Натрупахме тежък оффтопик и дано модераторът на темата ни влезе в положение
Дали може да се направи такъв джоб мога да ти кажа след оглед. Предполагам, че може... Губят се не по-малко от 40 м. от дясната лента, тъй като ти искаш да спреш трафика преди изхода от джоба. Това разстояние е важно за конкретният пример, тъй като пешеходната пътека там спъва много от капацитета на зелената фаза. Според мен, всичко което трябва да се направи за тролейбусите там е модернизация на ККМ с поставяне на такива съоръжения, че да допуска преминаване на ПС с 40 км/ч. Пак казвам - преместването на спирката е добре за някого, но за друг е зле.
Иначе идеята може да се разработи и по следният начин:
- фаза 1 - ляв завой за лявата лента и тролея в дясната (ако има такъв);
- фаза 2 - всички направо, като тролея получава предимство, защото е първи в дясна лента;
Тук пак ще отбележа, че трябва реална модернизация на ККМ, освен това недостатък на горното е, че ако има тролей за ляв завой след друг за направо, то вторият би трябвало да чака в джоба до следващата фаза.
Абе като цяло подобна организация намалява капацитета на кръстовището и това си е. В момента престрояването на тролейбусите за ляв завой не е болка за умиране, тъй като се осъществява на достатъчно голямо разстояние от светофара.