2020г.                         
    ДО КМЕТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА
    Г-ЖА ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА
       
    Относно: провеждане на протестни действия
    Уважаема госпожо Фандъкова,
   
    От името на КОНФЕДЕРАЦИЯ НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ, КАМАРА НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ, СЪЮЗ ТАКСИ, НАЦИОНАЛЕН СЪЮЗ НА ПРЕВОЗВАЧИТЕ, БРАНШОВА КАМАРА НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ ВОДАЧИ И ПРЕВОЗВАЧИ, ФЕДЕРАЦИЯ НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ ВОДАЧИ И ПРЕВОЗВАЧИ, АСОЦИАЦИЯ НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ СИНДИКАТИ И НАЦИОНАЛЕН ТАКСИМЕТРОВ СИНДИКАТ, заявяваме намерението си за провеждане на протестни действия на 25.11.2020г. от 10.00ч. до 12.00ч., в които ще участват представителна извадка от около 100 автобуса и всичките около 2000 таксиметрови автомобила от дневната смяна. Протеста ще се проведе на пл.Батенберг, като автобусите ще влязат в София  по три направления – Ботевградско шосе-Паметник „Левски”-Народна библиотека- пл.Батенберг, Магистрала „Люлин” -бул. „Царица Йоанна”-пл. „Батенберг” и Цариградско шосе- Софийски университет- пл. „Батенберг”.

Моля да считате настоящото за уведомление по ЗСММ.
Лица за контакт: за автобусните превозвачи: Симеон Милушев - тел: 0898 44 00 55
                          за таксиметровите превозвачи: Кирил Ризов - тел:0896 80 65 78

Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....