Author Topic: Линия до Смолян  (Read 14712 times)

Aspirina

  • Guest
Линия до Смолян
« on: 03.11.2007, 23:48:15 »
Тези от вас, които са пътували по пътя към Смолян знаете кво приключение е. А има ли изобщо проект за Ж.П. Линия, която да стига дотам или поне една теснолинейка?  

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #1 on: 04.11.2007, 08:57:45 »
Няма, никога не е имало и едва ли някога ще има. Като гледаш, колко е ефективна теснолинейката до Добринище, как си представяш някой да инвестира  в теснолинейка до Смолян? А от Чепеларе на юг теренът е изключително труден.
Достатъчно е шосето да се разшири в четири- или поне трилентово.

Евентуален икономически ефект би имало от свързване на жп линията от Подкова, Кърджалийско с Комотини в Гърция.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #2 on: 04.11.2007, 09:26:44 »
Че кое и неефективното на теснолинейката?! Влаковете са пълни почти от началната до крайната гара ежедневно.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #3 on: 04.11.2007, 10:36:20 »
Смолян има крещяща нужда от ж.п.линия-не може такъв голям град да е оставен вече толкова години без ж.п. връзка-наистина пътуването по шосето е много опасно, особено зимата, пътят е тесен неудобен и с много баири и завои. Още помня едно мое не пътуване не чак толкова отдавна до Смолян с автобус Чавдар 11М4 през Пампорово и на половината хора им стана лошо по пътя-то са остри завои, непрекъснвато резки изкачвания, спускания.

Една ж.п. линия, дори и теснолинейна икзключително много ще облкечи и ще направи по-приятно придвижването до Бачковският манастир, Чепеларе, Пампорово и Смолян,много хора ще го ползват, включително и аз. Ако не е технически възможно за нормална, то поне теснолинейна ж.п.линия да построят. Може да се направи по-модерен начин, както в Швейцария, с модерни панорамни вагони с големи стъкла, електрифцрана, а ако има наклони над допустимото със зъбчата предавка. Недостатъкът ако е теснолинейна, е че на Асеновград ще трябва да се прекачваш, ама пак по-добре отколкото да пътуваш по шосето.
И още нещо-Смолян е много дълъг град-около 10 км, ако крайната гара се направи в горната нова част на града, а теснолинейката минава от кв.Устово през целият град с няколко гари в града, хората ще могат да я ползват и като удобен градски транспорт.

Наложително е построяването на теснолинейка до Смолян, и удалжаването на другата теснолинейка от Добринище до Гоце Делчев. Самият факт, че в другата теснолинейка вагоните са почти винаги пълни на 100% показва ефективността.

Естествено проблем е от ъкде ще дойде финансирането за теснолинейката до Смолян, въпреки че такава инвестиция би се изплатила многократно след години. И само си помслете, колко много фирми биха превозвали товари по нея, защото е по-евтино.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #4 on: 04.11.2007, 14:53:35 »
Те за построените вече трасета не могат да намерят пари за модернизация, какво остава за строеж на нова жп линия....

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #5 on: 04.11.2007, 22:01:25 »
Нека да се включа и аз. Смолян, Рудозем и Мадан се нуждаят определено от ЖП Линия дори и да е на 760 мм междурелсие. Определено ще има огромен ефект цялата работа и като се включат местни хора в строежа на линията. Като например трасето да е Асеновград-Лъки-Момчиловци-Смолян-Рудозем-Мадан. Както и малко още по-екстремно Смолян-Девин-Доспат-Гоце Делчев-Добринище. Като и тя ще е винаги пълна защото минава покрай Триград, Ягодина все велики места с приток на туристи. Като може да се обособи като Туристически Южен Ринг - Връзка между Банско и Пампорово, както и между най-забележителните обекти в региона и ще има и нов поминък за хората - ще се обучат машинисти, техници ще има и кондуктори. Селцата ще живнат, защото от там ще минава влак всеки ден поне по два пъти и ще имат връзка с цивилизацията и ще се превърнат в местенца за екотуризъм. Също така ще подпомогне и дърводобива. Не пречи връзка Асеновград-Кърджали (1435 мм) като тя ще е и туристичекса дестинация между Бачковския Манастир и Перперикон, като потенициала на Перперикон още дори не е разработен...Сега ще получа моментално упрек за чий да се прави като електризира и удвоява Пловдив-Свиленград. Ами просто ще има туристи бол, както и много много селца които ще се радват на железницата. Както и от Подкова да се продължи до Комотини това ще е натоварена връзка със Средиземноморието.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #6 on: 05.11.2007, 03:16:41 »
Всичко Мара втасала, па седнала и  г**а си учесала.... До Бургас се пътува 8 часа, до Варна - 9, до Свиленград - 7, до Петрич - 5. Айде сега да правим теснолинейки насам и натам за шепа туристи... Че държавата трябва да инвестира в инфраструктура дори и да е ясно, че в близко бъдеще няма да излезе на печалба - да, ок ясно е че тогава се цели икономически ефект от "оживяването" на дадени райони. Ама основните, важните дестинации да са ни под всякаква критика и да се иска строеж на нови линии не е нормално. А и всъщност, пътническите превози са по-малкият проблем и грижа. За БДЖ те са и винаги ще са на загуба. На БДЖ основните приходи са от товарните превози. А и не само на БДЖ - и на НКЖИ, и на частните жп оператори. И за това натам се насочват основните пари. За останалото - ако, когато остната пари и товарните превози генерират достатъчен приход за да кросфинансират пътническите "екстри"

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #7 on: 05.11.2007, 10:50:59 »
Добре видяхме ли какво се постигна с акцията за проверка на билетите преди качване! Че можело! Можем стига да искаме. С новия ГДВ ще има напредък да се надяваме. Един такъв проект ще е огромна атракция за туристи Банско има 25000 хиляди души леглова база която се пълни през сезона. Туроператорите и БДЖ могат да правят много атракционни пътувания при това от два от най-големите ски центрове на Балканите. Влакчетата ще са винаги пълни дори и от местни и за това сегашната теснолинейка е блестящият пример. Ще могат да се превозват и товари - това е район на активен дърводобив, а и рудниците още работят. Може НКЖИ да предлага и интернет връзка и обезпечаване на региона от която ще печели - едни Банско, Разлог и Смолян имат само БТК ADSL като нормална възможност за интернет... Поема се голям риск, но без риск няма победа.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #8 on: 05.11.2007, 13:54:34 »
Риск се поема, когато си на печалба. А не като в годишния баланс пише - оперативна загуба ХХХ милиона лева.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #9 on: 05.11.2007, 15:06:55 »
Тъпото е че и в БДЖ както и навсякъде се слагат хоря които са роднина ан някого и единствента им цел е да се нагушат колкото се може повече. Няма хора със съвременно мислене, хора които да могат да изготвят качествена програма за развитие и да видят как да надвият конкуренцията и да инвестират в печеливши проекти. За БДЖ има огромни възможности за развитие, просто няма кадри които да ги осъществят.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline evcho

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #10 on: 26.11.2007, 15:19:37 »
В България никога не се е мислело за туризъм, по простата причина че управляващите мислят как да развеият промишленоста/която бавно укапва/.Та замислете се почти всички ЖП лини са строени до места свързани с промишленоста.Червен бряг -Златна Панега цимент,до Оряхово-варовик.Септември - Добринище почти няма товарни превози, а пътника на 100% пълен.ЖП транспорта не трябва да се гледа от страна на товарен аспект,а от страна на туризъм.Ще речете няма туристи,ами няма вагоните мизерни,няма климатици БДЖ трябва да погледне това свое проблемно място.И още нещо катастрофите по пътищата могат да се намалят особено по дългите дестинации БДЖ да превозва коли.Хем печелившо,хем безопасно!Относно строежите на нови трасета,навремето е имало транспортни войски,бригади и всичко се е строяло така бързо,но уви в днешно време това е малко трудно допустимо.
« Last Edit: 26.11.2007, 15:22:05 by evcho »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #11 on: 26.11.2007, 16:24:43 »
БДЖ до преди няколко години превозваше автомобили, познай защо спря да превозва ?  Транспортни войски, както и всякакви други строителни войски правят всичко бързо, но сам виждаш качеството.  
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #12 on: 26.11.2007, 17:20:28 »
Quote from: KRAKOMOBILA
БДЖ до преди няколко години превозваше автомобили, познай защо спря да превозва ?
Защото ако превозва автомобили, ще я сбъркат с швейцарските железници  

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #13 on: 26.11.2007, 17:26:25 »
Quote from: blagun
Защото ако превозва автомобили, ще я сбъркат с швейцарските железници  
Не вярвам.   . Просто всеки предпочита да отиде с автомобила си еди къде си, а не хем да плаща билет за влака, хем да плаща билет за колата във влака.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline evcho

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #14 on: 27.11.2007, 16:18:13 »
Абсолютно цялата ЖП мрежа е изградена с помоща на военните.По тези линии още се движат влакове.НКЖИ да не би да вършат качествена работа на гара Тъжа два пъти дерайлира влак следствие некачествен ремонт.Но няма да споря защото сме вече натовска държава.Гледам Discovery в един филм хората за една нощ подмениха един от най-натоварените ЖП участъци в Англия по които се движат скоростни влакове.Ама уви България сме и всичко започва и свършва до тук.Моста по линията Тулово - Стара Загора е правен от инженер,който за да докаже здравината му застава отдолу и влака минава отгоре.Този мост не мръднал.Някой инженер от НКЖИ да застане под нещо направено от тях,май няма такъв случай.
« Last Edit: 27.11.2007, 16:22:06 by evcho »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #15 on: 27.11.2007, 17:12:02 »
Quote from: KRAKOMOBILA
Не вярвам.   . Просто всеки предпочита да отиде с автомобила си еди къде си, а не хем да плаща билет за влака, хем да плаща билет за колата във влака.

Ами напротив! Аз предпочитам вместо да се блъскам в най-големите летни задръствания, катастрофи и т.н да дам 30лв и да си взема колата от Бургас, хем ще мога във влака да се напия и да пея  (летните пътувания с нощния влак са свързани с това просто   ), хем по морето мога да си джиткам с кошницата. Доста хора се чудят същото, защо БДЖ спря.

Относно мнението на евчо - съвсем нормално е да се строят линиите заради индустрията, а не заради туризма - в края на краищата там е печалбата на БДЖ, респективно на НКЖИ. Ти ако мислисш, че София-Бургас(подбалканската) е правена, за да може пролетариата да ходи да почива по курортите си в дълбока грешка.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Линия до Смолян
« Reply #16 on: 27.11.2007, 17:20:17 »
Quote from: evcho
Абсолютно цялата ЖП мрежа е изградена с помоща на военните.По тези линии още се движат влакове.НКЖИ да не би да вършат качествена работа на гара Тъжа два пъти дерайлира влак следствие некачествен ремонт.Но няма да споря защото сме вече натовска държава.Гледам Discovery в един филм хората за една нощ подмениха един от най-натоварените ЖП участъци в Англия по които се движат скоростни влакове.Ама уви България сме и всичко започва и свършва до тук.Моста по линията Тулово - Стара Загора е правен от инженер,който за да докаже здравината му застава отдолу и влака минава отгоре.Този мост не мръднал.Някой инженер от НКЖИ да застане под нещо направено от тях,май няма такъв случай.
Хвани прочети някоя и друга книга за ж.п. строителството, горещо ти препоръчвам “Железопътната мрежа в България 1866-1975”. на инж. Димитър Деянов. Найстина доста линий са построени и с участието на военни, но цялата ж.п. мрежа не е. Пък и не съм казал, че НКЖИ правят нещо свястно.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #17 on: 27.11.2007, 21:30:51 »
Чакайте да почнат тол таксите и ще видите дали няма да е хубаво да си возиш колата на влака. А като пооправят линиите и подвижния състав, най-якото ще е да си качиш трошката на влака и да се возиш към морето със 160 км/ч.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Линия до Смолян
« Reply #18 on: 27.11.2007, 21:41:05 »
ама разбира се, аз съм потенциален клиент на тоя вид услуги-качвам си каляската на влака и си пием у влака. Мен на морето кола ми трябва колкото да се возя между отделните курорти, хич не ми е зор да карам до морето, ако има такава услуга аз съм клиент

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Линия до Смолян
« Reply #19 on: 29.12.2021, 21:06:35 »
Понеже в последните дни се "хвърли" в пространството отново идеята за строителство на линия до Смолян, се сетих, че преди време попаднах заглавия на архивни единици от Държавен архив - Смолян, свързани с проект за линията Крумово - Асеновград - Смолян от самия край на 80-те години. Разработката се пази във фонда на Дирекция "Изграждане на селищните системи" - Смолян. Папките са отделени в самостоятелен опис (ф. 1190, опис 2П), като освен за жп линията, в него присъства и проектът за тролейбусен транспорт в Смолян. Можете да скролнете до края на страницата и там ще излезе разбивката на папките по подобекти. Разбира се, това са само заглавията на папките. Към момента само на място може да се разгледат. Досега не съм ходил да ги чета, но би било интересно. Фактически това може би значи, че съществува готов проект за линията поне според тогавашните стандарти и параметри.