Author Topic: БАН тества водородна горивна клетка на тролейбус  (Read 47974 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
За почти 5 месеца от датата на последната визита, дали има някакво развитие по този тролейбус?

https://eplus.bas.bg/shr/reports/1-100/p_9_1.pdf

Това е отчет на програмата до юни 2021.

Накратко - тролейбусът не е готов. По-скорошни отчети няма. Предполагам, че програмата е приключена, тъй като последните новини на сайта са от 2021 - https://eplus.bas.bg/

Голямото им постижение в точка 2.4 за транспортните средства е, че са пуснали сал по Дунава, задвижван с електромотори и покрит със слънчеви панели. Разбира се, всичко на базата на комерсиални продукти, достъпни на пазара.

Наука - нулева, парите - усвоени.

ПС - в доклада може да прочетете как доцент разработва табло за управление на тролейбус ...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Настроили са вратите да се отварят и затварят автоматично след натискането на копче, а не ръчно… Най-много и да са им забърсали мръсотията от стъклата…

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email


ПС - в доклада може да прочетете как доцент разработва табло за управление на тролейбус ...

Не се изненадвам. В моя " университет" един асистент, доктор, по някакъв европроект направи доклад как се правят 360 градусови панорами и съответно се сдоби с фотографска техника...
Апропо, панорамите ги беше наснимал в двора на "учебното заведение", дори не се беше разходил до някакъв обект с поне някаква естетическа стойност. Българска наУка.
« Last Edit: 02.11.2022, 09:47:27 by Stahlgewitter »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
От известно време ми се върти в главата този проект. Та назря моментът да попитам има ли напредък? Въобще ще се развие ли тази програма за "обновяване" на 30 бройки с водородни клетки или това беше за пред камерите и толкова?

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Ако идеята е била да се обновят 30 Икаруса, то е малко късно...  Не са останали толкова "в движение"...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
От известно време ми се върти в главата този проект. Та назря моментът да попитам има ли напредък? Въобще ще се развие ли тази програма за "обновяване" на 30 бройки с водородни клетки или това беше за пред камерите и толкова?

Опасявам се, че водородният Икарус е навъртял повече метри в главите ни, отколкото в реалност. Проектът по всичко личи е приключил и отчетен преди 2 години. Парите са усвоени, докладите написани. Повече от бг "науката" не очаквайте.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
. Парите са усвоени, докладите написани. Повече от бг "науката" не очаквайте.

Ами че то това е работата на науката, тези доклади сега някой трябва да ги прочете и да има връзка между научната работа и индустрията, да се възприемат научните постижения и да се усвоят в някакво производство. Няма как да очакваме че БАН ще ремонтира и преустройва серийно 40 годишни Икаруси.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В случая не се търси научно постижение, а академично израстване като самоцел, за което разработките, докладите и публикациите са задължително условие, дори да са напълно безполезни.
Историята е много подобна на фотоволтаичния чадър на София Тех Парк, от който можеш да си заредиш телефона - нещо, което струва 30 евро в Алиекспрес беше отчетено пред медиите като голяма иновация. Аз си нося същия панел при къмпингуване и си зареждам от него телефона... само не съм го завързал със свински опашки за чадър. Естествено, това предизвика само смях сред аудиторията, но и глътна едни пари за "разработване". С тролея е същата работа.
« Last Edit: 04.05.2023, 12:09:07 by bdz43r »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Тролеят и да стане готов, няма къде да го зареждат. Тепърва ще строят зарядна станция, която очакват да е готова наесен и ще има абсурдно малък капацитет. Но пък вече са си купили автомобил на водород - Хюндай Нексо.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Обществената поръчка е прекратена на 15 апр 2022, явно този тролейбус ще си остане паметник, докато не го нарежат...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все пак е сериозно постижение на българската наука и със сигурност някой е успял да се хабилитира.  :)

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Трябва да си голям наивник, ако някой си е мислил, че от тази глупост ще излезе нещо. То още от начало си беше ясно, че нищо няма да стане усвоиха се парите от фондовете за проекта и до тук.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Цялата тази работа ако някой имаше сериозно намерение да бъде докарана докрай, сигурно щяха да вземат някоя Шкода, а не да изкарат бракуван таралясник, стоял 5 години на плаца в Левски. Това си беше чисто отбиване на номера, усвояване, и ако се беше получило наистина, гледката щеше да е трагикомична...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Шкода вкара в употреба на скоро истински водороден автобус. ;)