Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222532 times)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Понеже преди малко видях на живо новата пешеходна пътека до Софийски университет, бих искал да споделя първи впечатления. Светодиодите, които са "единствени по рода си в Европа", действително вършат основната си функция, а именно да правят пешеходната пътека по-видима за всички участници в движението. Оттам нататък обаче... "Бягащата светлинна вълна" поне тази вечер си "пробягваше" самоволно през няколко секунди, без значение дали има човек на пътеката, а за зависимост от посоката, в която се движи въпросният пешеходец, не може да става и дума. И изобщо налице е грамотно осветена пешеходна пътека и нищо повече. Не личи и помен от "космически технологии", а диодите в настилката са нещо, което може да се види къде ли не, при това от години, така че май пак сме открили топлата вода, само че през 21 век...
« Last Edit: 30.10.2012, 22:38:27 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Това да не е ластик, та да се очаква да "изстреля" автомобила обратно на платното :eek: Целта на мантинелата е, чрез деформацията си да поеме максимална част от кинетичната енергия на обекта, който се сблъсква с нея, за възможно най-дълго време, като по този начин намалява щетите върху здравето на пътниците в обекта, както и по самия обект. Ето и малко допълнителни разяснения:
Quote
Видове предпазни огради
Предпазните огради, които традиционно се използват в пътната инфраструктура, биват: статични (корави) и динамични (еластични). Статичните ограничителни системи са от бетонни или стоманнобетонни елементи. Най-простият тип корава ограда е бордюр с височина 50cm. Но при този тип ограда има много малка сигурност срещу преобръщане. Други, често прилаги корави огради, са оградите с форма на обърнато Г, с цилиндрична повърхност, огради тип „Ню Джърси” и др.

Силата на удара зависи от енергията на двището се превозно средство. Тази енергия се погасява за сметка на деформации на корпуса на автомобила и на предпазното съоръжение. Характерно е, че бетонните и стоманобетонните (статични) огради почти не се деформират и енергията на удара се погасява само за сметка на изкривяване на автомобила. При стоманените (еластични) огради допълнително деформиращо действие има и тяхната деформация. Поради тази причина силата на удара при тях е по-малка отколкото при коравите, при една и съща енергия на движещото се превозно средство.

Основните части на стоманената ограда са специален профил (шина), прикрепен с болтове към колонки. Колонките са заварени към стоманени плочи, които са монтирани в бетонен или стоманобетонен тротоарен блок. В разделителните ивици се монтират двустранни еластични огради или две едностранни. Освен единични и двустранни, има и еластични огради с висока степен на задържане.

Повечето предпазни огради по републиканската пътна мрежа са остарели, не са подменяни с години, ръждясали са и вече са участвали в не едно пътно транспортно произшествие - все фактори, които са предпоставка за скъсване на предпазните огради, което е много опасно особено при мост.

В началото на 2011 година влязоха в сила нормите, които са задължителни за страните членки на европейския съюз относно пътно ограничителните системи. Според тях предпазните огради (мантинелите) ще трябва да са с повишена способност на задържане и да имат задължителна CE маркировка, след като бъдат тествани чрез краш тестове. С тази маркировка производителите декларират, че отговарят на определени изисквания на европейската директива на строителните продукти. Очаква се, след като бъдат подменени старите мантинели с такива, отговарящи на изискваняита, това чувствително да повиши безопасността и да намали жертвите и пострадалите от пътно транспортни произшествия. Много малко пътища в страната са обезопасени според европейските стандарти...
Източник

п.п.: Може би е по-добре това и няколкото свързани мнения да отидат в темата за маркировката   :arrow:
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Мантинелата е направена да поеме голяма част от тежестта на колата чрез деформация след което да каже "стига ми толкова" и колата да се отдалечи от нея, но в случая колата е върху мантинелата, което за мен значи че тя не си е свършила работата. Да не е ластик, не съм казал това. :help:

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Мантинелата е направена да поеме голяма част от тежестта на колата чрез деформация след което да каже "стига ми толкова" и колата да се отдалечи от нея, но в случая колата е върху мантинелата, което за мен значи че тя не си е свършила работата. Да не е ластик, не съм казал това. :help:
И къде ще се отдалечи колата - върху идващите отзад ли ?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
[ Invalid YouTube link ]
Както можеш да видиш тук точно това се случва, а това колко ще се отдалечи колата от мантинелата зависи от ъгъла, скоростта и т.н., но има ли смисъл да ви обяснявам при положение, че вашата цел е с всички възможни средства да ме убедите в моето незнание. :crazy: :neznam: Тук ъгъла е 120 градуса, а скоростта 110 Kmh. Колкото по-ниска скорост, толкова по-малка деформация и толкова по-голям ефект "ластик".
« Last Edit: 31.10.2012, 09:40:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Последните 20+ год. всички тези предпазни огради, колчета са "бутафорни". Целта е икономия на пари,- рехав материал. В Италия Кубица по същия начин се "наниза" на такава мантинела. Преди години бяха стоманени, сега са железни.
Самият тунел е конфликтен още от създаването си, и не е нормално в тунел да има спирка на МГТ, и то в завой.
Спрете си просташките мнения !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Трябва да започне поголовно слагане на легнали полицаи. В тунела един такъв преди завоя ще върши работа, след като още има идиоти, които карат с повече от 40 км/ч.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Първата светеща пешеходна пътека
Дата: 30.10.2012
Светещи в червено светодиодни светлини.
Спрете си просташките мнения !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не може поголовно да се слагат неравности, все пак трябва и да се движат МПС по улиците. В случая една камера-радар би свършила отлична работа.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Още повече неравност пред завой, е безумие. Ще се въртят след нея, като пумпал коли. На Евл. Георгиев,- под Шейново, след легналия полицай асфалта е изровен яко от забили "муцуните" си коли, след "скок".
Спрете си просташките мнения !

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
На Евл. Георгиев,- под Шейново, след легналия полицай асфалта е изровен яко от забили "муцуните" си коли, след "скок".
Точно това исках да снимам преди малко, но нямаше време да спирам по уличките в района, за да го направя. Направо е безобразие!!!  :help:
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Следите стигат до 2-3 метра след пешеходната пътека, аз онази нощ минавах оттам и бях ей така  :eek: Отделно, че и самата пътека е доста високо направена, защото е издрана и в частта с изкачването.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Отделно, че и самата пътека е доста високо направена, защото е издрана и в частта с изкачването.
Уж говорят за някакви норми за височина и ширина на "легналите полицаи", а самоделството продължава...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Наскоро прогнозирах, че един ден някой от съчленените 30-годишни таралясници, които изобилстват в СА, ще се разкачи на някоя гърбица. Вече стискам палци да се случи по-скоро и някои хора да се замислят...

ЕД: Относно мантинелата. Таксито се е качило отгоре, защото пред мантинелата има бордюр, който е изхвърлил колата нагоре, за разлика от видеото на Агента примерно. С оглед на това, може да се търси грешка при монтажа, но факта, че колата не е успяла да премине зад зоната или да разкъса мантинелата говори, че си е свършила работата. Основният тест за качество е, дали е разкъсана, което очевидно не се е случило. Анкерът е откъснат естествено - няма как колоната да остане на мястото си при такъв удар.
« Last Edit: 31.10.2012, 14:15:53 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Вчера наблюдавах лампичките на пешеходната пътека на СУ и ми се струва, че вече са развалени - светят си както си искат и никой не им обръща внимание. За мен експериментът е неуспешен! Може би ще е по-подходящо да се поставят лампички място някъде, където няма улично осветление. Като цяло според мен този експеримент си противоречи и с политиката по поставяне на прожектори за допълнително осветяване на пътеките, което е по-полезно според мен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
За мен полезното на тези светлини е, че дори някой блейко, който не гледа знаците, ще види самата пешеходна пътека и вниманието му ще бъде привлечено.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
На пазара на Красна поляна, идвайки от Мушанов, вече имаме 2 ленти за ляв завой по Вардар, една направо и една направо и надясно. Има промяна и във фазата на светофара, но не можах да ги проуча като цяло. Преди левият завой се правеше за няколко секунди заедно с правото, сега обаче е само направо, чак след това пуска завиващите наляво.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И на България и Каблешков са същите ленти вече. Мисля, че ще има полза, защото досега отделната за десен завой към пазара на Борово седеше празна. Нищо, че аз точно нея ползвах. Предпочитам цялостното преминаване да се подобри, пък аз съм ок да чакам малко повече.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Тоест на България и Каблешков вече са по 3 ленти направо по България, или?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тоест на България и Каблешков вече са по 3 ленти направо по България, или?
За наляво лентите станаха 2, явно заради мола.