Author Topic: Системи за визуална и акустична информация на пътниците  (Read 27727 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8920
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Другите са друг тип и не знам защо да са зле, като се виждат супер, светят нощем, не са малки и не дават дефекти?

Нямам предвид че не работят, имам претенции спрямо това, което показват.

- Не е нормално цял ден да се оказва само една дестинация.
- Не е нормално да няма съобщаване на спирките.
- Не е нормално спирките да не се изписват на вътрешния дисплей.
- Не е нормално да се изписва например: 6    С Т О Ч Н А  Г А

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
След като отмениха първата поръчка за 52та електробуса, от днес има налична документацията за новата поръчка и в частта за информационните системи са добавени доста конкретни изисквания.  :rolleyes:

От старата поръчка:
Quote
35. Информационни табла за указване на маршрути:
електронни с възможност за изписване на кирилица и латиница;
-   осигуряващи информация отвън:
•   едно табло отпред (минимален размер на дисплея – 180 mm х 1200 mm, с разделителна способност 16х144 пиксела и мин. растер 5 мм) показващо наименованието на маршрута и номера на линията;
•   едно табло отзад, показващо номера на линията (минимален размер на дисплея – 180 mm х 260 mm, с мин. разделителна способност 16х32 пиксела и мин. растер 5 мм )

От новата поръчка:
Quote
36. Информационни табла за указване на маршрути:
-   електронни, с възможност за изписване на кирилица и латиница, на база LED технология с бяла светлина;
-   осигуряващи информация отвън:
•   едно табло отпред, показващо наименованието на маршрута и номера на линията (минимален размер на дисплея – 180 mm х 1200 mm, с минимална разделителна способност 16х144 пиксела, от които минимум 16х32 пиксела пълноцветно (RGB) поле за номера на линията в ляво. Допустимият растер е в диапазон от 5 мм до 13,2 мм;
•   едно табло отзад, показващо номера на линията (минимален размер на дисплея – 180 mm х 260 mm, с мин. разделителна способност 16х32 пиксела и растер минимум 5 мм )

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18418
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Добавеното е чудесно. Аз онзи ден писах, че това трябва да бъде задължително условие.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 466
    • View Profile

При "по-дългите маршрутки" условията за табелите са идентични, но размерите и разделителната способност са увеличени, съответно 19/144, 19/112 и 19/32.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2057
    • View Profile
След като отмениха първата поръчка за 52та електробуса, от днес има налична документацията за новата поръчка и в частта за информационните системи са добавени доста конкретни изисквания.  :rolleyes:

От старата поръчка:
Quote
35. Информационни табла за указване на маршрути:
електронни с възможност за изписване на кирилица и латиница;
-   осигуряващи информация отвън:
•   едно табло отпред (минимален размер на дисплея – 180 mm х 1200 mm, с разделителна способност 16х144 пиксела и мин. растер 5 мм) показващо наименованието на маршрута и номера на линията;
•   едно табло отзад, показващо номера на линията (минимален размер на дисплея – 180 mm х 260 mm, с мин. разделителна способност 16х32 пиксела и мин. растер 5 мм )

От новата поръчка:
Quote
36. Информационни табла за указване на маршрути:
-   електронни, с възможност за изписване на кирилица и латиница, на база LED технология с бяла светлина;
-   осигуряващи информация отвън:
•   едно табло отпред, показващо наименованието на маршрута и номера на линията (минимален размер на дисплея – 180 mm х 1200 mm, с минимална разделителна способност 16х144 пиксела, от които минимум 16х32 пиксела пълноцветно (RGB) поле за номера на линията в ляво. Допустимият растер е в диапазон от 5 мм до 13,2 мм;
•   едно табло отзад, показващо номера на линията (минимален размер на дисплея – 180 mm х 260 mm, с мин. разделителна способност 16х32 пиксела и растер минимум 5 мм )
Ужас!  :help:
Лично видях наживо 204 с цветната табела и мнението ми е, че контрастът беше отвратителен. Късмет някой с по-слабо зрение да различи без усилие номера на маршрута. Абсолютно излишно нещо е това.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 796
    • View Profile
    • Email
Интересно е защо след пробната табела на мана сега в поръчката се поставя условия да е същата и на новите миди електрички. Тук не се ли засягат малко интереси?
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 466
    • View Profile
Ужас!  :help:
Лично видях наживо 204 с цветната табела и мнението ми е, че контрастът беше отвратителен. Късмет някой с по-слабо зрение да различи без усилие номера на маршрута. Абсолютно излишно нещо е това.
Така е, като се допуска личните амбиции и желания на един човек да определят условията.
Цялата Мара втасала, та сега и "цветни" табели!
Между другото на 5 метровите маршрутки( хола ми е по-голям) НЯМА изискване за странична табела. Да, мястото е ограничено, но съвсем спокойно може поне да има табела за номера(16/32), за да не се накичват после с некролозите.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18418
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Интересно е защо след пробната табела на мана сега в поръчката се поставя условия да е същата и на новите миди електрички. Тук не се ли засягат малко интереси?
Да. Засягат се моите интереси, защото искам цветно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4392
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Интересно е защо след пробната табела на мана сега в поръчката се поставя условия да е същата и на новите миди електрички. Тук не се ли засягат малко интереси?
Да. Засягат се моите интереси, защото искам цветно.

Да, защото си егоист, мислиш само за себе си и имаш его до небесата.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
  • ! 9060 !
    • View Profile
Цветните табели може да са единствено стъпка напред, ако са правилно реализирани. Реализацията по 204 наистина куца, да се надяваме да е тестова. Поразгледайте как изглеждат на запад и ще разберете, че може да са много удобни.

Колкото и да редите наред всичко живо, за няколко години минахме от изисквания просто да има табло отпред и отзад, до конкретни размери, цветове и изисквания. Заслугите за това със сигурност са до голяма степен на въпросните ИБИС техници. Това хем допринася за унификация на външния вид, хем предполага по-добро обслужване (пак казвам, при добра реализация!).

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2057
    • View Profile
Цветните табели може да са единствено стъпка напред, ако са правилно реализирани. Реализацията по 204 наистина куца, да се надяваме да е тестова. Поразгледайте как изглеждат на запад и ще разберете, че може да са много удобни.

Колкото и да редите наред всичко живо, за няколко години минахме от изисквания просто да има табло отпред и отзад, до конкретни размери, цветове и изисквания. Заслугите за това със сигурност са до голяма степен на въпросните ИБИС техници. Това хем допринася за унификация на външния вид, хем предполага по-добро обслужване (пак казвам, при добра реализация!).
В София не се е видяло нищо добро от тия RGB играчки. Но явно тестът е счетен за успешен, щом са се юрнали да поръчват :help:... Пари на вятъра, ако питате мен.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15944
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А кога ще имаме табели и от ляво, както и широкоформатна отзад!?  :help:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18418
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз не смятам за нужно да имат такива табели. Далеч по-умно е да се заложи странична табела в долната част на предното стъкло. Важи за тролеите най-вече. В това отношение само китайците се оказаха по-умни, като на ютонгите поставиха на видно място страничните табели.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3570
    • View Profile
Като е в долната част стеснява мястото на седалката вътре. В горната част на стъклото не се ли вижда също толкова добре, както са тролеите и БМЦтата?
Иначе ето една конфигурация за слепци
Škoda 27tr Solaris #27210. Riga by Jurgis Švilpa, on Flickr

Списък на подвижния състав в София
И ако нещо в живота би имало смисъл,
то е да бъдем добри с околните
и да живеем сякаш можем и повече.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2344
    • View Profile
    • Email
Има предостатъчно място за голяма табела и между двете предни седалки. За хора с намалено зрение според мен е много по-важна информацията която е там, отколкото на предната, защото я виждат когато автобуса вече е спрял.

Ето един хубав пример за голяма табела отстрани:


Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18418
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И двата варианта ми харесват. Нали ви е ясно, че ако не се сложи електронна светеща ясна табела в долната част на салонното стъкло, задължително отиваме на печатен некролог. В момента от движещите се превозни средства, само ютонгите са с добре поставени странични табели. Засъжаление в момента се извършва явно нарушение като много превозни средства карат без никаква табела на първото странично стъкло. Особено фрапантен е примерът с песите, които никога не са имали.
« Last Edit: 21.03.2020, 12:00:44 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 466
    • View Profile
Страничната не е задължителна.
.. Засъжаление в момента се извършва явно нарушение като много превозни средства карат без никаква табела на първото странично стъкло. Особено фрапантен е примерът с песите, които никога не са имали.

...Под "трябва" да се разбира спазването на Каталога. Няма съдебно решение, че тези табели са задължителни.

Ако има явно нарушение, то може да бъде това, че при Т6B5 с монтирани електронни табели се кара без некролог на челното стъкло.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18418
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
4105 няма електронна табела, но от поне месец кара без челна долу. Има и доста други примери, макар и единични. Страничната не е задължителна от гледна точка на това, че няма съдебно решение. Но според каталога е задължителна. Сега за всяка една табела ли трябва да излиза решение на съд или друг държавен орган? Този каталог поне на ниво ЦГМ има някаква стойност.  И най-вече може би за гласовото оповестяване трябва да се вземе  генерално решение .
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ако говорим за задължителност:
Некролозите са незаконни. Те не отговарят на изискването да има маршрут в челната част на автобуса. От дясната страна- също няма и са на неправилното място. Нека отчетем, че нормативните актове "не виждат" електронните табели. Ако трябва да се заяждаме за запетайката на закона- никой не е прав в тоя спор. Има нормативен документ, Наредб №2 на МТ, която регулира обозначаването на автобусите



Quote
Чл. 41. (1) (Изм. - ДВ, бр. 44 от 2011 г.) По време на работа автобусите трябва да бъдат
обозначени с табела с номера на маршрута, ако линията е основна или допълнителна, и табели с
крайните спирки, които се поставят на местата, определени от производителя:
1. табелата с номера на маршрута е с размери 210 мм x 260 мм, черни цифри на бял фон и
височина на цифрите 165 мм;
2. маршрутните табели на автобусите са с размери 170 мм x 625 мм, черен надпис на бял фон, с
височина на цифрите 165 мм и височина на буквите 45 мм;
3. (отм. - ДВ, бр. 44 от 2011 г.)
(2) (Изм. - ДВ, бр. 44 от 2011 г.) Всеки автобус трябва да има най-малко две табели с маршрута,
от които едната да бъде поставена в челната му част, а втората - от дясната страна пред задната врата.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18418
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Прекалено стара наредба. Както си написал, изобщо не се споменава за електронни табели, а всичко трябва да е на бял фон с черни числа.

Ако говорим за задължителност:
Некролозите са незаконни.

Т.к. теб не те считам за отявлен мой враг, каквито има десетина в този форум, ще ти отговароя културно, че не са незаконни. Направо са си задължителни с оглед решение на КЗД, потърдено от два състава на Админитративен съд София град и потвърдено от ВАС. По-законно нещо от това трудно може да се намери, Предвид факта, че решението на ВАС е окончателно и неподлежи на обжалване.
По отношение на цитираната от теб наредба съм се свързал съм се с ИААА още през месец юли 2017 г. и получих отговор, че се изготвя проект за промяна на тази Наредба. Т.к. две години и половина след тази дата не е изготвен никакъв проект, считам, че явно не се държи особено на детайлите, които са написани в Наредбата. И все пак наредбата е подзаконов акт и решението на КЗД и ВАС имат по-голяма сила и е логично да се прилагат именно те.
« Last Edit: 21.03.2020, 18:08:09 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/