Author Topic: Градският транспорт в Рио де Жанейро  (Read 476 times)

Online The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3278
  • TM 303
    • View Profile
Споделям малко снимки от градския транспорт на Рио де Жанейро, и по-точно като за начало на легендарния трамвай по хълмовете на най-стария район в града - Санта Тереза. След сериозен инцидент с жертви линията на трамвая за съжаление вече е само една, но изживяването е все така изумително - особено частта, в която трамваят върви върху старинен акведукт на повече от два века. Поради спецификите на местния трафик, возенето е доста екстремно изживяване - бесни ускорения и още по-резки спирания, сигурността е някъде под нулата, но независимо от всичко, това е може би най-въздействащото ми возене на старинен трамвай - а съм имал щастието да се возя на доста впечатляващи неща от този тип. Самото естество на машините и старинната атмосфера са страхотни, а гледките са просто зашеметяващи.





















« Last Edit: 23.12.2019, 22:53:18 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Online The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3278
  • TM 303
    • View Profile
И малко съвременни трамваи, Alstom Citadis :)



Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6508
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
На батерии? Или са с друг вид задвижване?

Online The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3278
  • TM 303
    • View Profile
На батерии? Или са с друг вид задвижване?

На батерии трябва да са - в определени участъци липсва контактна мрежа, но си се движат със същия звук както и по участъците с ККМ.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
Иха, 7 секционен трамвай. Може би да с ултракондензатори, нито се виждат батерии на покрива, нито пък обособено място в салона за дизелов двигател.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1446
    • View Profile
Захранва се от трета релса поставена по средата, която се задейства от тежестта на трамвая.
The Grand Tour

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5356
    • View Profile
И как се избягва попадане на вода в третата релса - интензивните дъждове не са редки в Рио де Жанейро през южното лято?  :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
При вглеждане се вижда че има 3-та релса посредата, не е нито с батерии нито дизел. Така че явно са го измислили това с дъждовете  :D
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1446
    • View Profile
ха ти да видиш фокус.... Задейства само под тежесста на трамвая. Когато има травай над или близо до нея изпраща радио сигнал и задейства участци под напрежение. Състои се  от 10 м участък под напрежение и изолиран  по 3м. Трамвая има малки токовзематели в двата края.   С отделнии бобини се активира напрежение само в неизолианите участъци. В Бордо всички участъци в центъра са направени по-този начин и работи перфектно вече поне 15 години. Алстом са я измислили да не загрозяват проводниците централната градска част на Бордо.Това беше условието да се върне трамвая в града. Струваше стотици милиони евро.
The Grand Tour

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2958
    • View Profile
ха ти да видиш фокус.... Задейства само под тежесста на трамвая. Когато има травай над или близо до нея изпраща радио сигнал и задейства участци под напрежение. Състои се  от 10 м участък под напрежение и изолиран  по 3м. Трамвая има малки токовзематели в двата края.   С отделнии бобини се активира напрежение само в неизолианите участъци. В Бордо всички участъци в центъра са направени по-този начин и работи перфектно вече поне 15 години. Алстом са я измислили да не загрозяват проводниците централната градска част на Бордо.Това беше условието да се върне трамвая в града. Струваше стотици милиони евро.

Пък докато ти четях мнението представи си как си представих софийска киша и сплъстена кал по хипотетичната трета релса на бъдещо софийско трасе  :rolleyes: