Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222487 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: Repcho
Иван Асен след ремонта
Хахах, каква е тая гума с плакат на ББ? И кога са го правили този ремонт, че не съм забелязал?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: ozzy
Хахах, каква е тая гума с плакат на ББ? И кога са го правили този ремонт, че не съм забелязал?
нали вадиха релсите миналата година  

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
Иван Асен след ремонта
Откакто махнаха трамвайната линия, не и върви на тази улица!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Откакто махнаха трамвайната линия, не и върви на тази улица!
продължението
Набявам си спешно плакати на ББ за да почна да опаковам дупките, това очевидно работи
« Last Edit: 10.12.2007, 17:50:51 by Repcho »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Имаме си теми за най-различни неща, но за маркировката - няма. Затова предлагам тука да дискутираме и този така важен елемент в пътната инфраструктура, придаващ лицето на дадена улица или булевард.

Маркират ремонтираните столични булеварди с перли
Тази година в общинския бюджет на София са предвидени един милион лева за подновяване на пътната маркировка


 
Quote
Нов вид пътна маркировка ще бъде полагана по вече ремонтираните булеварди и улици в столицата,
това съобщи заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов, цитиран от Zagrada.bg .

Новата маркировка ще бъде от стъклени и керамични перли, които ще осигурят по-добра видимост във всяка част на денонощието. Боите с вложени перли са 16 вида в бяло, жълто, синьо и червено.

Тази година в общинския бюджет са предвидени един милион лева за подновяване на пътната маркировка, посочи Стоилов. Новите бои са по-скъпи от обикновените, но гаранция е по-голямата им трайност. Освен това при последващото им опресняване ще се налага само частично полагане, обясни той.

Работим по предложението на "Пътна полиция" за подобряване на безопасността по основни улици и булеварди, каза още зам.-кметът. От КАТ са изпратили списък с улици и булеварди, на които стават най-много катастрофи. Трябва да бъде взето решение какво може да направи общината, за да намали предпоставките за произшествия там.

60 полицаи ще следят трафика в София, обеща председателят на комисията по обществен ред и сигурност към Столичния общински съвет Ангел Джамбазки. В момента служителите на реда се обучават, допълни той.


тази новина е от няколко дена и някой от вас сигурно вече сте я прочели. Аз обаче се надявам новия вид маркировка да е от вида "горещ пластик", както е в белите европейските страни, където трайността и е повече от 10 години. А това че се говори за светлоотразителните перли е просто "украса". Всеки вид пътна маркировкасе посипва с такивая перли и това не е новос у нас.

А иначе идеята за използване на по-качествени материали при новоремонтираните булеварди е похвална и аз с нетърпение очаквам да видя какво всъщност се крие зад зам-кметската медйна изява.
« Last Edit: 18.04.2008, 14:51:40 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ами време е и у нас да открием колелото, т.е. пластмасовите хоризонтални маркировки. Единствено място, на което съм виждал такава, е новата магистрална отсечка Перник-Долна Диканя. Дано и в София я видим.

Някак си никой не говори за знаците. Това не е признак, че са наред, а по-скоро, че никой не им обръща внимание. По всички централни улици има гирлянди с взаимно изключващи се знаци на 1 стълб:
- паркирането забранено
- табела за синя зона (само на кирилица) - демек паркирането е разрешено все пак - срещу заплащане
- знак за паяк
- знак за скоби
- снежинка
При тази безсмислица остава висящ въпросът, какво става извън часовете за синя зона - дали е разрешено или забранено паркирането? А София е единственото място в Европа, където от разрешено място за паркиране отнасят с паяк. Паяците служат за отнасяне само на пречещи коли, а щом като едно място е предвидено за синя зона, то не е разчетено за движение.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Последните 2 години пътната маркировка се завърна по улиците, дори на места където е липсвала повече от 18 години. Така че се вижда напредък.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
в джунглата на софийското движение кой ти гледа знаци. Маркировката обаче може да е животоспасяваща на булеварди като Рожен (няма), Кл.Охридски (няма), Околовръстен път (няма) и т.н.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
За знаците 100% не съм съгласен. Продължавам да твърдя, че в София липсват ориентировъчни табели, при което съм уверен, че ако попадна в Люлин няма да мога да се ориентирам къде вървя и накъде трябва да отида! (Давам пример с Люлин защото не съм ходил натам от години!!!)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: maniak
За знаците 100% не съм съгласен. Продължавам да твърдя, че в София липсват ориентировъчни табели, при което съм уверен, че ако попадна в Люлин няма да мога да се ориентирам къде вървя и накъде трябва да отида! (Давам пример с Люлин защото не съм ходил натам от години!!!)
прави разлика между пътни знаци и указателни табели. А и в случаи като твоя не тръгвам без да знам накъде отивам или съм без карта

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Сега без да петендирам за изчерпателност нека да разгледаме накратко няколкото основно вида пътна маркировка:
 
1. Акрилни бои - така познатите ни на всички традиционни у нас бои. Те имат трайност до една година, а като се разреди непосредствено преди поставяне от работниците -  и много по малко. Боите за този вид маркировка се произвежда предимно у нас - Колора АД гр. София, Оргахим Русе и др.

2. Шприц пластики (на други места се срещат като шпиц пластици). Биват студено и горещо положени пластики. Като горещите са и най-скъпите попринцип, но и най-трайни. При дебелина на маркировката от около 3 мм трайността и е 10 години. Съвременните машини за нанасяне на горещ пластик имат възможност да нанасят боята релефно, като за крайните ограничителни линнии на пътните платна разликата в релефа достига да няколко милиметра напречно на линията. Релефната маркировка се прави с цел за по-добро сцепление с гумите на автомобилите, което е близо до това на настилката, а за ограничителните линии да предупреждава при излизане на автомобила извън пътя (тъй като се получава вибрация в колата при настъпването им). Това е най-качествената технология за хоризонтална маркировка. Въпросните машини за полагане на горещи пластики обаче са много скъпи и в България такива няма.

Когато бях в Букурещ ми направи впечатление, че по-някой от техните централни булеварди е направена маркировка с горещ пластик. Ето и две филмчета, което направих в град Рамнику Вълча, на което се вижда полагане на въпросната маркировка, като асфалта се загрява предварително, за да може маркировката да влезе в по-добро сцепление с битума от асфалта!

http://vbox7.com/play:d2e7ee2d
http://vbox7.com/play:e7377f3f

Всъщност има едно място в София, където мисля че е използвана технологията горещ пластик - на летище София. Около втория терминал, както отвън така и вътре при стоянките и около ръкавите най вероятно е използвана внесена временно у нас машина за полагане на горещ пластик.
   
3.Студените шприц пластики са по-евтини и нас на някой места вече се използват. Маркировката от студен пластик (както и горещия) издържа без да се напуква както при високи, така и при ниски температури. След нанасяне  се втвърдява за около 10 минути и трафика се задържа за кратко време.
Маркировката лесно се различава, тя е с много по-голяма плътност, грапава и е с много добро сцепление. Теоретично трайността на маркировката, при градски условия е около 3 години, а при извънградски - до 5 години.

Благун, това което си видял на АМ Струма нал-вероятно е от този тип.

4. Двукомпонентни бои - също са много здрави

В София преди около година се направиха няколко експериментални пешеходни пътеки тип зебра с така наречената маркировъчна лента "Стамарк".  Аз се сещам за две такива - в Младост3 срещу Патиланци и на пазара в Люлин. Белите линии на зебрата контрастират на червеникав фон. Цената на този вид маркировка е 140 евро/м2, като технологията включва и предварително подгряване на асфалта за по-добра свръзка и уплътняване от валяк с гумен бандаж. Ефективността на този вид маркировка е около 4 години. Производител е швейцарска фирма "ЗМ".
След една година експлоатация пътеките по моя преценка са в добро състояние, но силно замърсени.
Всъщност наред с евтините и нетрайни материали пътната маркировка у нас страда и от друг проблем - замърсяването. То е в резултат на предлаганите на пазара по-меки летни гуми, както и масовата употреба на гуми с изтекъл срок на експлоатация /втора употреба. Това довежда до много по-интензивното отлагане на големи количества каучук.  След дъжд обаче отложеният каучук се измива, а маркировката отново изпъква. Голямото количество прах по родните улици също оказва пагубно въздействие
« Last Edit: 22.04.2008, 16:13:35 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Между Долна Диканя и Дупница също има релефна маркировка.

На Дондуков има много интересно оформени пешеходни пътеки - самата зебра е от бяло паве - на практика е вечна.

Ето и въпросната пешеходна пътека на Люлинския пазар:



« Last Edit: 21.04.2008, 12:43:32 by etnies »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: etnies
Между Долна Диканя и Дупница също има релефна маркировка.

На Дондуков има много интересно оформени пешеходни пътеки - самата зебра е от бяло паве - на практика е вечна.
Чак вечна не бих казал.Както и целия булевард, и тези павета при пътеките се нуждаят от ремонт.Паветата май са изливани от матерял и не са масивен дялан камък- на доста места са изтъркани, със свален горен слой и си личи някаква метална арматура.Но като идея за полагане на маркировка на павиран път според мен са идеалното решение, с оглед на качеството при пръскане върху силно релефната повърхност.
« Last Edit: 21.04.2008, 15:24:05 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Но като идея за полагане на маркировка на павиран път според мен са идеалното решение, с оглед на качеството при пръскане върху силно релефната повърхност.

Да така е. Тук трявба да кажем и, че новата зебра от павета при Руски паметник откъм Опълченска е доста добре направена.
« Last Edit: 22.04.2008, 16:17:56 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

american

  • Guest
Тия един милион дето е дала общината ще отидат за вътрешно боядисване на мноого апартаменти. Малка част "кръстена" боя ще стигне и до улиците.
Явно купуват съвсем неподходяща боя. А и нашите шофьори толкова уважават маркировката, че си има пичове дето си карат с едното колело постянно по линията. В някои държави налепват метални свтлоотразителни плочки -  да се вижда при дъжд и кал, да събужда задрямал шофьор, да принуждава да се спазва лентата и да не карат по линията, хем и боята пази.

Миналата година нанесоха маркировка по Климент Охридски (дървеница) и само след седмица имаше само следи от нея, даже и дъжд не беше валял. Да му е честито на тоя, дето си боядиса апартамента. Тая боя май става и за фасади?
« Last Edit: 24.04.2008, 09:31:58 by american »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
За вътрешно боядисване нитроцелулозната боя е неподходяща - пречи на стената да "диша", а резултатът - завъждат се плесени. А за външно, може и да става.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
За вътрешно боядисване нитроцелулозната боя е неподходяща - пречи на стената да "диша", а резултатът - завъждат се плесени. А за външно, може и да става.

Aбе резултата със запушването на порите в стената пак е горе-долу същия.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Забелязах, че в Пловдив на някои места има релефна пътна маркировка, шприц-пластика, или незнам точно как се назовава. Например няколко пешеходни пътеки бяха направени така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Мен ми направи впечатление, че има нова маркировка по Цариградско шосе, но не напълно, ами частично.