Смолян има крещяща нужда от ж.п.линия-не може такъв голям град да е оставен вече толкова години без ж.п. връзка-наистина пътуването по шосето е много опасно, особено зимата, пътят е тесен неудобен и с много баири и завои. Още помня едно мое не пътуване не чак толкова отдавна до Смолян с автобус Чавдар 11М4 през Пампорово и на половината хора им стана лошо по пътя-то са остри завои, непрекъснвато резки изкачвания, спускания.
Една ж.п. линия, дори и теснолинейна икзключително много ще облкечи и ще направи по-приятно придвижването до Бачковският манастир, Чепеларе, Пампорово и Смолян,много хора ще го ползват, включително и аз. Ако не е технически възможно за нормална, то поне теснолинейна ж.п.линия да построят. Може да се направи по-модерен начин, както в Швейцария, с модерни панорамни вагони с големи стъкла, електрифцрана, а ако има наклони над допустимото със зъбчата предавка. Недостатъкът ако е теснолинейна, е че на Асеновград ще трябва да се прекачваш, ама пак по-добре отколкото да пътуваш по шосето.
И още нещо-Смолян е много дълъг град-около 10 км, ако крайната гара се направи в горната нова част на града, а теснолинейката минава от кв.Устово през целият град с няколко гари в града, хората ще могат да я ползват и като удобен градски транспорт.
Наложително е построяването на теснолинейка до Смолян, и удалжаването на другата теснолинейка от Добринище до Гоце Делчев. Самият факт, че в другата теснолинейка вагоните са почти винаги пълни на 100% показва ефективността.
Естествено проблем е от ъкде ще дойде финансирането за теснолинейката до Смолян, въпреки че такава инвестиция би се изплатила многократно след години. И само си помслете, колко много фирми биха превозвали товари по нея, защото е по-евтино.