Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222534 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Много ясно, че тролейбусите трябва да имат отделна фаза. И то отделна за ТБ 1 и 2 и отделна за ТБ 4 и 11. И реалзирането е елементарно. Имай предвид, че тролеи не седят на всяка фаза, а на всеки 2 до 3. С един умен светофар, който отчита кога седи тролей на спирката и чака да бъде пуснат, през останалото време с предимство може да пуска автомобилния трафик. Варианти всякакви, само изпълнението ни куца.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
За мен изобщо не е ясно - на кръстовище, на което всеки ден има периоди, в които по едно от направленията се дава зелена фаза веднъж на 4-5 мин., не виждам възможности за подобен "лукс". Освен фазите, твоето предложение включва и заемането на едната лента за тролейбусна спирка (място за джоб няма нито от страната на парламента заради подлеза, нито от към СУ). Гарантирано, ще имаш доста поводи за "почесване", ако това се осъществи  :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Искаш да кажеш, че това на снимката не може да се осъществи? Което отговаря на 100% на организацията на горното кръстовище с тази разлика, че на софийското има едно платно повече за ляв завой? И според теб е по-добре тролеите да изчакват сигнала заедно с колите, както и да се престрояват за ляв завой? Това облекчава според теб трафика и пътната обстановка на кръстовището, вместо тролея да чака зелено в джоба на спирката и да се изтегля само при необходимост?

« Last Edit: 15.04.2012, 15:23:50 by sofianec »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Натрупахме тежък оффтопик и дано модераторът на темата ни влезе в положение  :P
Дали може да се направи такъв джоб мога да ти кажа след оглед. Предполагам, че може... Губят се не по-малко от 40 м. от дясната лента, тъй като ти искаш да спреш трафика преди изхода от джоба. Това разстояние е важно за конкретният пример, тъй като пешеходната пътека там спъва много от капацитета на зелената фаза. Според мен, всичко което трябва да се направи за тролейбусите там е модернизация на ККМ с поставяне на такива съоръжения, че да допуска преминаване на ПС с 40 км/ч. Пак казвам - преместването на спирката е добре за някого, но за друг е зле.
Иначе идеята може да се разработи и по следният начин:
- фаза 1 - ляв завой за лявата лента и тролея в дясната (ако има такъв);
- фаза 2 - всички направо, като тролея получава предимство, защото е първи в дясна лента;
Тук пак ще отбележа, че трябва реална модернизация на ККМ, освен това недостатък на горното е, че ако има тролей за ляв завой след друг за направо, то вторият би трябвало да чака в джоба до следващата фаза.
Абе като цяло подобна организация намалява капацитета на кръстовището и това си е. В момента престрояването на тролейбусите за ляв завой не е болка за умиране, тъй като се осъществява на достатъчно голямо разстояние от светофара.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
По принцип каква изобщо е причината за тази пешеходна пътека на точно това безкрайно натоварено място и защо подлезите наистина не стигат до библиотеката, това винаги ми е било безкрайно странно. Да няма някакви геоложки причини?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Губят се не по-малко от 40 м. от дясната лента, тъй като ти искаш да спреш трафика преди изхода от джоба. Това разстояние е важно за конкретният пример, тъй като пешеходната пътека там спъва много от капацитета на зелената фаза.

5 автомобила, както се вижда на сателитната снимка, за да може тролея да излиза спокойно. И то само в най-дясната летна, а съседната също е направо. Това предполага никой да не влиза в джоба на тролея, да не се използва за товаро-разтоварни дейности на вестникарски будки, тролеите да влизат плътно в джоба, а не както обичат българските шофьори да спират на метър-два от тротоара и да се наслаждават в огледалото на гледката как някоя баба не може да се набере на вратата и т.н. Всички други ленти могат да се изнесат стъпаловидно по-напред. Иначе пешеходната пътека не и е мястото там. Тя си е направо опасна.

Според мен, всичко което трябва да се направи за тролейбусите там е модернизация на ККМ с поставяне на такива съоръжения, че да допуска преминаване на ПС с 40 км/ч. 

Тук си много прав, но това е належащо за много кръстовища, не само на Ректората.

В крайна сметка идеята е  celebrity да ходи по-малко до подлеза и тази идея я подкрепям.  ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен проблемът на celebrity, подкрепян принципно от теб, би се решил чрез обособяването на бус лента за тролеите най-отдясно по Левски към Спортната палата, най-отдясно по Цар Одвободител от двете страни и най-отдясно по Левски, по посока Ректората. Мрежата обаче трябва да се преустрои. Това ще спести минутки на тролеите, което е по-голям ефект, отколкото по-близкото позициониране на спирката и 50-те метра по-малко за бабичките.
Така на кръстовището ще останат две ленти в посока, като съответно едната трябва да е за наляво, а другата да е за направо и надясно. Така ще се получат по четири фази като с пристигането, всеки тролей ще си заявява накъде иска да завие. и съответно ще се вмества след активната фаза при неговото пристигане. Проблем тогава ще остане само т.нар. "правителствено трасе".
Гореизложената схема приоритетизира силно градския транспорт, затова автомобилистите тук никога не биха я приели.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Бус лентите са нещо чудесно, но в България не са особено на почит, именно от страна на автомобилистите. Единствената що годе нормална бус лента по Сливница е наполовина заета от контейнери за смет и паркирали напряко на тротоара джигити, които товарят и разтоварват плочки и санитарни изделия - и съответно не се използва пълноценно. Като гледам и проектът за кръгово на Лъвов мост, не е вече и на почит сред проектантите. Там бус лента вече не се предвижда, а по-скоро фокусът на проекта е да се даде предимство на автомобилите. Разбира се на кръстовище като това на Ректората нещата са малко по-различни, може би и поради факта, че там перманентно виси катаджия, но въпреки това си мисля, че ефектът няма да е много голям.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Не знам дали си минавал по Цариградско шосе, но там откакто сложиха камери бус лентата се спазва доста стриктно от шофьорите.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Това с бус лентите е някаква шега, предлагам да се забранят и десните завои  :/
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Е, пак ще са си 4 фази, но колите ще ползват 2 вместо 3 ленти, но ще си бъдат само техни  ;D . Когато се появи тролей, той ще се пуска при приключването на течащата в момента фаза за кратко - нали този светофар е планиран да "поумнее" с пари от ЕС. Затова и предлагаме мрежата да се обнови на това кръстовище, за да се изнасят тролеите по-бързо и да не бавят останалите участници.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
За кръстовището на СУ ли се говори?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да, ето схема. Пропорциите са от снимката от Гугъл ърт.
Даже така ако даден тролей е пристигнал в момент, в който тече подходяща фаза - то той може да се пуска заедно с нея, а не специално за него да се пуска отделна (при десните завои на 5 и 8 и на 4 и 11).
« Last Edit: 16.04.2012, 01:45:32 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Ако дясната лента ще е изцяло бус-лента няма никакъв смисъл да се копаят за сметка на зелените площи джобове за спирки. В посока Орлов мост-паметника Левски просто спирката може да е до подлеза преди кръстовището. преди да е направил десния завой. Както и за идващите откъм Попа - също преди светофара, вместо след него.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Джоб единствено може да се направи за спирката на 94, защото престоява там, а тролеите №№ 5 и 8 могат да спират зад него в бус лентата. Ще го пусна, заедно със схемата като официално предложение до Р.Тошев.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Това ще е все едно да го пуснеш в кофата за боклук

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ми то като гледам кои са в транспортната комисия, май само би имало смисъл да се даде на Вили Лилков. Другите са общо взето клакьори. Гледам, че приемното му време е всяка сряда от 15 часа. Ще пробвам да се класирам тази седмица. Утре трябва да звънна.  :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ама ти сериозно  :D ужассс. Само да попитам - какво правим с левите завои на тролейбусите?
Между другото, това вече е обсъждано някъде из темите - можеш първо да разгледаш, кой какво мисли. Според мен предложението наистина отива в кофата на момента, но хипотетично погледнато има 0,0001% шанс да се "галиш" по ушите заедно с дежурната жилетка на светофара там  :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Това е просто вариант, който може да се обсъди. Тролейбусите се пускат в отделна фаза само ако ги има на принципа който е закъснял, минава първи. Ако всички са закъснели, то преминават всички един след друг. Ако пък е подранил, то ще чака не една, а две фази. Това се нарича приоитетизиране на градския транспорт и се прилага в страните от Западна Европа. За да не се губи време - трябва да се купят три чешки/австрийски/немски кръстовки, две разделителни стрелки 10/0 градуса или 7,5/2,5 градуса с дистанционно управление и десетина шини. Така и така светофара ще става по-умен, аз предлагам да се направи покрай нея, оптимизация и на самото кръстовище. Нали затова Мот-о-мот взе няколко милиона...
Фазите и сега са четири. Жилетката трябва да остане само за да управлява правителственото трасе. Според мен, тъй като направленията са супер натоварени е добре да бъдат с равномерен интервал. Например - по 25 секунди на посока. 

Трябва и да се премоделира новата събирателна стрелка на 1 и 2 с 5 и 8 и да се изтегли по-рано, че така като е в завоя - 5 и 8 влизат много остро. Може да се изтегли преди него и да е от типа 5/5 градуса. Така самата мрежа ще се измести по-навътре в булеварда и ще може по-плавно да влезе в завоя към спортната палата, което ще позволи по-голяма скорост.
« Last Edit: 17.04.2012, 00:05:49 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Стига сте повтаряли какво се правило в западна Европа - там са направили много неща преди това, а ние искаме да прескочим 30 години и да започнем да се развиваме успоредно с тях. Това няма как да стане!
Направленията са много натоварени, така е, но изобщо не са с равен приоритет. Постой 30 мин. една сутрин с хронометър в ръка и ще разбереш. За направлението по царя от Орлов мост 25 секунди са смешно малко - в пик ще направиш колона до Метро за има-няма 20 мин.! Капацитетът на кръстовище и сега е крайно недостатъчен, какво остава като вземеш по една лента да стои празна - просто безумици. В момента за десен завой от Орлов мост зелената фаза често свети около 90 сек. (а може би и повече), лентата е обособена само за него и това облекчава доста трафика по цариградско. Събирайки двете посоки (направо и в дясно), отново задръстваш Цариградско шосе, че и част от естакадата летището. Хайде малко разум!

За подобни "експерименти" може да се мисли чак след реконструкция на Д.Николаев/Сливница и оформянето им по цялата дължина в градска магистрала.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!