Author Topic: Системи за визуална и акустична информация на пътниците  (Read 113440 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
По този повод, какво стана с информационната система, която се тества в 4101 ли беше един от Т6Б5? Наскоро се возих в него и всичко си беше ОК със системата, дисплея си работи, спирките се съобщават, външните табла си работят, би трябвало експеримента да е успешен. Дали ще си остане само той или ще сложат и в останалите Т6Б5. Кефи ме на дисплея в салона как показва следващите спирки, връзките и снимки от София и пътниците му се кефят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Имам спомен, че тя беше подарък от фирмата-доставчик, като пробна система. За да се монтира по другите трамваи нали се сещаш, че трябва някой да си плати.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Определено обаче, трябва да се мисли в тази посока - тия трамваи със сигурност ще се движат поне още 10 години, ако не и повече, а и нищо не пречи това да се случи.

А онази поръчка за табелите на автото ми се струва, че ще завърши както тази за климатиците на Т6A2.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Май беше подарък наистина, дано да купят и за останалите 36 броя. Сигурно ще трябва обаче и тука обществена поръчка като на автото. Нищо не се чува като развитие нито за първото, нито за второто.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Системата беше поставена благодарение на Iskar. За съжаление, по горните етажи в СЕ има много дървени кратуни, които докато продължават да са там промяна едва ли ще настъпи.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Във връзка с повишаване качеството на предлаганата информация за пътниците, се извършиха тестове на един от автобусите BMC Procity CNG относно възможността за автоматизирана смяна посоката на маршрутните табели и показване на следващата спирка на вътрешното информационно табло.


Да припомним, че още в самото начало след доставката, имаше проблеми относно някои от функциите на системата за информация, произведена от турската фирма Polaris. Започна дискусия, като в един момент, те просто спряха да отговарят. Не изпълняват и задължението си да предоставят лицензни ключове за софтуера, поради което в момента, той е активен само на ЕДИН компютър, като при повреда, оставаме без опция за редакция на базите данни.


В условията на обществената поръчка за доставка на тези автобуси, изрично беше записано, че системата трябва да може да работи в автоматичен режим, както и да показва следващата спирка на вътрешното информационно табло.
Какво се установи при тестовете, проведени днес на автобус инв. № 1407 в АП Земляне:

1) По отношение на системата:

Системата включва контролна единица и общо четири табели - предна, странична, задна и вътрешна.

2) По отношение на вътрешното табло:

Вътрешната табела е с възможности единствено и само за показване на дестинация, като в конфигурационното меню в софтуера за редакция няма други възможности, освен това.

3) По отношение на контролера:

Контролерът може да получава команди от външно устройство, което обаче трябва да е със специфичен протокол, т.е. отново да е произведено от Polaris. Това обаче няма да реши проблема напълно.

Всички табели имат собствени контролери и базата данни за всяка от тях се записва в самата табела. Те работят по стандарт VDV300(IBIS), което дава лесна възможност за свързване на друг тип контролна единица с подходящата функционалност.

В рамките на теста, към табелите с преходен кабел, се свърза контролна единица Bustec BT902, с която се опита управление на външните и вътрешното табла с предварително програмирана в тях база данни. Установи се, че така създадената нова системна конфигурация работи без проблеми и в автоматичен режим, посоката на всички табла ще се промени съгласно посоката, в която се движи превозното средство. Поради описаните недостатъци и несъответствия с техническите условия на обществената поръчка обаче, вътрешното табло ще може да показва единствено актуалната посока, в която се движи превозното средство и допълнителен текст(например специални съобщения).

В резултат на тестовете, чрез евентуална замяна на контролните единици, е възможно проблема да бъде решен от части, за да се предоставя адекватна информация за пътниците. Проблемът с вътрешните табла ще остане активен. Ако обаче, производителят на вътрешното табло направи модификация на фърмуера и на редактиращият софтуер, то с нов контролер, ще е възможно да показваме както линия и дестинация, така и следващата спирка.


В офертата на "Карсан" за нови електрически автобуси е предвидена отново система на "Polaris", която поради описаните по-горе факти пак няма да отговаря на критериите, зададени в обществената поръчка.

Снимки от тестовете:














Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Доста непрофесионално от страна на турците. :neznam: Но са си виновни тези, които са писали поръчката, че отново не са погледнали какво поръчват и какво в дейстителност идва. Същото е и при ел. и метановите китайци. Да не говорим, че в нормалните градове различните модели са с еднакви системи, а тук всичко пристига едно към кесим, всеки модел е с различни табели и никой не държи на тези неща...

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Проблемът е, че някой е казал на този, който е писал поръчката да подписва без да гледа. Сигурно ще обвините ИБИС техника, но той няма административното право да направи каквото и да е. Рибата знаете, че замирисва откъм главата. Иначе, точно защото знае кое как се прави, ИБИС техникът предложи вариант за унификация като поне контролерът да е един тип - същия като на МАН 2019, който не е скъп, но осигурява много голям набор от функции. Всъщност, във Виена процедират така. Всеки автобус или трамвай идва с различни табели, но бордовият ИБИС компютър е един и същи за всички. И така, водачът на Цитаро утре се качва на МАН или на трамвай Е2, всичко му е еднакво и се работи по един начин. За целта, просто всички табели трябва да идват или с ИБИС протокол на комуникация, или с мастер, който да се управлява по ИБИС, а тук вече да им се монтира "Бустек БТ902".

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
След като тяхната оферта (и/или продукция) не отговаря на условията на общ. поръчка, не би ли следвало СО/СА да си потърси правата по съдебен път? Може и нещо да изпускам.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Да не кажем, че трябва да бъдат премахнати от конкурса и да се преговаря със следващия.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Днес 2501 на проби след монтаж на бордови ИБИС компютър Bustec. Чехите в момента му произвеждат и вътрешно табло, което ще се монтира по същия начин като оригиналното. Системата е демонстрационна и безвъзмездно предоставена.








Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
« Last Edit: 16.01.2020, 17:56:23 by Sailor Moon9521 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Мисля, че си спомням доста правилно как преди 3-4 години се ревеше как буквите не трябва да бъдат само главни. Всички возила се преработиха по стандарт първа главна буква, но вчера попаднах на следното:
2501-72 & 660-11 16.10.2019 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз пък смятам че с главни букви е по-добре.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Мисля, че си спомням доста правилно как преди 3-4 години се ревеше как буквите не трябва да бъдат само главни. Всички возила се преработиха по стандарт първа главна буква, но вчера попаднах на следното:
Буквите са само главни, тъй като софтуера има фабричен проблем с кодовата таблица и въпреки, че са направени И МАЛКИ букви, когато се изпише с първа главна и последващи малки, на произволно място, надписа се "реже", а от "Поларис" не искат да решат проблема, както и десетките други проблеми, за които са запитани. За това и с цел да има информация, с тези табели е направен компромис.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
В 7147 за пръв път видях работещ вътрешен дисплей. Въртеше се обзорно видео на просити от някакво автобусно изложение.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
7041 вече също е с включен вътрешен екран, на който излъчват това видео, дори май озвучено. В комбинация с включено радио става неприятна какофония.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
На тези екрани ще е хубаво, ако може да се да се показват спирките или ако това е не възможно то някаква полезна информация за пътниците. А освен табелите е много странно и защо не се обръща внимание на табелите и на гласовото оповестяване на тези автобуси. 7091 и 7083 са с различни препрограмирани табели. Шрифта на 7091 е перфектен и много хубав, не знам защо се чака и не се препрограмират всичките като него да са еднакви с новия шрифт. Гласовото също е наложащо да заработи.

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
« Last Edit: 16.01.2020, 17:55:58 by Sailor Moon9521 »