Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222486 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Ами простотията да се излива асвалт директно върху паветата. И какво се получава после. Иначе жълтите павета са стрували теглото си в злато, но даваха репоратж как един си беше вдигнал къща и ограда с тях
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Quote from: rebelheartous

Еми то и на Цар Борис III са павета, ама не съм чул някой да се оплаче досега. Плюс това през някакъв период ги подменят и пренареждат и постоянно си изглеждат готино  


Моля??? Тия павета разкатаха фамилията на Ден Оудсените например. А и с кола дори е ужасно друсане. Още повече, че тия павета са от скапания тип - големи, правоъгълни.
Да махат павета от всички по-големи улици.

А за ремонта по Дондуков - не се ли предвижда извеждане на трамвайната линия в единия край на булеварда, защото самата трамвайна линия там вече е в окаяно състояние.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: emo
А за ремонта по Дондуков - не се ли предвижда извеждане на трамвайната линия в единия край на булеварда, защото самата трамвайна линия там вече е в окаяно състояние.
То по-скоро е добре да направят ТМ трасе в десните ленти. Иначе трябва да се мисли за пешеходни островчета на операта и В.Левски.
Но едва ли ще променят радикално ТМ трасе - нали ремонтът е от ЛЕВСКИ, а за да го преместят, трябва да почнат ремонта от КРАКРА.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Quote from: blagun
То по-скоро е добре да направят ТМ трасе в десните ленти. Иначе трябва да се мисли за пешеходни островчета на операта и В.Левски.
Но едва ли ще променят радикално ТМ трасе - нали ремонтът е от ЛЕВСКИ, а за да го преместят, трябва да почнат ремонта от КРАКРА.


За извеждането на трамвайните линии от страната на партийния дом се говореше преди 5 г. и тогава се хванах на бас с един приятел, че това няма да стане. И не стана. Мисля, че сега обаче е наложително да се направи. Тези спирки са опасни за пътниците, а и ако трасето е в единия край няма да има коли върху линиите и ще се избягват задръстванията.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: emo
Тези спирки са опасни за пътниците, а и ако трасето е в единия край няма да има коли върху линиите и ще се избягват задръстванията.
А ако са в двата края на платното - и в двете посоки няма да паркират, а пешеходците изобщо няма да стъпват на булеварда.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Quote from: blagun
А ако са в двата края на платното - и в двете посоки няма да паркират, а пешеходците изобщо няма да стъпват на булеварда.


Това е добро предложение(не ти го разбрах първоначално). Досега не е прилагано, но може да се направи. Има ли таква идея?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: blagun
А ако са в двата края на платното - и в двете посоки няма да паркират, а пешеходците изобщо няма да стъпват на булеварда.
Да, но тогава задължително трябва да има колчета, за да не паркират колите по тротоарите.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: ozzy
Да, но тогава задължително трябва да има колчета, за да не паркират колите по тротоарите.
абе то трасето да го има, вие за колчетата се размислихте. Засега няма да се местят никакви релси, просто преасфалтиране

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Улицата с най-гаден(неравен) паваж е "Цар Симеон". Там ако караш с над 20 км/ч се чувстваш като болен от паркинсон. Иначе определено на улици като Борис 3-ти е задължително преасфалтирането, защото сега само в средата са наредени добре паветата и се губи много от платното.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: bate_vanio
Улицата с най-гаден(неравен) паваж е "Цар Симеон".
Искър в участъка между Черномен и Майор Агов (от градинката срещу СМГ до задния вход на ИСУЛ) също не и отстъпва. Наблюдавам пренарежданията на паважа в квартала, където ни е фирмата - между СМГ и ИСУЛ. Допреди 3-4 години паветата се пренареждаха добре. Но явно майсторите-павьори са се пенсионирали, защото напоследък качеството на пренареждането спадна драстично. Сега го редят като калдъръм!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
А какво ще кажете за 'кръглите' павета по Иван Асен?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Даже на пъпа на София - пред Паметника на Незнайния войн паветата са наредени безобразно. Когато преди години разхождах дъщеря си там, горкото бебе понасяше кански сътресения.

druncho

  • Guest
Павета и на мен ми харесват, ако са направени добре...Знам, че и "Шанс З'Елизе" също е с павета...
По други въпроси:
Паветата са перфектна основа за асфалт така, че няма никакъв проблем да се излива върху тях...
Асфалтови пластове за много тежко движение са плътен и неплътен са по 4см. - общо 8см. със съответната дебелина на основата...
Жълтите павета са поръчвани от архитекти...Ако са поръчвани от пътен инженер нямаше да ги има, зашото са с изключително лоши показатели на сцепление...Те междувпрочем доколкото знам са румънско производство...Без съмнение е красиво с тях, но можеше и да са по-ефективни...

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: druncho
Те междувпрочем доколкото знам са румънско производство...Без съмнение е красиво с тях, но можеше и да са по-ефективни...
жълтите павета са австрийски и са поръчвани още в царско време

druncho

  • Guest
Quote from: ozzy
жълтите павета са австрийски и са поръчвани още в царско време

За времето може да си прав, но за другото не съм сигурен...Моя източник е професора ми във ВИАС. А на него имам доверие...

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Quote from: druncho
Павета и на мен ми харесват, ако са направени добре...Знам, че и "Шанс З'Елизе" също е с павета...
По други въпроси:
Паветата са перфектна основа за асфалт така, че няма никакъв проблем да се излива върху тях...
Асфалтови пластове за много тежко движение са плътен и неплътен са по 4см. - общо 8см. със съответната дебелина на основата...
Жълтите павета са поръчвани от архитекти...Ако са поръчвани от пътен инженер нямаше да ги има, зашото са с изключително лоши показатели на сцепление...Те междувпрочем доколкото знам са румънско производство...Без съмнение е красиво с тях, но можеше и да са по-ефективни...
Всъщност Les Champs-Elysees в по-голяма си част са павета с асфалт отгоре..Около Арката поне съм сигурен, че всичко е паве и асфалт.  

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: druncho
За времето може да си прав, но за другото не съм сигурен...Моя източник е професора ми във ВИАС. А на него имам доверие...
Тук пише малко информация за паветата.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: JloKyM
Всъщност Les Champs-Elysees в по-голяма си част са павета с асфалт отгоре..Около Арката поне съм сигурен, че всичко е паве и асфалт.  
Така е, но тук трябва да се отчетат и климатичните особености на софийската зима: денем - над 0 градуса, водата прониква в процепите, нощем тампературите пада под -5 градуса, водата замръзва, разширява се и фугите стават по-големи. В Париж, Лондон, да не говорим за Рим и Марсилия, рядко има отрицателни температури, в Москва пък цяла зима може да изкара под нулата. Преди няколко години видяхме, какво чудо стана поради неадекватно третиране с размразяващи препарати на жълтите павета.

druncho

  • Guest
Quote from: ozzy
Тук пише малко информация за паветата.

Да прав си...Може да съм се объркал, че са произведени в Букурещ, а не в Будапеща и оттам да си мисля, че са румънски...

Quote from: blagun
Така е, но тук трябва да се отчетат и климатичните особености на софийската зима: денем - над 0 градуса, водата прониква в процепите, нощем тампературите пада под -5 градуса, водата замръзва, разширява се и фугите стават по-големи. В Париж, Лондон, да не говорим за Рим и Марсилия, рядко има отрицателни температури, в Москва пък цяла зима може да изкара под нулата. Преди няколко години видяхме, какво чудо стана поради неадекватно третиране с размразяващи препарати на жълтите павета.

По принцип си прав, но пък ако паветата са направени добре въобще не трябва да се задържа вода между тях...Пясъка не служи само за изравнение а и за дренаж...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Така е, но тук трябва да се отчетат и климатичните особености на софийската зима: денем - над 0 градуса, водата прониква в процепите, нощем тампературите пада под -5 градуса, водата замръзва, разширява се и фугите стават по-големи. В Париж, Лондон, да не говорим за Рим и Марсилия, рядко има отрицателни температури, в Москва пък цяла зима може да изкара под нулата. Преди няколко години видяхме, какво чудо стана поради неадекватно третиране с размразяващи препарати на жълтите павета.

Единствения недостатък на жълтите павета е, че когато се намокрят коефициента на сцепление рязко пада. Незнаех че са поставяни в самото начало на XX-ти век. За тогавашното състояние на трафика (само от каруци и каляски) и коефициента на сцепление едва ли е играл важна роля. 100 години експлоатация са си много време и сегашното им състояние е доста добро.

Относно замръзването на водата - когато паветата се поставят върху правилно насипани и уплътнени дрениращи пластове, през които водата да се просмуква и отвежда, то проблемът със издуванията няма да съществува.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!